پیرامون حمله بی سابقه ، چند لایه ای حماس به داخل خاک اسرائیل 

مقدمه:

خبر حمله بی سابقه و سورپرایز بزرگ برای امنیتی ترین حکومت دنیا یعنی رژیم صهیونیستی در سطحی وسیع و ورود نیروهای حماس به داخل خاک اسرائیل و زدن چندین پادگان و اسارت گرفتن  نیروهای نظامی و گروگان گرفتن چند “شهروند ” اسرائیل مهمترین خبر در دنیا بود و زلزله ای است که معلوم نیست در چه سطج و عمقی سیاست خاورمیانه و جهان را در نوردد.

بعنوان فردی که حکومت اسرائیل را نژاد پرست و لکه ننگ انسانیت می دانم و این حکومت را ابزاری برای سالاری حکومتهای امپریالیستی غرب در خاورمیانه ، این خبر من را هم سورپرایز کرد و برای من علامت دیگریست که پشم امپریالیزم امریکا و حکومت اسرائیل دارد می ریزد .

همین چند روز پیش بود که نتیایاهو در سازمان ملل مردم ایران را به حمله اتمی تهدید می کرد به بهانه “مبارزه با رژیم اسلامی” .واقعیت اینست که حکومت اسرائیل هم از درون و هم از بیرون بشدت و بطور بی سابقه ای تحت محاصره است و به موازات افول اربابهایش در حال غروب است.

حکومت اسرائیل مثل حکومت نژاد پرست افریقای جنوبی راهی به اینده ندارد و دیر یا زود بساط این جنایت تاریخی باید برچیده شود.

من بعنوان ازادیخواهی که خواهان انقلاب بر علیه رژیم اسلامی و پایان نظام سرمایه داری در ایران و تمام دنیا هستم وجود حکومت اسرائیل را  عاملی مهم برای ایجاد و توسعه اسلام سیاسی می دانم.

اگر صهیونیزم از خاورمیانه برچیده شود اسلامیها منجمله حماس هم ریشه ای نخواهند داشت.حماس وجودش از تداوم صهیونیستها تغذیه می کند.

جامعه محروم و زجر کشیده فلسطین در نبود جنبش رادیکال و چپ تنها به ابزار حماس دلخوش کرده و این خودش مصیبت دوران ماست!

از این مقدمه بگذرم مقداری بیشتر در حاشیه این حمله حماس بپردازم:

(۱)ابعاد حمله  بی سابقه حماس به اسرائیل :

جالبست که حکومت اسرائیل که بزرگترین جاسوس دنیاست امروز سورپرایز شده و دچار چیز گیجه! از درون جامعه ای زخم خورده و بی پناه که هر چند ماه توسط ارتش اسرائیل به خون کشیده می شود  و نه حتی از لبنان ، از نوار غزه تهاجم چند لایه ای به اسرائیل اغاز شد.هنوز ابعاد این حمله کامل مشخص نشده .

حماس اعلام جنگ کرده و اعلام کرده در عملیاتش از ۵ هزار راکت استفاده می کند و ظاهرا موشکها و ابزارهای پیچیده تر جنگ الکترونیک برای بیرون کردن “گنبد اهنین” از فعالیت .

شادی کودکان فلسطینی رقصیدن انها روی تانک سوخته اسرائیلیها در اینترنت پخش می شود . حماس بخاطر نبود رهبری چپ الان تبدیل شده به قهرمان نسل جدید فلسطینی ها که عاملش وجود حکومت اسرائیل است.همانطور که بن لادن در دوره ای تبدیل شده بود به قهرمان مبارزه با امریکا(در حالیکه این امریکا و انگلیس بودند که ریشه را ساختند)

عملیات چند لایه ای حماس در وسعت کل خاک اسرائیل است و تل اویو و اورشلیم از شمال تا جنوب اسرائیل مورد حمله راکتهاست.احتمالا موشک هم برای اولین بار در این حملات وارد شده که علامت اینست که بی تردید رژیم اسلامی ایران پشت این ماجرا مدیریت می کند.

نتنیاهو هم امروز اعلام کرد که به حماس اعلام جنگ می دهد و تمام سربازان اسرائیل را اماده باش داد.بگذیریم از اینکه در اسرائیل اساسا ادم معمولی زندگی نمی کند اینها نسلهائی جنایتکارند که وارد اسرائیل شده اند برای زدن و کشتن و اسرائیل هرگز یک روز هم بدون جنگ دوام نیاورده!

(۲)ایا حمله حماس یک وضعیت  محلی است یا بخشی از حرکت امپراتوری رژیم اسلامی؟

سالهاست توضیخ داده ام که رژیم اسلامی ایران به یک امپراتوری نظامی سیاسی ایدئولوژیک تبدیل شده که نامش را “محور مقاومت” گذاشته. این امپراتوری از سوریه تا لبنان از فلسطین تا افغانستان و تا شمال افریقا کشیده شده.

دینامیزم درگیریهای حکومت اسلامی در منطقه اخیرا بحران قره باغ را دارد از سر می گذراند و نوار مرزی ایران با ارمنستان را فعلا نگه داشتند و این نبرد به سوریه منتقل شده و درگیری بین اتحاد ترکیه و امریکا با رژیم اسلامی در حال تشدید است و رژیم اسلامی در حال حاضر از برگ دیگری دارد استفاده می کند که من نامش را گروگانگیری اسرائیل می گذارم!

از دید من کشور اسرائیل از عامل بی ثباتی در منطقه دارد تبدیل می شود به یک گروگان که در حال محاصره شدن است.حکومت اسلامی در اینده برای زدن حکومت امریکا این گروگان را بیشتر مورد فشار قرار خواهد داد.

حمله حماس در این سطح و عمق بی تردید حمله ای منطقه ای نیست و حمله ای هماهنگ شده و غقبه دار است و حکومت اسرائیل را در وضعیتی حساس قرار می دهد که بی سابقه است.تهاجم متقابل ارتش اسرائیل به نوار فزه ممکنست اغاز حمله اسلامیها در کل منطقه  منجمله لنبان و بخشهای دیگر فسلطین باشد و حتی سایر کشورهای عربی منطقه را هم دربر گیرد.

(۳)وضعیت حکومت اسرائیل در دوران گذار و سقوط ابر قدرتی امریکا و غرب:

در اشلی وسیعتر وضعیت زار حکومت اسرائیل بخشی است از بحران گذار در جهان . اولین قربانی سقوط امپریالیزم غرب همین حکومت اسرائیل خواهد بود.این حکومت از روز اولش بر اساس تجاوز و دزدی سرزمین و خون استوار شده و روزی نبوده که بتواند در صلح زندگی کند.اگر در فازهای قبلی حکومت اسرائیل ابزار امریکا بود حالا بیشتر و بیشتر تبدیل می شود به وزنه ای بر گردن امریگا و غرب همانطور که اوکرائین و زلنسکی به این بار تبدیل شده اند که هر روزتر سنگین می شود.

حمله حماس به اسرائیل یک حمله معمولی نیست بلکه علامت یک چرخش قدرت در منطقه است.نوار  اسلامیها دور اسرائیل بسیار محکم شده و این حمله نشان از اینست که دیگر دوران قدر قدرتی و سرکوبها و جنایتهای حکومت اسرائیل در فلسطین به سقوط است و چه “مردم” اسرائیل و چه غربیها دارند هر انچه می کردند خود می چشند.

(۴)حمله حماس علامت چیست؟ 

خارج از مواردی که ذکر کردم حمله حماس نشان داد که داستان “گنبد اهنین” چقدر دروغست و حمله در سطح وسیعتر  باعث نابودی کامل سرزمینهای اشفال شده  خواهد شد.اینکه ارتش اسرائیل چندین نسل بهش می بالید الان توسط تعدادی مسلح فاقد سلاحهای سنگین درنوردیده می شود و برای دستگاه اطلاعاتی اسرائیل فاجعه بار است.

این حمله علامت اینست که نسل جوان فلسطینی زور اسرائیل را نپذیرفته و همچنان اماده زدن ارتش کثیف اسرائیل است.

همانطور که گفتم سمت دیگر ماجرا اینست که اسلامیها متاسفانه اکنون شده اند علمدار مبارزه با صهیونیزم که این فاجعه انسانیست!

اینست که مرتب تاکیید کرده ام که در نبود جنبش رادیکال و مدرن چپ  جامعه بیکار نمی نشیند و از انها که “دم دست هستند” برای مبارزه استفاده می کند.با همین روانشناسی است که حماس تبدیل شده به قهرمان فلسطینیها در حالیکه این جریان اسلامی ارتجاعی همانست که رژیم جانی اسلامی در ایران!

(۵)بحران خاورمیانه در حال توسعه اما راه حلها چیست؟

توسعه بحران خاورمیانه بخشیست از توسعه بحران جهانی سرمایه داری و دو قطب فعال در این مبارزه بخشهائی از بورژوازی که برای منافع می جنگند .این بحران جهانی بطور نیابتی در مناطق مختلف دنیا در جریانست و در حال تشدید.احتمالا ما اوکرائین دیگری در خاورمیانه را شاهدیم و شاهد خواهیم بود.

صحنه سوریه یا حتی ایران یا اسرائیل ممکنست حنه یک جنگ وسیع منطقه ای بشود.

مرز و تضاد اساسی بین جنبش رادیکال و چپ با گرایشات دیگر ضد انقلابی همین برداشت ماهوی متضاد است از ماهیت بحران و راه حلهایش.

از دید یک کمونیست انساندوست این بحران راه حلش ایستادن در کنار طرفین این دعوا نیست بلکه راه حلش سازماندهی جنبش طبقه کارگر است بر اساس پایان دادن به سرمایه داری در هر شکلش.

این جنبش همه اشکال ارتجاع چه اسلامی چه پروغربی را باید افشا و منزوی کند و راه حل انسانی را جلو بگذارد.

کشور اسرائیل بر اساس نظریه صهیونیستی ایجاد شد و اشغال و نابودی زندگی ساکنین منطقه.

درست است که تاریخ انسانی پر است از این اشغالها و ظلمها .انسانها مثل حیوانت کشته اند و دزدیده اند و اشغال کرده اندو نظام جنگل بر انسان حاکم بوده و روایتهای تاریخی دروغین پادشاهان و فاتحان همینست.

اما در تاریخ معاصر بشریت ساخته شدن کشور اسرائیل یک نمونه منحصر بفرد از جنایت و نابودی نسلهاستکه بطور مصنوعی در منطقه خاورمیانه وارد کردند و از زمان ساخته شدن این لکه ننگ منطقه خاورمیانه صلح بخود ندییده.”مردم “اسرائیل در همه جنایتهای حکومتشان شریکند و منفعت برده اندو امروز از خواب بیدار شدند و مقدار کمی از انچه هر روز به سر فلسطینیها امده تجربه کردند و من می گویم که نوش جانشان!

از دید من همانطور که در افریقای جنوبی سفیدی نبود که نام انسان بهش بتوان داد و تا زمانی که اپارتاید زنده بود انسان سالم نمی باید در اون سرزمین زندگی می کرد همانطور هم در اسرائیل ادم سالم نباید زندگی کند.زندگی در اسرائیل ننگ بشریت است.

راه حل مسئله خاورمیانه همانطور که بارها گفته ام پایان دادن دو سر ارتجاع اسلام سیاسی و صهیونیزم است.در حال حاضر این دو سر ارتجاعی که یک ریشه دارند زندگی در خاورمیانه را تهدید می کنند و راه حل جنبش جهانی و منطقه ای طبقه کارگر است برای بیرون راندن این دو لکه ننگ . 

ایستادن کنار این جنایتکاران شریک شدن در جنایت اینهاست.فراخوان به طبقه کارگر برای ریشه کن کردن نظم سرمایه در روزگار ما اگرچه سخت است و اگرچه در عربده های اسلامیها و صهیونیستها  گم شده اما تنها راه ازادی و انسانیت است وگرنه این بحران بیشتر و بیشتر از مردم بی دفاع کشته خواهد گرفت.

زنده باد مبارزه ازادیخواهان بر علیه دو سر ارتجاعی اسلمی و صهیونیستی در منطقه خاورمیانه!

زنده باد مبارزه برای ازادی برابری و حکومت کارگری!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate