حکم اعدام توماج صالحی، اعلان جنگ به جامعه است!

حکم اعدام توماج صالحی، اعلان جنگ به جامعه است!

رژیم ملاهای حاکم بر ایران برای توماج صالحی رپر زندانی و حامی خیزش انقلابی ژن، ژیان، ئازادی حکم اعدام را صادر کرد! اما جرم توماج چیست؟ جرم او تنها این است که صدای مردم معترض و آزادیخواه بوده است!

برخی می‌گویند این حکم تنها برای رعب و شتم وحشت در جامعه است که در دیوان عالی رد میشود! اما من میگویم این حکم زنگ خطر برای جان توماج است! یادمان نمی‌رود که در دهه شصت سعید سلطان‌پور شاعر سوسیالیست و عضو کانون نویسندگان ایران و از حامیان سازمان چریکهای فدایی خلق ایران (اقلیت) را تنها به دلیل سرودن شعر و بدون آن که دست به اسلحه ببرد در مراسم عروسی بازداشت و سپس اعدام کردند!

البته که سعید سلطان‌پور تنها هنرمند قربانی رژیم ایران نبود بلکه از محمد مختاری تا جعفر پوینده و بکتاش آبتین نیز هنرمندانی دیگری هستند که تنها به جرم آن که هنر خود را به خواست‌های عموم جامعه گره زدند توسط رژیم ایران به قتل رسیدند! تمام این موارد نشان میدهد که حکم اعدام توماج تنها برای ترساندن جامعه نیست بلکه اکنون جان توماج در خطر است!

این حکم اعدام علیه توماج در نزد اکثریت جامعه همچنین نشانه قدرت رژیم ایران نیست! اگر چه حامیان رژیم ملاها از آن خوشحال شدند و آن را قاطعیت دستگاه قضایی دانستند اما این حکم ترس رژیم علی خامنه‌ای از توماج را نشان میدهد! توماجی که بارها بازداشت شد و سکوت نکرد و حتی زمانی در جریان خیزش ژینا نیز بازداشت و سپس آزاد شد آن چه در زندان بر او گذشت را بازگو کرد و تمامیت رژیم را به چالش کشید که مجدد او را این بار با ضرب و شتم در خیابان‌های اصفهان بازداشت کردند! در زندان شکنجه‌اش دادند و در نهایت حکم اعدام برایش صادر کردند!

حکم اعدامی که تنها برای خود توماج نیست بلکه اعلان جنگ به تمام جامعه ایران است! اما چرا رژیم ملاها که در تنگنا بین‌المللی و داخلی قرار دارد و در زمانی که در داخل و حتی نیرو‌های خودی به علت برخورد خشن گشت ارشاد با زنان تحت فشار است اکنون باید با یک حکم اعدام علیه یک هنرمند خود را بیش از گذشته تحت فشار قرار دهد؟

پاسخ مشخص است! چرا که ایران اکنون در آستانه انفجار است! ارزش پول ملی روز به روز کاهش پیدا میکند! قدرت خرید مردم پایین آمده! به گزارش مجلس شورای اسلامی ملاها، مردم آن‌قدر در فقر فرو رفته‌اند که سفرهای نوروزی و سایر مسافرت‌های خود را از زندگی‌شان حذف کرده‌اند! روزنامه اعتماد چاپ تهران از باند اصلاحات می‌نویسد با افزایش ۱۰ درصدی فقر دست کم ۸ میلیون نفر در فقر فرو رفته‌اند! سن فروش اعضای بدن انسان برای فقر به دهه هشتادی‌ها رسیده است! کارگران، بازنشستگان و فرهنگیان هر هفته به دنبال خواست‌های طبقاتی‌شان هستند و افزایش حقوق را خواستار هستند که رژیم از احقاق خواسته‌های آنان سرباز میزند! در دانشگاه‌ها دختران در مراسم فارغ‌التحصیلی با جشن‌های خود ساختار مردسالارانه‌ و زن‌ستیز را به چالش می‌کشند و حامیان پیشین این رژیم مانند صدیقه وثمقی و ابوالفضل قدیانی که علی خامنه‌ای او را پرورش داده علنا علیه ولایت‌فقیه و شخص علی خامنه‌ای سخن میگویند!

به همین دلیل است که رژیم ایران تصمیم گرفت که با وجود چنین وضعیت انفجاری که هر لحظه گسترش پیدا می‌کند دست به اقداماتی برای کنترل جامعه انجام دهد! ابتدا حمله نمایشی به اسرائیل انجام داد که ۷۲ ساعت قبل از آن به تمام کشورهای منطقه اطلاع داده بود تا با کمک آن روح ناسیونالیستی اقتدار ملی را بیدار کند و همزمان به گشت ارشاد به خیابان آورد تا به تمام جامعه اعلام کند دستگاه سرکوب هم‌چنان پرقدرت وجود دارد! اما هیچ یک از این سیاست‌ها نتوانست جامعه را کنترل کند یا حداقل سیگنال مثبت برای حاکمیت بفرستد!

در حمله نمایشی به اسرائیل جامعه با صدای بلند گفت این جنگ، جنگ ملاها است و به ما ربطی ندارد و در بازگشت گشت ارشاد زنان با مقاومتی خیره کننده در مقابل رژیم ایران ایستادند که حتی آزار جنسی و تخریب هم آنان را نتوانست مجبور به سکوت کند که نزدیکان به بیت مسعود خامنه‌ای پسر علی خامنه‌ای که گفته می‌شود رقیب مجتبی خامنه‌ای بر سر رهبری آینده رژیم است هم صدایشان درآمد و گفتند علی خامنه‌ای به مسئولین به دلیل برخوردهای نادرست با زنان تذکر داده است! از همین رو رژیم ملاها مجبور شد که سیاست جدیدی پی بگیرد که آن حکم اعدام برای یک شخصیت محبوب مردمی باشد که سیگنال اقتدار و رعب و وحشت را منتقل کند! در پرتو همین سیاست‌ها بود که برای توماج، پسر ایران حکم اعدام را صادر کردند!

از همین رو می‌شود گفت که حکم اعدام برای توماج صالحی، اعلان جنگی به تمامیت جامعه ایران است! رژیم ملاها با این حکم اعدام می‌خواهند اقتدار و ماندگاری خود را نشان دهد که هر فردی ولو هنرمند باشد و علیه رژیم ملاها سخنی بگوید را در نطفه خفه میکند! از همین رو باید علیه این حکم اعدام متحدانه به میدان آمد!

مبارزه با حکم اعدام توماج صالحی تنها مبارزه با اعدام، این قتل عمد دولتی نیست بلکه دو پیام عمده را منتقل میکند! نخست آن که رابطه بین جامعه و فعالان خیزش ژن، ژیان، ئازادی تنها یک رابطه یک طرفه نیست بلکه هر دو صدای یکدیگر هستند و اگر زمانی توماج، پسر ایران، صدای مردم بود! اکنون این مردم هستند صدای توماج خواهند بود! همچنین مبارزه علیه این حکم اعدام، مبارزه علیه تمامیت رژیم ایران و در جهت استقرار دموکراسی، آزادی، برابری، حقوق‌بشر و عدالت اجتماعی است که موجودیت رژیم ولایت‌فقیه در تقابل با آن قرار دارد! از همین رو باید متحدانه برای توماج و برای آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی در ایران، علیه حکم اعدام برای توماج صالحی به میدان آمد! اچرا که ین اتحاد و صدای متحد ما است که تنها رمز پیروزی ماست! پس بار دیگر بیاییم قدرت مردم متحد را به رژیم علی خامنه‌ای و جهانیان نشان دهیم و تا زمان لغو حکم اعدام برای توماج صالحی و آزادی بی قید و شرط او سکوت نکنیم….. توماج‌، پسر ایران باید بلادرنگ آزاد شود…

ووکاشین پاکروان

فعال اکو-سوسیالیست (تروتسکیست)

فعال حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate