حمایت مردم و اتحادیه های کارگری جهان از مردم فلسطین و محکوم کردن رژیم جنایتکار اسرائیل

در حالیکه وارد هفته بحران کنونی فلسطین می شویم ، حکومت در هم ریخته اسرائیل افسارش را به حکومت امریکا سپرده و این حکومت در حال مدیریت نظامی و سیاسی و امنیتی اسرائیل است.از همین روست که ارتش اسرائیل همچنان به ایستادن در مرز غزه مشغولست و دلیلش اینست که اربابش حداقل هنوز صلاح نمی داند که به غزه ورود کند.

حکومت اسرائیل بعد از ضربه ۷ اکتبر کلی هارت و پورت کرد که “می رود تا ؛زه را خالی کند و حماس را نبود کند” حتی تماسهائی با حکومت مصر گرفتند برای انتقال همه مردم غزه(کوچاندن) مردم فلسطین به صحرای سینا تا مسئله فلسطین را درون اسرائیل حل کرده باشند.

این حکومت به بخش عزه اکتفا نمی کند و بخش کرانه غربی را هم می خواهد به بیرون(اردن)بفرستد اگر بتواند.پروژه کوجاندن مردم فلسطین بخشی جدائی ناپذیر از پروژه صهیونیزم از ابتدا بوده و این تعداد چند میلیون مردم فلسطن در خاک اسرائیل همواره برای صهیونیستها مشکلساز بوده اند.

همانطور که در مقالاتم توضیح دادم بحران کنونی فلسطین یک بحران منطقه ای نیست هر چند طرفین از امپریالیستهای غربی تا رژیم اسلامی و متحدینش در روسیه و چین تلاش دارند این بحران “منطقه ای” بماند و شعله ها بالا نگیرد.بحران فلسطین در کانتکس تحول ماهوی نظام قدرت در جهان به مرحله ای سرنوشت ساز رسیده و در دوران چند قطبی نگه داشتن سیادت صهیونیستها غیر ممکنست.

جنایتکاران اسلام سیاسی چه در حماس و چه در حزب الله لنبنان و انواع عمله اسلامی در منطقه(محور مقاومت) از وجود صهیونیزم حداکثر بهره را برده اند و بدون پایان دادن به رژیم آپارتاید خاورمیانه امکان پایان دادن به جنبشهای اسلامی در منطقه قلسطین  نیست.

در مقاله قبلی(۱) نمونه ای از حمایت طبقه کارگر فلسطین و اسرائیل از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل را مورد بررسی قرار دادم و خوشبختانه طی هفته های اخیر امواج رو به رشد جنبش های کارگری و مردم سراسر جهان در حمایت فلسطین در حال رشد است.

به رغم فشار اطلاعاتی و امنیتی و روانی بر علیه حامیان فلسطین و توسعه سانسور، در کشورهای “دموکراسی” منجمله خود اسرائیل(که رسما به دستگیر کردن حامیان فلسطین منجر شده) جنبش جهانی حمایت از مردم فلسطین در حال رشد است.

حمایت جهانی از مردم فلسطین و محکومیت جهانی رژیم جنایت آپارتاید اسرائیل:

بالای ۸۰ شهر در سراسر دنیا ازشهرهای مختلف  امریکا و کانادا تا آرژانتین و برزیل تا بسیاری کشورهای مختلف  اسیائی و افریقائی و انگلیس و فرانسه و شهرهای استرالیا تا شهرهای مختلف هندوستان 

اتحادیه های کارگری سراسر دنیا بخشی از جنبش دفاع از فلسطین و محکومیت رژیم حانی اسرائیل بوده اند. منحمله اتحادیه کارگری استارباکس در امریکا توسط اربابان سرمایه مورد شکایت قانونی قرار گرفته  بخاطر “دفاع از مردم فلسطین در تویترش”!

بازی با آتش و تهدید به توسعه جنگ وسیع منطقه ای از هردو سوی ارتجاع (صهیونیستی و اسلامی):

بمباران حنوب لبنان و سوریه توسط حکومت صهیونیستی و ورود ارتش اسرائیل به کرانه غربی و تلاش برای سرکوب در این منطقه در کنار ادامه بمباران جنایتکارانه مردم غزه و محاصره نظامی و نگه داشتن وضعیت مرگ و زندگی در غزه از یکسو و افزایش موشک پرانی های “حزب الله” و حملات به مراکز نظامی امریکا در سوریه همه و همه بخشهائی از بازی خطرناک دو طرف ارتجاع منطقه ای است که حتی بودن خواست اینها ممکنست به جنگی وسیع تبدیل شود.

به کشتی های جنگی امریکائی ، ۶ فروند از کشتی جنگی چین هم پیوسته اند . همکاری نزدیکتر چین و روسیه با هم بواقع یک صف بندی بسیار خطرناک را ساخته و بواقع منطقه خاورمیانه به یک بشکه باوروت تبدیل شده که هر لحظه می تواند تمامی منطقه را در بر گیرد.

همانطور که در مقالات قبلیم گفتم بحران این منطقه در تداوم بحران اوکرائین است و پیش در امد بحران تایوان. لذا پائین گشیده شدن این فتیله هرچند که تلاشهائی انجام می شود بسیار مشکل است.

شکستن هیاهوهای رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به عزه!

به نظر می رسد تا همینجا هم عربده جوئی های رهبران صهیونیست اسرائیل توسط اربابانش مورد حمایت نیست و پروژه کوچاندن مردم غزه کارش تمامست و امکان نابودی حماس و کوچاندن مردم غزه به مرور زمان از مخیله این رهبران گیج صهیونیست بیرون رانده می شود.

در فضای تعییر موازنه جهانی حکومت صهیونیستی به موضع دفاعی کشیده شده و باید واقعیات جدیدی را بپذیرد یا سریعتر به لبه نابودی حرکت کند.

کشتار مردم غزه از روی ضعف و استیصال نتیجه ای بجز محکومیتهای جهانی و افزایش فشار سیاسی نخواهد داشت.بیش از ۵۰۰۰ هزار کشته و بالای ۱۲ هزار زخمی در غزه و ادامه بمبارانهای جنایتکارانه همراه بایکوت زندگی برای مردم فقط گور سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را بیشتر و عمیقتر خواهد کند.

همانطور که در مقالات قبیلم گفتم طبقه کارگر جهانی باید یکصدا شود بر علیه صهیونیزم و سازماندهی اعتصاب عمومی برای پایان دادن به لکه ننگ بشریت که اغاز بسیار مهمی است برای پایان دادن “قهرمانهای پوشالی اسلامی” و اسلامیزم!


مقالات نویسنده در موضوع جنگ فلسطین و اسرائیل

(۱)اتحادیه های کارگری فلسطین و اسرائیل ، محکومیت یکصدای رژیم صهیونیستی . گله های سلام زیجی

www.azadi-b.com/?p=38483

(2)پشم ریزی صهیونیزم و اوکرائین ، در روند گذار جهانی، گیجی چپهای عاشق دموکراسی اسرائیل!

www.azadi-b.com/?p=38455

(3)1)نمونه ای از حمایت طبقه کارگر فلسطین : چگونه حماس دیوار غزه را شکست و سورپرایز جهانی افرید؟

www.azadi-b.com/?p=38253

داستان چپهائی که هیچ طرف نیستند و فقط “مخالف سرمایه داری هستند!

www.azadi-b.com/?p=38228

حمایت از “مردم اسرائیل” بنام سوسیالیست چپ؟

www.azadi-b.com/?p=38022

(2)پیرامون حمله بی سابقه ، چند لایه ای حماس به داخل خاک اسرائیل 

www.azadi-b.com/?p=3799

“سوسیال دموکراسی “متوهم دموکراسی اسرائیلی

www.azadi-b.com/?p=3808

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate