تایید حکم حمید نوری در دادگاه استیناف سوئد و بقیه ماجرای غم انگیز “عدالت”

دادگاه استیناف سوئد حکم خبس حمید نوری را تایید کرد. حمید نوری از بهترین وکلا استفاده کرد(منجمله وزیر سابق دادگستری سوئد) اما دادگاه استیناف سوئد همجنان حکم او را تایید کرد.

برخی خیلی خوشحال شدند و این حکم را “حلس ابد” نامیدند در حالیکه بخود دروغ می گویند چرا که در سوئد حبس ابد وجود ندارد  و منظورشان واقعا ابد نیست! از این بخود دروغگوئی بگذرم اما حمید نوری و وکلایش می توانند به دادگاه عالی سوئید شکایت ببرند و این ماجرا همچنان ادامه خواهد داشت.

دادگاه عالی سوئد می تواند هم این حکم را تغییر دهد و هم به مجلس سوئد مراجعه کند و در چهارچوب “معاوضه” به دولت سوئد این امکان را بدهد که این جنایتکار را با “شهروندی”سوئی در ایران معاوضه شرعی کند.

همه عاقلان می دانند که رهبران اروپا و امریکا مثل سایر رهبران دنیا شدیدا اهل بخیه و معامله هستند و بودند و چیزی بنام عدالت فقط ویتیرین اینهاست.

اما هنوز حوهر دادگاه استیناف سوئد خشک نشده در اونطرف رینگ دروغین ما اغاز دور سوم دادگاه یوهان قلودرس را در ایران داشتیم که متهم به فساد فی الارض است و جاسوسی برای اسرائیل.! حاکمان جانی ایران از همین الان طرف مورد معامله را هم اعلام کردند .(*)

اینها را نوشتم چون یک عده خیلی به خود دروغگوئی مشغولند و از کلماتی مثل “حکم ابد” اونجور حرف می زنند که ممکنست خودشان هم باور کنند ! 

خیر! تاکیید من اینست که این خیمه شب بازی است و فورباغه رنگ کردن.همین دولت سوئد در مقابل جانیان اسرائیلی که بیش از ۱۹ هزار انسان را قتل عام کرده اند چه کردند؟ همین دادگاه “شریف” سوئد ” که چهره انسانگرائی به خودش زده؟ 

پیشنهاد من به ادمهای عاقل اینست که مواظب باشند کسی گول این بازیها را نخورد.بسیار خوبست که مبارزان ازادی به دادگاه رفتند و حمید نوری محاکمه شد اما بقیه ماجرا یعنی اعتقاد به عدالت در سوئد را اجازه بدهید بیضوی اعلام کنیم!

وقتی جامعه وارد مرحله واقعی سرنگونی نظم موجود در ایران شود اونزمان عدالت برای امثال حمید نوری قابل انتظار است.بقیه ماجرا مثل همین “حکم اید” میمون بازیست!

بازهم از من گفتن!

(*) خبر دادگاه یوهان فلودرس به اتهام فساد فی الارض:

سخنگو «قوه قضاییه» جمهوری اسلامی، از برگزاری سومین جلسه دادگاه شهروند سوئدی زندانی در ایران، با اتهام «فساد فی‌الارض» خبر داد.

این دادگاه درست یک روز پس از اعلام رای دادگاه تجدیدنظر سوئد و تایید حکم «حبس ابد» حمید نوری، متهم به دست‌داشتن در اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ برگزار شده است.

«یوهان فلودروس»، کارمند سوئدی دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا در فروردین۱۴۰۲ در ایران بازداشت شد، اما خبر بازداشت و محاکمه او روز چهارشنبه۱۷آبان‌ در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد، هنگامی که «مسعود ستایشی»، سخنگو قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی از ارسال پرونده این شهروند سوئدی به دادگاه برای صدور کیفرخواست خبر داد.

در جلسه مطبوعاتی سخنگو قوهقضاییه که روز ۲۹آذر۱۴۰۲ برگزار شده است، تایید شده که جلسه دادرسی پرونده فلودروس در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در روز ۲۷آذر، درست یک روز پیش از اعلام رای دادگاه تجدیدنظر سوئد در مورد پرونده حمید نوری برگزار شده و کاردار سوئد نیز در آن حاضر بوده است.

اتهامات دقیق این شهروند سوئدی توسط آقای ستایشی به‌دلیل آنچه «محدودیت‌های قانونی» خوانده شد اعلام نشده است، اما او در توضیحات خود اتهامات مطرح شده در کیفرخواست را موضوع مربوط به ماده ۲۸۶ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی و همچنین ماده ۶ «قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» دانست.

پیش‌از این رسانه خبری قوه‌قضاییه، میزان «اتهامات» فلودروس، شهروند سوئدی، را همکاری اطلاعاتی با اسراییل عنوان کرده و گفته شده بود که او به «افساد فی الارض» و «اقدامات گسترده علیه امنیت کشور» متهم است.

مواد قانونی که سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری روز چهارشنبه۲۹آذر به آن‌ها اشاره کرده روشن می‌کند که این شهروند اروپایی با تهاماتی همچون «مفسد فی‌الارض»، «اجتماع و تبانی» برای ارتکاب «جرایمی بر ضد امنیت داخلی یا خارج کشور» و همچنین «همکاری اطلاعاتی یا جاسوسی» به‌نفع اسراییل مواجه است که براساس قوانین جمهوری اسلامی، می‌تواند مجازات مرگ برای او به دنبال داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد برگزاری این دادگاه یک روز پیش از برگزاری دادگاه حمید نوری و رسانه‌ای کردن آن یک روز پس از تایید حکم این دادیار سابق قوه‌قضایه، تحلیل‌ها درباره تلاش جمهوری اسلامی برای بازگرداندن حمید نوری و ارتباط آن با این پرونده را تقویت کند.

یوهان فلودروس ۲۸فروردین۱۴۰۱ در‌حالی‌که با دوستانش برای سفری تفریحی به ایران رفته بود، به‌اتهام «جاسوسی» بازداشت شد.

خانواده فلودروس گفته‌اند که او «بدون هیچ دلیل موجه یا روند قانونی» به هنگام برگشت، در فرودگاه بازداشت شده است.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate