رژیم اسلامی از توسعه واریانت دلتا و توسعه کورونا در ایران ابزار سرکوب می سازد

مقدمه:

طی چند ماه اخیر ویروس کورونا با چرخه های ابتلا طبق پیش بینی کارمشاسان به واریانتهای  جدیدی تغییر ژنتیکی یافته که هم قدرت همه گیری ان بالا رفته و هم شدت بیماری زائیش و هم امکان توسعه به کودکان و توسعه مرگ و میر در کودکان و هم توسعه اشکال مزمن بیماری کورونا.

متعاقب امواج اول بیماری کورونا ، واریانت جدید در افریقای جنوبی و انگلستان پیدا شد که امروزه بنام الفا مشهور است.و متاسفانه بعد اغاز همه گیری وسیع در هندوستان واریانت جدیدی بنام دلتا و اخیرا دلتا پلاس .مرگ و میر وسیع در هندوستان که طبق امار غیر رسمی به رقم ۵۰۰ هزار نفر رسیده و دولت دست راستی هندوستان همچنان انرا منکر است و با بهانه تراشی های زشت هنوز فاجعه انسانی در هندوستان ادامه دارد.

واریانت دلتای ویروس کورونا متاسفانه به سرعت در سراسر دنیا چرخیده و در انگلستان امریکا در حال غالب شدن در موارد بیماریهای جدید است. تخمینها نشان می دهد که حداقل بیش از نیمی از کل بیماران کنونی در امریکا مبتلا به واریانت جدید کورونا هستند.

این وضع احتمالا در کشورهای اروپائی و سایر قاره ها هم هست و خواهد بود.بواقع امواج جدید بیماری کورونا توسط انتقال ویروسهای جهش یافته که دلیل مهمش نبود پوشش مورد نیاز واکسیناسیون است.

همانطور که در مقالات قبلیم نوشتم، هر قدر پوشش واکسیناسیون ضد کورونا اهسته باشد ما باید انتظار واریانتهای جدید ویروس کورونا باشیم. در این مقاله اطلاعاتی در حاشیه تحولات اخیر در این موضوع ارائه می دهم:

(۱)توسعه امواج جدید بیماری کورونا و واریانت دلتا

هنوز چند ماهی نیست که خبر  کشف واریانت دلتا در هندوستان منتشر شده .به سرعت طی چند هفته در انگلستان و سپس در امریکا مشاهده شد.الان این واریانت همه جا هست.در چین موارد دلتا رو به افزایش است و تعداد ویروس در واحد حجم(لوود ویروسی) در این واریانت ۱۲۶۰ برابر واریانتهای قبلیست!

مشاهدات نشان داد که این واریانت جدید قدرت سرایت  بالاتر (خدود ۶۰ در صد)نسبت به واریانتهای قبلی دارد . در امریکا اعلام شد که ۸۰ در صد موارد حدید کورونا را این واریانت تولید کرده .

واریانت دلتا توان ۱۲۰۰ هزار برابر بیشتر ،  تجمع در دهان و حلق را نسبت به واریانتهای قبلی دارد و همین الان در ایالتهای تگزاس ، فلوریدا ، اریزونا و مینسوتا که دست راستیها حاکم هستند بسرعت دارد توسعه می یابد و تختهای بیمارستانی را پر می کند.هفته پیش 

مشاهدات نشان می دهد که این واریانت هم توان انتقال بالاتر دارد هم احتمال زیاد شدت بیماری بالاتر و اسیبهای بلند مدت ریوی بیشتر . متاسفانه موارد ابتلا به کودکان و موارد بستری شدن کودکان در امریکا در حل گسترش است.

در فرانسه و سایر کشورهای اروپائی به رقم واکسیناسیون وسیع امار ابتلا به کورونا در حال گسترش است. در اسرائیل که در صد واکسیناسیون بالاست هم گزارشات توسعه ابتلا به واریانت دلتا پخش می شود. 

در حالیکه امارهای ابتدائی نشان می داد که دوبار واکسیناسیون نوع فایزر و مودرنا احتمالا اگر باعث پیشگری بالا از بیماری دلتا نمی شود ، حداقل موارد شدید را پائین نگه می دارد اما نگرانیها در حال افزایش است.

کمپانی فایزر هفته پیش طرح بار سوم واکسینه کردن را به حکومت امریکا ارائه داده که نشان می دهد که حتی در بهترین وضعیت احتمال دارد دوبار واکسیناسیون بر علیه دلتا کارساز نباشد. حالا فرضش را بکنید شما ساکن جهان سوم و چهارم هستید با این وضعیت عدم دسترسی و واکسنهای مدل قدیمی یا قلابی!.

(۲)واکسیناسیون و واریانت دلتا:

همانطور که نوشتم، مشاهدات نشان در امریکا  می دهد که اکثریت مطلق مبتلایان جدید  واکسن های فایزر و موردنا را نزدند. چیزی بالای ۹۰ در صد .همینطور روشن شده که مرگ و میرهای جدید بخاطر کورونا در بالای ۹۸ در صد موارد در افرادیست که واکسن نزده اند.این خبر خوبیست اما  ، اماها دارد!طر بزرگی اس

اولا در صد افرادی که واکسن نمی خواهند بزنند در امریکا و غرب و ژاپن بالاست. این خطر بزرگیست.

دوما: هنوز مشاهدات در مراحل اولیه هست و معلوم نیست که ادامه ابتلا به واریانتهای جدید به توسعه موارد شدید در اینده نزدیک نینجامد و خصوصا اینکه واریانت دلتا بی شک اخرین واریانت کورونا نخواهد ماند.

سوما: مشاهدات در مورد واکسنهای مدل قدیمی یعنی واکسنهای اکسفورد و روسی و چینی و مشتقاتشان در مورد واریانت دلتا هنوز کامل نیست و معلوم نیست این واکسنها وقتی دوبار زده شوند چقدر ایمنی در مقابل دلتا خواهند داشت و چه مدت؟

چهار: میزان ایجاد مقاومت در مقابل واکسن در طول زمان یکسان نیست و همانطور که نوشتم حتی کمپانی فایزر اظهار نگرانی می کند که احتمالا نیاز به واکسیاسیون سوم هم در پیش است.

پنج: در حالیکه هنوز بحث است در مورد واکسیناسیون کودکان و زنهای حامله ، ویروس دلتا اینها را هم نشانه می رود و مرگ و میر می گیرد

شش: تبعیض جهانی در مورد واکسیناسیون همچنان خطر جدیست.سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده در بهترین حالت  یکسال دیگر طول می کشد که پوشش واکسیناسیون در دنیا به ۷۰ در صد برسد که یک تخمین بسیار خوشخیالانه است.

(۳)توسعه موج پنجم کورونا در ایران:

به اخبار زیر که توسط خود رژیم اسلمی منتشر شده دقت کنید:

“بنابر اعلام وزارت بهداشت، خیز پنجم کرونا با سویه هندی در حال اوج‌گیری در تمام مناطق کشور است و طبق جدیدترین رنگ بندی از وضعیت کرونایی کشور، ۱۶۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۱۳ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر این اساس شهرستان‌های جدیدی در استان های  آذربایجان شرقی، اصفهان، فردیس، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، استان سیستان و بلوچستان، فارس، البرز، قزوین، قم، لرستان، مازندران، مرکزی، ملایر، همدان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، و یزد از ۲۴ تیر در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

 علیرضا زالی فرماندۀ ستاد مقابله با کرونا در تهران، با اشاره به روند افزایشی کرونا در استان، گفت: «پیش‌بینی می‌کنم تا انتهای هفته بازهم شاهد افزایش رشد آماری در شاخص‌های بستری و مراجعه سرپایی باشیم». وی افزود: «قطعا شرایط تهران طی دو هفته آتی رو به بهبود نمی‌رود که به آمار کفه‌ای برسیم». 

علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، گفت: «به وجود آمدن جهش های جدید به دلیل شکست سیاست‌های کنترلی و پروتکلی در شرایط مختلف است و ظهور این واریانت‌ها حاصل سیاست‌های آزاد در قبال گردش ویروس است».

وی گفت: «قبلا هدف از تزریق واکسن این بود تا از بیماری علامت دار جلوگیری کنیم، اما الان با توجه به این واریانت‌ها، هدف این است که از بیماری‌های شدید آی‌سی‌یو یا مرگ و میر جلوگیری شود. با این وجود افرادی هم هستند که دچار بیماری شدید می‌شوند و در آی‌سی‌یو بستری می‌شوند یا حتی فوت می‌کنند، که آنها به تفاوت‌های ژنتیکی و بیماری‌های زمینه‌ایی مربوط است».

از دیروز تا امروز ۲۳ تیرماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۴۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۴۴۰ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۳۹۱ نفر رسیده است.

همچنین ۳۹۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید بیماری و در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند”

اینست وضعیت مردم در ایران! در حالیکه برای نان اعتصاب می کنند و برای اب و برق در خیابان کشته می دهند موج دیگر کورونا در حال توسعه است.

رژیم اسلامی از توسعه کورونا برای سرکوب مردم استفاده می کند.این فقط ناتوانی رژیم در دهنه زدن به کورونا نیست این یک کمکاری عامدانه است برای زدن مردم و برگرداندنشان به خانه ها تا مگر مثل سال قبل تظاهرات مردم بخوابد و رژیم روز دیگر را ببیند.

.

(۴)داستان زار “واکسیناسیون کورونا در ایران”:

سانسور مدام رژیم اسلامی در مورد کورونا زبانزد مردم در ایران و دنیاست.از همان روزهای اول بعدش داستان زار واکسن ساختن و جلو آوردن حاجیه محرز و باندش در وزارت بهداری و حومه که با نفی واکسن روسی وعده ساختن “واکسن ایرونی” می داد تا رسیدیم به وضعیت کنونی که مسولین سراسیمه و مستاصل در حال وارد کردن واکسنهای دست دوم روسی و چینی هستند و خجالت هم نمی کشند که چه گفتند و چه می کنند.

اراذل رژیم در وزارت بهداری می گویند :

ثبت نام برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در ایران آغاز می‌شود. شهروندان بالای ۵۰ سال برخی استان‌های ایران در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ نفر دیگر در این کشور جان باختند در همین حال به گفته علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت ایران، افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند از نیمه‌ی روز پنجشنبه ۲۴ تیر برای دریافت نوبت واکسن خود ثبت‌نام کنند

بر اساس آخرین آمار بیش از پنج میلیون و ۳۳۰ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا و بیش از دو میلیون و ۱۹۰ هزار هر دو دوز را دریافت کرده‌اند“..

.همانطور که نوشتم، این فقط بی لیاقتی نیست یک سیاست سرکوب است. رژیم اسلامی مدتهاست دارد زندانیان سیاسی را در زندانها با کورونا مجازات می کند!

(۵)جایگاه توسعه بیماری کورونا و سیاست سرکوب رژیم اسلامی:

رژیم اسلامی مثل سایر حکومتها و طبقات حاکم دنیا از پاندمی کورونا سودها برده اند.

الان در استانه قیامهای مردم ، قیامهای کارگری، رژیم اسلامی بار دیگر از توسعه کورونا می خواهد سود ببرد.

کورونا و ترس از کورونا برای رژیم موهبت الهی است.حکومت نظامی را رژیم با بهانه کورونا به مردم تحمیل کرده و خواهد کرد. بجای سرکوب با اسلجه، رژیم از کورونا استفاده می کند.

منابع بیشتر:

(۱)گسترش ویروس دلتا در ایران:

کرونا در ایران: با گسترش ویروس دلتا ١۶۹ شهر در وضعیت قرمز قرار گرفت؛ وضعیت سیستان و بلوچستان همچنان بحرانی است (rfi.fr)

(2)پوشش واکسیناسیون در ایران:

آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در ایران | ایران | DW | 14.07.2021

(3)مقالات قبلی  این نویسنده در خصوص معضل کورونا

تاثیر قطعی واکسیناسیون در کنترل پاندمی کورونا و نگرانیها

تاثیر قطعی واکسیناسیون در کنترل پاندمی کورونا و نگرانیها (azadi-b.com)

 

بالاخره کورونا ترامپ را هم  گرفت

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=81432

 

در حاشیه اخرین اخبار در مورد ساختن واکسن ضد کورونا(بخش ۱۵ بررسی معضل کورونا)

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=81120

موج دوم ابتلا و مرگ و میر بیماری کورونا در ایران و امریکا نشانه بی لیاقتی رهبران , بخش چهاردهم بحث در معضل کورونا

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=79976

 لحاظ کردن مرگ و میر ناشی از خودکشی و بیماریهای روانی در بحران کورونا چه اهمیتی دارد؟ بخش سیزدهم از بررسی معضل کورونا

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=79428

ترس از کورونا ابزار دیگر برای اتمیزه کردن جامعه ، بخش دوازدهم بررسی معضل کورونا


سردرگمی و میمون بازی حکومت ترامپ در مقابل بحران کورونا , بخش دوازدهم از بررسی معضل بحران کورونا

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=79213

اول ماه مه ، مداخله گری جنبش طبقه کارگر و معضل جهانی کورونا(بخش یازدهم از ارشیو معضل کورونا)

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=79106

“معجزه واکسن ضد کورونا” توسط کمپانی های داروسازی و متد برخورد علمی و انسانگرایانه به آن

آرشيو مطالب سايت آزادى بيان » Blog Archive » “معجزه واکسن ضد کورونا” توسط کمپانی های داروسازی و متد برخورد علمی و انسانگرایانه به آن (azadi-b.com)

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate