گله داعشیها در کردستان به تحریک رژیم در حال سر جنباندن!

امسال هم در آستانه یک می روز جهانی کارگر، برغم محدودیتها و سرکوب همیشگی که رژیم ایران بر سر راه برگزاری این مراسم ایجاد کرد و برغم پاندمی کرونا، فعالین جنبش کارگری و سایر اقشار پیشرو با صدور بیانیه ها و تجمع های اعتراضی ضمن “رعایت مقررات پروتکل سازمان بهداشت جهانی” در شهرهای زیادی بسیار باشکوه به پیشواز آن رفته و کیفرخواست خود علیه رژیم سرمایه داری ایران را صریحا بیان کردند. رژیم سرکوبگر ایران امسال نیز همه ظرفیتهای ارتجاعی خود را از هفته ها پیش برای رویارویی و کمرنگ کردن اثرات این مارش عظیم بر اتحاد و همبستگی مبارزاتی مردم را به کار گرفت؛ به صف تجمعات حمله ور گشت و تعدادی را در شهرها گروگان گرفت تا مانع برگزاری مراسمات گردد، اما سرش به سنگ خورد. 

شهر مریوان از جمله شهرهایی بود که برغم فضای امنیتی حاکم بر آن، تجمع یک می را با قرائت قطعنامه ای که از سوی چند کانون، سندیکا، جمعیت، انجمن و فعالین کارگری تدوین شده بود، با جسارتی ستودنی برگزار و در تاریخ مبارزاتی خود ثبت کرد و خوف و ترس زیادی در دل دشمنان طبقاتی انداخت. بدنبال این مراسم سلفیهای فسیل شده مذهبی هم خطر علیه خود را بیشتر احساس کردند و با تحریک رژیم شروع کردند به سر و دم جنباندن. لازم به ذکر است، اراذل و اوباش سلفی اعم از مفتی زاده ها در اوایل انقلاب هم در برابر صف آزادیخواهی خواستند با شمشیر و قمه و دم جنباندن برای حکومت آخوندی، بساط مذهب را در کنار آنان پهن کنند اما کسی هست فراموش کرده باشد در همان دوره از سوی پیشروان و کمونیستها و کارگران آگاه در کردستان اعم از شهر مریوان، شهر کوچ تاریخی، سنگر انقلابیون، چه پاسخ دهان شکنی گرفتند؟! 

گله داعشیها در کردستان سالهاست در تلاشند تا نقش حاکمیت قلدرانه این قلمرو را با همدستی رژیم، راسا خود به عهده بگیرند، اما روز به روز بازار کاسبکارانه هر دو بی رونق و رونق تر گشته. وقتی دیدند در ایام ریاکارانه “ماه رمضان” و دیگر اعیاد آیینی کسی برای ایدئولوژی و سنتهای پوسیده آنها تره خورد نمیکند و مذهب در نزد اکثریت عظیم جامعه به ضد ارزش تبدیل شده، مشروب فروشی جوانی به اسم جمال فیضی را بهانه کردند برای گانگستربازی از نوع زامبیها و ایشان را بشدت مجروح کردند! اتفاقی نیست قداربندهای اسلامی محله دارسیران شهر مریوان، محله ای که پیشینه ای درخشان از مبارزه علیه مذهبیون، طوایف عشیره و خوانین نه تنها در دوره حاکمیت این رژیم بلکه از دوران رژیم پادشاهی علیه ارتجاع محلی را پشت سر دارد، برگزیدند! اما وقتی قمه و شمشیرچرخانی آنها در برابر مقاومت مردم خصوصا زنان و جوانان متنفر از آنان نتوانست چندان تاب بیاورد و در سوراخ هایشان قایم شدند، اینبار صحنه گردان اصلی این اراذل و اوباش رژیم اسلامی راسا سر و کله شان پیدا میشود و با شلیک هوایی و گاز اشک آور صفوف مردم معترض را مورد هجوم وحشیانه قرار میدهند و جوانان زیادی را به اسارت در میاورند. اوباش اسلامی وقتی رشد آزادیخواهی و برابری طلبی در جامعه ایران بشدت پایه های رژیم فرتوتشان را به لرزه انداخته، حتی به حربه های کهنه هر چند در گذشته امتحان پس داده متوسل گشته اند. اینکه دست گله مفتی زاده ها و سایر جک و جانوران مذهبی را باز میگذارند تا فضا را بیش از پیش به سموم اسلامی آلوده کنند، اوج استیصال و درماندگی این رژیم را می رساند و بس. اما کارگران، سوسیالیستها، پیشروان آزادیخواه شهر مریوان یقینا اینبار هم با هوشیاری و درایت همیشگی این پروژه را نیز کما فی سابق خنثی خواهند نمود و صف مبارزاتی خود را با گامهای استوار متحدانه تر و همبسته تر از پیش هدایت خواهند کرد.

زنده باد صف مبارزه آزادیخواهانه علیه مناسبات ارتجاعی حاکم!

ناصر بابامیری ۰۳.۰۵.۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate