عصبانیت نتنیاهو از حکم دادگاه لاهه و خوشحالی مضحک او  از عدم بکارگیری کلمه “اتش بس”!

مقدمه:

در مقالات قبلی اهمیت تاریخی حکم دادگاه لاهه در اعلام حکم اولیه نسل کشی در غزه و مسدول دانستن حکومت اسرائیل در موارد شکایت افریقای جنوبی را توضیح دادم.

این دادگاه که متشکل از ۱۷ قاصی است با اکثریت مطلق نظر داد که مورد نسل کشی عامدانه در غزه بعنوان اتهام به حکومت صهیونیستی کاملا قابل دفاع است و دادگاه صلاحیت بازگشائی پرونده بر علیه حکومت اسرائیل را دارد. دادگاه حکومت اسرائیل را موظف کرد که از نسل کشی بپرهیزد و طی یکماه به دادگاه گزارش دهد.

اینکه این دادگاه به فرمان حکومتهای امریکا و اسرائیل و غربی تن در نداد و موضوع شکایت نسل کشی را ادامه می دهد یک دستاورد بزرگ جنبش جهانی در حمایت از مردم غزه است.

همانطور که گفتم نبرد جانانه بر علیه ارتش جانی اسرائیل و مقاومت بر علیه این جانیان در همه دنیا علت مهمی است که دادگاهی که تاریخا در خدمت تبلیغات غربیها بوده و حتی توسط حکومت اسرائیل برسمیت شناخته شده این چنین تمام موارد شکایت افریقای جنوبی را موجه دانسته.

متعاقب اعلام حکم این دادگاه بطور قابل پیش بینی حنگ تبلیغاتی بین کمپ حامی اسرائیل و کمپ جهانی حامی فلسطینیها اغاز شد.

تبلیغات صهیونیستها قبل اعلام حکم عموما انکار مورد نسل کشی به حکومت اسرائیل و بی ارزشی ایجاد چنین محکمه ای در مورد اسرائیل متمرکز بود.

اما بعد اعلام حکم دادگاه وضعیت تبلیغاتی کمپ حامی اسرائیل بیشتر لنگ شد و شکست جهانی تبلیغات صهیونیستی یکبار دیگر اشکار شد.

حکومت اسرائیل و حامیانش به ریسمان  غجیبی خود را اویزان کردند که عبارت بود از” دادگاه کلمه اتش بس را نگفته” که در مغز علیل اینها خیلی ویتامین داشته و به صهیونیستها اجازه ادامه جنایت در غزه را می دهد !

فعالیتهای تبلیغاتی ایرونی های نوکر صهیونیستها منجمله در رسانه هائی مثل بی بی سی و صدای امریکا و انتر ناشنال همسو با صهیونیستها روی ” بی تاثیر بودن رای دادگاه و طول کشیدن پروسه قانونی و روی نبود کلمه اتش بس در رای دادگاه متمرکز شده .

در این مقاله روی اظهار فضل نتنیاهوی جانی و نژاد پرست متعاقب رای دادگاه متمرکز می شوم و این تلاشی است برای زدن ساختمان شکسته تبلیغات صهیونیستی و توجیه ادامه جنایت در غزه:

(۱)نتنیاهو چه فرمود:

 همه می دانند که نتنیاهو به ادامه جنگ در غزه بعنوان مسیر فرار از اخراج در حاکمیت و فرار از دادگاهی شدن و زندان بخاطر فساد نگاه می کند.نتنیاهو و جناح  “راست تر” حکومت اسرائیل  عامل سقوط باقیمانده ابروی نداشته صهیونیستها در دنیا هستند.

متعاقب حمله به درون مرزهای کشوری که ۸۰ سالست با حمله به مرزهای همسایه ها زندگی کرده نتنیاهو یک جنگ صلیبی بر علیه مردم فلسطین راه انداخته و وزاری احمق تر از خودش هم با صراحت از نابودی مردم فلسطینی در “خاک اسرائیل” و. کوچاندن همه انها و “حل قطعی مسئله فلسطین” سخن گفته اند چنانچه در شکوائیه افریقای جنوبی بیش از ۱۸ صفحه فقط به مهملات رهبران اسرائیل در تایید نسل کشی ساتناد شده و دادگاه لاهه همه اینها را بعنوان سند پذیرفته.

 اما بعد اعلام رای دادگاه نتنیاهو در یک سخنرانی مطبوعاتی از رای دادگاه اعلام عصبانیت کرد و تاکید کرد که حکومتش دارد از “دفاع از خود” می کند و خوشحالی احمقانه خود را از عدم بکارگیری حکم اتش بس اعلام کرد!

نتنیاهو بار دیگر بلاهت و بی شرمی خود را نشان می دهد و در عین حال خطی که حامیانش قرار است در جنگ تبلیغاتی دنبال کنند  ارائه داد.

بواقع حامیان صهیونیزم دو برخورد موازی در مقابل دادگاه دارند و خواهند داشت: اولا تحقیر وجود چنین دادگاهی که اسرائیل در میز محاکمه باشد و دوما اویزان شدن به کلمه “اتش بس” که ادعا می کنند راه فرار رژیم جانیشان است!

جالبست که رهبران افریقای جنوبی به این مغطله پاسخ داده اند و توضیح دادند که پایان نسل کشی و رسیدگی به مردم فلسطین در غزه دقیقا به معنی اتش بس دائم است. این نتیجه عملکرد یک عقل سالم است .

(۲)مغطله “دستور اتش بس داده نشده”!

 در مقاله قبلی این استدلال را اوردم که ادامه جنگ در غزه محالست بدون نسل کشی انجام شود.

غزه متمرکزترین منطقه دنیاست و هر تیر اندازی هر انفجار هر حمله ارتش اسرائیل معادل نسل کشی خواهد بود. اینست که هر قدر ارتش جانی اسرائیل بخواهد  این نسل کشی را از جنگ در غزه جدا کند امکان ندارد.

اما سوال مهمتر دارم از نتنیاهو و حامیانش:

آیا زمانی که اکثریت مطلق اعضای مجمع عمومی سازمان ملل و بخشی از شورای امنیت سازمان ملل درخواست اتش بس کردند شما چه غلطی کردید؟

ایا شما واقعا منتظر بودید که دادگاه در مرحله بررسی امکان شکایت و کسب صلاحیت بر موضوع شکایت دستور اتش بدهد و شما اجرا کنید؟!

خوب! اینجا هم شارلاتانیزم نتنیاهو و حامیان احمق ترش  افشا می شود.نتنیاهو و صهیونیستها حتی به نظامهای قانونی بورژوائی سازمان ملل هم احترامی نداشته اند.

مراکز حقوق بشری سازمان ملل بارها و بارها طی حکومت اسرائیل این جانیان را رسما محکوم کرده اند و رژیم اسرائیل رسما در پاسخ به رئیس سازمان ملل مبنی بر اتش بس “درخواست استعفای او” را داده!

اینقدر اینها کثیف و پلیدند و حالا میمون وار می رقصند که “بخیر گذشت دستور اتس بس داده نشد”!

(۳) نیاز به نگاه استراتژیک حامیان مردم فلسطین در دعواهای تبلیغاتی:

اگر در پیج و خم کلمات بیفتیم دقیقا در ایستگاه تبلیغاتی اسرائیلی ها پیاده می شویم و فضای عمومی و تاثیرات متداخل نبردهای چند لایه ای ما را گیج می کند.

سیاست پیچیده ترین علم است و نظریات علمی در عرصه سیاست  و علوم اجتماعی در بررسی تداخلهای نظامهای فکری و اجتماعی و افتصادی و طبقاتی مرتب در حال تعمیق و گسترش.

کانتکسی که دادگاه لاهه وارد شکایت از حکومت صهیونیستی شده در روند گذار قدرت جهانی اکانپذیر شده و نباید رای این دادگاه که هنوز در فاز اولش هست بعنوان جایگزین نبرد نظامی و اجتماعی جهانی با صهیونیزم درک شود.

این رای ابزاری برای مبارزه سیاسی و تبلیغاتی است و بدون زیر بنای پیروزیهای نظامی و شکست ارتش اسرائیل در خاورمیانه بدون زدن اربابان اسرائیل در عرصه های نظامی و اقتصادی  حتی اگر هزار بار صریحتر  اسرائیل را محکوم کند به جائی نمی رسد.

تاریخ قطع نامه های مجامع عمومی سازمان ملل و پیوستهای حقوق بشری این سازمان گواه حکم منست. 

راستها و کمپ تبلیغاتی اسرائیل با هوشیاری سعی می کنند از “ضعف رای دادگاه” به انکار این دادگاه برسند و جنایتهای خود را ادامه دهند چنانچه می بینیم نتنیاهو با بی شرمی تداوم جنایاتش را بعد دادگاه اعلام می کند.

پاسخ نتیاهو و صهیونیستها و اربابانشان را مبارزان یمنی همین امروز بخوبی دادند وقتی با زدن کشتی نفت کش انگلیسی در سواحل نزدیک عمان اعلام کردند که این اقدام انها در ادامه دادگاه لاهه است و پاسخ عملیست به جنایات اسرئیل و نسل کشی اسرائیل.

همانطور که بارها گفتم دنیای ما و تاریخ بشر  همواره ثابت کرده که تکلیف نهائی مبارزات انسانی در صحنه جنگها تعیین می شود.تا زور نباشد دشمنان ازادی و انسانیت دهنه نمی خورند.

تا دنیا بر علیه هیتلر اسلحه بدست نگرفت و سربازان جانی او را تک تک شکار نکرد نازیزم سرکوب نشد.

اینست راه حل نهائی صهیونیزم که بختک و سرطانی است در خاورمیانه. اما حکم اولیه دادگاه لاهه را تنها باید ابزاری برای پیشروی در جنگ تبلیغاتی دانست و این توهم که این احکام برای پیروزی مردم فلسطین کافیست از ذهن خارج کرد.

حکم بالا نه فقط در مورد صهیونیزم بلکه در مورد رژیم جانی اسلامی حاکمست.هزار دادگاه بین المللی جای نبرد جانانه در خیابانها و پائین کشیدن نظامی رژیم اسلامی سرمایه داران را نخواهد گرفت. عرصه های نبرد را باید فهمید و هر ابزار را بجای خود بکار گرفت.

منابع بیشتر:

(۱)محکومیت حکم دادگاه لاهه اما خوشحالی از عدم بکارگیری کلمه اتش بس توسط حاکمان اسرائیل

Israeli Leaders Slam ICJ Ruling, But Applaud Lack of Cease-Fire Order – The New York Times (nytimes.com)

(2)مقالات اخیر این نویسنده در حمایت از دادگاه لاهه بر علیه نسل کشی:

اهمیت تاریخی رای دادگاه لاهه بر علیه نسل کشی صهیونیستها و تقلاهای مسخره آنها!

www.azadi-b.com/?p=41244

زنده باد تلاش نمایندگان افریقای جنوبی برای محکوم کردن صهیونیزم و رژیم اپارتاید

www.azadi-b.com/?p=40918

شکایت ۸۰ صفحه ای افریقای جنوبی مبنی بر نسل کشی بر علیه حکومت اپارتاید اسرائیل(سعید صالحی نیا)

www.azadi-b.com/?p=40656

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate