جشن ۱۰۰ سالگی حزب  دیکتاتورهای چینی ، مشاورین حکومت اسلامی

مقدمه:

ماه ژوئن امسال سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین است . این حزب با کمک لنینیستها در سال ۱۹۲۱ شکل گرفت و در سال ۱۹۴۱ بعد از جنگ داخلی چین بقدرت رسید.رهبران این حزب از مائو تا کنون بساز جنایتکارانه خود را بنام “خلق” و طبقه کارگر و دهقان پهلن کردند و دیکتاتوری مخوفی ساختند که با استفاده از احساسات ارتجاعی قومی و ملی و پوشش کمونیزم امروزه به یک امپریالیست جنایتکار و در حال توسعه تبدیل شده و با همکاری با رژیم اسلامی می رود که مدتی طول غمر این رژیم جنایتکار را بیشتر کند.

نسل قیام ۵۷ یادشان هست که درست متعاقب کشتار میدان ژاله توس حکومت پهلوی سران این حکومت چین به ایران امدند و دستان پهلوی جانی را فشردند. و شاید بیش از دو دهه است که خیزش این حکومت برای توسعه نفوذ خود در ایران ، خصوصا با افزایش فضای این حکومت امپریالیستی توسط تحریمهای غرب ، حکومت چین تحت استراتژی “جاده ابریشم” وارد فضای اقتصادی سیاسی و نظامی و اطلاعاتی ایران شده و بیم این می رود که همکاریهای امنیتی این حکومت با حکومت اسلامی، توسعه یابد و معلمان جدید سرکوب برای جانیان اسلامی استخدام شوند و شیوه های سرکوب حکومت جین را در ایران شاهد باشیم.

در این مقاله تلاشم اینست که بیشتر ماهیت جنایتکارانه حکومت امپریالیستی چین را روشن کنم و ادعای کمونیستی بودن این جکومت جانی را مورد سنجش قرار دهم .از سوی دیگر نگرانی خود را در مورد در هم تنیده شدن امنیتی این حکومت جانی با دستگاه اطلاعاتی حکومت اسلامی اعلام کنم:

(۱)حکومت جین یک حکومت کثیف سرمایه داریست :

حکومت جین در ماهیت خود یک حکومت کثیف دیکتاتوری سرمایه داریست که مثل همه نظامهای مشابه با یک ایدئولوژی خود را پوشش می دهد. رژیم پهلوی با ناسیونالیزم اریائی و رژیم اسلامی با اسلامیزم شیعی و حکومت چین با ادعای کمونیزم! انچه اینها را مشابه می کند ماهیت طبقاتی این حکومتهاست.

این حکومتها نماینده اقشار معینی هستند که با زور اکثریت مطلق جامعه را استثمار می کنند و ثروتهای باوداورده به جیب می زنند. اینها کنار خود طبقه ای مرفه می سازند که با اتکا با پلیس امنیتی سرکوب و اعدام طبقه کارگر و زحمتکشان را وادار به اطاعت کنند.اینها وجوهی مشترک است که حکومت چین را با حکومت اسلامی و پهلوی و همه دیکتاتوریها پیوند می زند.

در حال حاضر حکومت جین با تکیه با نظامی کثیف که به برده داری بیشتر شبیه است توانسته جایگاه مهمی در اقتصاد دنیا بدست اورد و احتمال است طی دهسال اینده به اقتصاد اول دنیا تبدیل شود. 

تهاجم امنیتی نظامی و سیاسی این حکومت به سمت غرب مدتهاست اعاز شده و دقیقا به همین دلیل است که امریکا و حکومتهای غربی در نشست اخیر ناتو این حکومت و کشور را بعنوان “رقیب و دشمن” مورد بررسی ویژه قرار داده اند.

(۲)رشد دره فقر و ثروت در چین:

حکومت چین با ادعای از میان بردن فقر طی یک دهه اخیر توانسته سطح فقر مطلق را در چین کاهش دهد اما بطور موازی با سیاست “رشد طبقه متوسط” ، میزان فقر نسبی و فاصبه طبقاتی را بشدت افزایش داده.

در حال حاضر گزارشات حاکیست که فاصله درامدی در چین بین طبقه ثروتمند جامعه و مردم فقیر  طوریست که ثروتمند جامعه ۳۱ با بیشتر فقیر جامعه در امد دارد.

بیشترین رشد میلیاردرها بیشترین رشد خرید وسایل لوکس و اتوموبیلهای یک میلیون دلاری در حال حاضر در چین است. یک طبقه انگل یک طبقه نوکیسه با انواع اقا زاده های ریز و درشت به ریش مردم و طبقه زحتمکش چین می خندند.

در چین مرزی حتی بین بخش دولتی اقتصاد و بخش خصوصی وجود ندارد. همانها که در قدرت سیاسی هست کنترل سرمایه را در بخش خصوصی به عهده دارند و ثروت را بین خود تقسیم می کنند.

فساد حزب کمونیست  چین و عواملش به حدیست که به هیچکس پاسخکو نیستند . این حزب بعنوان یک مافیای غول اسا عمل می کند و مخالفان خود را سر بنیست می کند و دزدها و میلیاردرها را زیر چتر خود نگه می دارد. چین از این جهت بهترین نمونه پروپاگاندای سیاسی سرمایه داری با ماسک مخالفت با سرمایه داریست!

(۳)حکومت جین یک دیکتاتوری غول اسا و جنایتکار با ماسک کمونیزم:

دستگاه قدرت در چین توسط یک رهبر و ۲۵ عضو رهبری حزب کمونیست تنظیم می شود و یک گله بزرگ از فرمانبرهای رده بعدی این حیوانات سیاسی را دنبال می کنند.هرمی کثیف و حنایتکارانه که توسط قدرت مطلقه ولایت تنظیم می شود و جائی برای مخالف حتی درون رهبری و حزب باقی نمی گذارد.

دستگاه اطلاعاتی حکومت چین با تجربه سرکوب و کنترل نسلها کشور چین را به زندانی یک و نیم میلیاردی تبدبل کرده که در تمامی شهرها و مناطق خبر چین دارد و شبکه ای حاسوس کوچکترین زوایای زندگی مردم را تحت نظر دارد.

در جریان پاندمی کووید همین دستگاه بود که با پوشش “مبارزه با کووید” و سیستم اطلاعات اینترنتی نفس کشیدن مردم را هم زیر سلطه گرفت.

بر طبق گزارشات بین المللی حکومت چین از بزرگترین ناقضین حقوق انسانی در همه زوایاست.

لیست نقض حقوق انسانی توسط چین بسیار بلند بالاست من در اینجا فقط تیترهائی که همه منابع  ذکر کردند می شمرم:

اول: نقض حق تشکل مستقل  حق تحزب مستقل حق اتحادیه ها که بتوانند بدور از کنترل حکومت مردم را سازمان دهند

دوم: جاسوسی و سرکوب و شکنجه و اعدام و ترور مخالفان بطور سیستماتیک

سوم: سانسور کامل مطبوعات و اینترنت 

چهار: نقض حقوق اقلیتهای مذهبی و غیر مذهبی 

پنجم:نقض ازادی بیان مخالف

ششم: نقض حقوق زن کودک و معلولین

هفتم: نقض حقوق پناهندگان.(مثلا برگردادن دائم فراریهای کره شمالی به ادعای اینکه اینها سیاسی نیستند!)

هشتم: نقض حقوق انسانها برای داشتن وکیل و محاکمه عادلانه و توسعه دادگاه فرمایشی حکومتی

نهم: انکار حق مردم برای رسیدگی به فسادهای حاکمان و رهبران دزد حزب کمونیست چین

دهم: مخفی کردن وضعیت حقوق بشر از ناظرین بین المللی

یازدهم: پوشاندن شرایط مخوف زندانها منحمله زندانهای سیاسی 

دوازده: انکار وجود زندانی سیاسی و ادعای اینکه زندانیان “ضد امنیت هستند و نه سیاسی !”

سیزده: سانسور و کنترل اینترنت و نقض حقوق مردم در ارتباط گیری سالم و ازادانه  با هم در اینترنت

چهارده: کنترل مراکز تحصیلی از جهت امنیتی و ممانعت از رشد فرهنگ نقد و انتقاد در محیطهای دانشگاهی

پانزده: ممانعت از تجمعات ازادانه مردم در جامعه بدون اجازه پلیس امنیتی

شازده: ادم ربائی اطلاعاتی مخالفین و مفقود کردن سیستماتیک هزاران هزار مخالف سیاسی 

هفده: جاسوسی دائم همه شهروندان در تمامی زوایای زندگی شخصی 

هزدهم: ممانعت از جابجائی ازادانه انسانها در سرزمین چین و کوج دادنهای اجباری اقلیتها و فرستادنشان به ادروگاههای کار احباری

نوردهم: حمایت از کار غیر قانونی کودکان و سالمندان و توسعه فرهنگ بردگی سرمایه داری 

همانطور که گفتم این لیست ناقصی است از مواردی که حکومت جانی چین به ضد حقوق بشر و انسانها عمل می کند تا این نظام جهنمی را روی پا نگه دارد. این نظم مورد نیاز غربیها هم هست چرا که جین بزرگترین کارگاه برداری سرمایه داریست و برای ارائه کار ارزان ازش استفاده می کنند.

(۳)چرا حکومت و نظام چین پابرجاست و رشد می کند؟

از دید من نظام حاکم بر چین دقیقا نتیجه نظم جهانی سرمایه داریست.این نظم به کار ارزان نیاز داشت و لذا سرمایه از غرب محبور بود به شرق مهاجرت کند تا جائی پیدا کند که کار ارزان بتواند ارائه شود.حزب کمونیست چین چنین نقش کثیفی در نظم سرمایه به عهده دارد.

نقش حکومت چین مشابه نقش کاپوهای اردوگاههای مرگ هیتلر است.اینها مردم را به خط می کنند تا بردگی کنند تا بمیرند بطور ارززان و مجانی کار کنند!

از زوایه دیگر حکومت چین روی یک فرهنگ عقب مانده شرقی که تعبد است و سر فرو اوردن در داخل عمل می کند. اینها روی  ضعفهای انسانها سرمایه ساخته اند.این ضعفها چیست؟

الف: ترس 

دوم: بخاطر ترس تن دادن به وضعیت موجود به شرطی که نانی در سفره باشد

حکومت چین با تکیه بر این دو ضعف  انسانها همچنان با کمک حکومتهای دیگر سرمایه داری پایداری می کند و حتی مدتی توسعه خواهد کرد تا با بحرانهای بعدی سرمایه داری سرنگونش کنند.

(۴)همکاری حکومت چین با رژیم اسلامی در ایران:

از زمان رفسنجانی بحث حکومتیان ایران دنباله روی “اقتصاد چینی” برای ایران بود.

طبق این نظریه رژیم عمل کرد و طبقه متوسط دزدی و فاسدی دور خودش ساخت که هم حکومتی بودند هم بخش خصوصی

شرایط کنونی منطقه ای رژیم اسلامی را بیشتر به سمت حکومت چین سوق داده. در حال حاضر مشتساران چینی نه فقط در اقتصاد و سیاست و امور نظامی بلکه در امور امنیتی مشفول بازسازی حکومت ایران هستند.

نکته مهم همینجاست!

با روی کار امدن رئیسی و رشد مبارزات طبقه کارگر و جنبش انقلابی ما شاهد تاکتیکها و استراتژیهای نوین امنیتی خواهیم بود که این جانیان چینی  سازمانش خواهند داد.

رژیم اسلامی همواره معلمینی برای سرکوب مردم داشته و خواهد داشت.این سنت همه دیکتاتورهاست که به این همکاریها تن دهند. 

مهم اینست که ازادیخواهان بخوبی هشیار باشند و رفتارهای حکومت ایران و همکارانش را دقیقا دنبال کنند و استراتژی خود را با اطلاع سازمان دهند.

منابع بیشتر:

پروژه مناظره شماره۲۰۹: مصاحبه با سعید صالحی نیا قرارداد همکاری ۲۵ ساله با چین، تقلای رژیم اسلامی برای بقا

تهیه از سامان دری 

https://www.youtube.com/watch?v=kaw1UCpUmQc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2UTfFqf_W8AkIR3bsnTSUwsB5S6Y35h5IZYVmNk5ZhE5ncq1YSQUZ6TBE

کلیپ فشرده ۲۰۹ برای ایران

https://www.youtube.com/watch?v=Ovhrjr38H3c

فقر در چین:

Poverty in China – Wikipedia

رشد تضاد طبقاتی در چین:

Class and class struggle in China today • International Socialism (isj.org.uk)

جین و نقض حقوق انسانی:گزارش سال ۲۰۲۰

https://www.state.gov/wp-content/uploads/2021/03/CHINA-2020-HUMAN-RIGHTS-REPORT.pdf

World Report 2021: China | Human Rights Watch (hrw.org)

Human Rights in China – Chinese Studies – Oxford Bibliographies

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate