و اما مخالفان واکسن کورونا ، تئوریسینهای تئوری توطئه ، اخوندهای قرن ٢١!

بخش ۲۱ از سری مقالات کورونا

مقدمه:

همزمان با اغاز وسیع تزریق واکسنهای فایزر و مودرنا در امریکا و انگلستان که در ادامه آن تزریق واکسن در اروپا هم اغاز خواهد شد، امواج “جنبش ضد واکسن کورونا” بعنوان بخشی از جنبش ضد واکسن که ماعیت ارتجاعی دارد و اخوندیزم قرن ۲۱ را در غرب  و دنیا نمایندگی می کند، شاهد پوست اندازی و تجدید ارایش تئوریهای توطئه در خصوص کرونا هستیم.

درست در زمانی که مردم دنیا باید صدای خود را برای دسترسی کامل به واکسن سالم و حق مسلم خود برای نظارت بر توزیع عادلانه و همگانی و مجانی واکسن متحد کنند ، “جنبش ضد واکسن” در کنار ترامپ و راست ترین گرایشات در غرب حتی با ماسم چپ و پشت تئوری توطئه با سوئ استفاده از بی اعتمادی مردم به حکومتها و کمپانیهای داروسازی در حال فریب افکار عمومی است تا مردم هر چه بیشتر گیج شوند و در مقابل واکسیناسیون مخالفت کنند!

تا دیروز می گفتند کورونا ویروس نیست پودر شیمیائی است و ساختگی حالا می گویند ویروس هست اما ساخته شده و واکسن هم درش چیپ است برای کنترل مردم!

اینها را از سر حقیقت نمی گویند اهدافی اقتصادی و سیاسی دنبال می کنند.راست پوپولیست در دنیا پشت اینهاست.از درون این غوغاها می خواهند جانورانی مثل ترامپ را بالا بکشند.

من وظیفه خود می دانم بعنوان یک پزشک این سنگر ارتجاعی را هم روی صاحبانش خراب کنم.این را وظیفه همه ازادیخواهان و انساندوستان دنیا می دانم که از سر سلامت مردم از سر مبارزه با مصیبت کورونا به مبارزه با تئوریسازان توطئه بپردازیم.

می خواهم تاکیید کنم که کووید ۱۹ اخرین پاندمی نخواهد بود و با توجه به تغییرات اب و هوائی وسیع در کره زمین توسعه بیماریهای واگیر ، طی سالهای اینده بشریت باید خود را اماده کارزارهای وسیعتری باید بکند.علاوه بر مبارزه برای بهبود اب و هوای کره زمین سنگر مبارزه با پاندمی ها به جلوی صحنه مبارزه اجتماعی تبدیل شده است.

با ذکر این مقدمه به بخش دوم بحث در مورد تئوریهای توطئه کورونا می پردازم:

(۱)تئوریهای توطئه حول بیماری کرونا:

همزمان با اطلاع رسانی در مورد پاندمی کورونا توسعه تئوریهای توطئه هم وارد میدان شدند.در ماه اوریل سعنی ۸ ماه پیش من مقاله ای (۱)در این خصوص نوشتم که پاسخی بود به انها که مدعی بودند کورونا اساسا ویروس نیست بلکه ماده شیمیائی است!

به مرور زمان این تئوری سازهای توطئه سنگر عوض کردند و حالا می پذیرند که کورونا ویروس است! منتهی مدعی هستند که این ویروس ساخته شده انسانست و واکسن ضد کورونا هم برای تزریق چیپ الکترونیک و کنترل ادمها ساخته شده! لذا نتیجه این تئوریها اینست که مردم از تزریق واکسن دوری کنند.

از دید من این تئوریسازی توطئه در سطحی جهانی سازمان یافته و ریشه سیاسی  و اقتصادی دارد.سازندگان این تئوریها با تکیه بر بی اعتمادی مردم به حکومتها و نظامهای حاکم روی این بی اعتمادیها که به حق هم هستند ساختمانی می سازند تا افکار عقب مانده ارتجاعی و ضد علمی خود را حقنه کنند.

جالبست که مثلا در امریکا حامیان سر سخت این تئوریها رسما کمپ ترامپ هستند.در اروپا هم همینست. به رغم ظاهر رادیکال نظریات توطئه که از واقعیت توطئه های طبقات حاکم اغاز می کند  این تئوریها هدفشان  همانست که طبقات حاکم می خواهند.اینست که ترامپیزم می شود خانه این تئوریها.

مهم است تاکیید کنم که تئوریهای توطئه مرتب در حال بازسازی هستند.همانطور که در فاز “شیمیائی بودن کورونا” نماندند و الان در زمین دیگری بازی می کنند. مبارزان حامی انسانیت و علم هم باید این سنگرها را شناسائی کنند و مورد حمله فکری و سیاسی قرار دهند و نگذارند این اخوندهای قرن ۲۱ بتوانند به زندگی مردم اسیب برسانند.

(۲)“جنبش ضد واکسن کورونا”

جنبش ضد واکسن از مخالفت با واکسن کورونا اغاز نشده و متاسفانه برگشت  بیماریهای واگیر مثل سرخک و فلج اطفال طی دهه گذشته از ثمرات این “جنبش ” است.این جنبش در حال حاضر  بطور فعال درون جنبش راست و ارتجاعی بزرگتری فعالست که هدفش محروم کردن هر چه بیشتر مردم از واکسن کوروناست و تقویت گرایشاتی عقب مانده که حتی رعایتهای اجتماعی بر علیه کورونا را “دیکتاتوری دولتی” می نامد .این جنبش در امریکا زیر پرچم ترامپیزم رشد کرده.

این گرایش با استفاده از تئوریهای توطئه اذهان مردم را مغشوش و بدگمان می کند . مبارزه برعلیه این جنبش بخش مهمی از مبارزه برای پیروزی بر کوروناست.

در شرایطی که مردم دنیا باید سازمان یابند که واکسن سالم در دسترس همه قرار گیرد این “جنبش ضد واکسن” به مردم پیام می دهد که واکسن خطرناک است و توطئه ای است برای کنترل مردم! لذا از سوئی حکومتها و طبقات حاکم واکسن را بطور مجانی در اختیار مردم قرار نمی دهند و از سوئی حامیان چنبش ضد واکسن مردم را قانع می کنند که اساسا کورونا توطئه است و واکسنش را هم نباید زد!

در این مقاله من به دو مورد مشخص ادعای حامیان تئوری توطئه می پردازم:

اول: ریشه ویروس کورونا

همانطور که گفتم تئوریسازان توطئه ابتدا اعلام کردند که کورونا اساسا ویروس نیست(۱) اما الان مدعی هستند که از ازمایشگاههای انسانی فرار کرده! که بتوانند بعدش دعوا را بکشانند به جنگ بین امریکا و چین!

واقعیت چیست؟ الان بیش از یکسال تحقیق دانشمندان چه می گوید؟ ویروس شناسان و متخصصین ویروسهای خانواده کرونا چه می گویند؟

دانشمندان ریشه ویروس کووید ۱۹ را طبیعی یافته اند.انتشار از حیوان وحشی به انسان(خفاش). چگونه؟ از طریق بررسی ویروسهای مشابه این خانواده مثلا ویروس سار یا کووید ۲ و بررسی ژنوم این ویروسها با ویروس کووید ۱۹ و بررسی ساختمان انتی بادی حاصله در مقابل ویروس کووید ۲ و کووید ۱۹(کورونای موجود). بررسی مقایسه ای انتی بادی حاصله از این دو ویروس نشان می دهد که محل اتصال سایتهای اس یک و اس دوی این انتی بادیها بسیار مشابه است.بطور مشخص تر ۴ امینو اسید محل اتصال  بخش اس یک و اس دوی این انتی بادیها مشابهت چشمگیر دارند که خلاف ادعای حامیان ساختگی بودن کووید ۱۹ می باشد.

جالبست  بگوئیم که تحقیقات در مورد ژنوم کووید ۱۹ و انتی بادیهای اختصاصی این ویروس و ویروسهای خانواده کووید در حال حاضر جهانی شده و دانشمندان و ویروس شناسان بسیاری را شامل می شود منجمله گروههای تحقیقی بین المللی که در حال حاضر هم در شهر یوهان زیر نظر سازمان بهداشت جهانی در حال تحقیق هستند.

لذا هر چه زمان می گذرد تئوریهای توطئه در این عرصه شکست بیشتری می خورند. سوای اینکه منطق نمی پذیرد که کشوری یا حکومتی عمدی این ویروس را ساخته باشد بررسی ساختمانی و مقایسه ای ویروس کووید ۱۹ با سایر اعضای خانواده کووید نشان نمی دهد که این ویروس چیزی سوای سایر اعضای خانواده اش باشد.

واقعیت مهمتر اینست که در اینده هم ما شاهد موتاسیون و ورود ویروسهای خطرناک دیگر خواهیم بود.جامعه بشری باید خود را اماده مبارزات بیشتری بر علیه طبیعت بکند.علم و وفاق بین المللی و مشارکت  جوامعه انسانی راه حل است.نباید گذاشت این تئوریسازان و ملاهای بدون عمامه ذهن مردم را خراب کنند.

دوم: آیا “واکسن کورونا ژن انسانها را تغییر می دهد”!

در حال حاضر دو کمپانی فایزر و مودرنا واکسنهائی ساخته اند که از نانوتکنولوژی استفاده می کند و ذرات خورد شده و بسیار ریز شده  معینی از ویروس کووید ۱۹ را که بصورت “ام ار ان ای” ساخته شده از طریق واکسن وارد بدن و سلولهای بدن می کند.این ذرات پایه ساختمانی برای ساخت پروتئینهای دفاعی و تحریک سلولهای دفاعی بنام تی سل می شوند. توضیح بیشتر اینکه سایر واکسنهائی که بر علیه کورونا ارائه شده اند (مثل واکسن اکسفورد یا واکسنهای روسی یا چینی) از این تکنولوژی استفاده نمی کنند و متد های قدیمی تر یعنی ارائه بخشهای کشته شده ویروس کووید ۱۹ یا سایر ویروسها (مثل ویروس سرماخوردگی شامپانزه در مورد واکسن اکسفورد) ، تولید ایمنی در فرد می کنند.

با ذکر این مقدمه ببینیم مخالفین واکسن ضد کورونا چه می گویند؟

(۳)“واکسن کورونا ژنهای ادمها را تغییر می دهد”!

کسی که این ادعا را می کند سواد حد دیپلم هم ندارد! از بیسوادی و نادانی مردم دارد قورباغه را بجای قناری می فروشد! به دو دلیل:

اولا: به احتمال زیاد واکسنهای غالب به جهت تعداد در دنیا  همان واکسنهای با متد قدیمی هستند مثل واکسن اکسفورد. ساختشان ساده تر است و قیمتشان بسیار پائینتر. لذا مخالفت با کل واکسنها بی معنی است مگر انکه کلا با هر نوع واکسنی که تا بحال بشر ساخته مخالفت کنید! در حالیکه واکسیناسیون زندگی انسان را بهبود بخشیده .

دوما: تزریق ام ار ان ای به بدن انسان نمی تواند ژنهای ادم را تغییر دهد چرا که ام ار ان ای ها فقط پیامبرهای درون سیتوپلاسمی هستند و به هسته سلولها راه ندارند.کارشان در سطح ریبوزومهاست انجا که کپی برداری پروتئینی انجام می شود. در حالیکه ژنها جایشان درون هسته سلول است.

مسنجر ام ار ان ای عبارتند از کدهائی که رویشان درون ریبوزومها درون سیتوپلاسزم ، اسیدهای امینه ردیف شده و نهایتا پروتئینها ساخته می شوند و هیچگونه ربطی به هسته سلول و ژنوم ندارند.

خارج از این بیسوادی نظری در عمل هم استفاده از  ام ار ان ای محدود به این واکسنها نبوده و در درمان سرطانها بکار رفته و افق بسیار گسترده ای در درمان بیماریهای مزمن خواهند داشت.

خلاصه:

مبارزه فکری و سیاسی با تئوریهای توطئه در مورد واکسن کورونا در شرایطی که واکسیناسیون کورونا به امری ضروری و فوری تبدیل شده و جان میلیونها میلیون انسان در خطر است و وضعیت اقتصادی تمامی مردم دنیا در بدترین شرایط قرار دارد ، بیشتر و بیشتر اهمیت می یابد.

متاسفانه فقط  این حکومتها و کمپانیهای داروسازی نیستند که مانع دسترسی تمام مردم به واکسنها  هستند بلکه تئوریسازان و مبلغین تئوری توطئه هم از سوی دیگر با گیج کردن مردم واکسنها را تکفیر می کنند.از بی اعتمادی به حق مردم به حکومتها و کمپانیها ابزار می سازند همانطور که پوپولیزم راست و ترامپیزم اینکار را کرد یا هیتلر اینکار را کرد.  اینست که باید به پاسخ به این تئوریسازان توطئه پرداخت.

منابع بیشتر:

(۱) توسعه تئوریهای توطئه در مقابل واکسیناسیون بر علیه کورونا- بخش دهم معضل کورونا

آرشيو مطالب سايت آزادى بيان » Blog Archive » توسعه تئوریهای توطئه در مقابل واکسیناسیون بر علیه کورونا- بخش دهم معضل کورونا (azadi-b.com)

(2)برخی منابع در مورد ریشه کووید ۱۹( نظریه ساختگی بودن ویروس کورونا در مقابل نظریه طبیعی بودن ویروس کورونا)

Conspiracy theories about the origins of COVID-19 outweigh science’s influence, researchers say (phys.org)

A Timeline Of The COVID-19 Wuhan Lab Origin Theory (forbes.com)

Evidence of COVID’s natural origin mounts even as conspiracy theory about Chinese lab refuses to die – Alliance for Science (cornell.edu)

 

(۳) منبع در خصوص امکان تاثیر ژنتیک واکسن ضد کورونا نوع  ام ار ان ای بر ژنهای انسان

False claim: A COVID-19 vaccine will genetically modify humans | Reuters

(4)استفاده از ام ار ان ای در درمان سرطان:

mRNA drug therapy: Instructing the body to make its own cancer drugs (medicalxpress.com)

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate