مسبب اصلی کشتار کارگران معدنچی رژیم جمهوری اسلامی و کارفرمایانند!

با کمال تاسف عصر  روز پنج شنبه ۱۶ اردبیهشت ماه پیکر بیجان کارگران معدن البرز، میلاد روشنایی و اصغر افضلی زیر خروارها تل سنگ و خاک پیدا شد! روز یک می روز جهانی کارگر بجای اینکه کارگران معدن زغال البرز شرقی، میان خانواده هایشان حضور یابند و کیفرخواست خود علیه سرمایه داران را جشن بگیرند در حین کار زیر آوار کوهی از گل و سنگ گیر می افتند! دولت و کارفرمایان در کمال خونسری و بدون اینکه خم به ابرو بیاوردند در پاسخ به خانواده  و همکارانشان این کشتار عمد کارگران را توجیهه کردند. مدیر عامل شرکت زغال سنگ اعلام نمودند جستجو برای یافتن کارگران در جریان است. 

پدیده کشتار کارگران در حین کار پیشینه اش به قدمت این نظام دارد. دولت و کارفرمایان برای توجیه گرفتن جان کارگران اکثرا تقصیر آنرا را به گردن خود کارگران میاندازند که سهل انگاری آنها موجب چنین سوانحی دلخراش میگردد! در حالیکه وجود چنین پدیده ای عدم استانداردهای ایمنی محیط کار است. توضیح به همین سادگی است و شناخت عامل و مسبب کشتار کارگران هم به همین سادگی قابل تشخیص است دولت و کارفرمایانند. 

دولت و کارفرمایان حاضر به هزینه کردن برای بالا بردن استانداردهای ایمنی نیستند، چرا که میباید دولت و کارفرمایان از سودشان بزنند تا محیط کار را برای کارگران امن نگه دارند.
در بیان واقع ضایعات جانگداز به موجب عدم تامین استانداردهای ایمنی از سوی صاحبان سرمایه، محیط کار را برای کارگران به قتلگاهی تبدیل نموده. دولت و کارفرمایان بار اولشان نیست که در کمال وقاحت حادثه مرگ کارگران را سهل انگاری از سوی کارگران اعلام میکنند. کارگران هر چند بیش از چهار دهه است از سوی این رژیم با این بی حقوقی ها مورد تعرض واقع شده و میشوند و ابتدائی ترین حقوقشان از سوی دولت و کارفرمایان پایمال میگردد اما کماکان مبارزه اشان در حال رشد و اعتلا است. مرگ کارگران در محیط کار را با توجیهات یاوه سرایانه رژیم مبنی بر “سهل انگاری کارگران در حین کار” نمی شود توجیه کرد. یقینا کارگران معدن زغال البرز شرقی با مبارزه پیگیرانه و دوشادوش با همطبقه ایهای خود در سراسر ایران این ضایعه را به دستاوردی علیه همه این بی حقوقیها تبدیل خواهند کرد و صفوف طبقاتی خود را علیه وضع موجود انسجام بیشتری خواهند بخشید. جا دارد این ضایعه بزرگ را به خانواده عزیز همه جانباختگان و جنبش کارگری ایران تسلیت گفت و آزادیخواهان و برابری طلبان را در کنار خود ببینند. 

راه رهایی کامل در گرو سرنگونی انقلابی این رژیم سرمایه دارییست

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران!

 ناصر بابامیری    ۰۷.۰۵.۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate