ارتش صهیونیستی در استانه رفح ، استانه یک فاجعه انسانی دیگر

ارتش صهیونیستی در استانه رفح ، استانه یک فاجعه انسانی دیگر

مقدمه:

ارتش صهیونیستی و جنایتکار اسرائیل در حاشیه شهر رفح در نزدیکی مرز مصر در حال اماده سازی خود برای تهاج و تخریب آخرین منطقه شهرنشین فلسطینی در غزه است .

سیاستمداران صهیونیست و نژاد پرست اسرائیل مستاصل تر از همیشه همچنان برنامه تخریب کامل غزه را در شرایطی ذنبال می کنند که نمی دانند با نزدیک به دو میلیون فلسطینی گیر افتاده در منطقه رفح چه کنند.

نتنیاهوی چنایتکار فرموده که اون فلسطینی های غیر نظامی باید رفح را تخلیه کنند در حالیکه مردم فلسطین در این منطقه که در خیابانها و در بدترین شرایط گیر افتاده اند جائی ندارند که بروند .

حکومت مصر سربازهایش را به مرز خود کشانده و بارها اعلام کرده از کوچاندن مردم فلسطین به مصر جلوگیری خواهد کرد.

حمله ارتش جنایتکار اسرائیل به رفح با این ادعاست که این جنایتکاران صهیونیست می خواهند نیروهای حماس و جهاد اسلامی و سایر نیروهای فلسطینی را ریشه کن کنند در حالیکه گزارشات خودشان نشان می دهد که حتی ۳۰ در صد از نیروها را نتوانسته اند بزنند.

سیاست نابودسازی تمام خانه ها و تاسیسات بهداشتی بطور سیستماتیک آخرین بیمارستانهای غزه را نابود کرده اند و تا همینجا در رسیدن به اهداف اعلام شده خود ناتوان بوده اند.

ارتش اسرائیل و سیاستمداران صهیونیست در حین تمرکز در اطراف رفح بطور واقعی بازنده جنگی هستند که هدفش نابودی مردم فلسطین و نابودی نیروهای مقاومت فلسطینی بوده و تا همینجا هم گروگانهایشان را هم نتوانسته اند آزاد کنند و تعدادی زیادی از این گروگانها توسط حملات خودشان کشته شده اند.

(۱)حکومت امریکا و حکومتهای غربی و “نگرانی ” از تهاجم نظامی به رفح:

بایدن شارلاتان و حکومت المان اظهار “نگرانی” کردند و حتی پیشنهاد کردند که حانیان صهیونیست مواظب باشند مردم اسیب نبینند!

در حالیکه حمله نظامی به رفح امکان ندارد که به بزرگترین جنایت بر علیه غیر نظامیان نینجامد.

در حالیکه فشار افکار عمومی امریکا و اروپا بیشتر روی حاکمان برای پایان دادن عملی به حمایت نظامی متمرکز می شود ، حکومت امریکا و غرب همچنان به حمایت صهیونیستها با بی شرمی ادامه می دهند.

(۲)حکومت روسیه و چین و بی عملی در مورد جنایات اسرائیل در غزه

در تمام مدتی که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت در غزه شد حکومتهای روسیه و چین کوچکترین حرکت عملی در جلوگیری از جنایات اسرائیل نکردند. 

گاها اینها اعلامیه دادند و اظهار “نگرانی” کردند یا در سازمان ملل خواست اتش بس را حمایت کردند اما نه بیش از این!

از این زشت تر مصاحبه وزیر خارجه شارلاتان روسیه بود که عمل ارتش خود در اوکرائین را مشابه عمل جانیان اسرائیلی در غزه نامید!

رفتار روسیه و چین نمونه های بسیار جالب هم اوازی عملی با حکومتهای غربی و فرصت طلبی ناب و روی دو صندلی نشستن است.اینها “خط قرمز” غربیها را  رعایت می کنند چرا که نمی خواهند در “بحران خاورمیانه” درگیر شوند!

(۳)چه افقی عملی برای پایان جنایات اسرائیل در غزه وجود دارد؟

انطور که روشنست ارتش اسرائیل و حکومت نتنیاهو را غربیها رها کرده اند تا به جنایاتش ادامه دهد و فزه را از امکان زندگی کردن خالی کند. به رغم اینکه اینها در این مدت نتوانسته اند نیروهای مقاومت فلسطینی را ریشه کن کنند و از جهت سیاسی امکانی برای اشتی بین فلسطینیها  باز نگذاشته اند

در شرایطی که “مذاکرات” بین صهیونیستها و حماس و حکومت مصر و قطر در مصر ادامه دارد ، امکان اتش بس کوتاه مدت و رد و بدل کردن گروگانها تنها بخش کوچکی از ماجرای کنونیست .

نتنیاهو تا روی قدرت است با حمایتهائی که ازش می شود ، امکان صلح را سد کرده .حکومت مصر هم با اینکه مقادیری هشدار تعارفی صادر کرده بعید است وارد جنگ با اسرائیل شود.

حکومتهای عرب منجمله مصر با مشکل بدهی های غربی مواجه هستند و در بند شده اند.

فشارهای نظامی حکومت اسرائیل و امریکا روی حب الله لنبان و سوریه و فشار امریکا روی نیروهای رژیم اسلامی و یمن بنوعی فشای ارتش اسرائیل در غزه را بیشتر فراهم کرده .

بررسی این دینامیزم ما را به راه حلی منطقی و عملی نمی رساند.

اساسا فرمولبندیهای دو طرف این جنگ طوری نیست که امکان یک صلح را نزدیک کند.به فرض که ارتش اسرائیل خان یونس و رفح را تسخیر کند به فرض که دهها هزار نفر فلسطینی دیگر را بکشند، انچه از این ماجرا می ماند افزیش بی سابقه تنفر در میان جهان و خاورمیانه از صهیونیستهاست و مشکل بیشتر برای حاکمان نوکر صفت منطقه که بخواهند با اسرائیل روابط بسازند.

تنها راه حل عملی که بتواند صهیونیستها را در منطقه نگه دارد و دوره ای حتی ارامش موقت را بسازند عبارتست از پذیرش وجود کشور فلسطین. اما نتنیاهو و اطرافیانش رسما این راه حل را هم رد کرده اند.

صهیونیستها با  تاسیس کشور فلسطین از سطح خاک اسرائیل مخالفت ماهوی دارند و تنها راه حل باقیمانده ایجاد کشور فلسطین بیرون خاک اسرائیل است مثلا در خاک مصر یا انتقال همه فلسطینیها به کشورهای مختلف منطقه ای و قید ایجاد کشور مستقل فلسطین را زدن.

خواننده ملاحظه می فرماید که این بختک صهیونیستی در قرن ۲۱ چه “راه حلهائی” برای مردم فلسطین ساخته! 

از دید من همه این راه حلها ثابت می کند که تنها راه حل پایان صهیونیزم و رژیم اپارتاید در خاورمیانه است. راه بازگشتی نیست و ۸۰ سال جنایت نتوانسته این حکومت صهیونیستی را به منطقه حقنه کند.

آنچه مهم است ادامه مبارزه همه جانبه با حکومت آپارتاید است و شکست دادن این جگومت جانی و حامیانش در صحنه نبرد.

نباید جهان به اعلام “نگرانی” محدود شود.جنایت در رفح بخشی از جنایات تاریخی صهیونیستها و حامیانشان در خاورمیانه است.نتنیاهو و خط او تنها راه حل صهیونیستی برای مسئله فلسطین است و در میان اسرائیلیها بقیه دچار چوس ناله های بی ارزش هستند.نباید منتظر یک “جناح صلح طلب” و عاشق فلسطین در اسرائیل گشت.حتی گرایشات “لیبرال” حکومت اسرائیل جتی مدعیان چپ و کمونیست اسرائیلی حرف حساب ندارند بزنند.

جامعه اسرائیل یک جامعه متجاوز و نژاد پرست است بجز برده های فلسطینی که در ان زندگی می کنند.

جامعه اسرائیل تابلوی نظام افریقای جنوبی است.تا سعیدها حاکم بودند چیزی جز جنایت در افریقای جنوبی حاکم نبود!

پایان اپارتاید راه حل افریقا بود حالا هم پایان صهیونیزم راه جل خاورمیانه است و اغاز روند صلح دائم و تعیین تکلیف با اسلامیهای جانی که ماسک حمایت از فلسطین زده اند.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate