جنگ قدرت و سوداگری بی ربط به جامعه اما قربانیان آن در دو سو مردم بیدفاع هستند!

طی چند روز گذشته دوباره موشک پرانیها بسوی شهرهای فلسطین و اسرائیل از سر گرفته شده. جنگی خانمان برانداز شروع شده که بیشترین قربانیان آن در دو سوی این جنگ افروزی مردم عادی و کودکان بی دفاع هستند. تا کنون در دو سوی این جنگ افروزی ده ها نفر کشته و صدها نفر زخمی شده اند.
لااقل طی چند دهه گذشته دولتهای اسرائیلی و حامیانشان و گروهای جهادی حماس و حزب الله در فلسطین نه تنها دنبال راه حل واقعبینانه برای حل مسئله فلسطین نبوده و نیستند بلکه بانی و مسبب اصلی این جنگ افروزی خود این جنایتکاران و سوداگرانند. اساسا حل مسئله فلسطین دغدغه اصلی آنها نیست. هر کدام در این کشمکش اهداف خود را تعقیب میکنند و دارند نان این جنگ را می خورند. در بیان واقع همه راه حلهای کنونی و بطور اخص پروژه اینکه بیت المقدس پایتخت اسرائیل گردد که از سوی یکی از شارلاتانهای سیاسی، ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا استارت زده شد، این معضل گره ای در منطقه را بمراتب بغرنج و مشکل سازتر کرده، همه و همه از دم استخوان لایه زخم گذاشتن بوده و بس.
یافتن راه حل “کمیته حقیقت یاب”، ” دیده بان حقوق بشر” که بیشتر شبیه کار فلاسفه شده و مشغول کشف و شهود است و در واقع حقیقت را به مسلخگاه برده. چراکه تا میخواهد پرونده جنایتی را کشف و بررسی کند، البته اگر نگران این نباشد کشف حقایق بجایی ختم شود پرده از بی طرف نبودن خود در این جدالها بردارد، ده ها جنایت دیگر “کمیته حقیقت یاب” را از ادامه تحقیات باز میدارد، و تازه اولیها را بایگانی و فراموش میکند. در واقع آنها از وقوع رویدادها چنان عقب هستند که جز اسمی بامسما چیزی از آن دیده نمیشود! پرونده نژاد پرستی ناتانیاهو هنوز زیر بغل کمیته حقیقت یاب در دالانهای دیده بان حقوق بشر و سازمان ملل میچرخد که موشکها سپهر شهرهای فلسطین را می شکافد و روی سر مردم آوار بجا میگذارد. ضمنا پرونده ترویستهای اسلام سیاسی نیز در این دالانها چندین دهه است گرد و خاک میخورد که موشکهایشان بر سر مردم بیدفاع در اسرائیل فرود میاید.
مبرهن است به صرف اینکه اولین موشک پرتابی از سوی حماس و جهادیهای فلسطین شلیک گردید یا دولت تا دندان مسلح اسرائیل نمی توان این جنگ که پیشینه خونبار چندین دهه را پشت سر دارد توضیح داد. اکثریت اقشار آگاه مردم در دو سوی مرزها بهتر از ” کمیته حقیت یاب” سازمان ملل اینرا دریافته اند پشت این جنگ افروزی، منافع زمینی و عینی خوابیده که نمیگذارد این کشتار و نسل کشی خاتمه یابد. منافع زمینی که بیرحمانه بشریت اعم از کودک و پیر و جوان را گوشت دم توپ میکند بدون اینکه خم به ابرو بیاورد. خانه و کاشانه را در اینسو و آنسو بر سر ساکنان فرو می ریزد و زندگیشان را به تباهی کامل می کشاند، بدون اینکه ککش هم بگزد. نه دولت نژاد پرست اسرائیل برای اکثریت شهروندان خودش در این مملکت ارزشی قائل است، نه به این اعتنا دارد اکثریت عظیم جامعه خواهان این جنگ افروزی نیستند که در آن همنوعانشان در آنسوی مرزهای ساختگی به این شیوه مورد تعرض وحشیانه واقع میشوند. کمااینکه جان و زندگی ساکنین فلسطین هم نزد گروهای حماس، حزب الله و جهادیهای اسلامی و سایر شرکای منطقه ایشان به ذره ارزش ندارد و از اینرو با زور و توحش در کنار خانه و کاشانه آنها پناه گرفته اند و جامعه را به سنگر دفاعی خود تبدیل نموده اند. به همین اعتبار تقویت و رشد صف آزادیخواهی و برابری طلبی در دو سوی این جدالها، تنها راه حل واقعبینانه جهت پایان دادن به این کشمکش و جنگ افروزیهای خانمان برانداز است. شهروندان آگاه اسرائیلی و فلسطینی نباید بگذارند بیش از این عرصه کار و زندگی آنها به محل تاخت و تاز دولت نژادپرست و سوداگران سیاسی از یکسو و اسلام سیاسی از دیگر سو بدل گردد. شهروندان آگاه در دو سوی مرزها دیگر نباید بگذارند به بهانه های مذهبی، قومی، نژادی…غیرو ذالک میان آنها دیوار چین بکشند.
باید علیه کشتار مردم بیدفاع در دو سوی این جنگ افروزی به پاخاست!
زنده باد سوسیالیزم!
ناصر بابامیری ۱۴.۰۵.۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate