توماج صالحی  عزیز آزاد شد در آعوشش بگیریم ؛ به بازتوانیش بپردازیم و به مبارزه ادامه دهیم!

خانواده توماج صالحی؛ غزیز ازادیخواهان و برابری طلبان؛ که در اوج اعتراضات سال گذشته بازداشت و به چند سال زندان محکوم شده بود می‌گویند که با قید وثیقه سنگین از زندان دستگرد اصفهان آزاد شده است.

“توماج صالحی ، پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی و مجموعا یک سال و ۲۱ روز حبس ناعادلانه، سرانجام امروز ۲۷ آبان به قید وثیقه از زندان آزاد و به جمع خانواده بزرگ خود بازگشت.

امیر رئیسیان وکیل توماج درباره پرونده او به روزنامه «شرق» گفته است: «در پی فرجام خواهی صورت گرفته در پرونده توماج صالحی، این پرونده در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت، نظر به طرح ایرادات متعدد به دادنامه اولیه، برخی از این ایرادات مورد پذیرش دیوانعالی کشور قرار گرفت و پس از نقض حکم، این پرونده به شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان مسترد شد”

رژیم جانی اسلامی در طی دوران اخیر زندان، انواع شکنجه بدنی و روانی را به توماج تحمیل کردند تا او را بشکنند و در هم بریزند تا او را به غلط کردن وادارند و در بلند مدت چنان او را خرد کنند که دیگر “فکر مبارزه” نباشد”.

متدهای رژیم اسلامی برای همه ازادیخواهان مشخص است و اشنا.رژیم با دستگیری و شکنجه طولانی توماج خطابش به کل مبارزان راه آزادی است.توماج یک گروگان است در دست جانیان رژیم که قهرمانانه مقاومت کرده و در تمام مدت زندانش مبارزان عاشق ازادی یک دم او را فراموش نکردند و نام توماج الان در سراسر جهان ازادیخواه تثبیت شده و او سمبل نسل جوانی است که سر به جانیان خم نکرده .

آزادی توماج مشروط است و با قید وثیقه و توماج مثل سایر ازادیخواهان در ایران امنیتی ندارد و این آزادی او هر لحظه می تواند پایان یابد و دوباره به سلاخ خانه کشیده شود. فعالین جنبش کارگری نمونه هائی مثل اسماعیل بخشی را در کنار خود دارند که همینگونه زیر شکنجه قرار گرفت و حتی بعد ازادی یک دم رهایش نمی کنندو همواره کابوس زندان و شکنجه بالای سرش هست و از حقوق مدنی نیز بی بهره است.

رژیم اسلامی در سایه نظامی گری متعاقب بحران غزه همچنان به زدن و سرکوب و دستگیری ادامه می دهد و خصوصا سمبلها و فعالین جنبش کارگری از هدفهای این جانیان هستند.

توماج صالحی به جنبش ازادیخواهی و برابری طلبی تعلق دارد و باید در اغوشش گرفت و در بازتوانی جسمی و روانی به کمکش شتافت.

در اخبار امده که او دچار شکستیگهای متعدد که ترمیم نیافته می باشد و یک چشم او هم نابینا شده .این اسیبها در مقابل اسیبهای روانی  ناچیزند .

شکنجه مداوم و فشارهای روانی حساب شده دستگیر شدگان را دچار بیماریهای مزمن روانی می کند که به شکل افسردگیها و اصطرابها و هجوم مداوم خاطرات وحشتناک دوران زندان و کابوسها ، زندگی را به انسان تاریک می کند و احتمال خودکشی را بالا می برد. همه این علائم بخشی از بیماری روانی است  که خصوصا در شرایطی که شکنجه و استرسها طولانی مدت انجام می شود حتی به سایکوزها هم می انجامد.

اسیب دیدگان ناشی از شکنجه عموما تا اخر عمر به وضع کاملا عادی برنمی گردند هرچند ویژگیهای فردی و زنتیک می تواند سرنوشت های متفاوت ایجاد کند.

لذا روند بازتوانی توماج صالحی باید توسط یک تیم پزشکی که شامل پزشکان روانپزشک و رواندمانگرها باشد انجام شود.

توماج صالحی برای حمایت از مردم زحمتکش و ازادیخواه به زندان رفت و جامعه موظف است او را رها نکند و همه تلاشها انجام شود که او دیگر به زندان برنگردد.

جنبش ازادیخواه و برابری طلب چه در ایران و چه خارج کشور باید به حمایتهایش از توماج ادامه دهد و او هرگز نباید احساس تنهائی کند.

زنده باد توماج صالحی و ارمانهای انساندوستانه ازادیخواهانه و برابری طلب او!

توماج را در اغوش بگیریم و به پایش گل بریزیم!

منابع بیشتر:

مقالات قبلی این نویسنده در دفاع از توماج صالحی

رژیم اسلامی و استیصال در مقابل توماج صالحی

www.azadi-b.com/?p=35675

چرا مردم ایران و ازادیخواهان دنیا روز تولد توماج صالحی را جشن می گیرند؟ 

www.azadi-b.com/?p=28749

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate