“پیکان وطنی” واکسن وطنی داستان تکراری حکومت اسلامی و …

“پیکان وطنی” واکسن وطنی داستان تکراری حکومت اسلامی و خطر توسعه امواج بعدی انتشار و مرگ و میر  کورونا!

بخش ٢۵ از سری مقالات معضل کورونا

مقدمه:

امار ابتلا به کورونا در دنیا به بیش از ۱۲۲ میلیون نفر رسیده و مرگ ناشی از کورونا حداقل به ۲ و نیم میلیون. در حالی که طی یکی دو ماه گذشته افت مشخصی در میزان اتلا و مرگ و میر در سراسر دنیا مشاهده می شود کارشناسان معتقدند که این افت ابتلا کاملا موقت است و عموما ناشی از سیاستهای پیشگیری. انچه نگرانی آور است امواج سنگین تر ابتلا و مرگ و میر کورونا ناشی از توسعه وسیع انواع جهش یافته جدید این ویروس است که ابتدا در افریقای جنوبی و انگلستان مشاهده شدند و در حال حاضر در تمامی دنیا بسرعت  در حال جایگزینی انواع قدیمی هستند. بعنوان مثال پیش بینی می شود در طی ماههای اینده این انواع جدید ویروس در امریکا  غلبه پیدا کنند.

در مقالات قبلی توضیح دادم که هر قدر واکسیناسیون بر علیه کورونا  سریعتر تمام شود و نزدیک به ۶۰ در صد جمعیت دنیا (در ایران تقریبا ۴۵ میلیون نفر)سریعتر ایمنی بیابند، احتمال جهشهای بعدی ویروس کمتر خواهد شد.

امار ایران بخاطر وجود دیکتاتوری و دستگاه دروغ پراکنی رژیم غیر قابل اعتماد است اما با همین امار ارائه شده رقم ابتلا به کورونا به یک میلیون و نیم رسیده و تعداد رسمی مرگ و میر به ۵۲ هزار نفر. ایران در کنار هندوستان از بیشترین ابتلا و مرگ و میر در اسیاست و دلیلش هم سیاستهای حکومت ایرانست .

در مقالات قبلی (۷) توضیح دادم که حکومت اسلامی نه تنها در برخورد ابتدائی با معضل کورونا دیوار سانسور کشید بلکه در مبارزه با توسعه کورونا با بی مسئولیتی برخورد کرد و با انتشار انواع دروغها و توسعه فرهنگ عقب مانده زندگی مردم را به باد داد.الان هم در مورد “سیاست واکسیناسیون” و انتشار واکسن دارد همان جنایات را انجام می دهد.

“سیاست “کلان این حکومت دیکتاتوری در مورد پوشش دادن واکسن کووید در ادامه سایر سیاستهای این حکومت است.مرکز این سیاستها ، بی ارزش دانستن جان مردم است و حفظ قدرت.کلید  این سیاستها حفظ امنیت برای نظام است .در این استراتژی کسب سود برای حکومتیان و عناصر وابسته به انها نقش مهمی دارد. از هر فرصتی حکومت برای کسب منافع مالی و توزیع این منابع به حامیان خود استفاده می کند.

بواقع حکومت اسلامی یک مافیای اقتصادی و سیاسی است و لذا مسئله واکسن کووید را هم در همین کانتکس باید دید.بیماری کووید و حالا واکسن کووید ابزارهای دیگری برای توزیع منافع باداورده است و بس!

در این مقاله من فاکتهائی را از خود رژیم ارائه می دهم که اصول “سیاست” رژیم را در مورد واکسیناسیون ضد کووید نشان می دهد  و توضیح خواهم داد چرا این “سیاستگذاریها بخشی از سیاست ضد مردمی رژیم است :

(۱)رئوس “سیاست” واکسیناسیون ضد کورونا بر طبق انچه مافیای حکومتی اعلام کرده:

رژیم اسلامی دو مسیر را برای توسعه واکسن کورونا اعلام کرده: یکی خرید واکسنهای وارادتی است و دیگری کمک به “تولید” واکسنهای وطنی. در هر کدام این تاکتیکها البته دنبال منافع و تقسیم سود است. 

در بخش توزیع واکسنها یکی از اهداف رژیم واکسیناسیون حامیان رژیم دستگاه سرکوب رژیم و رهبران رژیم است.اینها ابتدا در اولویت قرار دارند . لذا از همان ابتدا نوعی اپارتاید اعمال می شود که ویژگی ماهوی این حکومت جانی است. رهبران و نوکران و حواریون و کاسه لیسان از واکسنهای وارداتی مطمئن استفاده کرده اند  و بقیه مردم را بعنوان موشهای ازمایشگاهی استفاده می کنند تا “واکسن وطنی” را با خرج مردم و با بازی با جان مردم بسازند و در مرحله بعدی بقالی فروش بین المللی ازش بسازند.

“شرکتهای خصوصی” که بواقع مافیای دولتی خصوصی هستند با نامهای مختلف از سوبسیدهای میلیاردی دولتی استفاده می کنند تا با کمک حکومتهای متحد رژیم مثل روسیه و چین و کوبا “واکسن وطنی” بسازند و دوباره همین واکسنها را که با پول و جان مردم ساخته شده به مردم بفروشند! 

اینها رئوس سیاستهای حکومتی در مورد واکسیناسیون است و تنها نکته ای که اهمیت نمی دهند  جان مردمست در زمانی که کشورهای پیشرفته در حال توسعه وسیع واکسیناسیون هستند .

(۲)استراتژی وارد کردن واکسنهای خارجی:

به منظور واکسیناسیون سریع خودیهای رژیم و اراذل سرکوبش در سپاه و اطلاعات و پلیس و ساندیسخورها رژیم دروازه کشور را به روی واکسنهای معتبرتر خارجی باز کرده .در حالی که معلوم نیست ایا اینها فایزر و موردنا را هم قاچاقی وارد نکرده باشند در مدیا و منبرها انواع مهملات را بر علیه این واکسنها گفتند.

اما واکسنهائی که بطور علنی وارد می کنند و کرده اند را از زبان یکی از نوکرهای رژیم می خوانیم:

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره وضعیت دریافت واکسن کرونا از مجموعه کووکس نیز گفت: قرار است ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از طریق کووکس دریافت کنیم که تصویب شده و هزینه آن هم به نوعی تامین شده است و پیش پراخت‌های لازم انجام شده است.

در حوزه واکسن وارداتی که واکسن روسی توانست مجوز سازمان غذا و دارو را برای واردات به کشور دریافت کند و وارداتش با ورود اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی و آغاز واکسیناسیون با آن آغاز شد. در عین حال یک شرکت هندی کار تکمیل مدارکش را انجام داده و هنوز مدارکش در حال داوری است و هنوز سازمان غذا و دارو درباره آن اعلام نظری نکرده است. یک شرکت هم از چین متقاضی ورود واکسنش یه کشور ما است که اسناد و مدارکش در حال تکمیل است. به محض اینکه سازمان غذا و دارو احراز شرایط کرده و برای هر یک از این‌ها مجوز صادر کند، هیات امنای ارزی یا بخش خصوصی می‌توانند واردکننده این واکسن‌ها باشند”.

.بر طبق گزارشات موجود واکسنهای روسی و چینی و هندی(که همان واکسنهای اکسفورد انگلیسی هستند) از واکسنهائی هستند که به ایران وارد می شوند.

مقام‌های ایرانی می‌گویند خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ در دست انجام است. همچنین اعلام شده کشوری که با ایران در تحقیق برای تولید واکسن مشترک همکاری می‌کند کوبا است.

محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ایران، اعلام کرده است که ایران برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از کوواکس و چین به توافق‌هایی رسیده است خرید واکسن از هند و روسیه را نیز در دستور کار دارد.

آقای واعظی درباره خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کوواکس، که کنسرسیومی بین‌المللی است، گفته حدود ۲۰۰ میلیون دلار مربوط به خرید آن کاملا تامین شده که “به دلیل تعطیلات کریسمس، امروز یا فردا پرداخت خواهد شد و در این خصوص مشکلی وجود نخواهد داشت.”

او همچنین از مذاکره برای خرید واکسن از چین خبر داده و گفته است: “در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز هستیم که خرید این واکسن حدود دو ماه طول می‌کشد.”

(۳)” واکسنهای وطنی”یقالی سیاسی اقتصادی مافیای رژیم اسلامی:

حکومت اسلامی اهداف متعددی در کمپین ساختن واکسن وطنی دنبال می کند.همانطور که قبلا گفتم، تقویت ناسیونالیزم ایرانی و فریب افکار مردم بخش مهمی از استراتژی “واکسن وطنی” است.

حکومت اسلامی مدتهاست دست از پان اسلامیزم کشیده و نسلهای جدید جامعه را می خواهد با ناسیونالیزم ایرانی فریب دهد. این می شود که مثلا احمدی نژادش می شود حامی کوروش کبیر!

علاوه بر استفاده روانی و سیاسی ، این واکسنهای وطنی بقالی چند نبش اقتصادی هستند هم برای حکومت هم برای متحدان حکومت مثل کوبا و روسیه و چین . اینها زیر پوشش دروغین “وطنی بودن” واکسن ، منابع مالی ایران را به این کشورها می ریزند تا نام وطنی را بخرند.

ببینیم نوکر رژیم اسلامی چه می گوید و “فکر می کند”!:

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه اد: فکر می‌کنم تا قبل از پایان سال ۱۳۹۹ یک یا دو واکسن ایرانی دیگر هم به جمع واکسن‌های کارآزمایی بالینی بپیوندند و این مسیر البته همچنان ادامه خواهد داشت. تصور می‌کنم ایران به نقطه‌ای برسد که تقریبا در تمام استراتژی‌های ممکن دستیابی به واکسن علیه کووید-۱۹ حداقل یک واکسن و در برخی از استراتژی‌ها و پلتفرم‌ها دو یا سه واکسن را بتوانیم به تولید انبوه در کشور برسانیم.

دستیابی به واکسن ایرانی تا اواخر بهار، قطعی است

از ۱۷ شرکت داوطلب تا بحال ۱۴ شرکت پروانه تولید گرفته اند و مطالعات پیش بالینی را اغاز کرده اند و تا بحال ۳ واکسن وطنی به مرحله “مجوز کارازمائی بالینی” رسیده اند.

واکسن کووپارس:ساخت مشترک انستیتو پاستور و حکومت کوبا

: واکسن مشترک‌ بین انستیتو پاستور و کوبا اکنون در شهر هاوانا کشور کوبا در میانه فاز دو کارآزمایی بالینی تحت نظارت انستیتو پاستور قرار دارد. با اتمام این فاز، طراحی شده که فاز سوم آن در کوبا و ایران به صورت همزمان انجام شود که روی ۵۰ هزار نفر در ایران و بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر هم در کوبا انجام خواهد شد و در صورت تایید نتایج کارآزمایی بالینی فاز سوم از سوی سازمان غذا و دارو، تولید انبوه آن هم در انستیتو پاستور آغاز می‌شود

” موسسه دارویی برکت با واکسن ویروس غیرفعال شده خودش، در آستانه ورود به کارآزمایی مرحله دوم است. همچنین موسسه انستیتو پاستور ایران با همکاری موسسه فینلِی کوبا در آستانه فاز سوم کارآزمایی بالینی است و موسسه سرم و واکسن سازی رازی با اخذ کد اخلاق و رونمایی از کارآزمایی بالینی، در ابتدای راه کارآزمایی بالینی مرحله اول است”

(۴)حکومت اسلامی و حاج خانم محرز  “قول می دهند و فکر می کنند” !

حکومت اسلامی به مردم ایران قول داده که تا “بهار سال ۱۴۰۰” نزدیک به ۱۰ میلیون نفر واکسینه شوند.

حاج خانم محرز که مدتی پیش اعلام کرده بود به واکسن روسی اعتماد ندارد، معلوم شد دستش تو خرجین موسسه تولید واکسن “ایرانی” بنام برکت است!

ایشان در یک اقدام “علمی” فرمود:

: استانداردهای بین‌المللی در تهیه واکسن کرونای کووایران بسیار رعایت شده و فکر نمی‌کنم کمتر واکسنی این طور اصول لازم را رعایت کند

خواننده خوب دقت کند! حاج خانم محرز که حتی نشریه لانست را نمی خواند، ناگهان ادعا می کند که واکسن دست سازش “اصول لازم را از بقیه واکسنهای دنیا بیشتر رغایت می کند “! البته ایشان فکر می کند! ادم صادقی است و ما می دانیم فکر کردن با  معتقد بودن یا مطمئن بودن فرق دارد که ایشان زرنگ تشریف دارد فقط “فکر می کند”!

اما صبر کنید یکی دیگر از مسئولان حکومت هم فکر می کند!

و فکر می‌کنیم در همین هفته های باقی مانده از زمستان و همچنین بهار ۱۴۰۰ می‌توانیم واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر را تقریبا کامل کنیم”

(۵) “واکسن وطنی” “پیکان وطنی” و “نیروگاه وطنی”

از دید من داستان “واکسن وطنی” دقیقا مثل داستان “پیکان وطنی” یک داستان کمدی تراژیک یک بقالی چند نبش است.

رژیم پهلوی کارخانه ورشکسته  انگلیسی را خرید اورد ایران و با خرج مردم ایران این کارخانه را سازمان داد تا بنجلی از رده خارج شده را بسازد و فضاسازی ناسیونالیستی بکند تا ثابت کند به “دروازه تمدن” رسیده! “خود کفا” شده.پروژه پیکان وطنی در ابتدای حکومت اسلامی حتی بیشتر جلو رفت و رژیم اسلامی روی این بنجل بیشتر و بیشتر سرمایه گذاشت تا به جامعه ثابت کند در راستای خودکفائی از پهلوی جلوتر است.

بعدها اینها بنجلهای روسی و چینی و کره شمالی را بنام نوراوری تسلیحاتی فالب کردند و جیب کمپانیهای بین المللی و حکومتهای مافیائی متحد خود را پر کردند.

پروژه واکسن وطنی را من بخشی از این بقالی چند منظوره می دانم.

همانطور که اطلاعات نشان می دهد یکبار دیگر مافیای اقتصادی سیاسی حاکم بر ایران به کمک مشتی خودفروخته مثل مینو محرز بازار شیادی ساخته اند برای پر کردن جیبها بنام واکسن وطنی که از قضا همواره با همکاری دیگران انجام می شود و تکنولوژی دست چندم وارداتی است توسط کمپانیهای وابسته به دولت مثل رازی و انستیتو پاستور و غیره که مثل قارج در فضای مافیائی رشد کرده اند و “برکت” برای دزدها و شارلاتانها افریده اند.

ایا براستی ساختن دروغین واکسن وطنی خرجش کمتر است از وارد کردن شجاعانه و صادقانه واکسن از خارج؟ یا مثل داستان پیکان وقتی جمع بزنی صدها برابر  خرج روی دست جامعه گذاشته؟ داستان “نیروگاه اتمی بوشهر” نمونه دیگر!

(۶) معضل عدم اعتماد مردم و استیصال مردم ایران  و واکسن کورونا:

همانطور که قبلا گفتم، مسئله عدم اعتماد به دولتها در همه دنیا مانع توسعه واکسن کوروناست.در المان و در ژاپن بالای نیمی از مردم به واکسنها اعتماد ندارند و مقاومت جدی وجود دارد.

در بسیاری کشورها بعد دستیابی به واکسن حتی مردم مقاومت می کنند .

اما در ایران  ماجرا بسیار شدیدتر است. حکومتی که سرکوب و اعدام و جنایت و شکنجه شمل ارتباطش با جامعه است .حکومتی که بدون دروغ گفتن روز را نمی گذراند و دزدیهایش خبر تازه ای نیست، چگونه می خواهد واکسن به مردم بزند؟ چه “وطنی و چه وارداتی”؟

اگر در ژاپن بالای ۷۰ در صد مردم نسبت به حکومت مشکوکند در ایران چه می گذرد؟

ایا قسمهای حاج خانم محرز نتیجه بخش است؟ هیچ عدام عاقل و نکرانی نیست که نگران این داستان نباشد.

مردم ایران هم مستاصل هستند و شاید جزو مستاصل ترین مردم دنیا.هم در خطر توسعه کورونا تهدیدشان می کند و هم به حکومت اطمینان ندارند. 

نامعادله بسیار نگرانی اوریست.چه می توان کرد؟ حکومتی که ۴۰ سال دروغ گفته کدام ادم عاقلی واکسنش را قبول می کند؟ و دردناکتر اینکه چه راه دیگری برای جامعه است؟ 

بی تردید این تناقضها در مقابل مردم  و حکومت هست و ماجرای کووید را به تراژدی مزمنی تبدیل کرده.

تنها راه جدی برای حل معضل کورونا همانست که سایر معضلات جامعه انرا طلب می کند.پایان کورونا در ایران  به شاهره پایان حکومت جانی اسلامی پیوند خورده.از دید من ایپدمی کورونا در ایران  را نمی توان با وجود این حکومت پایان یافته دانست. امواج کورونا  در کنار امواج فقر و بی ایندگی  در انتظار قیام سراسری مردمست بر علیه حکومتت مافیائی که از واکسیناسیون هم کابوسی برای مردم ساخته.

منابع دیگر:

(۱)واکسن ایرانی: کوو ایران برکت

موفقیت واکسن ایرانی «برکت» در خنثی کردن «کرونای انگلیسی» (kayhan.ir)

https://www.bbc.com/persian/iran-55495692

https://www.alef.ir/news/3991211083.html

(2)واکسن ایرانی :کووپارس

https://www.khabaronline.ir/news/1483890/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%82%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B9

(3)واکسن مشترک روسی ایرانی

https://ir.sputniknews.com/opinion/202009116911422-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86-%DA%A9%D9%88%D9%88%DB%8C%D8%AF-19-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/.

(4)واکسن ایرانی:کووایران

https://www.hamshahrionline.ir/news/576589/%DA%A9%D9%88%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C

(5)واردات واکسن از چین و هند:

https://www.entekhab.ir/fa/news/601521/%DB%B1%DB%B4-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

(6)آغاز انتشار تحقیق در موضوع منشاء ویروس کورونا

مناظره سیاسی – اغاز انتشار تحقیقات در موضوع منشا ویروس کورونای ۱۹ توسط هیئت سازمان بهداشت جهانی (monazere-siasi.com)

(7)حاجیه خانم مینو محرز و کشاکشهای سیاسی خرید واکسن کورونا

مناظره سیاسی – حاجیه مینو محرز ,ناسیونالیزم و کشاکش های سیاسی سر خرید واکسن ضد کورونا (monazere-siasi.com)

(8)آرشیو مقالات سعید صالحی نیا در موضوع معضل کورونا

مناظره سیاسی – ارشیو مقالات سعید صالحی نیا در مورد کورونا از فوریه ۲۰۲۰ تا اخر ژانویه ۲۰۲۱ (monazere-siasi.com)

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate