دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان شبکه سراسری زن زندگی آزادی به اعتصاب و تجمعات سراسری، بخش های مختلف بازنشستگان از جمله معلمان بازنشسته برای ساعت ده صبح روز ۱۲ اردیبهشت فراخوان به تجمعات سراسری و تبدیل این روز به یک روز بزرگ اعتراضی را داده اند. جمعیت بزرگ معلمان می تواند نیرو بخش این تجمعات باشد.

از سوی دیگر شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان برای ساعت ده صبح روز ۱۳ اردیبهشت به تجمعات سراسری در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه و در مراکز استانها و شهرستانها مقابل اداره کل و ادارات آموزش و پرورش فراخوان به تجمعات سراسری داده اند. این فراخوان از سوی تشکلهای معلمان مورد حمایت قرار گرفته است. افت تحصیلی، بازماندن صدها هزار نفر از دانش آموزان از تحصیل، کالایی شدن آموزش و بازتولید تضاد طبقاتی، بی‌اعتباری علم و دانش، نادیده گرفتن و دست‌درازی به حقوق معلمان، دزدی ها و چپاولگری ها از جمله موضوعات مورد اعتراض معلمان است.  بعلاوه یک کارزار مهم معلمان علیه امنیتی کردن مبارزات با خواست مشخص بسته شدن پرونده های امنیتی برای تمام فعالین صنفی و آزادی بدون قید و شرط  معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی است. همچنین شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان  یکی از جمله نهادهای مبارزاتی مردمی است که طی بیانیه ای حکم اعدام توماج صالحی این هنرمند محبوب مردمی را محکوم کرد و صدای اعتراض خود را به جنایات و خشونت عریان حاکمیت علیه مردم در سال ۱۴۰۱ و تشدید هر روزه  سرکوبگری  حکومت و اعدامهای گسترده و  لشکر کشی به خیابانها علیه زنان بلند کرد.  امروز اینها همه موضوعات اعتراضات معلمان و همه مردم در ایران است.

حزب کمونیست کارگری ایران ضمن حمایت قاطع از خواستها و اعتراضات معلمان و تجمعات اعتراضی اعلام شده  آنها برای روز ۱۳ اردیبهشت، همزمان معلمان در تمام شهرها  را به شرکت وسیع در تجمعات روز جهانی کارگر ۱۲ اردیبهشت فرا میخواند.

بدینگونه  روز جهانی کارگر می تواند سرآغاز دور گسترده تری از اعتراضات مردمی و خیز جامعه بسوی تجمعات و اعتراضات سراسری باشد. روز جهانی کارگر و روز معلم را گسترده و سراسری گرامی بداریم.

 حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۹ آوریل  ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate