معجزه واکسن ضد کورونا

“معجزه واکسن ضد کورونا” توسط کمپانی های داروسازی و متد برخورد علمی و انسانگرایانه به آن

دو کمپانی امریکائی و المانی بطور مشترکی اعلام کردند که واکسن ضد کورونای انها اماده تزریق به عموم است و به خبرگزاریها اعلام کردند این واکسن ۹۰ در صد اثر دارد.

این اولین بار است که دارو یا واکسنی بدون عبور از دالانهای معمول نظارت علمی و حتی نهاد های دولتی کنترل داروئی مستقیم به جامعه تبلیغ می شود.

می گویند چون وضعیت بحرانیست باید هر چه زودتر بداد مردم رسید اما کی ها می گویند؟ انها که بخشی از بدبختی مردم هستند؟ کمپانیهای داروسازی بین المللی که مانع رشد بهداشت و درمان برای همه هستند و سیاستمداران را در جیب دارند ؟ همانها؟ خوب اینجا مقداری باید مکث کرد و دقت کرد!

می گویند برای اولین بار از نانو تکنولوژی در ساختن واکسن استفاده کرده اند که قبلا در ساختن داروهای ضد سرطان استفاده کرده بودند همان داروها که به قیمت خون مردم می فروشند؟

می گویند استفاده از نانوتکنولوژی امگان داده ماسنجر ام ار ان ای ویروس کورونا را در سطحی بسیار کوچک بسازند و تزریق به بدن انسان این پیامبر که قرار است تولید انتی بادی در بدن بکند راحت تر می تواند به هسته سلولها برود و در تولید پادتن دخالت کند بواقع دستور تولید پادتن ویروس به بدن بدهد.

ما می دانیم بیش از ۳۰ طرح نزدیک به اتمام در زمینه تولید واکسن در همه دنیا وجود دارد که این کمپانیهای امریکائی و المانی فقط اولین انها هستند که زودتر به خط پایان رسیده اند . لذا ما و دنیا باید منتظر باشیم طی چند ماه اینده واکسنهای دیگری هم وارد صحنه شوند و بازار واکسن ضد کرونا داغتر شود!

می گویند در طول تاریخ بشر به این اندازه کار مشترک بین کمپانیها و دولتهای حاکم دنیا و طبیعتا با خرج مردم دنیا روی یک واکسن انجام نشده.ما باید خجالت زده باشیم که اینها اینقدر ما مردم دنیا را دوست دارند.خودشان که لازم ندارند برای ماها واکسن می سازند حتما برای خلق جنگیده اند!

کمپانی های دوقلو می گویند این واکسنشان خیلی خوبست و باید در دمای زیر ۸۰ درجه سانتیگراد نگه داری شود و منتقل شود .می گویند یک بوستر دارد ۳ هفته بعد باید زده شود می گویند روی ۴۰ هزار امتحان کرده اند و اونها از روز اولشان بهترند! طبیعتا ما مردم دنیا باید قبول کنیم چون اونها گفتند! با شادی جتی هم را بغل کردند و گریه کردند! از الانهم به دولت امریکا و دولتها فشار می اورند که بدون عبور از بررسیهای معمول علمی تزریق واکسن را اغاز کنند و طبیعتا جیبهای گشاده را پر کنند.

اما!

دانشمندان و متخصصین مستقل که نوکر این کمپانیهای دو قلو نیستند متحیرند که چرا اسناد تحقیقات این واکسن معجزه گر منتشر نمی شود؟ چرا این کمپانیها قرار ندارند و نمی خواهند از مسیر معمول بررسی عبور کنند؟ چرا حتی الان که خبر داده اند هنوز اسناد بررسیهای بعد تزریق که باید عوارض کوتاه مدت را نشان دهد هنوز به دولت امریکا ارائه نشده؟ (می گویند دو ماه حداقل لازمست دو ماه بررسی!)

دانشمندان نگرانند که اطلاعات زیادی در دسترس نیست و ۴۰ هزار فرد تزریق شده جمعیت انتخابی است و شکل معمول جمعیت واقعی منجمله پیرها زنهای حامله کودکان و افراد با ریسک بالا را شامل نشده؟

دانشمندان می گویند که ما نمی دانیم منظور از پیشگیری واکسن چیست؟ ایا این واکسن در ۹۰ در صد موارد جلوی ورود ویروس را می گیرد یا فقط علامت را جلوگیری می کند؟ نمی دانند که چه مدت ایمنی می دهد نمی دانند که عوارض بلند مدت تزریق واکسن چیست و مهمتر از همه نمی دانند که چرا باید کمپانیهای ذوق زده مستقیم به خبرگزاریها مراجعه کنند و نه به جامعه علمی؟

ما و اونهائی که داستان تولید واکسن ضد پولیو یادشان هست می گویند که یخچالی که بتواند ۸۰ در جه زیر صفر واکسن را نگه دارد و وسایل انتقال متحرک این واکسن کیلو چند؟ یادشان هست واکسیناسیون پولیو دقیقا بخاط نبود یخچال معمولی مدتها عقب افتاد و نگرانند که این بحجال عجیب ۸۰ در جه زیر صفری در جهان سوم و چهارم و پنجم امکان نداشته باشد و لذا اون ۵ میلیاردی که منتظر واکسن هستند مقادیری شبیه چند سالی منتظر بمانند و مثل همیشه پولدارها و اغنیا برفشان سفید و فقرا برفشان سیاه بماند!

البته نه من و نه ما و نه اونها ضد علم نیستیم اتفاقا دنبال برخورد علمی واقعی و مشارکت مردم دنیا در ماحرا هستیم.نمی پذیریم یواشکی کارها حلو برود و کلاه مثل همیشه به سر ما و من و او برود.

می گوئیم از استیصال مردم در مقابل کورونا ختما عده ای قرار است کلاه بسازند.کورونا موهبت الهی بوده برای سرمایه دارها و خکومتها نباید گذاشت واکسن هم ابزاری دیگر شود.

می گوئیم واکسنها باید مجانی توزیغ شوند .اکثریت مطلق مردم دنیا توان مالی ندارند .می گوئیم در تولید و توزیغ واکسن نباید کشورهای فقیر و مردم فقیر پشت صف بایستند و پولدارها جلوی صف.اینها را می گوئیم و تازه کم گفته ایم!

من و اونها و دانشمندان می گویند که واکسنهای ضد کورونا شاید بتوانند پاندمی کورونا در جهان را طی یکسال اینده بخوابانند اما توان ریشه کنی کورونا ندارند و کورونا در خانه ما خواهد ایستاد و حداکثر فصلی خواهد شد و منتظر خواهد ماند پاندمی شود! می گوئیم سال بعد هم بشریت باید گارد خود را بالا نگه دارد.ماسک بزند فاصله گزاری را ادامه دهد از رفت و امد نالازم خود داری کند دستها را بشوید عقل را بکار بگیرد.اینها فعلا نتیجه داده و جان میلیونها میلیون را نجات داده.

کورونا الان در موج سوم خود در فصل سرد زمستان تاریکی خواهد افرید که از دو موچ قبلی بسیار بدتر خواهد بود.نوید واکسن نوید این روزها نیست.حواسمان باشد.اامزاده ای نیست اسب سفیدی نیست .

اون کمپانیها که منتظر پر کردن کیسه ها هستند را باید زیر فشار قرار داد هم پاسخگوی مردم باشند هم امکانات تولیدی و توزیع واکسن را در اختیار همه کشورها قرار دهند.حق امتیاز واکسن ها را باید ملغی کرد.همه باید به شیوه تولید واکسن مجهز شوند.واکسن ساختن را نباید اجازه داد سری بماند .اینها را ما می گوئیم

و هنوز حرفها داریم بزنیم.هوشیار باید بود.کورونا به کنار کوروناهای انسانی ویروسهای کثیف سرمایه داری سر راه بشر ایستاده اند .اینها از کرونا خطرناکتر بوده اند و خواهند ماند.حتی بعد کورونا.

مقالات قبلی این نویسنده در خصوص معضل کورونا

بالاخره کورونا ترامپ را هم گرفت(بخش ۱۷)

بالاخره کورونا ترامپ را هم گرفت!

در حاشیه اخرین اخبار در مورد ساختن واکسن ضد کورونا(بخش ۱۵ بررسی معضل کورونا)

در حاشیه اخرین اخبار در مورد ساختن واکسن ضد کورونا(بخش ۱۵ بررسی معضل کورونا)

موج دوم ابتلا و مرگ و میر بیماری کورونا در ایران و امریکا نشانه بی لیاقتی رهبران , بخش چهاردهم بحث در معضل کورونا

موج دوم ابتلا و مرگ و میر بیماری کورونا در ایران و امریکا نشانه بی لیاقتی رهبران , بخش چهاردهم بحث در معضل کورونا

لحاظ کردن مرگ و میر ناشی از خودکشی و بیماریهای روانی در بحران کورونا چه اهمیتی دارد؟ بخش سیزدهم از بررسی معضل کورونا

لحاظ کردن مرگ و میر ناشی از خودکشی و بیماریهای روانی در بحران کورونا چه اهمیتی دارد؟ بخش سیزدهم از بررسی معضل کورونا

ترس از کورونا ابزار دیگر برای اتمیزه کردن جامعه ، بخش دوازدهم بررسی معضل کورونا

سردرگمی و میمون بازی حکومت ترامپ در مقابل بحران کورونا , بخش دوازدهم از بررسی معضل بحران کورونا

سردرگمی و میمون بازی حکومت ترامپ در مقابل بحران کورونا , بخش یازدهم از بررسی معضل بحران کورونا

اول ماه مه ، مداخله گری جنبش طبقه کارگر و معضل جهانی کورونا(بخش یازدهم از ارشیو معضل کورونا)

اول ماه مه ، مداخله گری جنبش طبقه کارگر و معضل جهانی کورونا(بخش یازدهم از ارشیو معضل کورونا)

توسعه تئوریهای توطئه در مقابل واکسیناسیون بر علیه کورونا- بخش دهم معضل کورونا
https://www.azadi-b.com/arshiw/?p=79004

بخش هفتم مباحثی در مورد معضل کورونا: نگاهی به درمانهای تخصصی پیشنهاد شده

بخش هفتم مباحثی در مورد معضل کورونا: نگاهی به درمانهای تخصصی پیشنهاد شده

(بخش ششم مباحثی در مورد پاندمی کورونا- متدهای راست و چپ در برخورد به معضل کورونا

بخش ششم مباحثی در مورد پاندمی کورونا- متدهای راست و چپ در برخورد به معضل کورونا

بخش پنجم مباحثی در مورد پاندمی کورونا -درسهائی که کورونا بما می دهد!

بخش پنجم مباحثی در مورد پاندمی کورونا -درسهائی که کورونا بما می دهد!

نگاهی به ابعاد اقتصادی پاندمی کورونا(بخش چهارم معضل همه گیری کورونا)

نگاهی به ابعاد اقتصادی پاندمی کورونا(بخش چهارم معضل همه گیری کورونا)

نگاهی به معضل همه گیری کورونا (بخش سوم)تئوریهای توطئه و ابعاد روانشناسی فردی و اجتماعی

نگاهی به معضل همه گیری کورونا (بخش سوم)

نگاهی به معضل همه گیری کورونا (بخش دوم) سعید صالحی نیا
https://www.azadi-b.com/J/2020/03/post_58.html

نگاهی به معضل همه گیری کورونا (بخش اول) سعید صالحی نیا

نگاهی به معضل همه گیری کورونا(کووید ١٩) از دیدگاه همه جانبه نگر

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد


Google Translate