تجمع بزرگ معلمان بازنشسته در تهران، تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد

تجمع بزرگ معلمان بازنشسته در تهران، تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد

محکوم کردن جنگ طلبی حکومت توسط شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان و شورای بازنشستگان  ایران

امروز یکشنبه ۲۶ فروردین بنا به فراخوان از قبل اعلام شده، علیرغم فضای بشدت امنیتی در  تهران تجمع سراسری معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ که فراخوانش از قبل داده شده بود، در مقابل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.  این تجمع با شکوه و بزرگ بود و بازنشستگان از شهرهای مختلف با گرفتن اتوبوس به تهران آمده و با دستنوشته هایی حضور خود را اعلام میکردند.

اعتراض بازنشستگان به فقر و بی تامینی و بی پاسخ ماندن مطالباتشان است و همه یکصدا شعار میدادند: “مشکل رتبه ما امروز باید حل بشه”، “منظور بیا پایین”، “نگاه پشت شیشه جواب ما نمیشه”. این بازنشستگان برای فردا هم طبق فراخوان قبلی تجمع خواهند داشت.  دراین روز همچون یکشنبه های گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد نیز برای پیگیری مطالباتشان تجمع داشتند تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز و اراک و فولاد در فائمشهر و اصفهان برگزار شدند. در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند: “تورم اسفبار حاکم شده به بازار”، “لشکری، کشوری، تامین اجتماعی، اتحاد ، اتحاد”، “تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “رئیسی بی عرضه برگرد برو تو حوزه”،”وزیر بی کفایت استعفاء، استعفاء”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “تورم، گرانی، بلای جان مردم”، “درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید”، و “فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”.

علاوه بر تجمعات اعتراضی، بازنشستگان بحران آفرینی و جنگ افروزی حکومت را محکوم کرده اند. از سوی تشکلهایی چون شورای بازنشستگان و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان علیه جنگ افروزی حکومت موضعگیری شده است. شورای بازنشستگان ایران در این رابطه بیانیه داده و مینویسد: ” فضای جنگی و کوبیدن بر طبل مبارزه با دشمن ، در حقیقت مقابله با اتحاد و همبستگی و مقاومت‌های مردمی است که تغییر شرایط موجود را تصمیم گرفته اند. کارگران، بازنشستگان ، زنان و کودکان، معلمان و دانشجویان، روستاییان فاقد آب و زمین به بهانه جنگ در معرض سرکوب بیشتری قرار می‌گیرند. شورای بازنشستگان ایران در کنار همه گروه ها، تشکلها و اکثریت جامعه ی بیزار از جنگ، خطاب به بانیان آن اعلام می‌کند که این جنگ و تنش ها هیچ ربطی به منفعت مردم و زندگیشان ندارد و علیه منافع ماست و در نتیجه هر چه زودتر باید به این بحران خاتمه داده شود. آنقدر بحران بر سرمان ریخته اید که تحمل این درگیری‌ها برایمان آوار فاجعه روی فاجعه است. مردم صلح و زندگی می‌خواهند. از جنگ و مرگ و ویرانی بیزارند.  لعنت بر جنگ و جنگ افروزان”. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز در همین رابطه مینویسد: “حکومت حاکم بر ایران با فرستادن دهها فروند پهباد و موشک به اسرائیل حمله‌ای را آغاز کرده که حتی اگر به همین یک شب ختم شود در نهایت قربانیان آن زنان، کودکان و فرودستانی خواهند بود که به سفره آن تعرض شده و از سفره آنان اسباب این موشک‌پرانی‌ها تامین می‌شود. در جنگی تمام‌عیار هم بدیهی است که منافع هیچ یک از دو ملت گرفتار حکومت‌های مذهبی و  فاشیست تامین نخواهد شد و آوارگی و فقر دامنگیر مردمی می‌شود که در همین شرایط هم گرفتار تامین حداقل‌های زندگی هستند . #نه_به_جنگ”

گفتنی است که روز گذشته ۲۵ فروردین روز اجرا گذاشته شدن دوباره طرح حجاب و عفاف از سوی حکومت بود. در متن فضای امنیتی در روز گذشته تعرضات به زنان بی حجاب بیشتر شد. اما مردم در چند نقطه درگیر شده و زنان بیحجاب جواب محکمی به حکومت دادند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴ آوریل ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate