“واکسن کورونای فخری زاده” و واکسن “ایرونی”ضد کورونا!

زمستان اغاز می شود و ایران نهمین کشور دنیا از جهت مرگ ناشی از کوروناست.امار  دولتی اکنون ٤۵٠ نفر در روز .مجموعا ٤١ هزار تلفات .رژیم اسلامی اعلام کرده که ۱۰۰ شهر ایران را حداقل بمدت دو هفته به حال تعطیل در می اورد.تهران و اصفهان و قم و اذربایجان شرقی رکورد دار توسعه کورونا هستند.

در این میان رژیم اسلامی وسط تبلیغات تازه ای است.تبلیغ سر واکسن وطنی اسلامی!

مدتی قبل حاج خانم مینو محرز متخصص عفونی که تو دالانهای رژیم اسلامی دنبال خدمت به بیماران است اعلام کرد که واکسن “ایرونی” کورونا بتدریج اماده می شود که “شبیه واکسنهای چینی و روسی است”!  رگ ناسیونالیستی ایشون حتما سیخ شده بود!

اما داستان به این حد نمانده! مقامات نرینه رژیم بعدش اعلام کردند که “واکسن کورونای ایرونی نامش فخری زاده است! بله ! همون پاسدار که بمب اتمی می ساخت و موشک ظاهرا با دست دیگش داشت واکسن کورونا می ساخت! مردم ایران چنین قهرمان ملی چند منظوره ای نداشتند بعد ارش کمانگیر که جونشو کرد تو تیرش تا مرز ایرونی بیشتر بشه!

اما بازم داستان ادامه داره! تازه داشت شور جسینی بیداد می کرد که “معاون مستعفی فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت بند را اب داد که “ما زیر ساخت لازم برای ساختن واکسن کورونا را تو تیرون نداریم! خوب حال ما گرفته شد! موندیم اون یکی ها پس چی می گن!

تا اینکه دوباره رژیم اسلامی اعلام کرد که “۱۲ تا گروه تو ایرون دارن واکسن می سازن تا چشم حسودها بترکه و بعدش ۲ تا ببخشید ۴ تا واکسن از موش و میمون رد شدند و الان تو ادمها دارن ازمایش می شن!”

این بار دیگه افتخارات ملی ما حسابی ورم کرد وقتی فهمیدیم یعنی کیانوش جهانپور رئیس سازمان انقول و منقول دارو در ایران به ما فهموند که ۸  تا از این واکسنها را چپوندند تو لیست سازمان بهداشت جهانی که البته شامل ۴۰۰ تای دیگه  هم هست! فقط امازون هست که اسمش تو لیست نیست که امیدوارم سردار فخری زاده اونها بجنبه رهبر ولی فقیهشون ورد بخونه تا واکسنشون ثبت  بشه!

رژیم اسلامی اعلام کرد که قراره تا…ماه ؟؟؟یعنی انشالله کلا تا پایان سال ۱۴۰۰ همه خلق الله را با واکسن ایرونی مفتخر کنه! که ما خیلی خوشحال شدیم! صلوات هم فرستادیم !

بعدش این روحانی دو نبش ناگهان امریکا را متهم کرد که “اونارو تحریم کرده و نمی ذاره واکسن از خارج وارد بشه” بله! اینجا مقداری ما مسئله دار شدیم! چون واکسن فخری زاده را حاج خانم محرز و انستیتو پاستور با تجربه ساختن دیگه چه نیاز به واکسن وارداتی؟

خوب! یادمون اومد رژیم اسلامی تو وارد کردن تکنولوژی و برچسبشو عوض کردن خیلی ماهره! انواع موشکها هواپیماها و زیر دریائیهای ساخت “وطن اسلامی” که البته تغییر نام یافته های بنجلهای چینی و روسی بودند. این است “صنعت حکومت اسلامی وطنی”!

میان حرفهای حاجیه حانم دکتر محرز اما من کلیدی یافتم! ایشان فرمودند که “واکسن ما مثل واکسن چینی و روسی است”شاید بی زبان با ما سخن می گوید! شاید می گوید رژیم اسلامی قرار است دوباره واکسن وارداتی را رنگ کند و بنام واکسن وطنی اسلامی قالب کند! خوب می خواهند “غرورشان را نشکنند”!

بی عرضگی و شالاتانیزم حکومتها در دوران کورونا فاجعه افرین بوده. حکومت ترامپ نمونه که رکورد دار کورونا و مرگ بخاطر کورونا در دنیاست.اینسو هم رژیم اسلامی نمونه دیگر.با دروغ نمی شود با کورونا مبارزه کرد.کورونا سیاست اجتماعی و انسانی مشترک می طلبد.حمایت از طبقه زحمتکش می طلبد.کورونا کاربرد علم و احترام به دانشمندان و زحمتکشان بخش بهداشت می طلبد.نیاز به زیر ساخت اجتماعی بهداشت و زیر ساخت وسیع علمی تحقیقی دارد.

با هیاهو سینه زنی عربده کشی رمالی نمی شود  کسی را فریب داد.

سازمان بهداشت جهانی کمیته بین المللی سازمان داده بنام کوواکس .هدف اینست که ۹۲ کشور فقیر دنیا بتوانند از واکسن استفاده کنند.تا بحال صندوقی ساختند که دو بیلیون دلار بودجه دارد.

دعواها هم در بالا سر سرکیسه کردن مردم توسط کمپانیهای داروسازی سر ایجاد “حوزه های مونوپولی فروش واکسن انطور که در امریکا در مورد واکسن فایزر در جریانست از یکسو و سر دسترسی مردم فقیر و حاشیه کشیده شده به واکسن وارد مرحله جدیدی می شود.

رژیم اسلامی تلاش دارد واکسن سازی کورونا را هم به سیرک تبلیغاتی خود بیفزاید.مردم را باید اگاه کرد.سراب واکسن وطنی اسلامی و ساختن قهرمان از مشتی مزدور پاسدار را باید روی سرشان خراب کرد.رژیم اسلامی نمی تواند با کادر قلابی تخصصی خودساخته خود که طی چند  دهه جایگزین متفکرین و محققین واقعی کرده با حاجی اقاها و حاجیه خانمها مردم را فریب دهد.نباید گذاشت!

منابع بیشتر:

واکسن” کورونای ایرونی!”

۸ Iranian coronavirus vaccines on WHO candidates list – Tehran Times

Iran to distribute domestic COVID-19 vaccine by summer of 2021 (trend.az)

Human trial of 2 Iranian coronavirus vaccines begins – IRNA English

مقالات قبلی  این نویسنده در خصوص معضل کورونا

 

 

واکسن دموکراتیک اکسفود” واکنهای فایزر و مودرنا(بخش ۱۹)

 

مناظره سیاسی – “واکسن دموکراتیک”(اکسفورد) واکسنهای فایزر و مودرنا ، ۳ واکسن بیماری کورونا در انتظار ورود به بازار (monazere-siasi.com)

 

“معجزه واکسن ضد کورونا” توسط کمپانی های داروسازی و متد برخورد علمی و انسانگرایانه به آن(بخش ۱۸)

آرشيو مطالب سايت آزادى بيان » Blog Archive » “معجزه واکسن ضد کورونا” توسط کمپانی های داروسازی و متد برخورد علمی و انسانگرایانه به آن (azadi-b.com)

بالاخره کورونا ترامپ را هم  گرفت(بخش ۱۷)

https://www.azadi-b.com/arshiw/?p=81432

 

در حاشیه اخرین اخبار در مورد ساختن واکسن ضد کورونا(بخش ۱۵ بررسی معضل کورونا)

https://www.azadi-b.com/arshiw/?p=81120

موج دوم ابتلا و مرگ و میر بیماری کورونا در ایران و امریکا نشانه بی لیاقتی رهبران , بخش چهاردهم بحث در معضل کورونا

https://www.azadi-b.com/arshiw/?p=79976

 لحاظ کردن مرگ و میر ناشی از خودکشی و بیماریهای روانی در بحران کورونا چه اهمیتی دارد؟ بخش سیزدهم از بررسی معضل کورونا

https://www.azadi-b.com/arshiw/?p=79428

ترس از کورونا ابزار دیگر برای اتمیزه کردن جامعه ، بخش دوازدهم بررسی معضل کورونا


سردرگمی و میمون بازی حکومت ترامپ در مقابل بحران کورونا , بخش دوازدهم از بررسی معضل بحران کورونا

https://www.azadi-b.com/arshiw/?p=79213

اول ماه مه ، مداخله گری جنبش طبقه کارگر و معضل جهانی کورونا(بخش یازدهم از ارشیو معضل کورونا)

https://www.azadi-b.com/arshiw/?p=79106

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate