نقدهائی به “چپ” پرواسرائیل و تزهایش

نقدهائی به “چپ” پرواسرائیل و تزهایش

در حاشیه  انتشار مواضع حمید تقوائی بعنوان یک نمونه چپ پرواسرائیل

مقدمه اول:

از ابتدای اغاز جنگی که الان جنگ در غزه نامیده می شود تا بحال من مقالات متعددی نوشتم و از زوایای مختلف  به جمع بندی و تحلیل پرداختم.طبیعی است که در برابر هر واقعه سیاسی درون یا بیرون ایران صف بندیها اغاز شود و متفاوت و متضاد باشد.

در جریان قیام سال ۱۴۰۱ این صف بندیها بصورت ایجاد کمپی عملی از طرح انقلاب مخملی غرب بنام “انقلاب زن زندگی آزادی” در مقابل چپ رادیگالی که می گفت اولا اون انقلاب نیست بلکه قیامی است که طبقات متضاد درش شرکت دارند و دوما نامیدن این قیام به نوع معین خودش انعکاس جایگاه سیاسی راوی است و سوما “زن زندگی آزادی” شعاری ابکی است و لذا راست پروغرب انرا پرچم خود کرده تا در مقابل جنبش کارگری حامی سوسیالیزم خاکریز بسازد.

بخش کوچکی از چپ که مشخصا پروغرب است در اون دوران به پیاده نظام راست پیوست همانطور که در قیامهای قبلی فراخوان “با موسوی کشتی نگیرید” سر می داد و حامی “جنبش همه با هم”  بود.

و باز طبیعی است که در مواجهه با مسئله فلسطین همین صف بندیها تکرار شود و همانها که اسرائیل را “دموکراسی خاورمیانه” نامیده بودنداینبار هم انجام وظیفه نموده و به پیاده نظام سیاست غرب بپیوندند. من در مقالات اخیرم به این قبیله پرداخته ام و تشکر می کنم از حمید تقوائی که رهبر مادامالعمر حزبش می باشد این فرصت را به من داد تا انالیزی داشته باشم و ثابت کنم که نظریاتم در مورد این تقسیم بندیها و قطب بندیها کاملا واقعی است و بطور عینی ما “چپی “داریم که کاملا به موازات تبلیغات غربیها پارو می زند.

مقدمه دوم:

همانطور که در مقالات قبیلم توضیح دادم مسئله فلسطین از ابتدا با تداخل نظام امپریالیستی غرب در منطقه خاورمیانه شکل گرفت مدتها قبل از اینکه اسلام سیاسی حتی زائئیده شود صهیونیزم و نژاد پرستان سفیدی که ماسک یعدی زده اند به منطقه وارد شدند بخاطر کنترل خاورمیانه اونهم زمانی که امپریالیزم انگلیس داشت بدنبال جاسازی نیروی نیابتی می گشت این جانیان بهترین انتخاب بودند. اینجور چیزی بنام کشور اسرائیل شکل گرفت که ربطی هم به مذهب یهودیت نداشت و اون “سرزمین موعود”سازی صهیونیستها تنها کمپین خربگیری بود.

منهم مثل اکثریت مطلق آزادیخواهان و انساندوستان معتقدم که اسلام سیاسی در خاورمیانه بخشی از نظم سرمایه داریست و اتفاقا و تاریخا میوه گندیده همین صهیونیستها مستند به تاریخ. و انصافا هم همفکر هستم با حمید تقوائی که جنبش جهانی حمایت از فلسطین ربطی به حمایت از حماس ندارد .اما تضاد امثال من با امثال پرواسرائیلی هائی مثل حمید تقوائی اینست که در فلسطین (و نه در ایران)تنفنگها باید به کدام سو متمرکز شود تا مسئله ریشه ای حل شود؟!

خواننده دقت کند که امثال حمید تقوائی به این سوال می رسند ازش فرار می کنند و مثل راستهای ایران به فلسطینیها هم نسخه می دهند که “تفنگها را بسمت رژیم اسلامی ایران بگیرید”! اینجاست جوک اینها! اینجاست دم خروس!

حالا مقدمات بالا را داشته باشید نگاهی بیندازیم به “تزهای” حمید تقوائی و با تشگر از ایشان که به من فرصت نقد داد. خواننده دقت کند حمید تقوائی چگونه صغرا کبرا می چیند تا برسد به شعار “همه تفنگها به سمت رژیم اسلامی ایران” و نه در ایران بلکه در فلسطین!:

(۱)جابجا کردن و دستکاری بامزه در امار برای “برابر کردن کشتار دو طرف”!

اولین شعیده حمید تقوائی در دستکاری امار کشته هاست!

امار ارتش اسرائیل را که گفته بود ۱۴۰۰ نفر کشته در اسرائیل ذکر می کند در حالیکه امارهای بعدی توسط مدیای اسرائیل با عکس و اسامی نزدیک به ۹۴۰ نفر بود که نیمی مستقیما نظامی فعال بودند و بسیاری نظامی یواشکی و تعدادی “عیر نظامی” که بخشی از اینها توسط ارتش اسرائیل کشته شدند در زمان مقابله با حماس و رقم واقعی کشته شدگان از کودکان اسرائیلی به ۲۰ نفر هم نرسیده!

اما در سوی دیگر حمید تقوائی از جرجیس امار می اورد و اونهم فقط از کودکان! در حالیکه امار بیمارستهای غزه رقم بالای ۴ هزار کودک و بالای ۷ هزار زن و کودک و تقریب ۱۰ هزار نفر را می دهد که همچنان رو به افزایش است و این تنها نیست بلکه سیاست کثیف کوچ دادن و نابودی کامل غزه را هم اضافه کنیم ببینیم ایا حمید تقوائی عمدا دو عدد ۱۴۰۰ را کنار ۲۳۰۰ گذاشته ا داستان “برابر شود”؟! 

از دید من حمید تقوائی خیلی ناشی است ! خوبست وکیل نشد!

این متد امار سازی را من در مدیای انترناشنال اونهم توسط راست ترین صهیونیستها می بینم که یکیشان همین چند روز پیش ادعا کرد که اسرائیلیها فقط یک نفر و نیم از فلسطینیها در هر حمله کشته اند که این اصلا نسل کشی نیست!

اینجور امارسازیها قرار است به دفاعیه حمید تقوائی کمک کند! صبور باشید!

(۲)”نتنیاهو جناح افراطی اسرائیل است و خیلی بد است”!

اصلاح طلبان حکومت ایران همینطور توده ایها تاریخا اینطور روایت کرده اند که رژیم اسلامی دو جناح دارد و یکیش بد است اون یکی بد نیست.یکی افراطی است!

حالا حمید تقوائی ما را مطلع می کند که سیاستمداران اسرائیل دو نوعند و نوع افراطی دارند اونها بد هستند!

راستی این کشور اسرائیل اساش چیست؟غیر اینست که اساس کشور اسرائیل بر صهیونیزم استوار شده و استوار است؟ قرار نبود کمونیزم “حداکثری” و رادیکال باشد دنبال ریشه ها باشد؟ خواننده ببیند اینها به چه روز افتاده اند!

وکالت حمید تقوائی از “اسرائیل” از این زاویه است که مثل حزب دموکرات امریکا از نتنیاهو بدمان بیاید و همین! جلوتر نرویم که می شویم حامی حماس! این شعیده بازی نخ نمای ایشانست!

(۳)”اسرائیل ستیزی” کار حماس است و رژیم اسلامی !

اینهم نمونه دیگری از تبلیغات قرض گرفته شده از حکومتهای پرواسرائیل است!

اگر کمونیستی بگوید که حکومت صهیونیستی و اپارتاید در اسرائیل باید سرنگون شود و تا هست امکان ندارد اسلامیها در فلسطین پائین کشیده شوند و اینها اتفاقا لازم و ملزوم همند تقوائی چه می گوید؟ خوب احتمالا ما را به حمایت از خامنه ای متهم می کند چنانچه در فیسبوک حامیانش می کنند و راهی بجز این بفکرشان نمی رسد!

خیر!

از دید کمونیزم رادیکال و ضد سرمایه داری حکومتی که در اسرائیل حاکمست عامل بحران فلسطین است و این حکومت یک جناح نیست و کلیت این حکومت و قاون اسایش و نظفه اش صهیونیستی و نژاد پرستانه است و این نظام باید پائین کشیده شود تا مسئله فلسطین حل شود.

ایا این حرف خامنه ای و حماس است؟ خیر!

حکومت اسلامی ایران و حماس از تنفر مردم فلسطین از ظلم صهیونیستها مایه گرفته اند و این اسلامیها دعواشان دعوای اسلام و یهودیت است.همینست که سنی و شیعی یک باند مافیائی زده اند و بقالی باز کرده اند برای فریب مردم و چرا؟ چون کمونیستهای فلسطین نشسته اند کنار باقیمانده حزب عرفات و دنبال ظرح دو کشوری” به خایه مالی چنان مشفولند که حکومت اسرائیل این “قتح” را کاندید گرفتن قدرت در غزه کرده! خوب این خلائ کمونیستهاست که عامل رشد اسلامیها شده دقیقا همین که در سال ۵۷ در ایران اتفاق افتاد!

(۴)”مردم ایران اسرائیل ستیزی نمی کنند تا با حکومت ایران همسو نشوند”!

من فعلا به مردم ایران کاری ندارم که هر گرایشی خودش را به اون مردم می چسباند و از قول همه گرایشات درون ایران حرف می زند! حزب تقوائی هم همین می کند که شازده پهلوی!

هردوی اینها از راست درون ایران برای خود “مردم ایران” ساخته اند!

من می پرسم که اقای تقوائی شما به مرردم ایران چه نسخه می دهی؟ ایا بیش از نسخه انترناشنال؟ یا نسخه حکومت اسرائیل؟ غیر اینست که اینها به مردم ایران می گویند که در مورد جنایت حکومت اسرائیل لال شوید از لج رژیم اسلامی؟ غیر اینست؟ 

خوب! قبلا توضیح دادم که دفاع از مردم فلسطین درون ایران و بیرون ایران ندارد! یعنی چه؟ اگر تقوائی از حمایت جهانی از غزه حمایت می کند چه شده که به درون ایران می رسد به مردم ایران توصیه می کند که لال شوند تا مگر چسبانده شوند به رژیم اسلامی؟!

ایا وظیفه چپ کمونیست و رادیکال این نیست که فرمول همنوائی مردم زحمتکش ایران با دنیا را ارائه دهد؟ یا اینکه مثل تقوائی بشود پیاده نظام غربیها؟

(۵)تمام تفنگها به طرف دولت خودی”؟!

این جوک تکرار شعار لنین در مورد جنایت صهیونیستها را کجای دل بگذاریم؟

جامعه از تقوائی می پرسد که وظیفه کمونیستها چیست او به فلسطینیها چه نسخه می دهد و به کمونیستهای ایران چه نسخه دارد ایشان می فرماید که “همه تنفنچا به سمت دولت خودی”!

خوب در ایران طبقه کارگر نه تنها باید به سمت دولت خودی بلکه به سمت اساس سرمایه داری متمرکز شود.

در ایران چیزی بنام انترناسیونالیزم پرولتری را باید تبلیغ کرد و در خارومیانه نسخه ای دیگر داد و در فلسطین نسخه دیگر.

حتی اگر فرمول “همه تفنگها به سمت..” را کپی کنیم چه می شود؟ لابد تقوائی می گوید فلسطینیها تنفنگهاشان را به سمت حماس بگیرند و دولت خایه مال “فتح”! این کمدی نیست در این شرایط؟

نکند تقوائی به مردم فلسطین که زیر اوار بمبها هستند نسخه می دهد که خیزان خیزان بیایند بیرون تفنگهاشان را بسمت رژیم خامنه ای بگیرند؟ ! خوب این حرفها را که انترناشنال و تبلیغات صهیونیستها می زنند و لازم نیست حمید تقوائی بگویدو “تز” بدهد!

این نسخه نویسی حمید تقوائی از شاهکارهای اوست که نشان می دهد بیشتر باید به حال حامیانش تاسف خورد! یک گیجی سیستماتیک که بی پرنسیبی سیاسی را هم در خود دارد!

(۶)”فراخوان جهانی به بایکوت رژیم اسلامی و حماس و دیگر تروریستها”!

منتظر بودم که تقوائی نسخه ای برای جهانیان بدهد که البته متوجه شدم ایشان نسخه کپی در دست دارد که صهیونیستها قبلا داده اند و در مدیا تکرار می شود!

خوانده ببیند چگونه ایشان پله ها را بالا رفت تا رسید به نسخه صهیونیستها!

رژیم صهیونیستی مرتب تکرار می کند که رژیم اسلامی ایران سر مار است و حماس دم مار! خوب تقوائی بیش از این ندارد بگوید و اینرا بنام چپ هم می گوید.

اینست سرنوشت انها که اسرائیل را دموکراسی خاورمیانه می دانند! 

از من بپرسید فراخوانم به مردم دنیا تشدید حمایت از مردم فلسطین و تمرکز روی سرنگونی حکومت صهیونیستی و اپارتاید است و اعلام اینکه اسلامیها جانی خودشان دست ساز و مغلول این صهیونیستها هستند. از من بپرسید بایکوت حکومت صهیونیستی و اپارتاید در کنار افشای جنایات اسلام سیاسی و و نشان دادن رابطع فلت و معلولی بین صهیونیزم و عروج اسلام سیاسی در منطقه و خصوصا در فلسطین.

خوب خواننده می بیند که من فقط نقد نمی کنم بلکه الترناتیو مشخص می دهم !

خلاصه کنم:

مجدد تشکر می کنم که حمید تقوائی بعنوان نمونه خوب حامیان اسرائیل دموکراتیک تمامی علائم مشکل این قبیله را نشان ما داد.همانطور که گفتم اینکه گرایشات متضاد در جنبش ضد رژیم اسلامی وجود دارند طبیعی است و باید با صبر و حوصله این تضادها را روشن و شفاف کرد.

جنگ جنایتکارانه صهیونیستی بر علیه مرم فلسطین بسیار قبلتر از عروج اسلام سیاسی افاز شده و تا این حکومت صهیونیستی هست امکان ندارد مسئله فلسطین حل شود.نابودی اسلامیهای حمایتکار در فلسطین و در منطقه خاورمیانه به نابودی رژیم صهیونیستی وابسته است.در ایران طبیعتا سرنگونی رژیم اسلامی و زیر بنای سرمایه داری هدف اصلی مردم زحمتکش است اما انترناسیونالیزم پرولتری حکم می کند که فعالین کمونیست و پیشرو یک دم از حمایت از مظلومین دنیا ساکت نمانند.

کمونیزمی که دنبال عقب ماندگیها و ناسیونالیزم ایرانی بدود همینست که ذر فازهای قبلی هم دنبال انقلاب مخملی دوید و با موسوی کشتی نگرفت!

افشای این قبیله که ماسک کمونیزم زده مثل افشای توده ایهای اصلاح طلب واجب است بر هر ازادیخواه چه برسد به کمونیستهای رادیکال!

زنده باد مبارزه طبقه کارگر ایران و جهان برای پایان سرمایه داری و میوه های گندیده اش یعنی صهیونیزم و اسلام سیاسی و نظام امپریالیستی حامی اینها!

منابع بیشتر:

(۱)تزهائی در مورد جنگ غزه(جمید تقوائی)

www.azadi-b.com/?p=39072

(2)مقالات این نویسنده در موضوع جنگ فلسطین و اسرائیل

جوک بیمزه ای بنام “راه حل دو کشور” و پاسخ رادیکال به حامیان این جوک!

www.Azadi-b.com/?p=39044

چرا دموکراسی خواندن اسرائیل خط راست بوده و هست؟

www.azadi-b.com/?p=38937

دنیا بعد از حمله حماس به اسرائیل

www.azadi-b.com/?p+38893

بعد از یکماه ادمکشی نتیجه جنگ اسرائیل بر علیه غزه چیست؟

www.azadi-b.com/?p=38857

چرا فلسطین نقطه کور دنیا نیست و راه حل مردم فلسطین سرنگونی رژیم اسلامی نیست؟

www.azadi-b.com/?p=38756

سکوت در مقابل جنایات حکومت اپارتاید اسرائیل و عدم دفاع از مردم فلسطین شایسته هیچ ازادیخواهی نیست!

www.azadi-b.com/?p=38691

آغاز طرح  “جراحی نظامی “حکومت صهیونیستی به درون غزه و سقوط حمایتهای جهانی وداخلی

www.azadi-b.com/?p=38666

حمایت مردم و اتحادیه های کارگری جهان از مردم فلسطین و محکوم کردن رژیم جنایتکار اسرائیل

www.azadi-b.com/?p=38542

اتحادیه های کارگری فلسطین و اسرائیل ، محکومیت یکصدای رژیم صهیونیستی . گله های سلام زیجی

www.azadi-b.com/?p=38483

پشم ریزی صهیونیزم و اوکرائین ، در روند گذار جهانی، گیجی چپهای عاشق دموکراسی اسرائیل!

www.azadi-b.com/?p=38455

نمونه ای از حمایت طبقه کارگر فلسطین : چگونه حماس دیوار غزه را شکست و سورپرایز جهانی افرید؟

www.azadi-b.com/?p=38253

داستان چپهائی که هیچ طرف نیستند و فقط “مخالف سرمایه داری هستند!

www.azadi-b.com/?p=38228

حمایت از “مردم اسرائیل” بنام سوسیالیست چپ؟

www.azadi-b.com/?p=38022

پیرامون حمله بی سابقه ، چند لایه ای حماس به داخل خاک اسرائیل 

www.azadi-b.com/?p=3799

“سوسیال دموکراسی “متوهم دموکراسی اسرائیلی

www.azadi-b.com/?p=380

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate