اخباروگزارش های کارگری ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

– مادرزنده یاد مهسا(ژینا) امینی:

بگذارید توماج نفس بکشد تا مادرش، مادران سرزمینم از نفس نیفتند

– بیانیه جمعی از فرهنگیان فعال صنفی ومدنی استان البرز در محکومیت حکم غیر انسانی

– ادامه اعتصاب تعدادی از رانندگان اسنپ و تپسی دراعتراض به نرخ پایین کرایه

– تکمیل پازل سرکوب در پلی‌تکنیک؛ فرمانده بسیج اساتید، مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه امیرکبیر شد!

– حمید حاجی عبدل پور موقتا آزاد شد!

– بازهم جان باختن یک کارگرشهرداری براثر تصادف حین کاراینبار درگرگان

*******

*مادرزنده یاد مهسا(ژینا) امینی:

بگذارید توماج نفس بکشد تا مادرش، مادران سرزمینم از نفس نیفتند

استوری مژگان افتخاری مادرزنده یاد مهسا(ژینا) امینی:

با نام و یاد مهسای عالم تایم، ژینا خبری مرا دوباره پریشان کرد.

دوباره احوال دلم، ای کاش عبرت دوران می‌کرد! نگذارید دل مادر توماج، دل من شود. نگذارید توماج آماج بغض فروخفته مادر شود.

بگذارید توماج نفس بکشد تا مادرش، مادران سرزمینم از نفس نیفتند.

من هنوز گرم نفس‌های ژینا هستم، بگذارید مادر توماج هم نفس نفس‌های زنده او باشد، می‌توانید بگذارید!؟

بیانیه جمعی از فرهنگیان فعال صنفی ومدنی استان البرز در محکومیت حکم غیر انسانی

#توماج_صالحی پسر ایران زمین 

دادگاه انقلاب اصفهان #توماج_صالحی رَپرشجاع وآزادی خواهِ ایران را به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم کرد.

آری او را باید محکوم کنند چون اختلاس و دزدی نکرده؛ فقط فریاد درد و رنج هم وطن خود بوده است.

  اشد مجازات را برایش خواسته‌اند! معنای عدالت و ایستادگی در برابر ظلم را اینگونه جواب دادند!

بله باری دیگر یکی از عزیزترین فرزندان ایران زمین که از جنس فریاد و نور است را می‌خواهند به مسلخ ببرند، او که وقتی قلم در دستمان را شکستند؛ قلم مان  شد. وقتی صدای ما را خفه کردند؛ فریادمان شد. او که نویدِ افکاری، روشن است و در تمام وجودش روشنایی وشجاعت و بر هم زننده سیاهی و ظلم است و صدای نسل حاضر؛ نسلی که باید برای سوال‌هایش جوابگو بود .

حاکمان نالایق بهتر است بدانند که وقتی نمی توانید  پاسخی برای این همه وعده های دروغ ونا امیدی جوانان داشته باشید و جز اعدام  تفکر دیگری ندارید می بایست منتظر عواقب سختی برای اشتباهات تان باشید.

یقین داشته باشید آن روز نزدیک است.

ما جمعی از فعالین صنفی فرهنگی و مدنی استان البرز این اقدام نادرست و غیر انسانی حاکمیت را محکوم کرده و اعلام می‌داریم هر روز پرونده ننگین خودتان را سیاه‌تر می‌کنید و کار را به جایی می‌رسانید که خشم مردم و خانواده‌های دادخواه جلوی سیل عظیم حرکتشان را با هیچ ترفندی دیگر نتوانید بگیرید آن وقت …   ۱۴۰۳/۲/۶

رمز‌ما  #توماج_صالحی

#نه_به_اعدام

جمعی ازمعلمان فعال صنفی ومدنی البرز

*ادامه اعتصاب تعدادی از رانندگان اسنپ و تپسی دراعتراض به نرخ پایین کرایه

روزپنج شنبه ۶ اردیبهشت، تعدادی از رانندگان اسنپ و تپسی ازادامه اعتصابشان دراعتراض به نرخ پایین کرایه،خبردادند.

در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ گزینه عجله دارم تاکسی های اینترنتی به دستور سازمان تعزیرات حذف شد. به دنبال این اقدام کمیسیون ها نیز افزایش پیدا کرد و تغییر در کرایه ها صورت نگرفت. در ابتدای امسال نیز قطع سهمیه سوخت تاکسی های اینترنتی اجرایی شد.

محمدعلی برای رسانه ای نوشته است: کی گفته کرایه ها بیشتر شده بخدا کمتر شده فقط فاصله تا مبدا بالای ۱۰ دقیقه شده این یعنی راننده ها کم شدن پس بیاین مثل چراغ قرمز پشت هم وایسیم شک نکنید به یه نتیجه ای میرسیم حداقلش اینه که نوکری اسنپ و مسافر رو نمیکنید لامصبا به خودتون بیاید تا کی حقارت

احمد نوشته است: اسنپ فقط دنبال منافع خودش است میگه راننده ها فقط مفت کارکنند کمسیون بردارم کرایه‌ها برگشته به دو سال قبل

کاربری نوشته است: شهریور پارسال چند تا روزنامه نوشتند که مالکیت اسنپ و تپسی باید تغییر کنه و درآمدش نباید خصوصی باشه و…

من راننده به این بخشش کار ندارم من می‌خوام امنیت شغلی داشته باشم و درآمدم معقول باشه. مالکش هر کس میخواد باشه ! اما آقایان خوبه به خاطر بازی هاشون به قشر ضعیفی مثل راننده های اسنپ و تپسی آسیب نزنید.

رضا نوشته است: اسنپ داره به زانو در میاد کاش دولت از این فرصت استفاده میکرد و خودش تاکسی اینترنتی راه اندازی میکرد و کمیسیون را ۵ درصد اعلام میکرد درست مثل فروشگاه های شبهه دولتی است

کاربر دیگری نوشته است: وقتی کرایه پایین است و کمیسیون بالا سهمیه بنزین هم نمی‌دهند کارنکنید من خودم صدتا مسافر شخصی دارم زنگ میزنند هماهنگ میکنند ساعتی که کاردارند میروم کرایه هم دو برابر اسنپ میدهند کمیسیون هم نمیدهم مسیر کمتری هم میروم حالا هی برید مفت بری کنید کمیسیون ۲۰ درصد بدهید آخرشم مسافر درکمال کم لطفی عوض تشکر ستاره های بی ارزش بهتون بدهند خود راننده ها با مفت بری خودشان رو بی ارزش کرده اند کار نکنید کرایه برود بالا تاکی مفت بری

*تکمیل پازل سرکوب در پلی‌تکنیک؛ فرمانده بسیج اساتید، مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه امیرکبیر شد!

احمدرضا رحیمی کلاریجانی، استاد منفور دانشگاه صنعتی امیرکبیر و فرمانده بسیج اساتید این دانشگاه در حکمی جدید به سمت دبیر هیات اجرائی جذب اعضای هیات علمی، مشاور رئیس و مدیرکل دفتر ریاست امیرکبیر منصوب شد!

این درحالی است که وی در سال‌های اخیر اقدام به استخدام باندی ۲۵ نفره از خویشاوندان خود در سطوح مختلف کارکنان دانشگاه امیرکبیر کرده است و همچنین متهم به فساد مالی در معاونت پژوهشگاه انرژی است.

لازم به ذکر است که بررسی بولتن های قدیمی بایگانی امیرکبیر نیز نشان می‌دهد که وی کارگردان اصلی سرکوب در برهم زدن سخنرانی روشنفکران در اواخر دهه ۷۰ شمسی در پلی‌تکنیک بوده است.

*حمید حاجی عبدل پور موقتا آزاد شد!

حمید حاجی‌عبدل‌پور دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از تحمل دویست و هشت روز حبس، با نقض رای در دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده به شعبه هم عرض در دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، موقتا به قید وثیقه از زندان مرکزی مشهد آزاد شد.

وی در سوم مرداد سال ۱۴۰۱ توسط نیروهای حفاظت اطلاعات ارشد سپاه استان خراسان رضوی بازداشت و تا ۱۷ شهریور همان سال در سلول انفرادی تحمل حبس کرد و نهایتا روز شنبه ۱۹ شهریور به قید وثیقه ۲ میلیاردی از زندان آزاد شد.

او در ۲۷ آبان ۱۴۰۲ با معرفی خود وارد زندان شد و نهایتا عصر پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ تا بررسی مجدد پرونده به‌طور موقت از زندان آزاد شد.

اتهامات این فعال سابق دانشجویی در دادگاه، تشکیل گروه تلگرامی فریاد پلی‌ تکنیک به قصد بر هم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی عنوان شده بود. حاجی عبدل‌پور توسط شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی مجموعاً به تحمل شش سال و هشت ماه حبس  محکوم شده است.

منبع ۲ خبربالا:کانال خبرنامه امیرکبیر

*بازهم جان باختن یک کارگرشهرداری براثر تصادف حین کاراینبار درگرگان

بامداد روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت،یک کارگرشهرداری گرگان حین کار نظافت شهر در محور کمربندی شهرستان گرگان براثربرخ.ردیک خودرو با وی در دم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate