مسابقه انترناشنال و سیمای رژیم اسلامی در دروغسازی و توهم پراکنی و فریب مردم

مقدمه:

از همانزمان که قیام ۱۴۰۱ اغاز شد ، حکومتهای غربی با توجه به ارزیابیهای خود در مورد بی ابروئی تلویزیونهای ماهواره ای بی بی سی فارسی و صدای امریکا ، روی تلویزیون ماهواره ای “انترناشنال” سرمایه گذاری هنگفت خود را دو چندان کردند.

تلویزیون اترناشنال امروز مرکز خط دهی راست سیاسی پروغرب است و هر فردی این تلویزیون را دنبال کند بخوبی می بیند که تبلیغات این تلویزیون دقیقا خط حکومتهای امپریالیستی غربیست و به همین روست که “گزارشگران” این تلویزیون میکروفونهاشان در کاخ سغید و معادلهایش در حکومتهای غربی فعال است و مرتب “سیاستمداران” این حکومتها با گزارشگران این تلویزیون “مصاحبه می کنند”.

احمق باید باشد ادم اگر اینها را ببیند و نتیجه لازمه را نگیرد که حکومتهای عربی از این تلویزیون برای پیشبرد “انقلاب مخملی” که دقیقا الترناتیو ضد انقلابی  است استفاده می کنند.

جالبست که حکومت اسلامی و دستگاه تبلیغاتیش در صدا و سیما بخوبی حریف خود در غرب را شناخته و این روزها “مسئولین” حکومت جانی اسلامی هر جا کم می اورند بی عرضگیها و جنایتهای خود را به دوش “انترناشنال” می گذارند همانطور که نسل قبلی بدبختیهایش را بدوش رجوی می انداخت!

با وجود اینکه در مقالات قبلیم روی این نکته تاکیید داشتم و لزوم افشای این رسانه را مسئولیت انقلابیون چپ می دانم ، در این مقاله هم از زاویه دیگر به این داستان برمی گردم:

(۱)بحران اقتصادی و انرژی  حکومت اسلامی و دعوای زرگری انترناشنال و حکومتیان اسلامی در ایران:

امروز در تلویزیون انترناشنال بحث این بود که وضغیت اقتصاد در ایران خرابست .بانکها ورشکسته قیمت دلار بالا و قیمتهای کالاها بالا و تولید و توزیع گاز هم در زمستان با توسعه اعتصابات مردم ، لایه بحران اقتصادی رژیم اسلامی را نشان می دهد. خانم مجری به همراه اقای دیگری تکرار می کردند که حکومتیان اسلامی کاسه کوزه ها را به سر حکومتیان اسلامی و بی عرضگیشان شکستند و قطعاتی هم از سخنان وزیر رژیم را نشان دادند که “تلویزیون انترناشنال” را عامل بحران اقتصادی کنونی می نامید!

خوب توجه کنید! تلویزیون انترناشنال ادعا دارد که طرف حکومت اسلامی است و روانشناسی را دنبال می کند که مردم باور کنند این دو تا قطب اوسکول و مرتجع انتخابهای قیام ۱۴۰۱ هستند!

تلویزیون انترناشنال با اینکه همه می دانند با یک سرمایه بسیار بزرگ می گردد و دم سرمایه گزارهایش به عربستان و بقیه جاها وصل است ، ادعا دارد که یک “زورنالیست بی طرف است که سینه به تنور گذاشته و از سر دلسوزی برای انسانیت است که شب و روز روی ایران مهملاتش را پخش می کند! چهره سازی می کند و خط می دهد!

اما چه نکته مهمی است که در تبلیغات این تلویزیون و تلوزیون مخالفش یعنی صدا و سیما به یکسان پوشیده می شود؟چرا چپ انقلابی ضد سرمایه داری باید این دو نهاد تبلیغاتی را بطور یکسان افشا کند و به جامعه بشناساند؟

(۲)دعوای زرگری رژیم اسلامی و تلویزیون انترناشنال و فرافکنی فریبکارانه سر عامل اصلی مسائل ایران:

ایا مصبیبتهای ایران فقط دلیلش بی عرضگی و جنایات اسلامیهای حاکمست؟ راست سیاسی این را می خواهد قالب مردم کند.در تلویزیون انترناشنال هیچ حرفی از بحران سراسری جهانی سرمایه داری و توسعه فقر و بی ایندگی در اروپا و امریکا نیست.هیچ برنامه ای در مورد ستم حکومتهای غربی به مردمشان و به مردم سایر دنیا نیست.یک سانسور حساب شده که انگار دنیای غرب بهشتی است و رژیم اسلامی مرکز جنایات دنیا!

در طرف مقابل هم مردم ایران بخوبی می فهمند که فرافکنی حکومت اسلامی و پرتاب مشکلات به انترناشنال یا رجوی هم بزرگ کردن اینهاست و هم پوشاندن دلیل واقعی بحران سراسری ایران.

چرا این دعوا از دو طرف زرگریست؟ چون هردو طرف ریشه ها را عمدا می پوشانند.وقتی واقعیتها در ایران را در کنار واقعیتها در تمام دنیا قرار دهیم ریشه ها را می شناسیم.انترناشنال واقعیتهای بیرون ایران را می پوشاند و رژیم اسلامی واقعیتهای درون ایران را! هردو دروغگو و فریبکار!

(۳)زمستان سرد و فقر برای مردم ایران یا اروپا یا هردو؟

“انترناشنال ” مدعی است که مردم ایران هستند که زمستان سرد دارند و به فقر دچارند. حکومت اسلامی هم لاف می زند که مردم اروپا زمستان سخت دارند و در بدبختی خواهند بود!

کدام درست است؟ طبیعتا ادم عاقل می بیند که هردو واقعیت درست است.و ارائه بخشی از واقعیت بزرگترین ابزر دروغپردازان حرفه ای است.

واقعیت اینست که بحران اقتصادی و سوخت در اروپا بیداد می کند.جنگ اوکرائین ابزار توسعه نظامی گری و انتقال بدبختی و فقر به مردم سراسر اروپا و امریکا و جهانست که عاملش هم پوتین جانیست هم قدرتهای غربی که سر منطقه نفوذ در حال جنگی بی شرمانه هستند.

در ایران که از بزرگترین تولید کنندگان گاز دنیاست الان وضع گاز بسیار خرابست و رژیم اسلامی در چمبره بزرگترین بحران سراسری خود ناتوانست از پاسخگوئی به نیازهای اولیه مردم.پیش بینی می شود طی چند سال اینده ایران به وارد کننده گاز تبدیل شود.صف مردم فقر زده سیاستان و بلوچستان برای گرفتن گاز مایع در ایرن سرمای زمستان اغاز امواج بدبختی مردم در مصیبت زمستانست که طبیعتا فقرا و اکثریت مردم هستند که در این سرمای زمستان خواهند سوخت.

لذا اجازه بدهید برسیم به مرکز علل بحران ایران و دنیا و رد ادعای هردو طرف این دعوی زرگری راستهای اسلامی و پروغربی:

(۴)اساس مغضل ایران و دنیا چیست؟ تضاد راه حلهای راست و چپ سوسیالیست:

 دقیقا محل اصلی تضاد بین روایت چپ سوسیالیست و راستها چه در حکومت کنونی و چه بنگاه انترناشنال همینست که چه ریشه ای دارد این بحراتن و ایا این بحران بحرانی جهانی است یا فقط در ایرانست؟

اگر رژیم اسلامی سرکوب می کند حکومتهای منطقه عربستان و حکومتهای دیگر دنیا سرکوب نمی کنند؟

راستی کی حکومت اسلامی را به قدرت راند در سال ۵۷؟ نقش حکومتهای غربی و امریکا در توسعه اسلامیزم در منطقه چه بود و چه هست؟

ایا این بحران در ایران جداست از بحران جهانی سرمایه داری؟ اگر اینست چرا در امریکا مردم زیر فشار فقر و گرانی هستند؟ چرا در اروپا الان مردم نمی دانند در زمستان چه کنند؟ 

خوب این سوالها را چپ می گذارد جلوی جامعه تا به ریشه ها برسد.چپ دقیقا از این زاویه رادیکال است.ریشه را نشان می دهد تا بشود برای وضع بحرانی موجود چه در ایران و چه دنیا راه حل واقعی یافت.

راست پروغرب مدعی است که اسلامیهای موجود بروند کار درست می شود دموکراسی می اید و گل و بلبل می شود! در حالیکه ریشه داستان اخوندها نبودند و در پهلوی همین متدها را با مردم داشت و فقر عامل سرنگونیش بود!

انترناشنال به همان اندازه دروغگوست که رژیم اسلامی.اینها هردو دستگاههای فریب افکار عمومیند.

قیام ایران از دید من هنوز در اغاز کارست و بسیار راه نرفته دارد.بیش از شعارهای سلبی کنونی باید تکلیفش را با معضل الترناتیو روشن کند.رهبران و سازماندهندگان محلی در ایران نمی توانند از ارائه الترناتیو طفره بروند و دنبال “همه با هم ” مردم را منتظر نگه دارند.دعواهای انترناشنال با رژیم اسلامی اگر ادامه یابد انرژی مردم را تحلیل می برد و مردم را خسته می کند .

لذا افشای انترناشنال کنار رژیم اسلامی نه فقط برای زدن راست پروغرب مهم است بلکه برای تداوم قیام و تعمیقش حیاتی است.

زنده باد قیام برای آزادی برابری و حکومت کارگری!

(*)برخی مقالات این نویسنده در موضوع قیام ۱۴۰۱

رشد کیفی قیام ۱۴۰۱ و همپیوندی کیفی جنبش اعتصابی کارگری با جنبش در خیابانها-پایان ۳ ماه قیام

www.azadi-b.com/?p=29356

از”استاد” درویش پور تا “استاد” ژیژک تا ممد خاتمی تا شازده پهلوی ..همه حامی شعار “زن زندگی آزادی” چرا؟

www.azadi-b.com/?p=290001

اعدام محسن شکاری و احتمال آغاز اعدام وسیع بازداشت شدگان قیام ۱۴۰۱

www.azadi-b.com/?p=28965

تعطیل گشت ارشاد ، آماده شدن رژیم اسلامی و راست “الترناتیو”  برای مبارزه طولانی بر علیه قیام ۱۴۰۱

www.azadi-b.com/?p=28877

چرا مردم ایران و ازادیخواهان دنیا روز تولد توماج صالحی را جشن می گیرند؟

www.azadi-b.com/?p=28749

لشکر کشی اراذل سپاه پاسداران به مهاباد ، علامت دیگر سردرگمی رژیم اسلامی در مقابل قیام مردم 

www.azadi-b.com/?p=28264

نکاتی در مورد جنگ روانی در میانه قیام سراسری  مهر ماه

www.azadi-b.com/?p=26791

چرا شعار “زن زندگی آزادی” نمی تواند شعار هویتی چنبش چپ باشد؟

www.azadi-b.com/?p=28217

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate