اخباروگزارش های کارگری ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

– جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره لاوان

– اخراج کارگران معترض پالایشگاه ششم پارس جنوبی را محکوم میکنیم

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی سیریک  نسبت به راه اندازی بزرگترین آب شیرین کن انتقال آب دریا به اصفهان

– تجمع اعتراضی خانوادگی و شبانه روزی جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس ۲ هفته را پشت سر گذاشت

– بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت حکم اعدام #توماج_صالحی 

– بیانیه کانون صنفی معلمان استان خوزستان در محکومیت حکم ظالمانه بیدادگاه جمهوری اسلامی علیه  #توماج_صالحی 

– بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت حکم اعدام #توماج_صالحی 

– بیانیه انجمن فرهنگیان هرسین در محکومیت حکم ناانسانی دستگاه داد!!! علیه حکم اعدام #توماج_صالحی 

– نامه رسول بداقی معلم زندانی از زندان اوین برای #توماج_صالحی 

– یادداشت اسماعیل عبدی درباره #توماج_صالحی 

– بیانیه مشترک تشکل های مستقل

اول ماه مه روز تجلی همبستگی و هویت مستقل کارگران

– در رابطه با محکومیتِ احکام صادره علیه آقایان مجید کریمی و مسعود فرهیخته

– سرکوب پوششی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر توسط حراست خوابگاه دخترانه طوبی ۱

– سیامک چهرازی معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان خوزستان، به دادگاه کیفری اهواز احضار شد

*******

*جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره لاوان

*اخراج کارگران معترض پالایشگاه ششم پارس جنوبی را محکوم میکنیم

طبق گزارش‌های دریافتی از همکاران، کارگران پیمانکاری پیمان جاری پالایشگاه ششم پارس جنوبی، در اعتراض به قراردادهای پیشنهادی، ضمن برگزاری تجمعاتی از امضای قرارداد امتناع نمودند که در واکنش به آن مدیریت و حراست پالایشگاه پس از تهدید، در چند روز گذشته اقدام به اخراج ۲۲ نفر از این همکاران نمودند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) ضمن محکوم نمودن اخراج این همکاران، خواستار برگشت به کار فوری و بی قید و شرط این کارگران بوده، اعلام میکند، در برابر نمایش‌ فرمال و عوام‌فریبانه حاکمیت در پخش رسانه ای دستبوسی های عوامل معلوم الحال که هیچ ارتباطی با ما کارگران و مطالباتمان ندارند، در آستانه روز جهانی کارگر، سرکوب و اخراج ماهیت و واقعیت نظام حاکم ضد کارگری است که در برابر خواست همه جامعه قرار دارد.

اخراج همکاران ما بخشی از پروژه انتقام سخت و سرکوب اعتراضات ما کارگران است.

ما کارگران نفت را به پاسخگویی و حمایت از کارگران اخراجی با گسترش اعتراضات فرامیخوانیم.

#نه_به_بردگی_مزدی

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی سیریک  نسبت به راه اندازی بزرگترین آب شیرین کن انتقال آب دریا به اصفهان

روزجمعه ۷ اردیبهشت،جمعی از اهالی کناردان، زیارت و مناطق دیگر در شهر سیریک دردر استان هرمزگان برای اعتراض به راه اندازی بزرگترین آب شیرین کن انتقال آب دریا به اصفهان دست به تجمع زدند.

*تجمع اعتراضی خانوادگی و شبانه روزی جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس ۲ هفته را پشت سر گذاشت

حدود ۲ هفته است که جمعی از اهالی شهر رمشک در استان کرمان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس  درتجمع خانوادگی و شبانه روزی مقابل معدن بسرمی برند.

به گزارش ۷ اردیبهشت یک منبع خبری محلی،اهالی رمشک حدود دو سال است که سند زمین های کشاورزی خود را دریافت کردند اما این زمین ها توسط معدن مس و نهادهای جمهوری اسلامی مصادره شدند.

بنا بهمین گزارش،حدود دو هفته است که اهالی رمشک در مقابل معدن مس تحصن کردند و از سوی نیروهای نظامی و امنیتی تحت فشار هستند تا این تحصن را پایان دهند.

این معدن که زمینهای کشاورزی اهالی در داخل آن نیز است، هیچگونه سهمی از درآمد حاصل از آن ندارند و حتی از بکارگیری نیروهای بومی نیز خودداری می کنند.

در این تحصن، زنان و مردان حضور دارند و شب و روز خود را در مقابل معدن سپری می کنند اما تاکنون پاسخی دریافت نکردند.

گفتنی است، همزمان در معدن مس رمشک، طلا نیز وجود دارد.

*بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت حکم اعدام #توماج_صالحی 

خبر کوتاه بود اما تلخ و ناگوار 

ملت شریف ایران 

سال ۱۴۰۱ سال کشت و کشتار و ابراز خشونت عریان حاکمیت علیه مردمی بود که به روشی کاملا مسالمت‌آمیز اعتراض خود را اعلام نمودند.

در سال ۱۴۰۲ شاهد دستگیری گسترده، اعدام، اخراج، انفصال و تحمیل سکوت به معترضان، فعالان مدنی، صنفی و خانواده‌های دادخواه  بودیم.

در سال ۱۴۰۳ هم شاهد لشکرکشی حاکمیت به خیابان‌ها هستیم تا لباس فرم تعریف شده‌ی خود را به دختران و زنان تحمیل نمایند.

اما خبری که آحاد مردم را در بهت و نگرانی فرو برد، صدور حکم اعدام توماج صالحی بود. هنرمند بزرگی که ضمن حمایت از مردم، صدای اعتراض آنها شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، حکم اعدام #توماج_صالحی را که فاقد وجاهت حقوقی و در تعارض با عدالت قضایی می‌باشد، شدیدا محکوم نموده و خواهان نقض حکم و آزادی فوری ایشان می‌باشد. در صورت عدم لغو حکم، (تجمعات اعتراَضی) شکل خواهد گرفت. 

بدیهی است برخوردهای خشونت‌بار حاکمیت از سال ۱۴۰۱ تا امروز در مقابل خواسته‌های بحق مردم نمی‌تواند منجر به سکوت و خاموشی جنبشی گردد که ناشی از ناکارآمدی حاکمیت در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی در چند دهه اخیر بوده است.

*بیانیه کانون صنفی معلمان استان خوزستان در محکومیت حکم ظالمانه بیدادگاه جمهوری اسلامی علیه  #توماج_صالحی 

شیر مردانند در عالم مدد

آن زمان کافغان مظلومان رسد

بانگ مظلومان ز هرجا بشنوند 

آن طرف چون رحمت حق می دوند 

گر ضعیفی در زمین خواهد امان

غلغل افتد در سپاه آسمان 

درود هموطنان گرامی و بزرگوار 

دادگاه فرمایشی اصفهان با اتهاماتی واهی و به قصد ایجاد رعب و وحشت در جوانان عزیز کشور، حکم اعدام #توماج_صالحی رپرِ معترض، آگاه، شجاع و مبارز را در حالی صادر نمود که امام جمعه ی پایتخت در اقدامی عجیب مورد رافت مهربانانه قرار گرفت و حتی یک جلسه محرومیت را در بر نداشت. 

#توماج_صالحی هنرمند و خواننده رپر صاحب گفتمان به جرم حقوق شهروندی و اعتراض به وضعیت موجود در زندان دستگردی اصفهان است. 

او فریاد حق طلبی خود و اقشار جامعه، از جمله معلمان و کارگران و جوانان رشید پسر و دختران ایران زمین را سروده و با صدایی رسا و دلنشینِ انتقادی آن را خوانده است.

#توماج_صالحی نه «خدا» را بازیچه ی خود قرارداده و نه «دین» را به بازی گرفته است.!!

#توماج_صالحی فرزند خلف ملت ایران است و با رانت خواری و اختلاس کارگزاران حکومتی که خود را «اسلامی» می نامند مخالف است. 

همان طور که تمام ملت ایران با حیف و میل «بیت‌المال» توسط مقامات کشور مخالفند او صدای همه ی ملت ایران از شمال تا جنوب و از غرب تا‌ شرق کشور بود. 

ما معلمان کانون صنفی خوزستان ضمن محکوم کردن صدور احکام ظالمانه اعدام برای فرزندان دلیر ایران، هشدار می‌دهیم تا هر چه زودتر بدون هیچ قید و شرطی پسر ایران، نماد جرات  #توماج_صالحی را آزاد نمایید.!

وگرنه، نه از تاک، نشان خواهد ماند و نه از تاک نشان

#نه_به_اعدام 

#توماج_صالحی

هفتم اردیبهشت یک هزار و چهارصد و سه

*بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت حکم اعدام #توماج_صالحی 

روزگار دهشتناکی است. غریبی زمانه آنجا نمایان می‌گردد که قوه قضاییه دست اختلاس‌گران و دزدان بیت‌المال را نمی‌بیند ولی دهان هنرمندان را می‌بویند مبادا گفته باشند دوستت دارم! 

حکم اعدام برای هنرمند محبوب و مردمی #توماج_صالحی توسط دستگاه قضا در حالی صادر شد که زمین‌خواران و مفسدان اقتصادی دانه درشت در سیستم قضایی نه تنها تبرئه می‌شوند بلکه حتی یک روز هم بازداشت یا تحت تعقیب قضایی قرار نمی‌گیرند.  به راستی طنین صدای توماج صالحی خواب چه کسانی را در این زمانه‌ی لال پرست آشفته ساخته است؟ 

اگر چه نخستین بار نیست که جامعه شاهد صدور چنین احکام ناعادلانه‌‌ای از سوی دستگاه قضا است. 

چنانچه همگان می‌دانند کنشگران اجتماعی از جمله معلمان و کارگران هم مشمول چنین بی‌ عدالتی‌های ترازوی سیستم مذکور گردیده‌اند؛ لیکن ارمغان شوم چنین بیدادگاهی چیزی جز تشدید فضای رعب و وحشت و آرامش کاذب پیش از طوفان مهیب اجتماعی نیست.  

در فضایی که راه نقد و کنشگری قانونی مسدود شود و جامعه روز به روز شاهد تبعیض‌ و بی‌عدالتی‌ و نقض مکرر قانون باشد بیم آن می‌رود که خشم فروخفته‌ی مردم شعله‌ور شود و در آینده‌ای نزدیک، حرکات بسیار رادیکال‌تری در جامعه شکل گیرد. وقایع چند سال اخیر و به خصوص اعتراضات سال ۱۴۰۱ بر همگان هویدا ساخت که چنین نتیجه‌ای محتوم است و گریزی از آن نیست. 

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن محکومیت شدید حکم اعدام هنرمند محبوب و مردمی توماج صالحی، خواستار فوری و بی قید و شرط آزادی ایشان و لغو این حکم ظالمانه است. در پایان هشدار می‌دهیم که صدور چنین حکم‌های شرم‌آوری توسط دستگاه قضا حاصلی جز بی اعتمادی جامعه نسبت به سیستم قضایی ندارد.

به گواهی تاریخ روند سرکوب و ارعاب منتقدان در هیچ کجای جهان نتوانسته کنشگری و نقادی را به محاق فراموشی و خاموشی ببرد و در نهایت کنشگران اجتماعی و نقادانند که پیروز میدان حق‌طلبی‌اند.

آگاه باشید که صدای توماج‌ها را نمی‌توانید به صلیب بکشید. یقین داشته باشید، حنجره‌های تازه‌نفس نشسته در آشیانه، صدایش خواهند شد. آری این صداست که می‌ماند و هرگز به خاموشی نمی‌گراید.

*بیانیه انجمن فرهنگیان هرسین در محکومیت حکم ناانسانی دستگاه داد!!! علیه حکم اعدام #توماج_صالحی 

دروغ ما را می کشت، اگر هنر نبود.

آنانکه در دروغ زندگی می کنند، دار اعدام را برای هنر  ساخته اند.

جهدی بی حاصل و اندیشه‌ای ویرانگر، قدرت نا مشروع خود را بکار بسته تا علم، فلسفه، هنر و هستی را به قامت خویش بدوزد؛ بی کرانگی هنر را در قالب ایدئولوژی منجمد و خردستیز خویش مقیّد سازد، البته در این توهم دار اعدام تنها ابزار اوست.

بی کرانگی هنر، زندگی را و هستی را می گشاید و روش استبداد، زندگی را می کُشد،  این تقابل تاریخی خشونت است با هنر!!

هنر همتای ابدیت است. آفرینشگرانه، فرای دنائت ارباب خشونت حضور دارد.

هنر با شکنجه، زندان و اعدام نمی میرد، چون خودِ هستی است.

حکم اعدام #توماج_صالحی، همراهِ اعلان جنگ علیه مردم تحت عنوان ” طرح نور” از نشانگان احتضار قدرتی است که رمز ماندگاری خویش را در خشونت و کشتن می داند.

ما حکم اعدام #توماج_صالحی را در زمره قتل هنر و زندگی می دانیم و در همراهی با هستی و انسان آن را محکوم می کنیم.

#توماج_صالحی، امتداد سقراط است.

انجمن فرهنگیان هرسین 

هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

*نامه رسول بداقی معلم زندانی از زندان اوین برای #توماج_صالحی 

زنده‌باد هنر، زنده‌باد ایستادگی، زنده‌باد اندیشه 

زنده‌باد هنر ایستادگی در میدان اندیشه، زنده باد توماج

توماجِ دلاور، سالهاست دریچه ای به روی اندیشه ی من باز شده، اندیشه ای که هیچ میز و نیمکت و تخته سیاهی ندارد، و آن “آموزگاری اراده‌هاست “.

آموزگاری باورهای انسانی، آموزگاریِ ارزشی به نام “بی ارزشی باورهای کور”.

بی ارزشیِ برتری جویی، تکبر، خودستایی، خودکامگی، بدتر از همه 

“بی ارزشیِ تقلید و مداحی، برای شکم بارگی و مداحی برای نان”.

توماجِ دلاور، بسیار دیده ام، دانش آموزانی که معلم، معلمان خود بوده اند.

در میان شاگردان خود آموزگاران بسیاری دیده ام که نه با زبان، نه با کتاب، نه با فیلم و نمایش، بلکه با نگاه، با نظم، با عزت نفس، با اراده، حتی با اشک، به هزاران شیوه آموزگارم بودند. اما تو بدون تخته سیاه، بدون مدرسه و میز و نیمکت، آموزگار اراده بوده ای، برای من و برای هزاران آدم باانصاف.

توماجِ  عزیز 

سرزمین ما هنوز پرورش دهنده انسان‌های آزاده ای مانند؛ گاندی، نلسون‌ ماندلا، بی‌بی مریم، ژاندارک، ستارخان، مصدق، چگوارا، مارتین‌ لوترکینگ، کالوین، سارتر، فرخی یزدی، سرداراسعد، میرزا رضا، کاوه آهنگر و میلیون ها آزاده جان برکف است، که مرگ را به بردگی ترجیح می دهند.

دیر نیست روزی که ابرهای سیاه خودکامگی، از آسمان ایران زدوده شود.

همزاد توفان، پنجه در پنجه این بیدادیم 

در بزم ستم، حنجره تا حنجره فریادیم

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*یادداشت اسماعیل عبدی درباره #توماج_صالحی 

توماج صالحی تندیس شجاعت و شرف اهل هنر است، صدای ما بود صدایش باشیم…

توماج صالحی قدرت ایجاد حرکت اعتراضی اجتماعی و فضیلت اخلاقی و انسانی هنر را در زمانه‌ی ما متجلی کرد. در بیشتر آثار او آرزوی برساختن تصویری عادلانه و آزادانه از جهان پیرامونش موج می‌زند از همین رو توماج دغدغه اصلیش را فرزندان محروم ایران و کودکان کار می‌داند و آرزویش این است که اگر روزی کنسرتی برگزار کرد، ردیف اول و دوم سالن کنسرت را نه چهره‌های مشهور جامعه که دردمندان و محرومان بنشینند.

 در روزگاری که هنر برای بسیاری از اهالی هنر  امری تفننی و تنقلی به حساب می‌آمد، توماج صالحی در رگ هنر، غیرت را تزریق کرد. او به جای درآمدزایی از هنر، موتور و وسایل خانه‌اش را می‌فروشد تا بتواند کلیپ اعتراضیش را بسازد و جایزه ۲۵۰۰ پوندی آزادی بیان را برای سیل بلوچستان می‌بخشد.

توماج صالحی درد و رنج مردم از معلم، کارگر، پرستار و محرومان بلوچ، کرد، ترک، فارس، عرب و همه اقوام را درآثار خود فریاد کرد.

توماج صالحی تندیس شجاعت و شرف اهل هنر است، صدای ما بود صدایش باشیم…

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*بیانیه مشترک تشکل های مستقل

اول ماه مه روز تجلی همبستگی و هویت مستقل کارگران

روز جهانی کارگر روز نماد همبستگی و بر افراشتن پرچم مبارزه مستقل طبقه کارگر علیه نظام سرمایه داری است.  از آن زمان که نظام سرمایه داری مبنای رونق  بازار و سلطه خود را با شلاق بردگی مزدی بنانهاد و ۱۶ ساعت کار در روز در ازای لقمه ای نان برای رفع گرسنگی و از سرگرفتن کار و استثمار را به قانون خود بدل ساخت، روشن بود که کارگران چاره ای جز مبارزه با این ستم و استثمار به منظور رهائی از وضعیتی که نظام سرمایه داری بر آنها تحمیل می کند ندارند.  کارگران از شرایط زندگی خود دریافتند که هرچه بر ارزش آفرینی نیروی کارشان افزوده می شود میزان بهره کشی از آنان توسط سرمایه داران بیشتر می گردد و جسم و جانشان به شکل کامل تری به خدمت تولیدی در می آید که متعلق به آنان نیست و هر روز و هر ساعت ثروتی ایجاد می کنند که محصولی جز فقر برای کارگران ندارد.  

مبارزه برای کاهش ساعات کار روزانه یکی از عرصه های بزرگ و همیشگی نبرد کارگران با سرمایه داران و دولت سرمایه داری است. ۱۳٨ سال پیش، کارگران شیکاگو نخستین کسانی بودند که متحدانه و به صورت متشکل علیه این مناسبات غیر انسانی و استثمار گرانه به پا خاستند و مبارزه ای بزرگ برای کاهش ساعات کار روزانۀ کارگران و برقراری   ۸ ساعت کار در روز  را سازمان دادند. کارگران معترض آمریکا در آن زمان بدون واهمه از برج و باروی سرمایه داری و پلیس مسلح آن، جسورانه مبارزه کردند. این حماسه سازی به رغم کشتار و سرکوب شدید، روند جدیدی در مبارزه طبقاتی میان کارگران و سرمایه داری را آغاز کرد که پژواک بانگ رسا و پیام آن نه تنها در آمریکا بلکه بسرعت در سراسر جهان طنین انداز شد. از آن پس، اول ماه مه هر سال روز جهانی کارگر، روز همبستگی و مبارزه طبقاتی کارگران نام گرفت و به همین مناسبت بر تارک تاریخ می درخشد.

دستاورد این مبارزه برای کارگران فراموش نشدنی و بسیار درس آموز است. اول ماه مه  الهام بخش و راهگشا برای کارگران همه کشور ها و مبارزات آنهاست که با آگاهی، انسجام و رزمندگی علیه نظام سرمایه داری و تعیین تکلیف با حاکمیت سرمایه داری در کشور های خود، گام برمی دارند.

مبارزات طبقۀ کارگر برای رهائی خود و تمام بشریت از استثمار و ستم سرمایه داری اکنون بیش از پیش حقانیت خود را نشان می دهد. اکنون نظام سرمایه داری، بویژه کشورهای امپریالیستی که به اصطلاح نماد موفقیت این نظام هستند به رغم چهره پردازی های بزک شده و به ظاهر مدرن، توحشی آشکار را در پشت این نقاب دروغین دموکراتیک نشان می دهند. جلوه هایی از این توحش را ما در راه اندازی جنگ های منطقه ای، حمایت از نیروهای فاسد، نژاد پرست، فاشیست و ارتجاعی و کشتار و قتل عام توده های مردم در کشورهای اوکراین، فلسطین (غزه)، یمن و غیره شاهد هستیم. جنگ افروزی و عظمت طلبی تحت هر شرایطی و توسط هر کشوری محکوم است. کارگران و زحمتکشان تنفر خود را از جنگ های تجاوزگرانه و کشور های جنگ‌ طلب اعلام می کنند. این جنگ ها در جهت سلطه سرمایه داری، تقویت ناسیونالیسم و شووینیسم و حکومت های مذهبی و خلاف منافع کارگران است. 

پس از انقلاب بهمن ۵۷ در ایران که با تسلط روحانیت به بیراهه رفت و به  ضدانقلاب تبدیل شد،  سلطۀ نظام سرمایه داری شکل اسلامی به خود گرفت. تداوم و تشدید فقر و سیه روزی کارگران و زحمتکشان، افزایش ساعات کار، پایین بودن سطح دستمزدها، افزایش تورم  و کاهش قدرت خرید و معیشت خانوار کارگران، سرکوب جنبش های اجتماعی- دموکراتیک زنان، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، هنرمندان مترقی، جوانان و دانشجویان و خلق های زیر ستم بوده است. سرکوب جنبش کارگری و زندانی کردن کارگران فعال و معلمان و نیروهایی که برای رهایی طبقه کارگر مبارزه می کنند، سرکوب آزادی بیان، تجمع، اعتراض، اعتصاب، تشکل و غیره همگی محصول نظام سرمایه داری و حکومت اسلامی مدافع آن هستند. از این رو مبارزۀ  طبقۀ کارگر برای دست یابی به خواست های اقتصادی و سیاسی برای امری ضروری است که در هر شرایط باید استمرار یابد.

افزایش مزد، کاهش ساعات کار، منع کار کودکان، رفع تبعیض از کارگران مهاجر، تأمین بیمه های اجتماعی و آموزش و بهداشت و درمان رایگان، تأمین شغل برای جویندگان کار و تخصیص بیمه بیکاری به بیکاران، برابری زنان و مردان در زمینه استخدام، مزد و تصدی مسئولیت ها، آزادی بیان، تجمع، اعتصاب و تشکل و تحزب، آزادی زندانیان سیاسی و لغو مجازات های قرون وسطایی و اعدام، تامین مسکن مناسب برای همگان، مبارزاتی بسیار مهم و اساسی هستند. اما این خواست ها به تنهائی برای رهائی جامعه از ستم و استثمار کافی نیستند. طبقۀ کارگر برای رهائی خود و اکثریت عظیم مردم باید نظام سرمایه داری را به زیر کشد.

طبقه کارگر بدون مبارزه متشکل و پیگیر و بدون تغییر بنیادی در کل نظام اقتصادی و سیاسی سرمایه داری حاکم نمی تواند به رفاه و آسایش نایل گردد و اراده سیاسی خود را اعمال نماید. زیرا حاکمیت سیاسی موجود مدافع سرمایه داری در یکی از ستمکارترین و عقب مانده ترین شکل های آن است. مبارزه مستقل کارگران در پیوند با زحمتکشان شهر و روستا به ویژه پیوند با جنبش های اجتماعی و مترقی جاری زنان، بازنشستگان، جوانان و خلق  های زیر ستم، همانا نوید دهنده جامعه نوین عاری از ستم و استثمار می باشد. 

زنده باد اول ماه مه روز اتحاد طبقاتی کارگران

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه 

گروه اتحاد بازنشستگان 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری 

کارگران بازنشسته خوزستان

*در رابطه با محکومیتِ احکام صادره علیه آقایان مجید کریمی و مسعود فرهیخته

معلمان حق‌طلب، دانش‌آموزان عزیز و اولیای گرامی؛ درحالی بە استقبال روز معلم می‌رویم کە اخبار نگران کننده‌ی فشار بر فعالین صنفی حق‌طلب و برخوردهای حیرت‌آورِ غیرانسانی و فراقانونی با معلمان فضای فکری جامعە علی‌الخصوص جامعه‌ی فرهنگیان را بە شدت ملتهب و نگران کردە است. متاسفانە به‌سُخره گرفتن قانون به یک رویه‌ی معمول از طرف مجریان تبدیل شده است و انتظار دارند جامعە  این رویە نامیمون را قبول کند و دم بر نیاورد!

   دولت سالهای مدیدی است اصل ۳۰ قانون اساسی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی و ده‌ها مورد دیگر را زیر پاگذاشتە و علی‌رغم خودداری از ادای حق و حقوق شهروندان بە شیوه‌های بی‌رحمانە و غیرانسانی کسانی را کە خواهان اجرای قانون و عدالت باشد سرکوب می‌کنند، نمونه‌ی عینی آن که به تازگی و در ادمه‌ی رفتارهای عدالت‌ستیزانه به حبس محکوم گردیده‌اند آقایان مجید کریمی و مسعود فرهیخته است که جزو فداکارترین و دلسوزترین معلمان دیار خود می‌باشند. معلمانی چون مجید کریمی که برای عدالت آموزشی و زدودن فقر فرهنگی از جان و مال خود گذشته و تمام تلاش خود را در جهت پرورش دانش‌آموزانی متعهد و دلسوز به میهن سپری نموده سزاوار چنین احکام بی رحمانی و فراقانونی نیستند.

دستگیری، احضار، بازداشت، زندانی کردن، تنزل رتبە، قطع حقوق، تبعید و اخراج ده‌ها و بلکە صدها معلم عدالتخواە و باشرف در سال‌ها و خصوصا ماە‌های اخیر نمونەهایی از این برخوردهای غیرقانونی است در حالی است کە تنها خواستە معلمان دلسوز و فعالی چون مجید کریمی و دیگران اجرای درست و اصولی قانون اساسی و برقراری عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان و داشتن زندگی شرافتمندانه و با عزت برای همکاران در اقصا نقاط ایران است.

انجمن صنفی معلمان کوردستان، اعلام می‌دارد کە فعالیت‌های صنفی، حق‌طلبانه و قانونمدارانەی مجید کریمی و مسعود فرهیخته و تمامی معلمانی را که مورد بی رحمی و قهر مسولان بی درایت قرار گرفته‌اند در راستای خیر و صلاح عمومی و اصلاح امور خصوصا در حوزه آموزش و پرورش بوده، جای تقدیر است. از قوه قضائیه هم انتظار دارد به مسئولیت ذاتی و قانونی خود رجوع نموده و ضمن لغو احکام صادره امنیت و آرامش را به جامعه و بویژه جامعه‌ی فرهنگیان برگردانند و شعله‌های عدالتخواهی و مطالبه‌گری را که در اثر ناآگاهی برخی از مسولان بله قربان‌گو، کم‌سو شده، نورانی نمایند.

انجمن صنفی معلمان کوردستان (مریوان و سروآباد، دیواندره، سقز و زیویه)

٧ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٣

*سرکوب پوششی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر توسط حراست خوابگاه دخترانه طوبی ۱

روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت،کارکنان حراست خوابگاه دخترانه طوبی ۱دانشجویان دختر این خوابگاه را قبل از حضور در دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی لباس و آرایش و ناخن‌ها به صف کرده و دانشجویانی که لباس تنگ و مانتو جلو باز و لاک ناخن و آرایش داشتن را از حضور در دانشگاه منع کردند و اعلام کردند دانشجویانی که با مانتو جلو باز و کوتاه و شلوار تنگ و مدا دار و آرایش داشته باشند اجازه حضور در دانشگاه به آنها داده نمیشود.

به گزارش ۷ اردیبهشت یک منبع خبری محلی،وضعیت تمام دانشجویان توسط کارکنان حراست با حساسیت بررسی شده و حتی لای موهای دانشجویان نیز نگاه کرده و تعداد زیادی از دانشجویان برای تعویض شرایطی که داشتن دوباره به اتاق‌ها فرستاده شدند و اسامی آنها ثبت و توسط پیامک به آنها تذکر پیامکی از شورای انضباطی دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده است.

*سیامک چهرازی معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان خوزستان، به دادگاه کیفری اهواز احضار شد

سیامک چهرازی معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان، برای دفاع از اتهام انتسابی اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع غیرقانونی در روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری اهواز احضار شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate