توماج صالحی متعلق به شخص و جریان خاصی نیست 

توماج صالحی 

متعلق به شخص و جریان خاصی نیست 

بدنبال اعلام حکم اعدام توماج صالحی دهها شخص و جریان سیاسی و فرهنگی و صنفی در داخل و خارج کشور، بدرست به این حکم غیر قانونی و غیر انسانی اعتراض کرده اند. حتی از درون رژیم هم صدای اعتراض به این تصمیم و حکم حکومتی بلند شده است. تعدد اعتراضات به اندازه ای است که فرصت خواندن و بررسی آنها مجال و وقت زیادی می طلبد. همه و همه با هر نیتی، یک صدا دارند به حکم غیر قانونی توماج اعتراض و خواهان آزادی وی از بند و اسارت هستند، دست مریزاد. 

در مقابل این اعتراضات بر حق، بخشی از سرسپردگان و مدیای وابسته به رژیم اسلامی در پی پرونده سازی های غیر واقعی و متهم کردن توماج به این یا آن جریان سیاسی هستند. اخیرا وابستگان رژیم توماج را وابسته به مجاهد و کومه له و یا سلطنت اعلام کرده و با جعل اتهامات واهی و تازه، می خواهند 

بر صفحات کذایی پرونده این رپر محبوب مردم اضافه نمایند. این ترفندها بسیار شناخته شده تر از آن است که بشود جامعه را با آن فریب داد. 

اگر کسی با گوش باز و منطقی درست و خردی بالا رپ های توماج را شنیده باشد، تشخیص اینکه این انسان آزاده به هیچ گروه و دسته ای وابسته نیست بسیار ساده است. توماج هیچگاه از مجاهد و روسری داشتن و مزدوری و خوش خدمتی آنها به رژیم صدام و کولی دادن و نوکری مجاهد به نئوکانهای آمریکا و اروپا تمجید نکرده است. در عوض به روسری اجباری و مزدور بودن، مفت خوردن، چپاول کردن و نوکر صفت بودن و به ارتجاع اعتراض کرده است. 

توماج را با هیچ ترفندی نمیتوان به ناسیونالیسم ارتجاع “کردی” چسباند. توماج از یکی بودن، از جهانشمول بودن، از پوچی مرزها، از قبح هویتهای کذایی و از ضرورت برابری انسانها گفته است.

توماج مجیز گوی سلطنت نبوده و نیست، به جایگاه شیخ و شاه و آغا بارها تف کرده است. توماج از آزادی و برابری و انسان بی طبقه، از حق و حقوق کارگر، از حقوق معلم، از غیر انسانی بودم شکنجه و اعدام و از گرسنگان کارتن خواب سخن گفته است. 

خصوصیات توماج با هیچکدام از این سناریوهایی که حکومتی ها برایش ردیف کرده اند، خوانایی ندارد. اگر دهها شخص و حزب سیاسی و مدنی و صنفی و فرهنگی در داخل و خارج کشور در اعتراض به این حکم غیر قانونی به صدا آمده اند، نه به دلیل وابستگی ایشان به یک جریان یا تشکلی خاص، بلکه به دلیل توانایی اش در خواندن رپ، در ادای زیبای کلمات اعتراضی حساب شده و ریتم و نوای انسانی اوست. رپ مجیز کسی نیست، اعتراض است. حکومتی که این کلمات را بر نمی تابد از درون پوچ و بی خاصیت شده است. 

توماج متعلق به کسی نیست، به همه تعلق دارد. تعلق خاطرش به انسان و خصوصیات والای انسانی او این چنین جایگاهی به او داده است. از چنین انسانی نباید ترسید یا واهمه داشت. برعکس باید تلاش نمود من و آقای خامنه ای و دیگران به این درجه از انسانیت ارتقا یابیم. 

جای این انسان واقعی در بند و زندان نیست. توماج باید در فضای آزاد و برابر دوباره برای جامعه ای که به آن تعلق دارد درد دل کند و شادی بیافریند. گفته های توماج تملق به هیچکس نیست. شعرهایش مجیزگوی هیچکس نیست. برای خوشایند کسی ماله و سجاده آب نمی کشد. کلماتش واقعی، دلنشین و زمینی هستند. 

از حضور توماج در کوچه و خیابان و میان مردمی که به او تعلق دارد، نهراسید. بجای شکنجه و خفه کردن توماج، بگذارید به میان مردم برگردد و باز تکثیر شود و شادی بیافریند.

توماج فرزند خلف مردمی است که با نوای آزادی او می رقصند، با تاکید او بر حقوق برابر و داشتن چیزی برای خوردن مشت گره میکنند. همراه با او در تلاش برای از بین بردن ظلم و تباهی فریاد سر میدهند. 

در تاکید او بر قرون وسطایی بودن و غیر انسانی شکنجه و اعدام و از بین بردن جان انسانها به هر بهانه ای هم صدا شده اند. توماج و توماج های دیگر ثروت واقعی یک کشورند. 

از رپ توماج نهراسید، بگذارید توماج ها تکثیر شوند. توماج برای جامعه ای که میخواهد پویا و سرپا بماند و رشد کند حیاتی است. یک جامعه آزاد و برابر و واقعی با ازدیاد هر چه بیشتر چنین انسانهای بزرگ، فهیم و دوست داشتنی شکل می گیرد و بزرگ میشود. توماج فرزند همه و متعلق به دنیای انسانهای مدرن، آزادیخواه و برابری طلب است. 

حق خواندن، اندیشیدن، شادی کردن، تلاش کردن، اعتراض و زیستن را نمیشود با خرافه و تهمت و افترا جایگزین نمود. 

نترسید، واقعی و انسانی و عادلانه فکر و عمل کنید. جامعه ایران بشدت به توماج و توماج ها برای ایجاد یک آینده بهتر نیاز دارد. 

توماج و توماج ها را آزاد کنید این به نفع شما و جامعه است

۲۸ آوریل ۲۰۲۴ آزاد نسیم

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate