تلاش مشترک حکومتهای غربی، روسیه و رژیم اسلامی در تزریق دوباره طالبان بقدرت در افغانستان

مقدمه:

دستگاه پروپاگاندای بی بی سی این روزها روز به روز شرح “پیروزیهای طالبان” در افغانستان را به دنیا اعلام می کندچند روز پیش اعلام کردند طالبان ، دو شهر مهم مرزی بین افانستان و ایران و ترکمنستان را به چنگ آورده و “پرچم حکومت افغانستان را پائین کشیده” 

به نظر می رسد اصراری دارند تا طالبان را از همین الان  هم مردم اففانستان و هم مردم دنیا پذیرفته تلقی کنند. 

از سوی دیگر بیانیه های طالبان را پخش می کنند که قسم حضرت عباس می خورد که “مرد و زن می توانند در حکومتشان تحصیل کنند و اجازه نمی دهند از خاک افغانستان برای عملیات تروریستی استفاده شود”! خوب این نشان می دهد بخشی از “توافقات پشت پرده ” را دارند تکرار می کنند تا دنیا بپذیرد بقول پاسداران رژیم اسلامی “طالبان عوض شده” ! دندانش کشیده شده و بره سر براهی برای حکومتهای غرب و روسیه و ایرانست!

از دید من این یک سناریوی کامل برای تزریق مجدد طالبان به افغانستان در منطقه خاورمیانه است. سناریوئی که هر دو طرف دعوای خاورمیانه یغنی غرب و روسیه و رژیم اسلامی و اخیرا حکومت چین درش به “توافق” رسیده اند. در این مقاله مقداری بیشتر این موضوع را می شکافم :

(۱)”عقب نشینی مشکوک ارتش افغانستان در مقابل طالبان”

گذشته از مهندسی افکار عمومی توسط بی بی سی و مدیای غرب  ، داستان عقب نشینی مشکوک ارتش افغانستان را باید کجای دل گذاشت؟!

طبق اخبار ارتش افغانستان ، که بیش از ۳۰۰ هزار سرباز دارد و بقول غربیها بیلیونها دلار خرجش شده این روزها در مقابل نزدیک به ۷۵ هزار تروریست طالبانی در حال فرار یا تسلیم است!

در اخبار هست که اینها بطور گله ای به طالبانیها تسلیم می شوند! حتی جنگی نمی کنند! خوب دقت بفرمائید! آیا بپذیریم که این ماجرا طبیعی است؟

بی بی سی اعلام می کند که “در بسیاری موارد نمایندگان طالبان به پادگانها می روند و به سربازها حق انتخاب می دهند یا بجنگند و کشته شوند یا تسلیم و بروند دنبال کارشان و..بله این سربازها به اسلام تسلیم می شوند.”!

خوب با دقت می توان نشان داد این صحنه ساختگی است.سوال اینست که چرا و کدامها هستند که این صحنه ها را ساخته اند.تگلیف مردم افغان و منطقه با سازندگان این صحنه ها چیست؟

(۲)استراتژی حکومت امریکا و غرب برای حلوگیری از خلا قدرت در منطقه، برگردندان طالبان:

تاریخ معاصر منطقه خاورمیانه براحتی نشان می دهد که حکومت امریکا چه فبل از ماجرای عراق و چه بعدش هر جا نگران خلا قدرت بشود اسلامیها را جلو می اندازد. خود افغانستان نمونه مهم این استراتژی است و بعد رسیدیم به سرنگون کردن صدام حسین و در گل افتادن ارتش امریکا و برنامه تزریق اسلامیها با ساختن داعش که بتواند “خلا قدرت” را در منطقه پر کند!

شواهد زیادی حاکی است که داعش تشکیلاتش در زندانهای ارتش امریکا شکل گرفت. داعش نتیجه طبیعی سیاستهای امریکا در منطقه خاورمیانه است.

دورانی سیاست کمر بند سبز برژینسکی باعث شد  به کمک اطلاعات پاکستان و آل صعود در پاکستان کلنگ طالبان زده شود .دورانی لازم بود برای ورود به منطقه خاورمیانه و بهانه “سپتامبر سیاه” طالبان را بزنند بیرون و در آب نمک بگذارند و حالا …چون آرتش امریکا خرجش زیاد است و نظام امریکا رو به سقوط، همان استراتژی را کار امد می دانند.اینست که از زمان اوباما و هیلاری برگشت طالبان بقدرت دستور کار اینها بود.

(۳) چرا روسیه و حکومت اسلامی به طالبان راضی هستند؟

از دید من پشت صحنه ، توافقی بین المللی برای تزریق طالبان انجام شده که بصورت برگزاری کنفرانس های مشترک در تهران و روسیه ، رونمائی می شود.

حکومت اسلامی ایران از همانزمان که طالبان فراری شد در تهران برای اینها دفتر زد و مذاکرات ظریف با نمایندگان طالبان طی ماههای اخیر شدت گرفته. ادعای پاسداران ؤزیم که يالبان “فرق کرده” با خبر  رسیدن طالبان به مرزهای ایران همه از یک توافق پشت پرده خبر می دهد.

سخنگویان حکومت پوتین هم در بی بی سی از همین “شرط روسیه که طالبان مرزهایش را صلح آمیز نگه دارد” سخن گفته اند که بطور واضحی نشان از پذیرش يالبان بعنوان حکومت آینده افعانستانست.

سوال اینست که چرا اینها طالبان را پذیرفته اند؟ 

جواب اینست که چون منافعشان ایجاب می کند! عدم حضور ارتش امریکا در افغانستان را ترجی می دهند و لذا همانطور که در عراق و سوریه با هر رذلی متحد می شوند در افغانستان هم فقط دنبال بیرون رفتن ارتش امریکا هستند .اینست که طالبان را حمایت خواهند کرد.برایشان منافع مردم افغانستان ، پشیزی نمی ارزد.

(۴)آینده تاریک افعانستان و خطر جنگ داخلی ، قتل عامها  مهاجرتهای میلیونی :

مردم فلاکت دیده افغان، طی چندین دهه دیدن همه جور بدبختی ناشی از اسلامیزم و تروریزم اسلامی  امریکا ساخته ، تن به فاجعه مزمن انسانی داده اند و با بمبها تکه تکه شده اند ، مهاجرتهای میلیونی به کشورهای همسایه و هر جا که افعانستان نباشد شرنوشت نسلای اخیر افعان بوده، حالا سایه شوم برگشت طالبان بالای سرشانست و به وعده های دروغین ملاهای طالبانی بدرستی باور ندارند.

نسلهای جدیدتر مردم افغانستان که در شهرهای تحت کنترل حکومت فعلی افغانستان بزرگ شده اند ، با اینکه این حکومت هم اسلامیست، ذره ای از تمدن را چشیده اند ، بی تردید دچار تضاد فرهنگی و اجتماعی با ملاهای طالبانی می شوند و نمی توانند اون زندگی آخوندی عقب مانده ۲ هزار سال پیش را به گردن بگیرند.

گذشته از اینکه حکومت عقب مانده و شارلاتان و نوکر صفت کنونی افغانستان، بخواهد بدستور اربابانش تسلیم طالبان شود، خود این نسل جوان در افغانستان در یک کابوس گیر افتاده و آینده ای برای خود نخواهد یافت.

اینها مقدمات ورود افعانستان با فاز جدیدی از سناریوی سیاه جنگ داخلی و خونریزی است.

بله افغانستان چند نسل است در جامعه متمدن زندگی نمی کند اما بازگشت طالبان بازگشت بربریتی است که فقط با حمایتهای امریکا و غرب و روسیه و حکومت ایران و پاکستان و ال صعود در قرن ۲۱ امکانپذیر بوده و خواهد بود.

سوال مرکزی این است که مردم در افغانستان چه بخواهند و چه تصمیمی بگیرند .ایا خواهند توانست تاریخ را بسازند یا با استیصال به ذلت زندگی زیر بوغ اخوندهای طالبانی تن خواهند داد؟ سوال اینست.

منابع بیشتر:

(۱)افغانستان و شبح طالبان، وضعیتی که امریکا و متحدینش برای مردم طرح ریخته اند

افغانستان و شبح طالبان، وضعیتی که امریکا و متحدینش برای مردم طرح ریخته اند (azadi-b.com)

(2)مصاحبه با سعید صالحی نیا شماره۲۳۰  :موضوع: در حاشیه “انتخاب حکومت  امریکا” در افغانستان برای برگرداندن طالبان به قدرت

تهیه از سامان دری

https://youtube.com/watch?v=KY4mJyidRmI&feature=share

کلیپ فشرده ۲۳۰ برای مشاهده در ایران

https://youtube.com/watch?v=4l0P3DmmUGA&feature=share

(3)تسخیر شهرهای مراکز مرزی  با ایران و ترکمنستان توسط طالبان

Taliban capture key Afghanistan border crossings – BBC News

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate