سوتی های  پوتین  و رویای تسخیر سریع اوکرائین!

مقدمه:

سخنرانی مهمل پوتین که نشان از رویاهای یک عقب مانده عشق قدرت است و با انواع دروغها همراه بعد ۲۴ ساعت به دستور او به حمله به اوکرائین “بنام صلح” انجامید. سربازهای روس با بازوبند سفید مغولوار به اوکرائین بطور زمینی هوائی و دریائی حمله کردند.

این تهاجم توسط ادمهای عاقل قابل پیش بینی نبود اما پوتین و شرکایش واقعا در همان توهمی حمله کردند که قبلها هیتلر به دنیا یا صدام به ایران یا حکومت امریکا به منطقه خاورمیانه.

از اینجهت تهاجم پوتین غیر منتظره بود که کارشناسان دنبال “منطق” قضایا را می دیدند در حالیکه پوتین مثل هر دیکتاتور  دچار خودشیفتگی در دنیای موازی ذهنی خودش فکر می کند.

خیلی ها حتی فکر می کردند که این بابا شطرنج بازست و دارد غرب را بازی می دهد.اما داستان را وقتی دقیق دنبال کنیم می بینیم که هر قدر زمان بگذرد ، پوتین بلاهتهایش بیشتر بیرون می زند و در باتلاقی که خودش ساخته فرق خواهد شد.

من در مقالات قبلیم تاکیید داشتم(۱و۲) که به هر حال دنیای ما شاهد یک چرخش ماهویست و توازن قوا در حال تغییر است به سمت تثبیت قطب بندی ارتجاعی که ضررش متوجه اکثریت مردم دنیاست. این چنگی که پوتین اغاز کرده توان ادامه ندارد اما تعاقبهای سیاسی و اقتصادیش ، صف بندی دنیای جنگ سردی جدیدی خواهد بود.

در اینجا می خواهم روی سوتی اصلی پوتین در دستور حمله به اوکرائین متمرکز شوم و تاکیید من اینست که این تهاجم بنظر من دچار شکست  فجیعی برای او و پایان سیاسی او خواهد بود. در عین اینکه روند قطب بندی ارتجاعی جنگ سردی ممکنست همچنان پیش برود:

(۱)پوتین روی چه حساب کرد که دستور حمله به اوکرائین داد؟

الف: دروغهای شاخدار پوتین و رقبایش در امریکا و غرب:

هر قدر زمان می گذرد امکان دسترسی به اطلاعات بیشتر می شود و وقابع را می شود بیرون تبلیغات طرفین دعوا دید.هم پوتین هم دستگاه تبلیغاتی امریکا و غرب در حال جنگ روانی و فریب افکار عمومی هستند. هردو طرف دروغهای شاخدار می گویند و تکرار می کنند.

پوتین می گوید که خسته شده از تحقیری که غرب و امریکا به روسیه کردند و می خواهد امریکا از اروپا بیرون برود و ناتو را از اطراف روسیه برچیند. مثل هر شارلاتانی او هم بخشی از واقعیت را می گوید تا دروغهای اصلیش پوشیده شود.

رویای پوتینی رویای روسیه تزاری است حتی بزرگتر از نظام شوروی که خود او از اطلاعاتیهای کثیفش بود! 

پوتین و نظامش درمانده در مقابل مردم روسیه در حالیکه دستهاشان تا بالای سرظان در خونست و سرکوب ادعا می کند که “اوکرائین ازادی بیان نیست!” یا رهبران اوکرائین نازی هستند!

همین پوتینی که کثیفترین حکومتهای خاورمیانه را حمایت کرده وهمین پوتین! ماسک “صلح” و ازادی خواهی زده”

در سمت مقابل حکومت امریکا که تهاجمش در خاورمیانه  با دروغهای شاخدارش در پی ریزی حمله به عراق و نابودی تمدن در خاورمیانه با سازماندهی داعش ها و طالبانها و حمایت از تداوم حکومت صهیونیستی و نژاد پرست اسرائیل تا بازسازی حکومت جانی عربستان تا کمک غیر مستقیم به توسعه حکومت اسلامی در ایران را در پرونده اخیرش دارد ؛ زیر پوشش “دموکراسی” از جوکر دست راستی اوکرائین حمایت می کند و آرزوی توسعه ناتو را نه تنها در اروپا بلکه در همه دنیا دارد.

لذا مهمترین ابزارهائی که پوتین و طرف مقابلش دارند، همین عوام فریبی و استفاده از مدیا با گول زدن مردم دنیاست.

ب: سر هم کردن یک ارتش ۲۰۰ هزار نفری برای تسخیر یک کشور ۴۰ میلیونی بطور “برق آسا”

 می گویند روسیه بیش از ۳ میلیون سرباز دارد و بزرگترین ارتش دنیا را در اختیار دارد.راستش تاریخ روسیه از این اعداد زیاد دیده.تزار گول همین عددها را خورد بیچاره! دیکتاتورهای شوروی همینطور!

پوتین فکر می کرد که این کماندوهای “صلح” همینجوری می ریزند تو اوکرائین و فرش براشان پهن می شود و هخا گونه به پایتخت اوکرائین نزول می کنند!

او دچار توهم “تهاجم سریع” بود و هست.

 تا اینجا هدف او تسخیر سریع کی یف پایتخت اوکرائین بوده .

پوتین اوکرائین را با افغانستان عوضی گرفته که بشود چند روزه به پایتختش رسید اما یاد نگرفته که همان اقفانستان هم شد گور سربازانش!

پوتین همه کارتهایش را روی “تسخیر سریع” اوکرائین و سرنگون کردن حکومت کنونی متمرکز کرده.

او روی مقاومت مردم اوکرائین حساب نکرده و روی سازماندهی اطلاعات غربیها درون اوکرائین روی امکانات نظامی وسیعی که غربیها می توانند به اوکرائین برسانند.

هر قدر وقت بگذرد و رویای تسخیر پایتخت اوکرائین عقب بیفتد توان این ارتش پوتینی وارد شده به اوکرائین کاهش می بابد و نیروهای حکومت اوکرائین با استفاده از تبلیغات ناسیونالیستی جامعه را بیشتر بر علیه سرباز روسی متحد می کنند.

(۲)نتیجه تهاجم پوتین تا همینچا شکست رویای تسخیر سریع کی یف:

تا همینجا سربازان پوتین در حومه کی یف زمینگیر شده اند و بمباران و موشکباران پوتینی به کشته شدن و نابودی ساختمانهای غیر نظامی تبدیل شده.هر قدر مقاومت در مقابل تسخیر کی یف بالا رود ارتش پوتین بیشتر مجبور است این شهر را بمباران کند و این بمبارانها اثرات تبلیغاتی شدیدی بر علیه پوتین خواهد داشت که با شعار “ما به مردم اوکرائین کاری نداریم اینها هم خون ما هستند” نقش بر اب می شود.

حکومت اوکرائین همجنان در کی یف متمرکز است و مسلح کردن مردم همجنان ادامه دارد.نظام دفاعی شهر کیف در حال تحکیم است و مارشناسان احتمال می دهند که تسخیر کی یف تبدیل شود به یک جنگ فرسایشی که به ضرر سربازان روسی است.

شهر اوکرائین نزدیک به ۳ میلیون جمعیت دارد و این تعداد سرباز روسی که مجبورند جنگ تن به تن و خانه بخانه بکنند دچار همان مصیبتی خواهند شد که سربازان امریکا در ورود به شهرهای عراقی .

(۳)زمان به ضرر پوتین است و به نفع حکومت امریکا و حکومتهای عرب و حکومت جوکر اوکرائین:

از انجا که تسخیر کی یف یک اهمیت سیاسی و نظامی دارد الان مرکز توحه هاست.همانطور که گفتم سلاح های سنگین و موشکها و تانکها در یک جنگ شهری ناتوانند خصوصا اگر ادعا این باشد که قرار است مردم اسیب نبینند!

از زمانی که پوتین به خاک اوکرائین پا گذاشت زمان بر علیه او عمل می کند.درماندگی او و سربازانش در کی یف ادعای “ابر قدرت نظامی جهان” را بباد می دهد.

اوکرائین کی یف هم نیست .اوکرائین سرزمین وسیعی است که ۲۰۰ هزار سرباز روسی از پسش برنخواهند امد.

منابع وسیع حکومتهای غرب و ارتش مخفی غربیها در اوکرائین فعالست و هر قدر زمان بگذرد این ارتش مخفی و اطلاعاتی این شبکه سازماندهی شده حکومت اوکرائین دست بالا پیدا خواهد کرد.

اگر پوتین طی چند روز اینده نتواند بر پایتخت اوکرائین مسلط شود اغاز پایانش خواهد بود.از اینجهت او به قماری متوسل شده که امکان پیروزیش بسیار اندکست و شکستش حداقل پایان سیاسی پوتین خواهد بود.

از همین الان غرب از جوکر اوکرائین “زلنسکی” یک قهرمان یک اسپارتاکوس ساخته! این اوسکوال جوکر سینه سپر می کند و می گوید در کی یف خواهد ماند و خواهد جنگید! 

شکست پوتین در گرفتن کی یف بی تردید رهبری کنونی اوکرائین را محکمتر خواهد کرد و امکانات انها را برای پیوستن به ناتو که کابوس پوتین است بیشتر خواهد شد.

(۴)استراتژی حکومت امریکا و حکومتهای اروپا در مهار تدریجی و مهار ارتش پوتین:

حکومت امریکا و حکومتهای عرب روانشناسی پوتین خور محور و دیکتاتور و کم عقل را خوب  شناخته اند و برنامه کوتاه مدت و بلند مدتی برای او ترتیب داده اند. 

در کوتاه مدت زمین گیر کردن ارتش پوتین در دروازه های کی یف اما این فقط نیست.یک جنگ روانی وسیع یک بایکوت وسیع مالی و بایکوت .انتقال وسیع تجهیزات نظامی به درون اوکرائین بطور علنی انجام می شود.

دیروز اعلام شد ناتو در حال اماده باش شده در مرزهای خود با روسیه .غر ب در حال اماده سازی خود برای جنگ اطلعاتی جنگ سیبرنتی است که روسیه ممکنست اغاز کند.

تلاشها همینطور روی حداسازی حکومت چین از روسیه است.هدف اینست که پوتین بطور شخصی و بعنوان حکومت زیر فشار حداکثری قرار گیرد.

ماهیت شخصیتی پوتین زیر ذره بین روانشناسانست و تلاش برای منزوی کردن او درون روسیه در جریانست.

تظاهرات ضد جنگ در روسیه و اوکرائین و کشورهای اروپائی در حال توسعه است و انتشار عکسهای خرابه های شهرهای اوکرائین ادامه دارد.

حکومت امریکا در حال حاضر نیاز ندارد که ناتو را مستقیم وارد درگیری با پوتین بکند چرا که پوتین خودش را دارد شکست می دهد!

(۵)بالاخره پوتین و رویاهایش چه می شوند؟ 

آن تاریخی که پوتین سعی کرد با اتکا به آن ثابت کند که اوکرائین کشور مستقل نیست و ساخته بلشویکهاست! همان تاریخ نشان می دهد که اوسکولهائی مثل پوتین یا صدام یا خمینی همواره خودشان خودشان را شکست داده اند منتهی تاوانش را مردم داده اند.

من شانسی برای پوتین در پیروزی در این منحلابی که بهش وارد شده نمی بینم.حتی اگر با کشتار و خرابی بتواند کی یف را تسخیر کند او حاکم اوکرائین نخواهد شد.

غرب اماده تبدیل جنگ “سریع” پوتین است به جنگی فرسایشی و خورد کردن رویای پوتینی روی سرش!

از دید من رویاهای پوتینی مالیخولیای ناسیونالیزم روسی راه پیروز شدن ندارد.شکست او البته شکست تلاش “بلوک روسیه و چین” برای توسعه قطب بندی جهانی نخواهد بود.

سرمایه داری جهانی در بحرانی است که دنیا را به استانه این قطب بندی کشنده و دعوا سر مناظق تحت نفوذ همانطور که جنگ اول و دوم جهانی را  ساخت همانطور به رویاروئی جدید خواهد انجامید.

تنها راه برون رفت از این بحران در گروی سازماندهی جنبش جهانی برای خلاصی از سرمایه داریست برای نجات بشریت از منجلابی که سرمایه داری در دنیا ساخته و پوتینها و خمینی ها و صدامها و طالبانها و داعش ها اوکسولهائی دست ساخت این نظامند.

بیرون دعوای پوتین و حکومتهای غربی باید جبهه مبارزه با جنگ را سازمان داد.

منابع دیگر:

تشدید بحران جنگ سردی  در اوکرائین و افزایش امکان تسریع توافق برجام 

www.azadi-b.com/?p=18802

نگرانیهادر مورد اغاز مرحله جدیدی از جنگ سرد در سطح جهان)

در حاشیه: تمرکز نظامی روسیه در مرزهای اوکرائین و افزایش فشار روسیه به بلوک غرب 

www.azadi-b.com/?p=16304

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate