“سوسیال دموکراسی “متوهم دموکراسی اسرائیلی!

چند پاسخ به آرتمیس زرین کوب

مقدمه:

چند روز بعد از حمله چن لایه ای حماس به درون خاک اسرائیل ، جنگ همچنان درون اسرائیل ادامه دارد و حکومت اسرائیل در کنار بمباران غزه و کشتار مردم فلسطین و قطع برق و اب و غذا این پا و آن پا می کند که بالاخره حمله زمینی بکند یا نکند! ظاهرا هراس اینها اینست که از لبنان و سایر مرزهای اسرائیل هم حمله به خاک اسرائیل اغاز شود.

هر دو طرف این دعوا اذعان دارند که در تاریخ اسرائیل چنین وضعیتی سابقه ندارد و اخرین خبرها اینست که حماس در حال ورود بیشتر نیرو به خاک اسرائیل است و اعلام کرده در مقابل بمباران غزه گروگانهای اسرائیلی را خواهد کشت.

همانطور که در مقالات قبلیم گفتم روند تفییر قدرت در دنیا نه فقط صحنه جنگ اوکرائین را به سورپرایزی برای امریکا و غربیها تبدیل کرده بلکه در منطقه خاورمیانه هم اون دوران تکتازی جانیان صهیونیست را به پایان رسانده و حکومت اسرائیل این روزها بقول خودشان تاریکترین دورانش را می گذارند.اینها فاکت هستند و تحلیل سیاسی نیستند.

هنوز باید فاکتها را کنار هم قرار داد اما تا همینجا ماجرای حمله به اسرائیل ذاتا درش تحولی جدید در حال وقوع است و بعید است عربده چوئیهای کنونی حاکمان اسرائیل بتواند بقول خودشان “حماس را نبود کند” .تاکییدم اینست که این ها بر اساس سمت گیری و حمایت از جناح های ارتجاعی نیست همانطور که بررسی جنگ اوکرائین و اعلام شکست اوکرائین و متحدین غربیش به معنی حمایت از پوتین جنایتکار نیست.

اما خوشحالم یکی از حامیان دموکراسی اسرائیلی که خودش را سوسیال دموکرات می داند پاسخهائی به من داد که از خواننده می خواهم به اصل منابع در زیر این مقاله مراجعه کند.

در این مقاله طبیعتا من هدفم تغییر نظر ارتمیس نیست بلکه ایجاد فضاست برای قضاوت خواننده و تاکیید دارم این بحران اخیر ما را به بازنگری و فرمولبندیهای جدید در موضوع بحران فلسطین فرامی خواند انهم با لحاظ کردن تحول جهانی قدرت:

(۱)ارتمیس چه می گوید ؟

من چند نکته مهم از نظرات ارتمیس را اینجا مرور می کنم و امیوارم ایشان اگر اشتباه می کنم من را تصحیح کند:

اولا ایشان تاکیید می کند که کمونیست نیست و اکوسوسیالیست است و راه حلش هم اینست که مردم در اسرائیل تظاهرات کنند اعتصاب کنند و کسی دست به خشونت نزند 

دوما ایشان می فرماید که اسرائیل سرزمینی است که انگلیس از اعراب خریده و اعراب غلط می کنند ادعا دارند که زور در کار بوده و اینهمه اسناد تاریخی در کشتار و نابودی زندگی مردم فلسطین در ساختن کشور اسرائیل شایعه است و این فلسطینیها تازه خودشان پر رو هستند و بیخودی طلبکار! اصلا خودشان ایراد دارند و اسرائیل بیچاره مظلومست!

سوما: سعید صالحی نیا یهود ستیز است و بیخود می کند از کلمه ای بنام صهیونیزم و اپارتاید صحبت می کند! 

چهارما: بله درست است ساکنین مسکن های غیر قانونی بخشی از ارتش اسرائیل هستند و بد هستند اما اون یکی ها که جاهای دیگر اسرائیل با پول غرب امده اند و در اراضی مردم فلسطین لم داده اند خیلی خوب کاری می کنند و چشم حسود بترکد !

پنجما: اونکه می گوید اسرائیل نتیجه دزدی اراضی مردم منطقه است متعلق است به راست و اونها که مدعی هستند انگلیس برای مردم یهود زمین خریده چپ هستند و رادیکال و حتی لنین هم اینو قبول داره! اما البته سوسیال دموکراسی خوبه و کمونیزم اخه!

ششما: رژیم اسلامی اساسا مادر  این حماسه و گرداننده حماس همانطور که اسرائیلیها می کویند و خود خامنه ای چند روز قبل حمله این حرفها را زده لذا اونه و فقط اونه!

خوب! ممکنست من مقداری ظنز بکار بردم اما فکر می کنم تا حدی اساس نظریات ارتمیس را فرمولبندی کردم!

(۲)”یهود ستیزی” یا مخالفت با صهیونیزم؟

من جائی ندیدم که سعید صالحی نیا یهود ستیزی کند! البته ایشان کلمه ای را تکرار می کند بنام صهیونیزم.ایا ارتمیس این کلمه را شنیده؟ ایا این کلمه تاریخ اسرائیل را ساخته؟ ایا رسما حکومت اسرائیل بنه عنوان حکومت اپارتاید و صهیونیستی شناخته می شود یا اینکه شایعه است؟

خوب چرا ارتمیس زبانش نمی گردد و این ماجرا را توضیح نمی دهد؟

بله! از دید سعید صالحی نیا ماجرای اسرائیل از صهیونیزم اغاز شده و مبنای سیاست اسرائیل در هر جناح حکومتیش این بوده و هست.ما اسرائیلی مترقی نداریم اینها جناح هائی مثل اصلاح طلب و اصولگرا در ایران هستند هردو ارتجاعی

(۳)اسلام سیاسی اول بوده یا صهیونیزم؟ تاریح چه می گوید؟

از ابتدای تشکیل اسرائیل جنبشهای ضد این حکومت اغاز شدند ابتدا اتفاقا این جنبشها ملی غربی بودند و بخشیشان چپ و از اواسط دهه ۷۰ میلادی جنبشهای اسلام سیاسی اغاز شدند که ابتدا حتی توسط اطلاعات اسرائیل هم یواشکی حمایت می شدند که بتوانند عرفات و چپها را تضعیف کنند همانطور که در پاکستان و ایران و افعانستان اسلامیها را انگلستان و امریکا رشد دادند و بتدریح اسلام سیاسی شکل گرفت.لذا تاریخا اول صهیونیزم بود بعد اسلام سیاسی .این نکته بسیار مهم است و راه حل ماجرای فلسطین را برای ما روشن می کند.من مدعی هستم دو سر ارتجاعی ماجرای فسلطین عبارتند از اسلام سیاسی و صخیونیزم که دومی اولی را ساخته و ریشه اش می باشد.راه درمان مسئله قلسطین زدن صهیونیزم و  اسلام سیاسی است.اینجا من با ارتمیس زاویه دارم.

(۴)متد “ضلح امیز برخورد به بحران فلسطین و اعتقاد به دموکراسی اسرائیلی!

ارتمیس به ما توصیه دارد که برویم اعتراضات کنیم اعتصابات کنیم تا اون جناح مامانی حکومت اسرائیل یک مقداری تخفیف بدهد به فلسطینیها که پر رو هم هستند با اینکه زمینشان را فروختند باز هم ادعا دارند!

ارتمیس حتی چیزی از تاسیس دو کشور مستقل که رسما چندین دهه قبل در عهد نامه های سازمان ملل توصیه شده نمی گوید! به ما نمی گوید چند بار حکومت اسرائیل رسما زده زیر این طرح؟ به ما نمی گوید که چی شد داستان تاسیس دو کشور مستقل؟ نکند تقصر حماس است؟ بله! حتما تقصیر حماس است که حکومت اسرائیل اجازه کشور مستقل نمی دهد و الان برق و اب و غذا را به غزه بسته و بمباران می کند چرا؟ چون حماس تروریست است!

خوب! پیشنهاد من اینست که بپذیریم حکومت اسرائیل و حکومت اسلامی ایران اساسا فط حرف زور می فهمند و بس! خودشان این را ثابت کردند.اینها با زور مانده اند و به رغم اینکه کی در این کشورها حاکمست حرف زور می فهمند.

لذا راه حل مسئله قلطین سرنگونی کامل صهیونیزم و اسلام سیاسی است.محالست با وجود صهیونیزم در خاورمیانه بوئی از آرامش ببینیم.

یادمان باشد اسرائیل از روز تاسیس عامل جنایت و جنگ افروزی بوده و حکومت اسرائیل اساسا بر این استوار است و بس!

من مدعی هستم دموکراسی کلا نظام حاکمان سرمایه داریست و دموکراسی در اسرائیل بزرگترین جوک تلخ تاریخ!

(۵)حماس تروریست است اما حکومت اسرائیل تروریست نیست؟

یک کلمه ای بعد سقوط بلوک شرق توسط عربیها باب شده که بله هر کی مخالف ماست تروریست است! زمان پهلوی هم همه مخالفان تروریست بودند و رهبران مخالف نژاد پرستی در افریقای جنوبی هم تروریست بودند! 

پیشنهاد من اینست که ما که ادعای مترقی بودن داریم این الفاظ را از غربیها نگیریم و تکرار نکنیم.اگر قرار باشد که مست گیرند طبیعا حماس تروریست کوچکتریست از رژیم اسرائیل و هردو تروریستهای کوچکتری از حکومت امریکا!

خوب اینهم تضاد دیگر من با ارتمیس که ایشان خودش را سوسیال دموکرات می داند که طبیعتا دنبال ساختن یک سرمایه داری ملوس است و من که مدعی هستم دقیقا حکومت اسرائیل و حماس و رژیم اسلامی و طالبان و اقاعده و داعشها ابزارها و دستاوردهای دموکراسی غربی هستند!

لذا در ریشه اگر نظر کنیم تضاد من کمونیست با ارتمیس و راه حل مسئله فسلطین اینست که ریشه ماجرا چیست؟

(۶)راه حل مسئله فلسطین پایان صهیونیزم و تشکیل جامعه فرا ملی و مذهبی در این منطقه است.

همانطور که در مقالاتم توضیح دادم پایان صهیونیزم و اسلام سیاسی تنها راه حل مسئله فلسطین است.تشکیل کشوری فرا ملی و مذهبی .برای ساختن چنین کوری یک انقلاب برای سرنگونی حکومت صهیونیستی و حکومت اسلامی در فلسطین نیاز است.طبقه کارگر این کشورها باید توهم سازیهای رفرمیستی را به هم بزند.دموکراسی اسرائیل توهم است و امتحانش را پس داده.

بحران کنونی و جنگ کنونی که به اسرائیل کشیده علامت تغییر دوران جدیدی در تاریخ بشریت است که اگر مداخله گری چپ کمونیست و رادیکال نباشد می تواند به جنگها و جنایات بزرگتر ختم شود.

فعلا در اینجا توقف می کنم و فضا می سازم که ارتمیس و سایر خوانندگان نظر دهند.

!

منابع

مقالات اخیر از: ارتمیس زرین کوب

چپ سوسیالیست علیه اشغالگری یهودی و تروریسم اسلامی

www.azadi-b.com/?p=38060

(۱)موضع چپ سوسیالیست ایران به حمله گروه تروریستی حماس به اسرائیل باید چه باشد؟(زرین کوب)

www.azadi-b.com/?p=38008

مقالات اخیر از: سعید صالحی نیا

حمایت از “مردم اسرائیل” بنام سوسیالیست چپ؟

www.azadi-b.com/?p=38022

(2)پیرامون حمله بی سابقه ، چند لایه ای حماس به داخل خاک اسرائیل 

www.azadi-b.com/?p=37994

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate