رژیم ایران به روی مردم بپاخاسته خوزستان علیه مشکل بی آبی آتش گشود!

از شامگاه آخر هفته ۲۴ تیر ماه مردم خشمگین و خصوصا جوانان شهرهای خوزستان اعم از اهواز، ماهشهر، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، قلعه چنعان، کوت عبدالله، شادگان و حمیدیه و چندین شهر دیگر، در اعتراض به قطع آب و برق به خیابانها آمدند و اعتراض کردند. اما رژیم بجای پاسخ به نیازهای حیاتی مردم بپاخاسته، گله های اراذل و اوباش امنیتی را جهت سرکوب فرستاد و به صفوف معترضین در این شهرها در اوج توحش آتش گشودند تا آنها را مرعوب کنند و به خانه هایشان برگردند. اما مردم جان به لب رسیده که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند این تهدیدات نتوانست جلودارشان باشد و با مشتهای گره کرده در هوا، با جسارتی ستودنی وارد رویارویی با نیروهای امنیتی تا دندان مسلح گشتند. موج خروشان اعتراضات که لحظه به لحظه مردم بیشتری به صفوف آن ملحق میشد، صحنه های بسیار شکوهمندی از قدرت تسخیر آنان را به نمایش در آورد که قشون نیروهای سرکوبگر در برابر آن تاب مقاومت نیاوردند و پا به فرار میگذاشتند. 

گزارشها تا کنون حاکی از اینست چهار نفر به اسامی: “قاسم حمید بازم الناصری” در کوی کانتکس اهواز، “علی مزرعه” در منطقه‌ی کوی زویه، “مصطفی نعیماوی”، اهل شادگان و “حسین آل ناصر” از اهالی سوسنگرد با شلیک مستقیم نیروی امنیتی رژیم جانشان را از دست داده اند، و ده ها نفر نیز زخمی شده اند و آمار دستگیر شدگان نیز بالغ بر صد نفر تخمین زده شده. 

بی آبی و نبود برق در کنار سایر مصائب و مشقات زندگی سالانه که مسبب اصلی آن کسی جز رژیم ایران نیست، بطور واقع برای مردم دیگر حق حیاتی باقی نگذاشته. در گرمای طاقت فرسا و سوزان خوزستان باغها، علفزارها، کشتزارها و تالابها از بی آبی یکی یکی خشک و نابود شده اند. روستائیان و شهرهای استان خوزستان که سالهاست با مشکل بی آبی مواجه هستند و آنرا هشدار جدی علیه زندگی خود دیده اند، بارها این تهدیدات را به گوش لاشخوران رده بالای رژیم رسانده اند و علیه این بحران بی آبی اعتراض کرده اند که عامدانه حکومت با سد سازیها و حفر چاهای عمیق غیر استاندارد و عدم رسیدگی به لایروبی سدهای بزرگ در این استان خطر خشکسالی را سد برابر افزایش داده اند از یکسو. از دیگر سو نبود زیر ساختهای استاندارد شهری و دزدیدن هزینه های هنگفت آن که میتوانست با تاسیس پروژه های اصولی ذخیره آب، نیازمندیهای آب شهروندان این استان را بسادگی تامین کرد تا تهدیدات علیه حیات شهروندان به این شیوه دو صد چندان نگردد. اما رژیم ایران که اساسا خود را در برابر جان و زندگی مردم به ذره مسئول نمی بیند نه تنها به این هشدارها و اعتراضات اعتنا نکرده بلکه به روال همیشگی در قبال همه وظایف شانه بالا انداخته و پاسخ آنرا با تعرض افسار گسیخته، کشتار، شکنجه و گلوله داده است. همین امر موجب گشته زندگی در شهرها نیز با قطع بی رویه آب و برق به شیوه ای اسفبار بشدت مختل گردد.

خیزش چند روزه مردم در استان خوزستان علیه مشکل بی آب و قطع برق در اثنایی روی میدهد که اوضاع در سایر استانها و مناطق ایران هم اگر بدتر نباشد دست کمی از آن ندارد. در این مملکت چهار دهه بیشتر است آزادی، رفاه، آسایش و امنیت از اکثریت شهروندان آن سلب گردیده. در سایه این رژیم منحوس سرمایه داری روز به روز زندگی آنان به تباهی بیشتری کشیده میشود. دیگر حتی از حیاتی ترین نیازمندیها که آب، نان و برق باشد نیز خبری نیست. طی چند ماه گذشته میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیمارانی که ادامه حیاتشان در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانها تامین میگردد، یا با دستگاههای اکسیژن قادر به حیات هستند، بدیهی است به چه شیوه دهشتباری به دلیل قطعی برق دو چندان افزایش یافته. جهنمی که رژیم متوحش اسلامی برای اکثریت عظیم جامعه بوجود آورده دیگر غیرقابل تحمل گشته. 

مردم بپاخاسته خوزستان برای اینکه اعتراضاتشان هر چه کم هزینه تر به دستاوردهای غیر قابل برگشت بیانجامد جا دارد اعترض خود را با مبارزات و اعتصاب ده هزار نفری کارگران نفت و گاز و پتروشیمی که یکماه است در جریانست و با کارگران هفت تپه که خواهان تغییر وضع موجود و ایجاد بهبودی در زندگی خود و کل همنوعان خود در جامعه نیز می باشند، گره بزنند و همسو کنند. رمز پیروزی در این مبارزات در گرو تشکل و اتحاد هر چه سراسری تر است.

ضمن اینکه باید از مبارزات مردم بپاخاسته خوزستان و کارگران اعتصابی نفت و هفت تپه حمایت و پشتبانی کرد بایستی از راهی که برایمان ممکن است با تقویت و گسترش آن جهت به زانو درآوردن این رژیم وارد عمل شویم. در پایان جا دارد، ضمن محکوم کردن عمل سرکوبگرانه رژیم به خانواده داغدیده همه جانباختگان تسلیت گفت و در اندوهشان سهیم و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه دستگیر شدگان بود.

ننگ بر این رژیم ضد بشری!

زنده باد مبارزه مردم بپاخاسته خوزستان!

زنده باد رزم کارگران اعتصابی!

۱۹.۰۷.۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate