چگونه حماس دیوار غزه را شکست و سورپرایز جهانی افرید؟

چگونه حماس دیوار غزه را شکست و سورپرایز جهانی افرید؟

آغاز دورانی جدید یا چرخه تاریخ ؟

مقدمه:

حمله و ورود حماس به درون خاک اسرائیل را عده ای “عملیات تروریستی” می نامند که طبیعتا تحت تاثیر تبلیغات امپریالیزم غرب هستند که هر مخالفی را تروریست نامیده.اما تاریخ شاهدست که امپریالیزم غرب بزرگترین تروریزم جهان معاصر است. حکومت اپارتاید اسرائیل که زاده امپریالیستهای انگلیس و امریکاست از کثیفترین تروریستهای تاریخ معاصر است و برای تشکیلش و برای ادامه اش یک روز نتوانسته در صلح زندگی کند.

لاینحلی بحران فلسطین دقیقا بدلیل وجود حکومت پاپاتاید و صهیونیستی اسرائیلست و اسلام سیاسی هم فرزند این حکومت.اینها تحلیل تاریخی نیست واقعیتهای تاریخی است.

ورود حماس به خاک اسرائیل یکی از تحولات بسیار مهم تاریخ معاصر جهانست.و در فاز و مرحله ای بسیار حساس از تاریخ اتفاق می افتد.دوران قدر قدرتی امپریالیزم غرب تمامست و شکست غرب در اوکرائین قطعی است و حالا نوبت سنگر بعدی غرب اینبار در منطقه خاورمیانه است.حمله حماس دقیقا با دقت زمانی انجام شد که هم این تغییر قدرت جهانی و هم بحران بسیار شدید درون حکومت اسرائیل را لحاظ کرد و حکومت اسرائیل را در ضعیفترین زمانش مورد حمله قرار داد.

اخبار حاکیست که حداقل دو سال ارتش حماس که از حکومتهای اسلامی دیگر منجمله رژیم اسلامی کمک گرفته روی پروژه این حمله کار کرده و مراحل مختلف این حمله را طراحی کرده.چه مرحله حمله به درون اسرائیل و چه مرحله تدافعی درون غزه.

به مروز زمان جزئییات حمله تاریخی حماس  منتشر خواهد شد و موضوع و متد حمله بعنوان درس نظامی و امنیتی  سالها تدریس خواهد شد. طبیعتا این مقاله هدفش حمایت  از این گروه سیاسی که  با همان ایدئولوژی ارتجاعی اسلامی در غزه حکومت می کند نیست و معتقدم در جامعه ازاد و بدون حکومت صهیونیستی این اسلامیها به سرعت پائین کشیده خواهند شد.اسلام سیاسی ادامه اش کاملا در گروی وجود صهیونیستهاست.

اما در این مقاله بخشی از جزئئیات حمله حماس را مرور می کنم و توضیح می دهم این حمله چه تاثیر استراتژیک در سیاست منطقه خاورمیانه خواهد داشت :

(۱)مراحل طراحی حمله حماس به داخل خاک اسرائیل:

بیش از دو دهه است که نوار غزه توسط حکومت اسرائیل کاملا محاصره شده و دیواری به طول ۶۵ کیلومتر دور غزه کشیده شده که از دستاوردهای جدید تکنولوژی امنیتی بوده.

دیوار غزه فقط روی زمین نیست و به اعماق زمین ادامه یافته تا مبادا مخالفان اسرائیل با نقب زدن وارد خاک اسرائیل شوند.به علاوه در سالهای اخیر این دیوار به هوش مصنوعی مجهز شده و به علاوه تعداد زیادی پادگان انرا حفاظت می کنند.تمامی مناطق اطراف غزه توسط مناطق شهرک سازی غیر قانونی و ساکنین حانی و مسلح محاصره است و حکومت اسرائیل تمامی غزه را از حهت ورود و خروج کنترل می کند و واقعا غزه با جمعیت بیش از دو میلیون یک زندان  واقعی است در محاصره اسرائیل.

حماس طی دو سال طراحی و زدن شبکه وسیع دالانهای زیر زمینی یک غزه زیر زمینی نظامی ساخته که کابوس ارتش اسرائیل است و در این زیر زمینها دهها هزار سرباز دوره دیده حماس همراه حجم بزرگی از مهملات و انواع موشک و راکت نگه داری می شوند.

در طراحی حمله به درون اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شاهد فازهائی بودیم که بخشیش هنوز روشن نیست و احتمال زیاد با هک کردن شبکه اطلاعاتی و منجمله گنبد اهنین اسرائیل توسط رژیم اسلامی ایران یا متحدینش اغاز شده .در مرحله اغازین حمله و بعد هک دستگاههای اطلاعاتی امواج راکت پراکنی (طی دو موج معادل ۵۰۰۰ راکت به تمام اسرائیل اغاز شد و با پرواز پهبادها و زدن پایگاههای هوش مصنوعی اغاز تهاجم به دیوار غزه اغاز شد.

طی چند ساعت دیوار غزه در ۲۹ منطقه شکسته شد و حمله به پادگانهای اطراف دیوار غزه اغاز شد و سربازان و فرماندهان گیج که بعضا در خواب بودند یا اسیر یا کشته شدند و غنایم جنگی بدست امده منتقل شد و همانزمان گرفتن اسیر برای فازهای بعدی و انتقال این اسرها به درون غزه.

حمله به مرکز “جشن صلح” که تعدادی ژیگول مواد کش اطراف غزه سازمان داده بودند و ماموران امنیتی اسرائیل هم با لباس شخصی درونشان بودند و حمله وسیع به شهرکهای غیر قانونی .همانطور که در مقالات قبلی گفتم تیر اندازی به غیر نظامیان انجام شده و بررسی منابع بیطرف باید روشن کند که در چه حد واقعی جنایاتی انجام شده هر چه هست هرگز نباید به پروپاگاندای اراذل صهیونیست و امپریالیستهای غربی اعتماد کرد.

امواح بعدی حمله حماس ادامه یافته و موشکباران حتی تهدید به یکماه  و ادامه نفوذهای گروه های حماس در خاک اسرائیل که با فرار اراذل شهرک نشین و پر شدن فرودگاهها برای فرار اراذل مقیم اسرائیل که عموما دو ملیتی هستند و به اسرائیل امده اند که در بهشت زندگی کنند و این روزها همچنان در حال فرار هستند به کشورهای اولیه وضعیت بسیار نابسامانی برای حکومت جانی اسرائیل ایجاد کرد و بحران درون حکومت را تشدید کرد.

یک هفته بعد ورود حماس به خاک اسرائیل ارتش اسرائیل تازه بعد بسیج اراذلش و اعلام محاصره کامل و بایکوت مردم غزه بدور غزه چمبره زده و مدعیست که می خواهد حماس را تمام کند بفرستد هوا و دود کند!اما هنوز در مرز غزه مانده و دعا می خواند.ظاهرا اوضاعشان خوب نیست و نگران هستند چه می شود!

(۲)فاز بمباران مردم بی دفاع غزه و ایجاد فشار برای بیرون انداختن مردم غزه به مصر و پاکسازی کامل غزه :

حکومت اسرائیل دقیقا مثل هیتلر تلاش دارد که منطقه را از فلسطینیها خالی کند.”مسئله فلسطین” را می خواهند مثل “مسئله یهود” در زمان هیتلر حل کنند.جالبست که می خواهند مدم فزه را بفرستند صحرای سینا همانطور که ظاهرا “یهودیها” را چند هزار سال پیش به صحرای سینا فرستادند! اینهم جوک تلخ تاریخ است! ظاهرا مصر مخالفت کرده از پذیرش مردم غزه و مردم غزه هم در فرار و رفتن به مضر توافق ندارند.

لذا حکومت اسرائیل بار دیگر دروغ می گوید و به بهانه حمله به حماس دارد نسل کشی می کند و هدفش پاکسازی فلسطینیهاست.

این نکته کلیدی است .حماس اما از ورود ارتش جانی اسرائیل استقبال می کند و چند سالیست اماده این فاز است که جنگی شهریست و امکان کشتار سربازان اسرائیلی و گند زدن ارتش اسرائیل بالاست!

نکته مهم اما ابعاد و نتایج جانبی ورود سربازان ارتش اسرائیلست که حتی رهبران حانی اسرائیل و اربابانشان در انگلیس و امریکا را نگران کرده.ظاهرا این تو بیمیری از اون تو بمیریها نیست!

حکومت اسرائیل با بمباران مردم غزه به استقبال انزوای سیاسی جهانی گام بر می دارد و جنایاتش لحظه به لحظه مخابره می شود.

(۳)سنگر گیری متحدین حماس و متحدین حکومت اسرائیل سناریوی توسعه بزرگترین حنگ منطقه ای:

 متحدین حماس ر منطقه (لبنان و اردن و سوریه) همینطور حکومت اسلامی و بخشا عراق و حتی طالبان افغانستان و یمنی ها طی روزهای گذشته حکومت اسرائیل را تهدید کرده اند اگر پا به غزه بگذارد و از همین الانهم حرکتها و پرتاب موشکها از لبنان اغاز شده. این نگرانی بسیار مهم حکومت اسرائیل و اربابانش هست.

طوری که امریکا دو ناو هواپیمابرش را همراه کشتی های جانبی به اطراف منطقه فرستاده و جنگده های انگلستان هم در منطقه وارد شده اند.گوئی این اربابان برای حکومت اسرائیل نگرانند و تسلیحات کهنه شده خود را به اسرائیل سرازیر کرده اند.بیچاره زلنسکی که می بیند از لهستان تا امریکا و انگلیس دارند تسلیحاتشان را به اسرائیل می دهند و نه ارتش درمانده اوکرائین!

در صحنه بزرگتر می بینیم که منطقه خاورمیانه متعاقب حمله حماس به یک اماده باش وسیع نظامی وارد شده که در تاریخ منطقه نظیر نداردو اون اسرائیل قدیم دیگر پشمش ریخته هر چند با هواپیما تلاش دارند سوریه و همسایگان را همچنان تهدید می کنند.

(۴)آیا حماس در حمله بداخل اسرائیل اشتباه کرد ؟ ایا حمله بدرون اسرائیل مخالف صلح است؟

یک تعبییر صلح همانست که طی دوران جنگ سرد و دوران قدر قدرتی امریکا مطرح بود.این صلح را من صلح بیضوی می نامم که بواقع پذیرش گام بگام اقائی صهیونیستها بوده و به زنجیر کشیده شدن رو به فزون مردم در فلسطین.

این نوع صلح بیضوی حتی اگر اسرائیل نپذیرد که فلسطین یک کشور باشد همچنان با مالیدن ان قسمت حاکمان اسرائیل فقط “صلح می خواهد” و عاشق زنجیرهایش می شود ! نوکر ارباب بودن برایش کافیست و افتخار!

از دید من دوران صلح بیضوی تمامست و با غروب اسرائیل و اربابانش مواحه هستیم!

خوب از دید من حمله حماس بهترین زمان انجام شد چه از درون و چه از بیرون اسرائیل در ضعیقترین تاریخش ایستاده و کاش این حمله را کمونیستها می کردند و رهبری جوامع مظلوم را به عهده داشتند. 

مسئله ظلم به فلسطین امکان ندارد با تداوم صهیونیزم و ماندن کشوری بنام اسرائیل تحقق یابد.اساس نام اسرائیل یک فریب تاریخی و یک دزدی منطقه ای بوده.

مردمی که الان در زندگی می کنند مثل مردم دوران اپارتاید افریقای جنوبی باید یا برابری را بچذیرند یا کاسه کوزه شان را ببندند و به کشورهای خود برگردند بروند بیخ ریش ارباب یا بمانند و برای منافعشان شهید شوند! 

پیروزی اسلامیها در این جنگ یک دوره دیگر مبارزه برای پائین کشیدن اسلام سیاسی را به همراه خواهد داشت همانطور که با سقوط رژیم اپارتاید در افریقای جنوبی مبارزه بر علیه راستهای سیاه که همکار سقید پوستان بوده اند ادامه دارد.

هر چه هست پایان صهیونیزم مهمترین دلیل وجودی اسلامیها را از بین خواهد برد.

(۵)درسهای بزرگ نظامی برای مبارزان ازادی و برابری از نبرد اسرائیل:

ورود حماس به درون اسرائیل درسهای مهم نظامی و نظری به همه انسانهای ازادیخواه داد.اینکه گول تبلیغات غربیها را نخوریم و فکر نکنیم فیلمهای اینها واقعیت اینهاست.

اینکه صلح بازی بیضوی و رقصیدن با اسرائیلیها کاری برای مردم فلسطین می کند.

اینکه تکرار کمنیم حکومت اسرائیل دموکراتیک است و باور کنیم این جانیان ربطی به انسانیت و مدرنیته دارند.و اینکه اساس دنبال بازار دموکراسی فروشی غربی باشیم.

اینکه فکر کنیم هوش مصنوعی و سلاح های مدرن پایان جنگ را تعیین می کنند و انسان و ایمانش باید سر خم کند.

حماس متاسفانه جریانی اسلامی و مرتجع است اما پیروزیش و شکستن دیوار غزه به کمونیستها و ازادیخواهان درسهای بزرگی  داد.

بله! صلج واقعی را با سیاست بازی و راهپیمائی نمی گیرند.حکومت اسرائیل مثل حکومت اسلامی ایران زبان زور می فهمد و با زور باید پائین کشیده شود.

فعلا تا اینجا و تکرار می کنم کاشکی کمونیستها و طبقه کارگر در این موقعیت بودند و دیوار غزه توسط انها فرومی ریخت!

زنده باد مبارزه طبقه کارگر و زحمتکشان برای پیروزی جنبش برای پایان سرمایه داری!

منابع بیشتر:

داستان چپهائی که هیچ طرف نیستند و فقط “مخالف سرمایه داری هستند!

www.azadi-b.com/?p=38228

حمایت از “مردم اسرائیل” بنام سوسیالیست چپ؟

www.azadi-b.com/?p=38022

(2)پیرامون حمله بی سابقه ، چند لایه ای حماس به داخل خاک اسرائیل 

www.azadi-b.com/?p=3799

“سوسیال دموکراسی “متوهم دموکراسی اسرائیلی

www.azadi-b.com/?p=38082

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate