نئونازیزم در اوکرائین  یک معضل واقعی بشریت

مقدمه:

پوتین در سخنرانی ۲۴ فوریه خود یکی از اهداف ارسال “کاروان صلح” به اوکرائین و حمایت از استقلال مناطق جدائی خواه دونتسک و لوگانسک را بیرون کردن تئونازیها از صحنه قدرت در اوکرائین اعلام کرد.

همانطور که در مقاله قبلی گفتم(۳)همه دیکتاتورها و حانیان اعمال خود را روی فلسفی مغلوط از واقعیت و دروغ بنیاد می کنند. منحمله همه حانیانی که به کشورهای دیگر حمله کردند برخی از ادعاهاشان حقیقت بوده.

در حالیکه سربازان پوتین در دروازه های شهرهای اوکرائین درجا می زنند و وضعیت سربازان پوتین چه از جهت منابع سوخت و چه از جهت روانی رو به خرابیست و سوتی های پوتین بتدریج دارد او را غرق می کند من در این مقاله مقداری روی واقعیت بسیار نگران کننده ای که اوکرائین را در نقشه اروپا بعنوان مرکز علنی و نظامی نئونازیها مشحص کرده متمرکز می کنم.

توضیح دیگر اینکه بطور همزمان با سخنرانی پوتین حکومت امریکا و غرب همراه زلنسکی دلقک ادعای پوتین را در مورد نئونازیزم رد کردند و گفتند که “زلنسکی خودش جهود است” انگار که تاریخ را اینها منکرند که در ارتش هیتلر بیش از ۱۵۰ هزار جهود مشغول جنایت بوده از رده های پائین تا سطح ژنرال!

لذا اجازه می خواهم وارد بحث اصلی بشوم:

(۱)سابقه سازمانهای نئونازی اوکرائین:

نازیزم در اوکرائین از زمان استقرار حکومت هیتلر سازمان یافته و در زمان تهاجم هیتلر به شرق، اوکرائین هم به نازیهای اوکرائینی سپرده شد.

بعد از شکست هیتلر این نازیهای اوکرائنی در سوراخ موش مخفی شدند اما فرزندانشان همچنان “راه پدر” ادامه دادند و نازیزم هرگز در اوکرائین ریشه کن نشد.

سازمانهای نئونازی در اوکرائین بعد شکست بلوک شرق و توسعه امواج بقدرت رسیدن نوکران امریکا و غرب در اروپای شرقی قدرت بیشتری پیدا کرد و در حال حاضر مهمترین سازمان نئونازی اوکرائین بنام آززو چه در حکومت اوکرائین چه در ارتش اوکرائین نیرو دارد و در سرکوب مناطق روس نشین شرق اوکرائین منجمله کریمه و مناطق کنونی استقلال طلب دونتسک و لوگانسک با ارتش اوکرائین همکاری تنگاتنگی داشته است.

گروه آزوو طبق مطبوعات چپ  المان ،  دارای ارتشی مجهز به سلاح های امریکائی است و توسط سازمان اطلاعات امریکا از سالهای ۲۰۱۶ تقویت شده.

نئونازیست ها بطور علنی سازماندهی می کنند و تظاهرات ۲۰ هزار نفره انها در کی یف و سایر شهرها در سالهای اخیر با شعار “قدرت بدست سفیدها” ثبت شده است.

مطبوعات غربی مثل بی بی سی از وجود این گروههای پر قدرت نئونازی در اوکرائین سالهاست خبر داده اند.

گروه نئونازیست آزوو با شرکت ۳۰۰۰ عضو در سال ۲۰۱۴ پایه گذاری شدقبل  از سازماندهی آزوو اندری بیلنسکی پایه گذار آزوو گروه نتونازیست “حامیان اوکرائین” را سازمان داده بودند که برنامه شان رسما پیروزی نژاد سفید بر علیه جهودهای اوکرائینی بود

گروه آزوو توسط شبکه های غربی مثل بی بی سی، نیویورک تایمز ، رویتربه دنیا شناخته شده بود و عکسهای اعضای این گروه که صلیب شکسته حمل می کردند سالهاست توسط مدیای غربی منتشر شده است

جالبست که تعدادی از نئونازیهای امریکا سالهاست با گروه آزوو همکاری می کنند

گروههای نئونازی اوکرائین که فقط گروه آزوو نیستند هر ساله تظاهرات حمایتی از هیتلر در خیابانها راه می اندازند در ژانویه اوکرائین شاهد راهپیمائی ۲۰ هزار نئونازی در اوکرائین بود.

در طی سالهای اخیر موارد قتل “خارجیان” منجمله مردم لهستانی در غرب اوکرائین به این گروههای نئونازی منتصب شده

ژورنالیستهای مترقی در اوکرائین مدتهاست که حمایت خشهائی ز حکومت اوکرائین را از نئونازیها افشا کرده اند همینطور گروههای ضد نازی در امریکا و اروچا این گروههای نئونازیست را به دنیا افشا کرده اند

طبق گزارش مجله”طبقه پائین” در المان، گروه آزوو یک ارتش کامل در شرق اوکرائین تشکیل داده که سالهاست با حمایت سازمان سی ای ای شامل سلاح و تکنولوژی مشغول سرکوب “استقلال طلبان شرق اوکرائین ” است. این گروه  نیروهای داوطلبی نیز از نئونازیهای جنوب فرانسه، آلمان و کشورهای اسکاندیناوی  در خود جای داده که بحز سرکوب مناظق شرق اوکرائین این نئونازیها را اموزش نظامی می دهد.هدف گروه نظامی آزوو اینست که نئونازیهای شرق اروپا را با شعار “قدرت بدست سفید پوستان” سازمان دهد.نئونازیها در زمان حکومت هیتلر در اروپا در اوکرائین حاکم بودند و لذا نئونایزم در اوکرائین هرگز نمرده .

فعالیت نیروهای اطلاعاتی مخفی امریکا در شرق اوکرائین طی سالهای اخیر دقیقا مشابه سازماندهی نیروهای اسلامی در سوریه برای بحرانی کردن سوریه بوده. در اوکرائین حکومت امریکا در شرق اوکرائین سالهاست برای نا امن کردن روسیه تلاش کرده است. اسناد بسیاری هست که ارتش نئونازی آزوو سلاح های امریکائی در اختیار دارد که تحت نظارت وزارت خارجه امریکا در منطقه توزیع شده است.

همکاری رهبری آزوو(بیلتسکی) با ارتش اوگرائین خصوصا در مناظق شرقی اوکرائین برای سرکوب نیروهای حدائی خواه کاملا علنی و رسمی است.

(۲)رابطه قدرت مرکزی حکومت اوکرائین با نئونازیستها:

از سال ۲۰۱۴ که راستهای حامی غرب با استفاده از “انقلاب مخملی” و ایجاد توهم در مردم خسته از حکومت فاسد اوکرائین بقدرت رسیدند ، از همانزمان نئونازیها درون حکومت اوکرائین خزیدند و از دستگاه سیاسی تا ارتش اوکرائین را تحت تاثیر خود قرار دادند.

نخست وزیز سابق  اوکرائین تا سال ۲۰۲۰ اوکرائین اولنسکی هونچاروک رسما از گروههای نئونازیست حمایت می کرد

شخص زلنسکی در مراسم ترحیم یکی از رهبران نئونازی یهودی بطور رسمی شرکت کرد.

زلنسکی دلقک غربیها در مقام ریاست جمهوری اوکرائین لطور علنی در مراسم ترحیم یکی از رهبران جهود نئونازی شرکت کرد و طی دوران قدرتش نئونازیها همچنان در قدرت و حاشیه قدرت چه در دستگاه دولتی و چه ارتش اوکرائین فعال بوده اند.

(۳) “جهود بودن و نئونازیزم ایا تناقض دارد”؟

مطبوعات و دستگاه تبلیغاتی غرب در حال حاضر ارتباط حکومت اوکرائین با نئونازیها را دروغ اعلام می کنند و می گویند زلنسکی جهود است لذا نمی تواند نئونازی باشد!

خوب این بر اساس نفی تاریخ واقعیست! برای خواننده شاید جالب باشد که ارتش جانی هیتلر 

بیش از ۱۵۰ هزار سرباز و درجه دار جهود داشت (عیر از اینکه خود هیتلر هم از اعقاب جهود بود!)

از میان درجه داران “عالیرتبه” جهود در ارتش هیتلر ، حانی بنام هلموت ویلبرگ ، ژنرال ارتش هیتلر در نیروی هوائی او بود!

اینکه این اراذل چگونه با وجود جهود بودن در ارتش هیتلر به جنایت مشغول بودند و روانشناسی چنین همکاری بین اینها با هبتلر “ضد جهود” چه بوده موضوع مقالات دیگر می تواند باشد.

اما ما در ایران هم نمونه کم نداریم! 

حکومتهای جانی همواره از میان ملل و اقوام تحت ستم بهترین سگهای شکاری را ساخته اند.

همین پوتین در حال حاضر یک گروهان از مسلمانان چچن به اوکرائین فرستاده که عکسهاشان هنگام نماز جماعت در فیسبوک منتشر شده!

(۴)اوکرائین بزرگترین پایگاه نظامی برای نئونازیها در دنیا:

نئونازیها در اوکرائین طی سالهای بعد ۲۰۱۴ به توسعه سیاسی تشکیلاتی و نظامی بی سابقه ای زده اند. 

در شرق اوکرائین این اراذل ادمخوار مراکز نظامی متعددی برای اموزش نظامی نئونازیهای سایر کشورها تاسیس کرده اند که نئونازیهای المان فرانسه و کشورهای اسکاندیناوی طی سالهای گذشته با کمک نظامی مالی و پرسنلی حکومت امریکا و سازمان اطلاعات امریکا همراه بوده.

چرا حکومت امریکا و اطلاعات غربیها اینقدر به حمایت نئونازیها در اوکرائین علاقه مند بودند؟ 

جوابش ساده است! به همان دلیل که حکومت امریکا در سازماندهی طالبان و داعش نقش مستقیم داشته! بنا به تاریخ کثیفترین و جنایتکار ترین گروههای تروریست در تاریخ معاصر توسط حکومت امریکا در سراسر جهان سازمان یافته اند اینست دلیل “اقائی حکومت امریکا”!

دو هدف اساسی در حمایت از نئونازیها توسط حکومت امریکا  و غربیها وجود دارد: اولا سرکوب مخالفین حکومت جوکرهای حامی غرب در اوکرائین و دوما تلاش مداوم برای ناامن کردن مرزهای روسیه و توسعه نفوذ اطلاعاتی به روسیه .

خلاصه کنم:

همواره گفته اند که حقیقت یکی از قربانیهای جنگهاست. بجز انسانها که در جنگها قربانی حاکمان می شوند ، خود حقیقت هم قربانیست.

در بحران کنونی اوکرائین دو طرف دعوا هم پوتین هم حکومت امریکا هم حکومت دلقکهای دست راستی و متحد نئونازیستها در یک شوی زشت برای قلب حقیقت دست اندرکارند.

این صحنه ها را باید روشنفکران و تحلیگران چپ و مترقی بروی مردم باز کنند.انچه امروز در اوکرائین جریان دارد دیروز در عراق و افغانستان و سوریه در جریان بود.درگیری مشتی جانی و شارلاتان و فریبکاری پشت فریبکاری.

منابع دیگر

(۱)سخنرانی پوتین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲

Vladimir Putin’s Speech on Ukraine and US Foreign Policy and NATO – 24 February 2022, ENG Subtitles – video Dailymotion

(1)مقالات این نویسنده در خصوص بحران اوکرائین

(۱)تشدید بحران جنگ سردی  در اوکرائین و افزایش امکان تسریع توافق برجام 

www.azadi-b.com/?p=18802

(2)نگرانیهادر مورد اغاز مرحله جدیدی از جنگ سرد در سطح جهان

در حاشیه: تمرکز نظامی روسیه در مرزهای اوکرائین و افزایش فشار روسیه به بلوک غرب 

www.azadi-b.com/?p=16304

(3)سوتی های  پوتین  و رویای تسخیر سریع اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=19073

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate