چرا فلسطین نقطه کور دنیا نیست و راه حل ممردم فلسطین سرنگونی رژیم اسلامی نیست؟

چرا فلسطین نقطه کور دنیا نیست و راه حل ممردم فلسطین سرنگونی رژیم اسلامی نیست؟

نقدی به “کمونیستهای حامی دموکراسی اسرائیلی”

مقدمه:

مقاله کاظم نیکخواه از رهبری حزب کمونیست کارگری ایران بطور واضح و شفافی دیدگاه کمونیزمی که بعد منصور حکمت روی “دموکراتیک بودن حکومت اسرائیل استوار شده” بیان می کند.

از این جهت که بالاخره گرایشات راست در درون و بیرون ایران در درجات مختلفی تبدیل به صدای تبلیغاتی حکومت اسرائیل شده اند و یک نوع چپ هم بر اساس دموکراتیک بودن حکومت اسرائیل دارد سیاست نشستن بین دو صندلی را با “یکسان جنایتکار اعلام کردن حماس و دولت اسرائیل” تبلیغ می کند  صلاح دیدم در این موضوع بیشتر توضیحاتی بدهم .

از خوانندگان خواهش دارم مقاله کاظم نیکخواه(۱) و ارشیو مقالات اخیرم(۲) در مورد بحران کنونی در فلسطین مورد مطالعه قرار دهد .

(۱)کاظم نیکخواه چه می گوید:

ایشان بعد از “همطراز قرار دادن جنایات حماس و حکومت اسرائیل” به این نتیجه می رسد که “فلسطین نقطه کور دنیاست” و راه حلی برای مردم فلسطین وجود ندارد. خوب دقت بفرمائید! راه حل برای مردم وجود ندارد!

در بخش بعدی اعلام می کند که “ملید حل معمای فلسطین دست دولت اسرائیل است”! بازهم خوب دقت بفرمائید!

اما نه! فکر نکنید همین بود ناگهان یک روزنه ای پیدا می کند که سرنگونی رژیم اسلامی است! 

دوستان لطفا با دقت و جدیت تمام چند بار مقاله کاظم نیکخواه را بخوانید که اگر من اشتباه کردم یاداور شوید!

من بیش از این نکات بالا واقعا بحثی ندیدم بجز تبلیغاتی که معمولا الان در غرب هست که از “فاجعه” دردناکی خبر می دهند و هی تاسف می خوردند و البته در مورد فلسطین تبلیغات همیشه این بوده که گره فلسطین باز بشو نیست! 

در غرب یک ژنهائی یافته اند که درون فلسطینیهاست که اصلا از صلح و ارامش بدشان می اید و لذا این “تو سر هم زدن” در منطقه ژنتیک است و این حیوانات دو پا(بقول صهیونیستها) اردم بشو نیستند و اگر قرار بشود راه حلی باشد بیرون توی ایرانست و کلیدش هم دست دولت اسرائیل!

حالا حرفهای کاظم نیکخواه چرا شبیه است من نمی دانم!

(۲)آیا “روزنه ” فلسطین در سرنگونی رژیم اسلامی است؟ و “کلیدش دست دولت اسرائیل”؟

راستش تاریخ این نیست! چندین دهه قبل از اغاز رژیم جانی اسلامی در ایران حکومت جانی اسرائیل وجود داشته و با کشتار اهالی اون منطقه را بیرون راندند و حکومتی نژاد پرست به کمک امپریالیزم انگلیس و امریکا سازمان دادند.این واقعیت تاریخی است.حالا با چه منطقی مردم فلسطین بنشینند “کور بمانند” و منتظر شوند که در ایران حکومت سرنگون شود؟!

اما بامزه تر اون کلید است که دست عامل همه مصیبتهاست! 

کاظم نیکخواه مردم فلسطین را اول به روزنه و بعد کلید که دست غاملان بدبختیشان هست حواله می دهد! اگر می خندید تقسیر من نیست!

همانطور که گفتم اگر جدی باشیم می فهمیم که مسئله فلسطین با اشغال و جنایت صهیونیستها اغاز شده و با پایان حکومت اپارتاید و صهیونیستی قابل حل است. و طبعا کلید این ماجرا هم مثل همیشه دست مبارزان ازادیخواهی است که رژیم اپارتاید را به پائین بکشند.

این البته فرمول کلی چپ و کمونیزمی است که تحولات اجتماعی را در دست مردم و طحمتکشان و خصوصا طبقه کارگر می داند اما ما شاهد کمونیزمی عحیب هستیم که دقیقا دستور العملش همانست که راست و حکومت اسرائیل و امریکا الان اعلام می کنند! دقیقا همان نسخه های بی معنی!

(۲)چپی که حکومت اسرائیل را دموکراسی نامیده به اینجا رسیده:

منصور حکمت دورانی ادعا کرده بود که اسرائیل حکومت دموکراسی خاور میانه است.این پلاتفرمی است که در اسرائیل دنبال کلید می گردد.

اونها که حتی در مدارس لیبرال غربی تعریف دموکراسی را می دانند قبول ندارند حکومتی فاشیست و نژاد پرست باشد مثل افریقای جنوبی جامعه را حتی در مورد یهودیان به یهودی اشکنازی و غیر سفید تثسیم کند و دیوار در دیوار بکشد و بعد ادعا کند دموکراسی است.

البته برخی اساتید ابکی هستند که تعریف دموکراسی را به نظام تقسیم ۳ قوا و انتخابات تقلیل می دهند و در همین مسیر رژیم اسلامی را هم دموکراسی می نامند!

لذا با تعریف ابکی ترین متفکرین دموکراسی شاید رژیم اسلامی و حکومت اسرائیل را باید دموکراسی نامید! 

بر پایه دموکراسی خواندن حکومت اسرائیل داستان این حامیان منصور حکمت می رسد به حذف مفاهیمی چون صهیونیزم که ایدئولوژی رسمی حاکمان اسرائیلست و هر فردی که از غرب امده تو اسرائیل که “زندگی کند” بر اساس دزدی سرزمین ساکنین واقعی.

دوستان واقفند که در ادبیات حامیان منصور حکمت این گریز عمدی از بیان تاریخ اسرائیل و اهمیت صهیونیزم به سادگی دیده می شود و دلیل هم دارد اون دلیل اینست که “منصور حکمت گفته”! همین!

لذا به ادعای من حذف مفهوم صهیونیزم و تاکیید بر ماهیت حکومت اسرائیل کار را به اینجا می رساند که بگوئیم “کلید دست حکومت اسرائیل است”! و بعدش روزنه تو سرنگونی رژیم اسلامی! ادرس عوضی دادن در سیاست موازی که بسیار سابقه دار است.

(۳)با موسوی کشتی نگیرید با حکومت اسرائیل کشتی نگیرید “مرگ بر جمهوری اسلامی” و از این حرفها!

در دوران اخیر وقتی اینها قیام مردم را انقلاب زن زندگی ازادی نامیدند و در صحیت کردن در تلویزیون انترناشنال سر و کله می شکستند یاد اور شدم که دورانی هم بود که اینها می گفتند با موسوی کشتی نگیریم و هدف سرنگونی رژیم اسلامیست و همه با هم !

از دید من این یافتن کلید مسئله فلسطین دست حکومت اسرائیل و حواله دادن مردم فلسطین به سرنگونی رژیم اسلامی تداوم همان سیاستهاست!

اینکه کمونیزمی از سرنگونی نظام سرمایه داری به سطح سرنگونی طلبی راستها سقوط کرده این روزها هم همان فرمول راستهای ضد فلسطینی را بلند بلند شعار می دهد.

جز اینست که حکومت اسرائیل و انترناشنال این روزها مسئله  فلسطین را در ایران می جویند؟ و مسئله فلسطین را اینجوری حل می کنند؟ جز اینست که مدیای میانه راست غربی الان شده مادر ترزا و “هردو را محکوم می کند؟!

خلاصه کنم:

گرایش براست چه درون ایران و چه بیرون ایران در موضوغ مسئله فلسطین بسیار شفافتر است تا مثلا همگرائی در مورد “سرنگونی رژیم اسلامی”

راستها عموما در حال حاضر یا حامی مستقیم حکومت صهیونیستی هستند یا وسط صندلی نشسته اند (منحمله اصلاح طلبان حکومتی) بخشی از “چپ ” همانطور که دیدیم افتاده تو دامن “جبهه مقاومت” و بخشیش دارد مسئله فلسطین را به سرنگونی رژیم اسلامی ایران مشروط می کند و بواقع مردم فلسطین را به کلید حکومت اسرائیل حواله می دهد!

اینها واقعیات است.اما با این واقعیات چپ کمونیست و رادیکال چه کند؟ قدم اول اینست که اینها را به جهخت نظری نقد و افشا کند و راه جل اصولی و عاقلانه را ارائه دهد.

راه حل مسئله فلسطین نمی تواند مشروط به سرنگونی رژیمی دیگر بجز رژیم اپارتاید اسرائیل باشد.این رژیم اسرائیل مسئله فلسطین را با کمک امپرایالیستها ساخته و تا سرنگون نشود مسئله فلسطین و حتی مسئله اسلامیها در فلسطین حل نخواهد شد.

به خلاف حامیان چپ دموکراسی اسرائیلی مسئله اسلامیها ثانویه و چندین دهه بعد اغاز صهیونیزم در منطقه شکل گرفته و اتفاقا اسلامیها در دهه ۸۰ توسط اطلاعات اسرائیل حمایت شدند.با این واقعیات نمی شود جنگید و واقعیت را از نو ساخت! نمی شود!

منابع بیشتر:

(۱)فلسطین، نقطه کور دنیا(کاظم نیکخواه)

www.azadi-b.com/?p=38717

(2)مقالات نویسنده در موضوع جنگ فلسطین و اسرائیل

سکوت در مقابل جنایات حکومت اپارتاید اسرائیل و عدم دفاع از مردم فلسطین شایسته هیچ ازادیخواهی نیست!

www.azadi-b.com/?p=38691

آغاز طرح  “جراحی نظامی “حکومت صهیونیستی به درون غزه و سقوط حمایتهای جهانی وداخلی

www.azadi-b.com/?p=38666

حمایت مردم و اتحادیه های کارگری جهان از مردم فلسطین و محکوم کردن رژیم جنایتکار اسرائیل

www.azadi-b.com/?p=38542

اتحادیه های کارگری فلسطین و اسرائیل ، محکومیت یکصدای رژیم صهیونیستی . گله های سلام زیجی

www.azadi-b.com/?p=38483

پشم ریزی صهیونیزم و اوکرائین ، در روند گذار جهانی، گیجی چپهای عاشق دموکراسی اسرائیل!

www.azadi-b.com/?p=38455

نمونه ای از حمایت طبقه کارگر فلسطین : چگونه حماس دیوار غزه را شکست و سورپرایز جهانی افرید؟

www.azadi-b.com/?p=38253

داستان چپهائی که هیچ طرف نیستند و فقط “مخالف سرمایه داری هستند!

www.azadi-b.com/?p=38228

حمایت از “مردم اسرائیل” بنام سوسیالیست چپ؟

www.azadi-b.com/?p=38022

پیرامون حمله بی سابقه ، چند لایه ای حماس به داخل خاک اسرائیل 

www.azadi-b.com/?p=3799

“سوسیال دموکراسی “متوهم دموکراسی اسرائیلی

www.azadi-b.com/?p=380

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate