راهپیمایی کشاورزان شرق اصفهان، تجمع کارگران رسمی نفت مرکزی و شهرداری کوت عبدالله اهواز

راهپیمایی کشاورزان شرق اصفهان، تجمع کارگران رسمی نفت مرکزی  و  شهرداری کوت عبدالله اهواز

امروز ۱۴ فروردین  جمعیت بزرگی از کشاورزان شرق اصفهان تجمع کرده و دست به راهپیمایی زدند و علیه مسئولین شعار دادند. این تجمع در سد آبشار در اصفهان صورت گرفت و کشاورزان به وضعیت ناجور معیشتی خود و مشکلات کشت بخاطر مافیای آب اعتراض کردند و خواست خود برای دریافت حقابه کافی را مورد تاکید قرار دادند. قبل از آن نیز در همین رابطه کشاورزان در ورزنه اصفهان تجمع و اعتراض کردند. در ورزنه در این استان کشاورزان با تراکتور هایشان در اعتراض شرکت کردند و دست به تجمع زدند. کشاورزان اصفهان در رابطه با این موضوع چندین سال است که اعتراضات گسترده ای داشته اند.

امروز همچنین کارگران رسمی نفت مرکزی در اعتراض به سقف نازل حقوقها شبانه با سردادن شعار “ما می توانیم” و با گفتن اینکه وزارت نفت تخصص بین المللی میخواهد اما نه تنها در مقیاس بین المللی حقوق نمی پردازد بلکه حتی با محدودیت سقف حقوق به قوانین وضع شده خود نیز عمل نمیکند و از سفره معیشت کارگران می دزدد، صدای اعتراض خود را بلند کردند.

خبر اعتراضی دیگر در این روز مربوط به تجمع کارگران شهرداری کوت‌عبدالله در اهواز بخاطر تعویق پرداخت دستمزدها و وضع بد معیشتی شان است. در رابطه با این موضوع این کارگران بارها تجمع و اعتراض داشته اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۲ آپریل ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate