حكم اعدام توماج امنيتى و سياسى است، نه قانونى!

توماج صالحى را حمايت كنيم و اعتراضات خود را همچون سال قبل گسترش دهيم و دوباره به خيابان برگرديم، تا دنيا را از حاكميت فاشيست مذهبى در ايران خبردار كنيم. امروز ميتوانيم متحدتر از گذشته به مبارزه با رژيم ضد انسانى ادامه دهيم . امروز كه تحريم ها بيشتر شده و محكوميت ها از سوى شخصيت ها بيشماران گرديده است ، انزواى و حذف رژيم شدنى است . فردا دير است!

امیر رئیسیان فیروزآباد، وکیل توماج صالحی، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت،١٤٠٣ خورشيدى از محکوم شدن این خواننده زندانی به اعدام خبر داد.

رئیسیان به روزنامه شرق گفت: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان در اقدامی که در نوع خود بی‌سابقه است، حکم دیوان عالی کشور درباره پرونده سال ۱۴۰۱ توماج صالحی را اجرایی نکرد و با “ارشادی” خواندن این حکم و تاکید بر استقلال دادگاه بدوی، توماج صالحی را به اتهام فساد فی الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد!»

در اين روزها كه رژيم فاشسيستى مذهبى در باتلاق عميق سياسى ايدئولوژى فرو رفته و در ضعف كامل و حضيض ذلت قرار گرفته است ، تنها نجات خود را در اعدام جوانان ايران ميداند و اكنون ، همچون دهه شصت فتيله اعدام را بالا كشيده است . رژيم آدمكش دوباره حكم اعدام صادر كرد، اينبار براى «توماج صالحى» خواننده ى رپر سياسى اجتماعى، توماج در جريان خيرش و انقلاب نوين و رنسانس ايران تمام عيار از مردم حمايت كرد و خود در متن مبارزه و ميدانى قرار گرفت .چهازشنبه حكم اعدام او را اعلام كردند.توماج دو بار دستگير شده بود و هربار او را چندين بار شكنجه كردند بطوريكه بينايى يكى از چشمهايش از دست رفت. توماج ، چه هنگام دستگيرى اش و چه در زندانهاى قرون وسطى بدتر شممكن ها را تحمل كرد و علاوه بر آن در سلول هاى انفرادى اورا شكنجه هاى روحى وروانا داده اند . توماج آزارهاى بسيارى ديده است، كسى كه فقط گناهش، مبارزه عليه ظلم و خونريزى و آدمكشى است كسى كه ترانه هاى رپ اش سرشار از رانت خوارى و دزدى و نابرابر ى هاى اجتماعى است او از وسط بازان ميخواند. و مزدوران دو زارى را در ترانه هايش افشاء ميكند.ولى عمامه داران قوه قضائيه براى اين خواننده محبوب إيرانى بيشرمانه حكم اعدام صادر كرده اند، تا بار ديگر در جامعه ، با احكام اعدام ، ايجاد ترس و وحشت كنند. عمامه داران قصد دارند با اعدام و سركوب از بحرانهاى عميق كنونى بيرون بيايند. غافل از آن كه چنين سياست هاى غلط هم از بيرون و هم از درون فشار هاى وارده بررژيم فاشيستى مذهبى را مضاعف خواهد.كرد. اعدام توماج مسلمن ، خشم جوانان را نسبت به اين جنايت و جناياتى مانند قتل مهسا و… را دو چنان خواهد كرد و آوار را بر سر خامنه اى و داردسته اش خراب خواهند كرد. ازطرفى جنبش زن زندگى آزادى كه همچنان زنده است ، ميرود تا طومار رژيم را در هم پيچد. جامعه ى ايران ، در حال يك انفجار ديگر است ، با سركوب هاى امروز كه شاهد آن هستيم ، بانوان و مردان ِشجاع، مصمم تر از گذشته پا در ميدان مبارزه گذاشته و سازمانيافته تر با مأموران و پاسداران امر به معروف ارشاد، چنگ در چنگند. مردمان ايران، اينبار چه در داخل و چه در خارج قصد دارند در سراسر دنيا دوباره به خيابانها بيايند و عليه حكم اعدام توماج صالحى اعتراضات خود را به جهانيان نشان دهند. گفتنى است ديشب فقط چند ساعت پس از اعلام خبر ، ايرانيانى كه دل در گرو ايران دارند در شهر بن به حمايت از توماج در مقابل وزارت خارجه تجمع كرده و شعار نه به اعدام و ترور دادند.همين جا به هموطنان خارج كشور بايد گفت ؛در هر شهرى كه هستند با سازماندهى به خيابان بيائيد و عليه حكم اعدام در ايران به حمايت از توماج بپردازيد.

همان كارى كه وكيل( كفيل) سياسى تمام در آلمان فراخوان داده است. «یه وان ری،» نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحی، صدور حکم اعدام برای این رپرِ معترض را «غیرانسانی» خواند و گفت: «غیرقابل باور است که رژیم ایران چقدر غیرمسئولانه و خودسرانه با متهمان رفتار می‌کند.» او افزود: «فقط یه نکته وجود دارد که جمهوری اسلامی چقدر از توماج می‌ترسد.» كفيل سياسى توماج صالحى خواستار برگزاری تظاهرات در برابر سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی در نقاط مختلف جهان شد. بايد همگى آماده باشيم و هر كارى ميتوانيم انجام دهيم. اين حكم كاملن ضد انسانى و سياسى است . رژيم آدمكش ، قصد از بين بردن توماج ها را دارد. رژيم از توماج وحشت دارد بخاطر همين حكمها را سياسى امنيتى كرده و هر طور كه خامنه اى و حرامزاده اش ميخواهند همچون كه خداى سال ١٣٦٠ خواسته است صادر ميكنند. محمد اوليايى فرد وكيل سياسى كه ترك وطن كرده است ، ميگويد:” اين رسيدگى قضايى نيست، بلكه رسيدگى امنتيى است و هيچ مبناى قانونى ندارد! ” بايد براى آزادى توماج و تمامى زندانيان سياسى بجنگيم” براى همين هر ايرانى در قبال خونهاى ريخته شده و احكام كيلويى صادر شده مسئوليت انسانى و حقوق بشرى دارد با صداى رسا بايد نه به اعدام گفت و اين قانون غيرانسانى را براى هميشه مدفون كرد.امروز وظيفه ما ايرانيان است ، تا با تجمعات خود در مقابل سفارتخانه هاى رژيم حكم صادر شده را باطل و امنيتى سياسى اعلام كنيم تا جهانيان بدانند در ايران چه كسانى حكم اعدام صادر ميكنند و كمر به نابودى جوانان ايران بسته اند! توماج حمايت كنيم، توماج را تنها نگذاريم.اميد توماج به من و توست تا دنيا را از اين حكم غير قانونى خبردار كنيم!

بابك رحمتى

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate