در حاشیه جوکی بنام  “جهاد” قلابی  امانوئل ماکرون بر علیه اسلام سیاسی

مقدمه:

در خبرها امده که امانول ماکرون سمبل حکومت راست و ضد کارگری فرانسه بعد از کشته شدن یک معلم بدست یک دنبالچه اسلامی به خروش امده و یاد سکولاریزم فرانسوی افتاده و با مردم فریبی در حالیکه پاسخی به جنبشهای اعترضی طبقه کارگر فرانسه منجمله جنبش جلیقه زردها ندارد ، اخوندهای اسلامی را صدا زده و بهشان ۱۵ روز اولتیماتوم داده که “جمهوریت فرانسه” را بپذیرند و اعلام کنند که اسلام مذهب است و سیاسی نیست! (*)

عده ای هم در میان سکولارهای ایرونی مثل ناصر اصغری از دنباله روهای فرقه تقوائی هورا کشیدند و حمایتهای خود را اعلام کردند! خلاصه جبهه متحد راست و چپ تشکیل شده به رهبری ماکرون! بازار فریب و بقالی دو نبش حکومتی فرانسه!

می گویند اقای ماکرون تلاش دارد شورائی اخوندی در فرانسه تشکیل دهد که این اخوندها باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند و به مقدسات فرانسه سوکند بخورند که اسلام سیاسی نیست! مثلا مثل مسیحیت که سیاسی نیست! اقای ماکرون در ذهنش دارد یک عدد انقلاب فرهنگی می کند!

خوب! این ذهنیت ماکرونست یا بقالی او ؟ ما زیاد بازم نیست صبر کنیم.دیر نخواهد بود که تو خالی بودن این بازی و متحوی سیاسی این بازی روشنتر شود. منتهی من مدعی هستم اونها که با طناب ماکرون سکولار به چاه می روند سالم بیرون نمی ایند!

در این مقاله چند مورد استدلالات خودم را در مورد این بازی اقای ماکرون ارائه می دهم امیدم اینست که محل فکری باشد برای انها که مایلند فکر کنند:

 

(۱)کانتکس اجتماعی داستان اسلام سیاسی در اروپا:

 

اسلام سیاسی در اروپا در پی بحران اجتمعی و سیاسی در اسیا و افریفا رشد کرده.چنگها را در این مناظق عمین اروپا و امریکا راه انداختند و سیل مهاجرت به اروپا اغاز شد.حکومتهای غربی مسئول درچه اول این سیل مهاجرت هستند.

جداسازی این واقعیت از رشد اسلام سیاسی یک متد راستهاست.

راستها زیر بار زیر بنای رشد اسلام سیاسی نمی روند و پایه مادی این رشد را درون بحران سرمایه داری نمی بینند یا منکر می شوند.

اسلام سیاسی هم نتیجه بحران سرمایه داریست.عکس العمل بخشی از جامعه فقر زده جهان سوم است.عکس العملی که بی شک با طراحی چند نسل از همین غربیها در جهان سوم تحت نامهای مختلف مثل کمربند سبز خاورمیانه سازمان یافته .توسعه اسلام سیاسی بدون کمک و طراحی نهادهای امنیتی حکومتهای غربی امکان نداشته.

خکومتهای غربی درست مثل نمونه حکومت پهلوی از اسلام بعنوان ابزار نظری ضد کمونیزم استفاده کردند و امثال علی شریغتی را در دانشگاهها سوبسید دادند.

خمینیزم بدون کمک خکومت فرانسه و خکومتهای امریکا و انگلیس نمی توانست به راحتی جای پهلوی بنشیند.

لذا این کانتکس تاریخی را باید  بعنوان ریشه توسعه اسلام سیاسی دید.

انچه در غرب منجمله فرانسه اتفاق می افتد نتیجه کاملا طبیعی چند نسل سرمایه گذاری همین حاکمان غرب است.

(۲)عروج اسلام سیاسی و خارجی ستیزی  در فرانسه:

 

فرانسه بیشترین تعداد مهاجر را از کشورهای اسیا و افریقا دارد کنار المان. در فرانسه دو دهه است که تظاهرات و شورشهای متعدد را شاهد بوده هم از سوی مهاجرین هم از سوی طبقه کارگر فرانسه که نئولیبرالیزم انها را در خود می فشرد.

توسعه نژاد پرستی تحت عنوان اسلام ستیزی در فرانسه امری بسیار شناخته شده است.اقای ماکرون بعنوان رهبر گرایش عقب مانده و راست بخشی از سیاستهای طبقه حاکمه را نمایندگی می کند.

ماکرون در پاسخگوئی به نیازهای طبقه کارگر ناتوانست و جنبش جلیقه زردها را مرتب سرکوب کرده و پاسخی به خواستهای انها ندارد.سیاست او سفت کردن کمربندهاست!

در طی دو دهه گذشته اسلام سیاسی در فرانسه بشدت رشد کرده و بخش مهمی از مهاجرین اسیا و افریقا را جذب خود کرده.میلیونها مهاجری که حکومت فرانسه و نظام اقتصادی فرانسه راهی برایشان نگذاشته و اینها کاملا ایزوله هستند مجبورند دور یک پرچم اعتراضی متحد شوند و اسلام سیاسی پاسخگوی اینهاست ر نبود الترناتیو چپی که بتواند کلیت طبقه زحمتکش را سازمان دهد.

لذا بازتاکیید می کنم که عروج اسلام سیاسی در فرانسه نتیجه مستقیم بحران حکومت بحران سرمایه داریست.همانطور که عروج نژاد پرستی و خارجی ستیزی.

(۳)راه حل اقای ماکرون توسعه یک توهم و فریب افکار عمومی:

 

راه حل اقای ماکرون نه پایه قانونی دارد و نه پایه منطقی و تاریخی.

او تلاش دارد یک شورای اخوندی اسلامی حکومتی بسازد و از انها قول بگیرد که اسسلامشان سیاسی نیست!

همه انها که تاریخ اسلام را می دانند می فهمند که اسلام اساسا نوع غیر سیاسی ندارد.اسلام اساسا مذهب سیاسی است از بدو اغازش توسط محمد. لذا در سطح این واقعیت ماکرون دارد به مردم فرانسه و دنیا دروغ می گوید.همانطور که شیرین عبادی گفت یا اوباما مدعی بود که اسلام خوش خوبه تفسیرش بد!

به جهت سیاسی و قانونی فراخوان ماکرون هیچ پایه ای ندارد.در غرب هیچ مبنائی برای جلوگیری از فعالیت سیاسی گرایشها بخاطر افکارشان نیست.اصل ازادی بیان و فعالیت سیاسی را نمی شود در مورد یک مذهب محدود کرد.مذهبیون هم محق هستند برای کسب قدرت سیاسی رقابت کنند.در غرب دهها خزب دموکرات مسیحی هست.به جهت قانونی تلاش مکرون بجائی نمی رسد.

به جهت عملی هم چند تا اخوند نمی توانند مانع رشد گرایشات سیاسی اسلامی در فرانسه بشوند.نمی شود با حکومتی کردن مذهب اسلام در فرانسه مانع رشد اسلام سیاسی شد.

متعاقب چنین تلاشهائی رشد زیر زمینی اسلام سیاسی ادامه خواهد یافت چرا که بستر توسعه این گرایش وجود دارد که فقر و حاشیه نشسینی میلیونها مهاجر است.

از دید من تلاش ماکرون یک ژست سیاسی بیشتر نیست.لائیسیته فرانسوی بخاطر راست بودنش در کنترل گرایشات اراجاعی ناتوانست و ناتوان خواهد ماند.

(۴)ماکرون مدعی است که سکولاریزم هرگز ادمی نکشته!

 

ماکرون شارلاتان مدعی شده که سکولاریزم هرگز ادمی نکشته! خوب تاریخ معاصر ضد ادعای اوست.همین حکومتهای غربی سکولار بزرگترین جانیان  تاریخ بشرند.

تاریخ فرانسه سکولار تاریخ جنایت در مناطق استعماری اسیا و افریقاست.از ویتنام تا الجزیره .هر جا خکومت سکولار فرانسه توانسته جنایت کرده.

تاریخ اروپا تاریخ امریکا جطور؟ با کدام رو اقای ماکرون چنین ادعای دروغی می کند؟ دوران ترامپ است دیگر!گوبلز مرده ماکرون و ترامپ زنده!

از فرانسه و غرب بگذریم! خکومتهای اته ایست چطور؟ استالینها و مائوها و انور خوجه ها و ..اینها؟ سنگ پای قزوین هم در مقابل این سطح دروغگوئی می ماند!

جنبش برابری طلب و ازادیخواه باید بصورت امثال ماکرون تف کند که تاریخ را وارونه نشان می دهند!

جنبش اسلام سیاسی خدش در کارخانه فکری و استراتژیک عرب ساخته شده.سکولاریزم غربی اسلام سیاسی را بجان خاورمیانه انداخت تا سوسیالیزم و کمونیزم راه باز نکند!

طبقه کارگر مناطق حاشیه ای دنیا را با اسلام سیاسی سرکوب کردن بسیار ساده تر است برای این اراذل سکولار!

من مدعی هستم تمامی جنایات اسلام سیاسی به گردن همین تیتیش مامانی های سکولار غربی است!

(۵)راه حل پایان اسلام سیاسی در فرانسه و در غرب چیست؟

 

همانطور که گفتم مهمترین عامل توسعه اسلام سیاسی در غرب حکومتهای غربی هستند.بحران سرمایه داریست.بحران توسعه فقر و حاشیه نشینی و مهاجرتهای یلیونی جنگهای نیابتی.

لئیسته و سکولاریزم راست پاسخ بحران موجود فرانسه نیست.هیاهوی ماکرون فقط کمک به رشد نژاد پرستی و مسلمان ستیزی خواهد شد.نژاد پرستان ضد خارجی از این بازی استفاده خواهند کرد.

اسلام سیاسی در فرانسه به زیر زمین کشیده خواهد شد و جذبه بیشتری برای نسل جوان عاصی از وضعیت موجود پیدا خواهد کرد.

راه حل مبارزه با اسلام سیاسی پایان دادن به ظلم سرمایه داری به پایان دادن حاشیه نشیتی میلیونها مهاجر به برگرداندن صلح در خاورمیانه و افریقا و برگردادن میلیونها انسان اواره به سرزمینشان به پایان دادن دخالتهای حکومتهای کثیف غرب در زندگی مردم جهان سوم مربوط است.

اسلام سیاسی در دورانی که راه حل بهتری برای بشریت فقر زده و بیرون افتاده از زمان و مکان وجود ندارد مرتب رشد خواهد کرد.تلاشهای لائیسته تلاشهای عبثی خواهد بود.بستر مادی پایان اسلام سیاسی را لائیسیته فرانسوی نه درک می کند و تلاشی خواهد کرد که انرا از میان بردارد.

چپ وظیفه اش اینجاست تا ناتوانی لائیسته را نشان دهد و راه حل رادیکال را ارائه دهد .نه اینکه بیفتد دنبال ماکرونهای شارلاتان!

منابع:

اولتیماتوم ۱۵ روزه  امانوئل ماکرون به گروهای اسلامی فرانسه

President Emmanuel Macron Issues Charter To French Muslim Leaders Prohibiting Foreign Interference, Political Islam | The Daily Caller

Macron gives French Muslim leaders 15 days to ‘admit’ Islam is an (alaraby.co.uk)

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate