اهمیت تاریخی رای دادگاه لاهه بر علیه نسل کشی صهیونیستها و تقلاهای مسخره آنها!

مقدمه:

دادگاه لاهه مشتمل به ۱۷ قاضی بین المللی حکم اولیه خود در پاسخ به شکایت افریقای جنوبی بر علیه رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

هنوز حکم دادگاه اعلام نشده حامیان فلسطین در همه دنیا جشن گرفتند و بامزه است که حکومت اسرائیل و حامیانش هم  فریاد شادی براوردند که “خوب شد دادگاه نگفت که اتش بس”! 

خارج از بررسی رای دادگاه این پرروئی تهوع آور صهیونیستهای جانی را باید کجای دل گذاشت؟ اما این دادگاه به جهت تاریخی بسیار اهمیت دارد از انجا که اولین بار رژیم صهیونیستی در دادگاهی که زمانی خودش پایه اش را گذاشته رسما بعنوان متهم نسل کشی  اعلام شد.

اعلامیه دادگاه رسما تمام محورهای شکایت افریقای جنوبی را تایید کرد و تایید کرد که رژیم اسرائیل عمدا و بطور مستند از طریق بیانیه های رهبرانش دست به یک نسل کشی سیستماتیک در غزه زده و با بستن اب و غذا و کمکهای بهداشتی و بمباران وحشیانه به کشتن سیستماتیک غیر نظامیها منجمله کودکان و زنها پرداخته و حتی جلوی ادامه نسلهای بعدی مردم غزه را گرفته و منجمله صدها نفر از کارکنان سازمان ملل را هم کشته است.

دادگاه به حکومت اسرائیل اعلام کرد که به نسل کشی پایان دهد و طی یکماه گزارش اقدامت خود مبنی بر دوری از نسل کشی را به دادگاه ارائه دهد.

دادگاه صلاحیت خود برای بررسی این اتهام بر علیه رژیم اسرائیل را تایید کرد و این حکم اولیه وارد فاز بررسیهای بیشتر خواهد شد.

اینها سر تیترهای حکم دادگاه لاهه اما در این مقاله من به امواج تبلیغاتی حکومت اسرائیل که منجمله توسط مدیای ایرانی نوکر اسرائیلیها و راستها تبلیغ می شود و برخی از چپهای نیم بند هم تکرار می کنند بیشتر می پردازم:

(۱)زمینه های سیاسی این دادگاه و حکم:

قبل از اعلام رای دادگاه حکومت امریکا و کانادا و اروپائیها همراه حکومت صهیونیستی یکصدا زوزه کشیدند که این دادگاه اهمیت ندارد و اصلا جای اسرائیل توی این دادگاه نیست!

نمایندگان اسرائیل در دادگاه هم زوزه کشیدند که “مردم یعود مظلومند و در زمان هیتلر قتل عام شدند” لذا اگر حکومت صهیونیستی میلیون بار قتل عام کند به اون زمان در می شود! خوب توجه کنید اینها چقدر شارلاتان هستند!

این دادگاه که بخشی از نظام قانونی بین المللی توسط غرب بوده و ازش همواره بطور سیاسی بر علیه مخالفین غرب استفاده شده برای اوین بار کثیفترین نتیجه غربیها یعنی حکومت اسرائیل را بعنوان متهم پذیرفت و موارد اتهام افریقای جنوبی را کاملا تایبد کرد.

این حکم نتیجه یک دعوای بزرگ پشت پرده بود و به حکم این دادگاه باید اینجوری نگاه کرد.این دادگاه بر خلاف زوزه های امریکا و غربیها و حکومت اسرائیل صلاحیت خود را تایید کرد و با تایید اتهامات افریقای جنوبی یک قدم مهم تاریخی بر علیه حکومت صهیونیستی برداشت و بررسی بیشتر در مورد نسل کشی جانیان صهیونیست را اغاز کرد.

وجود این حکم خودش نتیجه چرخش قدرت جهانی است همانطور که ورود حماس و نیروهای فلسطین به اسرائیل در ۷ اکتبر  یک علامت مهم تاریخی بود بسیار بیشتر از یک اقدام مرزی.

این حکم دادگاه اخر کار نیست و استناد به حکم این دادگاه در فازهای بعدی در سازمان ملل و سایر مراکز سیاسی دنیا و در میان جنبش حامی فلسطین باید لحاظ شود.

به جهت سیاسی این حکم بسیار اهمیت دارد و یک ضربه مهم بر علیه صهیونیستهاست که از جهت تبلیغاتی شکست فجیعی خورده اند همانطور که در عرصه نظامی.

(۲)سکوت دادگاه در اعلام حکم اتش بس:

خواست اتش بس دائم توسط افریقای جنوبی بعنوان پیشنهاد اقدام ارائه شده بود اما بخش اصلی شکایت انها نبود.دادگاه حتما زیر فشار امریکا و غربیها و اسرائیلیها از تایید پیشنهاد افریقای جنوبی طفره رفت اما رسما و صراحتا از حکومت اسرائیل خواست که به نسل کشی در غزه پایان دهد.

هر عقل سالمی می تواند بفهمد که این پایان نسل کشی دقیقا و عملا همان اتش بس است.

محال است جنگ در غزه ادامه یابد اما نسل کشی نباشد!

وضعیت غزه طوری است که هر جنگی در غزه نسل کشی است.

لذا با وجود اینکه سکوت در مقابل کلمه اتش بس نتیجه فشار روی دادگاه بوده اما خواست پایان نسل کشی عملا یعنی خواست اتش بس.

فقط شارلاتانهائی مثل حکومت اسرائیل و حامیان احمقش در میان راست ایرانی هستند که این را نمی فهمند! و فکر می کنند  پایان نسل کشی  بی ربط است به اتش بس!

(۳)مسیر تبلیغاتی حامیان صهیونیستها و مسیر تبلیغاتی حامیان مردم فلسطین:

مشاهده تبلیغاتی صهیونیستها و تلویزیون انترناشنال بخوبی این را نشان می دهد که تلاش اینها کوچک کردن نتیجه دادگاه است .

می گویند که دادگاه اتش بس را نخواسته و دادگاه اثر عملی ندارد ! همین مهمل را برخی چپهای جامانده تکرار می کنند متوجه نیستند که پیاده نظام صهیونیستها شده اند.

از دید من نگاهی به سخنرانی رئیس جمهور افریقای جنوبی بعد اعلام حکم نکاتی را تایید می کند که عقل سالم هم حمایت می کند:

اولا این دادگاه قرار نبوده که حانیان اسرائیل را از غزه بیرون کند.این دادگاه اساسا کار قانونی می کند و نهایت ماجرا را باید مبارزه مردم با جانیان اسرائیلی تعیین کند.

زور را باید با زور پاسخ داد و نظامهای قانونی قادر به جایگزینی زور نیستند .

همینکه شکایتی بر علیه رژیم صهیونیستی در سطح دنیا مطرح شده و تمامی دنیا منجمله کابینه اسرائیل گوش به حکم داده بسیار اهمیت دارد.

دوما: کلمه اتش بس در حکم نبوده اهمیتی ندارد چرا که حکم پایان نسل کشی در حکم هست و این جکم کاملا معادل حکم پایان جنگ است و از حکومت اسرائیل(نه جهاد و حماس و نه نیروهای فلسطینی دیگر) خواسته که طی یکماه گزارش دهند. نکته اساسی اینجاست.

سوما: ایا بهتر نیست وظیفه زدن این دادگاه را به حامیان صهیونیزم بسپاریم و در جبهه دفاع از فلسطین روی نکات قوت این دادگاه تاکیید کنیم و ازش سکوی تبلیغاتی بسازیم؟ عقل این را می گوید!

خلاصه کنم:

همانکه نوشتم، برای اولین بار در تاریخ دادگاهی در بالاترین سطم در کانتکس قوانین بورزوائی با شکایت حکومت افریقای جنوبی که طبیعتا هم حکومت طبقه کارگر نیست ، جنایات حکومت صهیونیستی بعنوان نسل کشی مطرح شده و این اتهام تایید شده و این اول کار قانونی است.

این حکم  بعنوان یک سکوی قانونی و تبلیغاتی باید توسط حامیان مردم فلطین استفاده شود.تایید دادگاه بر شکایت افریقای جنوبی ، بند به بند واضح است و نسل کشی عامدانه توسط صهیونیستها مستند شده و حکومت اسرائیل مسدول شده که طی یکماه گزارش دهد.

این دادگاه بر خلاف زوزه های امریکا و اروپا و حکومت صهیونیستی رای به صلاحیت خود داد و شکایت افریقای جنوبی را تایید کرد.

این دادگاه قرار نیست جای مبارزه در میدان را بگیرد.اونها که از زاویه “چپ” دارند این دادگاه را تحثیر می کنند بدانند که همصدا شدن با زوزه های صهیونیستها راه نیست چاه است!

به امید توسعه بیشتر مبارزات حمایتی از مردم فلسطین که رژیم اسرائیل تلاش دارد انها را از منطقه بیرون کند و با پاکسازی کامل، نسل کشی و کوچاندن  مسئله فسلطین را حل کند!

رژیم اسرائیل و تمامی حناح هایش امروز با قرار دادن این اهداف گور خود را عمیق کنده اند به جنبش جهانی پایان صهیونیزم باید پیوست اینست جایگاه انسانیت مترقی!

منابع بیشتر

اعلام رای دادگاه لاهه در مورد شکایت افریقای جنوبی

ICJ first ruling on South Africa genocide case against Israel in Gaza Live Updates The Hindu – The Hindu

اظهارات نمایندگان افریقای جنوبی در دادگاه بین المللی بر علیه نسل کشی

www.youtube.com/watch?v=0QzTb9dfGU

زنده باد تلاش نمایندگان افریقای جنوبی برای محکوم کردن صهیونیزم و رژیم اپارتاید

www.azadi-b.com/?p=40918

شکایت ۸۰ صفحه ای افریقای جنوبی مبنی بر نسل کشی بر علیه حکومت اپارتاید اسرائیل(سعید صالحی نیا)

www.azadi-b.com/?p=40656

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate