زنده باد تلاش نمایندگان افریقای جنوبی برای محکوم کردن صهیونیزم و رژیم اپارتاید

زنده باد تلاش نمایندگان افریقای جنوبی برای محکوم کردن صهیونیزم و رژیم اپارتاید

در حاشیه آغاز دادگاه بین المللی علیه نسل کشی 

از: سعید صالحی نیا

۱۵ ژانویه ۲۰۲۴

مقدمه:

گاهی وقتی این روزها جرقه ای از انسانیت ، نوری از امید در فضای تاریکی که جانیان در دنیا ساخته اند چشمها را خیره می کند و قلبها را امیدوار.

آغاز دادگاه بین المللی بر علیه نسل کشی که از سوی حکومت افریقای جنوبی بر علیه جگومت جنایتکار اسرائیل ، یکی از لحظه های بسیار مهم تاریخ معاصر است.این صحنه ها بخشی از تاریخی است که دیگر به حکومت جانی اسرائیل و حامیانش تعلق ندارد.

هر ادم صادق و عدالت خواهی با دیدن بیانیه بسیار محکم نمایندگان قضائی حکومت افریقای جنوبی به بشریت  افتخار می کند و بخود می بالد که زور و ستم سرانجام ندارد و زشتی جنایت هرگز مخفی نمی ماند.

دادگاه ضد نسل کشی امروز کاملا مشابه دادگاه نورنبرگ است و همان فرهنگ جنایت و نسل کشی است که مورد محاکمه است.

همانطور که در مقاله قبلی توضیح دادم (۲) حکومت افرثقای جنوبی به نمایندگی از بشریت آزادیخواه و انساندوست جانیان صهیونیست و نژاد پرست را به دادگاهی کشانده که مدتها قبل خود این جانیان با ماسک “ضد نسل کشی” جزو پایه گذارانش بودند!

این دادگاه ممکنست مدتی ادامه یابد اما تا همینجا نیز مشخص است که رژیم اسرائیل نخواهد توانست به موارد واضح نسل کشی در غزه پاسخی بدهد و بقول وکلای افریقای جنوبی “حتی پذیرش بخشی از این جنایات از سوی قضات دادگاه کافی است که این حکومت محکوم شود”

در این مقاله به نکاتی می پردازم:

(۱)سابقه همکاری رژیم اسرائیل با رژیم اپارتاید افریقای جنوبی:

رژیم جانی اسرائیل تا چند سال قبل از سرنگونی رژیم اپارتاید افریقای جنوبی به این رژیم در سرکوب مردم افریقای جنوبی کمک می کرد در کنار حانیان هیتلری !

مردم ستمدیده افریقای جنوبی هرگز همکاری رژیم اسرائیل را با رژیم اپارتاید فراموش نمی کنند و از دلایلی که حکومت افریقای جنوبی امروز مدعی این رژیم اپارتاید است تاریخی است که این رژیم در افریقای جنوبی دارد.

(۲)سابقه قانونی شکایت افریقای جنوبی بر علیه رژیم اسرائیل:

طبق گفته های نمایندگان افریقای جنوبی مدتهاست بعد آغاز جنگ اسرائیل بر علیه غزه چه در جلسات سازمان ملل و چه در شورای امنیت و چه بطور مستقیم، رژیم افریقای جنوبی ، نگرانی و شکایت خود را بر علیه جنایات اسرائیل در غزه ابراز کرده و بخاطر نرسیدن به نتیجه ، تصمیم گرفته شده که بطور رسمی این شکایت در دادگاه لاهه مطرح شود.

(۳)محورهای شکایت افریقای جنوبی بر علیه حانیان اسرائیل:

طبق پرونده ای که حکومت افریقای جنوبی همراه اسناد به دادگاه بین المللی ارائه دادند ، رژیم اسرائیل عامدانه و از روی نیت ، به نسل کشی بر علیه مردم فلسطین اقدام کرده.

عوامل صهیونیست از سطح رهبری سیاسی (نه فقط نتنیاهو) تا رهبری نظامی تا مدیای وابسته تا سطح پالئینتر ارتش اسرائیل با تکیه بر یک ایدئولوژی چنایتکارانه ، مردم فلسطین را حیوانات نامیده اند که باید از بین بروند و این محدود به افراد حماس نبوده و رسما حکومت اسرائیل اعلام کرده که باید کلیت مردم غزه از بین بروند منجمله کودکان و زنها و افراد غیر نظامی.

رژیم اسرائیل بطور سیستماتیک به یک نسل کشی با استفاده از بمبهای سنگین پرداخته که باعث نابودی و بی خانمانی بخش بزرگ غزه شده ، این اراذل صهیونیست رسما اعلام کردند که آب و غذا و سوخت و دسترسی به کمکهای پزشکی را متوقف می کنند تا کسی در غزه زنده نماند.

رژیم اسرائبل نه تنها به کشتن سیستماتیک مردم غزه پرداخته بلکه تلاش کرده و می کند که هیچ کودکی در این منطقه اساسا زائیده نشود و زیر ساخت مادی زندگی در این منطقه از بین برود و باقیمانده مردم این منطقه به مرگی تدریجی دچار شوند یا بپذیرند که از این منطقه بروند.

موارد بالا  از طریق اسنادی که توسط خود این اراذل در مدیا ارائه شده به دادگاه ارائه شده و نمایندگان افریقای جنوبی نشان دادند که این سطح جنایت حتی در مورد حکومت میانمار که قبلا توسط همین دادگاه محکوم شده قابل مقایسه نیست.

(۴)چیز گیجه نمایندگان اسرائیل و مقامات پنتاگون در مقابل شکایات مستند افریقای جنوبی:

امروز “وکلای مدافع رژیم جانی اسرائیل در دادگاه لاهه دچار چیز گیحه بزرگی بودند چرا که همین رژیم زمانی دادگاه ضد نسل کشی را حمایت می کرده و حالا متهم اصلی است و راهی برای دفاع از خود ندارد و نمایش های قبلی مظلوم نمائی معمول این اراذل امروز نتیجه ندارد.

امروز سخنگوی پنتاگون هم در امریکا در مقابل سوال خبرنگاری در مورد این دادگاه به چیز گیجه مبتلا بود و با زبان الکنی گفت “ما از همان اول نگران کشته شدن غیر نظامیان بودیم”

در حالیکه انتقال بمبهائی که بر سر مردم فلسطین ریخته شده و می شود توسط همین اراذل پنتاگون فرستاده می شود!

نتیجه دادگاه و تاثیرش :

نمایندگان افریقای جنوبی از دادگاه خواسته اند که نه تنها حکومت اسرائیل محکوم شود بلکه دادگاه رسما از اسرائیل بخواهد جنایات متوقف شده و به جامعه بین المللی فرصت داده شود که به مردم فزه رسیدگی شود.

نمایندگان افریقای جنوبی به صراحت اعلام کردند که این فقط نتنیاهو نیست که جنایتکار است بلکه کلیت جناح های حکومت اسرائیل در این جنایت شریکند(قابل توجه چپهای پرواسرائیلی اهل حکمتیه که ادعا دارند “جناح نتنیاهو حنایت می کند!”)

دادگاه لاهه  توان عملی در مقابل جانیان اسرائیل ندارد اما اهمیت این دادگاه از جهت سیاسی بسیار بالاست و محکومیت جانیان صهیونیست بخش مهمی از مبارزه برای پایان رژیم اپارتاید در اسرائیل خواهد بود.

انسانیت ازادیخواه و انساندوست باید با تمام قوا در این مبارزه جهانی بر علیه نژاد پرستی صهیونیستها بایستد و انها را افشا و منزوی کند.زمانی که حامیان این حکومت در دنیا عربده مستانه می کشند در حال سپری است و خود این دادگاه سمبلی است از روندی که اغاز شده.

زنده باد انسانهای شریفی که در این دادگاه نماینده مردم مظلومی هستند که صدائی در صحنه جهانی ندارند و چشمهاشان به این دادگاه دوخته شده!

منابع بیشتر:

(۱)اظهارات نمایندگان افریقای جنوبی در دادگاه بین المللی بر علیه نسل کشی

www.youtube.com/watch?v=0QzTb9dfGU

(2)شکایت ۸۰ صفحه ای افریقای جنوبی مبنی بر نسل کشی بر علیه حکومت اپارتاید اسرائیل(سعید صالحی نیا)

www.azadi-b.com/?p=40656

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate