حمایت رسمی “چپ” پرواسرائیل از رژیم صهیونیستی ” و دفاع منشور حداقلی ها از مردم فلسطین!”

یاشار سهندی از حامیان حمید تقوائی اخیرا “میثاق” حداقلی ها در ایران را بمناسبت اول ماه مه منتشر کرد (۲) و ادعا کرد که این یعنی توسعه چپ “اجتماعی” که ترجمه اش همان چپ پرواسرائیل است!

در این میثاق ،آمده است (۲)

“میثاقی در شش بند از سوی هشت تشکل کارگران، بازنشستگان، دادخواهان، پرستاران و زنان به مناسبت اول مه ۱۴۰۳منتشر شده است. این میثاق ضمن محکوم کردن نسل کشی در غزه از سوی اسراییل و حملات حماس بر علیه مردم اسراییل، بر رفع تبعیض؛ ممنوعیت اعدام، حق کودک در برخوردار بودن از تحصیل رایگان و غیر ایدئولوژیک، و ممنوعیت کودک همسری؛ آزادی بی قید شرط بیان و تشکل وتحزب وعقیده و اندیشه و مذهب؛ آزادی زندانیان سیاسی و ممنوعیت جرم انگاری فعالیت سیاسی و تشکیلاتی؛ و برابری کامل حقوق زن و مرد تاکید دارد”.

همانطور که خواننده می بیند برای اولین بار یکجائی در اسران تعدادی که کار گرند بمناسبت اول ماه مه ، جنایات اسرائیل(منظور صهیونیستهاست) را در غزه محکوم کردند! 

خوب بازم جای شکر دارد.اما ما نفهمیدیم این حداقلی ها با خط یاشار سهندی و “چپ اجتماعی” چه ربطی دارند که اسرائیل را دموکراسی نامیده اند و سکوت در مقابل جنایات صهیونیستها را پیشه کرده اند؟!

از این بگذریم چهره دیگر “چپ پرواسرائیل” را در مقاله دیگری(۱) دیدیم که بهزاد مهرآبادی باشد و بیشتر از یاشار سهندی کنار حکومت اسرائیل است.

در مقاله آقای مهرآبادی که اصرار دارد در متنی فارسی کلمات غیر فارسی را بکار ببرد شاید بیشتر “اصالت کردی” نشان دهد، و اصرار دارد مهمل انقلاب مخملی ساخته غربیها و اسرائیلیها را به خورد قیام مردم در ایران بدهد ، اینبار مدعی شده که کلا “حنبش سیاسی فلسطین” وحور اتحاد اسلامیهاست!

لذا احتمالا میلیونها انسان آزاده در سراسر دنیا منحمله دانشجویان و اساتید در امریکا که این روزها دستگیر می شوند و از دانشگاهها اخراج می شوند یا اون رهبر سندیکائی فرانسه که یکسال حبس تعلیقی گرفته بخاطر دفاع از مردم فلسطین و محکومت صهیونیستها “همه محور اسلامیها” هستند!

بیخود نبود که مارکس می گفت شرم یک کیفیت انسانی است! اما مطالعات امروز نشان می دهد که شرم در بسیاری حیوانات هم هست!

مقاله اخیر اقای مهرابادی روایت تاریخ اسرائیل را دقیقا همان می کند که صهیونیستها می گویند و بعد ایشان این “چپ اجتماعیش” را توجیه می کند که مبادا از مردم فلسطین دفاع کنند و مبادا کلمه ای از جنایات صهیونیستها بگویند چرا؟ چون می شوند محور اسلامیها!

خوب ظاهرا اون حداقلی ها در ایران هم از این طایفه جلوترهستند و بعد از ۷ ماه سکوت بالاخره زبانشان چرخیده حداقل در کنار محکومیت حماس اون حکومت اسرائیل را هم محکوم کردند.بازم خوبست هرچند بسیار کم است.

معادل قرار دادن حنایات صهیونیستها در طول ۸۵ سال تاریخشان در فلسطین با حماس که تا سال پیش توسط همین صهیونیستها حمایت می شده خودش یک دروغ تاریخی است که لیبرالهای غربی مرتکب می شوند.

اما اقای مهرابادی در توهم “چپ اجتماعی” خودش همچنان دون کیشوت وار می تازد! 

“چپی” که بوئی از انترناسیونالیزم نبرده و در سطح یک گرایش راست ناسیونالیست سقوط کرده که اساسا کور رنگ است در مقابل بختک صهیونیزم در خاورمیانه .

همانطور که گفتم حتی برخی حیوانات هم دچار شرم می شوند. یاد مارکس بخیر!

منابع بیشتر:

(۱)جنبش سیاسی فلسطین محور اتحاد اسلامیستها علیه انقلاب ژن، ژیان، ئازادی(بهزاد مهرآبادی)

www.azadi-b.com/?p=44014

(2)اول مه فرصتی برای ابراز چپ اجتماعی(یاشار سهندی)

www.azadi-b.com/?p=43925

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate