آیا نتیاهو می رود  و بایدن “برمی گردد”؟

نگاهی به امکان سقوط نتنیاهو از قدرت و ادعای بایدن به ” برگرداندن امریکا به رهبری ذنیا”

مقدمه:

“سیاست” تاریخا یعنی هنر فریب مردم برای نگه داشتن قدرت طبقه حاکم و سیاستمدار شارلاتانیست که این “هدف” را در اشکال مختلف دنبال می کند. این تعاریف  متکی بر مشاهده تاریخی است.

البته انها که دنبال “سیاست دیگر” “سیاست الترناتیو” بوده اند تا بحال در ارائه عملی اون ادعاها شکست خورده اند و نزدیکی به قدرت ذات خراب انها را نشان داده. قدرت خودش یک ابزار سنجش و محک است که ادعاهای همه “سیاستمداران” را به آب داده است.

اینست که هر “سیاستی” که دنبال تمرکز قدرت باشد لاجرم همان مسیر  فریب و تزویر و شارلاتانیزم را دنبال می کند چه ماسک چپ بزند چه راست.

یکی از صحنه های حاضر که اثبات دیگری بر احکام بالاست ، وضعیتی است که در امریکا و اسرائیل “سیاستمداران” ساخته اند .

در این مقاله به دو تصویر از نزدیکتر نگاهی می اندازم یکی بحرانی که در اسرائیل در جریانست که وضعیت زار نتنیاهو رهبر حانی حزب لیکود و دومی میمون بازیهای بایدن با شعار “برگردادن امریکا به  رهبری دنیا”!

(۱)وقتی “نتنیاهو می رود”!

بله بالاخره بعد ۱۲ سال نشستن تو نخست وزیری اسرائیل ، مهره کثیف حزب لیکود یعنی نتیاهو ممکنست  جایش را به شارلاتان دیگری بدهد بنام نغت علی بنت(شوخی نمی کنم اسمش هست!)

می گویند “احزاب مخالف نتنیاهو” از “چپ” و راست جمع شدند تا شر نتیاهو را بکنند از مقام نخست وزیری. می گویند امروز یعنی یکشنبه مجلس اسرائیل بالاخره رای خواهد داد که ایا این “دولت ائتلافی” که راست و چپ و اسلامی و “عرب اسرائیلی” سر هم کردند بیاید یا نیاید!

می گویند نتنیاهو به سنت ترامپی مدعی شده که این یک “توزئه ” بوده و “چپها” پشتش هستند و او جا خالی نخواهد داد!

می گویند این “دولت ائتلافی” ابتدا علی نفتی را دو سال  نخست وزیر می کند بعدش خلایق منتظر شوند یک شارلاتان دیگری بنام یائیبر لاپید دو سال یعد جایش را می گیرد.علی نفتی خیلی راست است (انگار نتیاهو نبوده!) بعدش اون یکی یائیر خان مقداری “خط میانی است” و از میان گله ای است که می خواهد “با فلسطینیها مذاکره کند” که ما از همین الان بهش می گیم “خشته نباشی!”

می گویند اوضاع اسرائیل خر تو خر شده و حامیان نتنیاهو مثل حامیان ترامپ ریختند تو خیابون عربده می کشند و ناله سر می دهند که “تقلب شده” ! کمدی ترامپی دارد در اسرائیل تکرار می شود.سازمان اطلاعات اسرائیل هشدار داده که حواسش جمع است بیشتر خرتو خر نشود!

اینها را گفتند و من می گویم که اساس کشور اسرائیل بر اساس نژاد پرستی استوار است و جابجائی رهبر مشکل را حل نمی کند. تا زمانی که این کشور بر اساس نژاد پرستی و صهیونیزم هست جابجائی مهره ها بیش از فریب افکار عمومی در کوتاه مدت چاره نیست. 

من می گویم نتیاهو و امثال او همچنان در محور قدرت خواهند بود و جامعه اسرائیل و دنیا کور خوانده اند که چیزی تغییر خواهد کرد.

خود نتیاهو هم همین را گفته ! او در مقام رهبری لیکود که نتیجه حکومت صهیونیزم در اسرائیل است بعنوان “اپوزسیون اصلی” خواد ماند و دولت ابدوخیاری چند قطبی ائتلافی دوامی نخواهد یافت! 

کشوری که بر اساس نژاد پرستی استوار باشد مثل حکومت اسلامی امکان ندارد روی خوش ببیند و بگذارد دیگران روی خوش ببینند.

انتظار دیگری از این جابجائیها داشتن عین بلاهت است!

این از اسرائیل و خیمه شب بازی “سیاستمدارانش”!

(۲)وقتی بایدن “بر می گردد”!

در امریکا ترامپ شارلاتان رفت تا بایدن شارلاتان و دنبالچه هایش بیایند.می گویند بایدن ترامپ با تربیت است! همان شارلاتانیزم را دارد. و طبیعتا او هم مثل ترامپ عروسکی در دست حکومت سرمایه داران.

برگشت بایدن به قدرت برگشت ارزوی نئوکانیزم حزب دموکرات است.حزب دموکرات خواهر تنی حزب جمهوریخواه است. همان اهداف بلند مدت را به شیوه دیگر و فریبکارانه دنبال می کند.هدف نهائی نگه داشتن قدرت طبقه حاکمه امریکا.

نظام امریکا عقب مانده ترین شکل حکومت سرمایه داریست که درش کمپانیهای بزرگ بین المللی حرف اول را می زنند و اون درک “سوسیال دموکرات” که با قوت و ضعفهائی در اروپا و حتی کانادا دنبال می شود وجود ندارد. هر چند برنی سندرز زوری زد که نوع ابکی انرا جلو ببرد اما اون را هم زدند کنار! 

بایدن که در لبه بیماری دمانس زندگی می کند توسط خط نئوکان رهبری می شود. معاونش کاملا هریس (کلینتون قهوه ای) از کثافتهای ایالت کالیفرنیاست که سالها در زندانی کردن سیاهان فعال بوده و بعد از شکست در دور اول انتخابات ریاست جمهوری بعنوان مهره خوب حزب دموکرات بالا کشیده شد.

این دو شارلاتان از زمان کسب دفتر در کاخ سفید قدم به قدم سیاستهای راست خود را دنبال کرده اند.

از ایستادن کنار حکومت جانی اسرائیل تا مخالفت با افزایش حداقل حقوق کارگر به ۱۵ دلار! (گفتند وقتش نیست!) تا ..ادامه سیاست ترامپ مبنی بر جلوگیری از پناهندگی میلیونها انسان بدبخت و درمانده که از مرزهای جنوبی امریکا می خواهند به امریکا بیایند!

کاملا هریس هفته پیش رفت کشورهای امریکای جنوبی و مکزیک و فریاد زد “نیائید جلوتان را می گیریم برتان می گردانیم”!

حتی بی بی سی هم به مهملات هریس خندید و از قول مفسران گفت که این شوخی است شوخی تلخ با انهائی که زندگیشان در خطر است و حق دارند طبق مقررات پناهندگی به امریکا پناهنده شوند.بله کاملا هریس همان می گوید که ترامپ و اوباما گفتند.

اما! داستان “برگرداندن امریکا به رهبری دنیا”!

(۳) “برگرداندن امریکا به رهبری دنیا ” جوک بایدنی!

بایدن و حامیانش در قدرت امریکا هنوز رویای رهبری دنیا می بینند! نئوکانیزم خود را می تکاند و بایدن را به “جی ۷” می فرستد تا رهبران سرمایه داری غربی را جمع کند کنار هم زور بزنند این شیر پلاسیده را برگردانند بقدرت!

انگار سقوط امریکا از رهبری امریکا مثلا انتخاب شخصی ترامپ بوده و حالا این اوسکولها قرار دارند “سلیقه” خود را اعمال کنند! روی چه فاکتهائی حساب باز کرده اند که امریکا توان رهبری دنیا را دارد؟ 

از دید من همانطور که برای ناپلئون بناپارت بسیار سخت بود بفهمد که دوران امپراتوری فرانسه گذشته و مقداری طول کشید تا خودش را در حزیره تبعید بیابد و بپدیرد  این روزها نئوکانهای امریکائی به حال و روز بناپارت دچار شده اند.

واقعیتها قبل روی کار امدن ترامپ تغییر کرده بود.زمان اوباما رویای رهبری دنیا داشت می شکست و ترامپیزم نتیجه اون شکست بود و تسریع کننده آن!

دنیای کنونی نه از جهت قدرت سیاسی و اقتصادی و نه از جهت رویاروئی های رقبا دیگر محل رهبری امریکا نیست.رویای رهبری امریکا شکسته و بایدن و شرکا اب در هاون می کوبند!

دلیل ریشه ای شکست نئوکانیزم شکست نئولیبرالیزم در دنیاست. بی پاسخی سرمایه داری و بحران مزمنی که دیگر رهائی ازش با کووید و بی کووید امکان ندارد.

خلاصه کنم:

 نه نتنیاهو ها می روند و نه بایدنها می توانند امریکا را به اقائی دنیا برگردانند. دنینامیزم کنونی دنیا دنینامیزم ماندگاری دوره ای همه این ازاذل است که دست و پا بزنند و بشریت را در منجلاب کنونی نگه دارند. این دقیقا تغریف سیاست است و سیاستمداران کنونی دنیا!

چرا باید اینها را روشن کرد؟ چون مردم علاف اینها نشوند. بحنبند سازمان دهند و بالاخره “سیاست الترناتیو” خود را بسازند.این سیاست در مرکش باید نفی قدرت متمرکز نفی نظام سرمایه داری در همه اشکالش باشد. این سیاست باید ضد مرز بندیهای قومی و ملی باشد و به مهمترین و بزرگترین طبقه اجتماعی یعنی طبقه کارگر تکیه کند. 

دنیای ما در دردها و زخمهای خود ، خواهد غلتید و خواهد چرخید اگر این سیاستمداران  شارلاتان و فاسد و قدرتهای پشت سرشان بمانند.

در حاشیه سقوط نتنیاهو بعد ۱۲ سال حکومت:

Israel to swear in government, ending Netanyahu’s long rule – ABC News

Israel | Today’s latest from Al Jazeera

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate