بعد از یکماه ادمکشی نتیجه جنگ اسرائیل بر علیه غزه چیست؟

مقدمه:

سخنرانی حسن نصرلله دبیر سازمان اسلامی حزب الله لبنان که هنوز مورد بحث و تحلیل حامیان و مخالفان حکومت اسرائیل است، پلاتفرم “جبهه مقاومت” را جلوی حکومت امریکا و صهیونیستها و حامیانشان در منطقه و جهان قرار داد.

حسن نصرلله مشخصا بلاهت حکومت صهیونیستی و استیصال این حکومت و حکومت امریکا را برشمرد و تاکیید کرد که خواست “جبهه مقاومت” در کوتاه مدت عبارتست از صاتش بس فوری و پیروزی حماس در این نبرد. نصرالله تاکیید داشت که حماس بطور مستقل در ۷ اکتبر وارد حمله شده و این حمله ربطی به ایران و رژیم اسلامی یا حزب الله ندارد.

حسن نصرلله از ورود اسلامیهای یمن و عراق به جنگ استقبال کرد و تلاش کرد اثبات کند که حزب الله از همان ۸ اکتبر وارد جنگ با اسرائیل شده است.

تلاشم این نیست که این رهبر حزب الله را که دقیقا همان خط رژیم جانی اسلامی را در لبنان می رود ، به جهت ماهوی انالیز کنم اما مواردی که او بر شمرد از دید من دلیل اینست که جنبشهای اسلامی در منطقه اطراف اسرائیل اینقدر نفوذ و قدرت پیدا کرده و تکرار می کنم چقدر خوب بود که پرچم مبارزه با اپارتاید صهیونیستی در منطقه به دوش چپهای رادیکال و کمونیست بود و نه دست اسلامیهای مرتجع!

در این مقاله نگاهی می اندازم به انچه حکومت صهیونیستی در پاسخ به حمله جهاد انجام داد و توضیح می دهم که چرا فکر می کنم این رژیم چاره ای بجز پذیرش اتش بس و بیرون زدن از غره در پیش ندارد:

(۱)انتشار دروغ و معادل قرار دادن داعش و حماس و بسیج “ارتش ۳۰۰ هزار نفره و هارت و پورتها:

بعد از شوک اولیه حکومت اسرائیل و نظام اطلاعتیش ، اینها بسرغت تلاش کردند با کنترل مدیای جهانی وانمود کنند که حماس همان داعش است و سر ۴۰ کودک بریده و کودکان را در قفس کرده و “غیر نظامی کشته” که البته طی یکماه اخیر اینقدر دروغشان بزرگ بود که حتی رئیس جمهور  باطل شعوری مثل بایدن هم مجبور شد برخی از این دروغها را پس بگیرد .

متعاقب فاز تبلیغاتی نتنیاهو که واقعا ادم احمق و متزلزلی است اعلام کرد که قرار دارد غزه را تسخیر کرده و حماس را از میان ببرد .بعد اعلام کرد که “پشت این حمله حکومت ایرانست” که همین هفته اخیر همین را هم پس گرفت!

داستان هارت و پورتها و خالی بندیهای نتیاهو را سید نصرلله هم یک به یک در سخنرانیش بر شمرد و رسیدیم به اخرین “عدافگذاری” که “بله قرار دارند حماس را ضعیف کنند”

چه عواملی باعث عقب نشینی ها در هارت و پورت نتیاهوی در گل مانده تاثر داشته؟ اولا حکومت امریکا که زنچیر نتنیاهو دستش است و دوما صف بندی محکمی که این موجود در مقابلش می بیند که تاریخا سابقه نداشته.

زنجیره دفاعی نیروهای اسلامی “جبهه مقاومت” دور تا دور اسرائیل سازمان یافته و حتی اسلامیهای یمن هم  با پرتاب موشکها و پهبادهای ازمایشی و اخیرا اسلامیهای عراق بتدریج دارند وارد جنگ با اسرائیل می شوند و نشان می دهند که هشدارشان به حکومت اسرائیل خالی بندی نبوده.ضربات جدی که حزب الله لنبنان به اسرائیلی ها طی این ماه اخیر زده فقط سمبلهائی است از بلائی که منتظر حکومت اسرائیل است.

احزاب اسلامی در نکات با حکومت اسرائیل شریک هستند و مهمترینش بی اهمیت بودن جان مردم غیر نظامی برای هردوی انهاست.اسلامیها این نابودی انسانی مهیب را شهادت می دانند و تمجید می کنند.چیزی که حکومت اسرائیل از درکش عاجز بوده و بخاطر ساکنین  غربی اسرائیل حتی از فرهنگ یهودیان ساکن اسرائیل درک نمی شود.

خلاصه اینکه بعد از بمباران وحشیانه منطقه غزه که معادل دو بمب هیروشیما قدرت انفجاری داشته ، حکومت اسرائیل نشان داد که واقعا از درگیری نظامی با حماس عاجز است و تنها راه را کشتن بیگناهان می داند.

توجیه حکومت اسرائیل اینست که حماس درون غزه تونلها دارد و لذا نمی شود بدون کشتار غیز نظامیان حماس را سرکوب کرد. خوب البته اصل مهمل حکومت نتیاهو اینست که برخورد به یک گروه اسلامی نظامی را می خواهد با برخورد نظامی ریشه کن کند که البته تو فرهنگ صهیونیستی راه دیگری وجود ندارد.

صهیونیستها در تاریخشان فقط همین کشتار و حنایت را می شناسند و معمولا هم زورشان به غیر نظامیان رسیده و اهل جنگهای جدی طولانی مدت نیستند و الانهم اربابانشان اطراف اسرائیل جمع شدند تا نکند ریق صهیونیستها در بیاید!

(۲)ورود “اهسته” به غزه و اغاز فرو رفتن بیشتر در گنداب:

یکماه بعد ۷ اکتبر، حکومت اسرائیل توسط امواج مخالف جهانی  منجمله در مدیا و تظاهرات مردم دنیا محکوم اول جنایات در فلسطین شناخته شده خصوصا بعد از کشتار وسیع بیش از ۹ هزار فلسطینی منجمله بیش از ۴۵۰۰ کودک و اکثریت مطلق جنایت بر علیه غیر نظامیان که حماس را ابتدا به همین متهم می کرد!

ارتش اسرائیل همراه کماندوهای امریکائی و کانادائی و المانی و سایر حانوران با ترس در مناطق حاشیه ای غزه وارد شدند و تلاششان اینست که بخش شمالی را از جنوب غزه جدا کنند و به نابودی “تونلهای حماس بپردازند”

ادعای حکومت اسرائیل اینست که “اهسته اهسته” جلو می روند تا کمتر کشته دهند که البته طی همین چند روز به رغم قطع اینترنت امار نابودی تانکها و کشته شدن ازاذل صهیونیست دارد بالا می رود و کسی هم به اعداد حکومت اسرائیل اعتماد ندارد. اینها هنوز جرات ورود جدی به شهرهای اصلی غزه را ندارند و نگران سورپرایزهای نظامیان حماس و جهاد اسلامی هستند که گفته می شود نزدیک به ۸۰ هزار نفرند.

تا همینجا و بتدریح لیست کشتارها و تلفات ارتش اسرائیل رو به بالا رفتن است و دیر یا زود برگشت جنازه ها اخبار را روشنتر می کند.هر چه هست بعید است ارتش اسرائیل بتواند  به اهداف خود برسد به رغم های و هوی ها.

(۳)ورود حزب الله لنبان و اسلامیهای یمن و عراق و ترس اسرائیل و امریکا از منطقه ای شدن جنگ:

اعضای “جبهه مقاومت یک تقسیم کار دقیقی کرده اند که لزوما هم زدن خود اسرائیلی ها نیست بلکه زدن پایگاههای امریکا در منطقه و زدن مناطق اشغال شده لنبان توسط اسرائیل و در فاز بعدی بستن منابع نفت و گاز به اسرائیل خواهد بود.

هم اکنون هم غشار برای بایکوت اسرائیل بالا گرفته همینطور فراخوان برای بیرون انداختن ارتش امریکا که در عراق و سوریه رسما اشغالگر است و هیچ ادم عاقلی وجود این اراذل را در اون کشورها چه منطقا و چه قانونا نمی پذیرد.

این برخوردها بتدریج و با برنامه تشدید خواهد شد اگر حکومت اسرائیل از غزه خارج نشود.

البته در سوی دیگر هم حکومت امریکا با ایتصال و بطور پنهانی از رژیم اسلامی و حزب الله خواسته اند که کوتاه بیایند ! 

همانطور که در بحثهای قبلی گفتم ورود حماس به اسرائیل آغاز یک فاز تحول قدرت جهانی است و ماهیتا یک تحول منطقه ای نیست و بخشیست از ۳ حلقه اساسی قدرت رو به عوج شرق در مقابل حکومت امریکا و غربیها و نوکرانشان!

آنطور که مشخص شده ورود نیروهای دیگر “جبهه مقاومت” هدفش درگیر کردن بیش از پیش ارتش اسرائیل در چند جبهه است و ایجاد جنگ روانی که تا امروز بسیار موفق بوده بطوری که در حال حاضر بیش از یک سوم ارتش اسرائیل مجبور شده در مرزهای لنبنان متمرکز بماند و بمباران وسیع در جنوب اسرائیل و شمال شرقی (مرز سوریه) و احتمالا ورود نیروهای ضد اسرائیلی از لبنان و سوریه به منطقه شمال اسرائیل اوضاع ازتش اسرائیل را خرابتر خواهد کرد.

(۴)متد مبارزه جنگهای نامنظم نقطه صعف ارتش اسرائیل:

تاریخا ارتش اسرائیل توان مقابله با ارتشهای منظم را داشته اما در مقابل نیروهای نامظم بسیار کم اورده و این هراس و کابوس ارتشیهای جانی اسرائیل است.

این ارتش اسرائیل به رغم تا دندان مسلح بودن چه از جهت روانی و چه مادی در مقابل یک جنگ چند لایه ای و از جهت جغرافیائی گسترده بی تردید شکستهای بیشتری خواهد خورد و مورد ۷ اکتبر تنها نمونه است.حزب الله لنبنان مثل حماس از ورود ارتش اسرائیل به خاک لنبنان استقبال می کند چرا که فضای زمینی لنبنان جهنمی برای ارتش اسرائیل خواهد بود.

(۵)چرا حکومت اسرائیل مجبور خواهد شد به اتش بس تن دهد؟

اگر مسیر رویدادها را نگاه کنیم و به موارد بالا توجه کنیم همینطور فشار بین المللی که حتی ارباب اسرائیل را بتدریج شامل می شود یک اتش بس کوتاه مدت و بعد اتش بس بلند مدت بهترین گزینه برای جانیان صهیونیست خواهد بود اما پیروزی بزرگ برای حماس!

این مشکلی است که حکومت تنیاهو بهش دچار است.به علاوه هر نوع صلح بلند مدت  به سرعت به سقوط کابینه نتنیاهو و پایان سیاسی او و حتی زندان او بخاطر اتهامات فساد منجز خواهد شد.

در اسرائیل ادمها هر روز بیشتر متوجه می شوند که این جنگ با جنگهای سابق فرق دارد و صدها هزار موشک امکان ندارد توسط سیستم “گنبد اهنین” انها را محافظت کند حتی ارتش امریکا!اسرائیل به سرزمین سوخته تبدیل خواهد شد اگر حاکمانش تلاش کنند مردم غزه را از سرزمین سوخته شان بیرون کنند.

لذا یک کابوس بزرگ و پیچیده این روزها در مخیله نتنیاهو و شرکا می چرخد که عناصر متضاد دارد.

از دید من اینها فقط با زور عقب می نشینند و نیاز هست مقادیری کشته هاشان در غزه بالاتر رود و جنازه های ارتش جنایتکار اسرائیل راه را برای اتش بس باز کند.

از همین الان بسیاری از شهرهای دزدی شده در شمال اسرائل تخلیه شده اند همین بلا سر شهرهای جنوب اسرائیل هم خواهد امد.

لذا حاکمان امریکا و اسرائیل باید اینبار یک جام زهری بنوشند تا دوام بیاورند و این طبیعتا نمی تواند کار یک گروه کوچک چریگی باشد بلکه تحول جهانی قدرت است که این تحولات را  به واقعیت تبدیل می کند.

(۶) غزه نقطه چرخش مهم موازنه قدرت جهانی:

به خلاف اونها که مسئلهفلسطین را کور اعلام کردند (کاظم نیکخواه) یا مدعی شدند ریشه این مسئله “نفرت است” (شمه صلواتی) من از همان ابتدا اعلام کردم که ریشه مسئله فلسطین اپارتاید وصهیونیزم است که خودش ریشه در نظم جهانی سرمایه داری دارد و هژمونی امریکا و غرب.

دوران جدیدی در حال شکل گیریست چند سال دیگر اگر بشریت وارد جنگ اتمی نشود این دوران چند قطبی وارد شده و دقیقا به این دلیل است که ما شاهد تحولات عجیبی هستیم که فکرش را دهسال پیش نمی کردیم!

از دید من حکومت اسرائیل و امریکا مجبور خواهند شد به اتش بس تن دهند تا بیشتر ضربه نخورند.سمبه طرف مقابل بدجوری پر زور شده و موازنه ای برقرار شده که راه حلش دیگر زوذگوئی های سابق این غربیها و صهیونیستها نیست.

اینها مجبورند طرف مقابل را بیشتر برسمیت بشناسند خصوصا اینکه بحران اوکرائین و تیوان هنوز در راهست و عقب نشینی های بیشتر در انتظار امریکا و غربیها.

اینها مجبورند اسرائیل را دهنه بزنند تا کاملا فرونریزد اما از سقوط نهائی صهیونیزم و اپارتاید در منطقه خاورمیانه گریزی نیست.

معضل اساسی اینست که چگونه می شود جان مردم این منطقه را حفظ کرد در این وضعیت؟! این سوال مهم است!

مقالات نویسنده در موضوع جنگ فلسطین و اسرائیل

چرا فلسطین نقطه کور دنیا نیست و راه حل مردم فلسطین سرنگونی رژیم اسلامی نیست؟

www.azadi-b.com/?p=38756

سکوت در مقابل جنایات حکومت اپارتاید اسرائیل و عدم دفاع از مردم فلسطین شایسته هیچ ازادیخواهی نیست!

www.azadi-b.com/?p=38691

آغاز طرح  “جراحی نظامی “حکومت صهیونیستی به درون غزه و سقوط حمایتهای جهانی وداخلی

www.azadi-b.com/?p=38666

حمایت مردم و اتحادیه های کارگری جهان از مردم فلسطین و محکوم کردن رژیم جنایتکار اسرائیل

www.azadi-b.com/?p=38542

اتحادیه های کارگری فلسطین و اسرائیل ، محکومیت یکصدای رژیم صهیونیستی . گله های سلام زیجی

www.azadi-b.com/?p=38483

پشم ریزی صهیونیزم و اوکرائین ، در روند گذار جهانی، گیجی چپهای عاشق دموکراسی اسرائیل!

www.azadi-b.com/?p=38455

نمونه ای از حمایت طبقه کارگر فلسطین : چگونه حماس دیوار غزه را شکست و سورپرایز جهانی افرید؟

www.azadi-b.com/?p=38253

داستان چپهائی که هیچ طرف نیستند و فقط “مخالف سرمایه داری هستند!

www.azadi-b.com/?p=38228

حمایت از “مردم اسرائیل” بنام سوسیالیست چپ؟

www.azadi-b.com/?p=38022

پیرامون حمله بی سابقه ، چند لایه ای حماس به داخل خاک اسرائیل 

www.azadi-b.com/?p=3799

“سوسیال دموکراسی “متوهم دموکراسی اسرائیلی

www.azadi-b.com/?p=380

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate