تظاهرات وسیع دانشجویان امریکا بر علیه صهیونیزم و واکنش حکومت امریکا

بیش از دو هفته است که امریکا شاهد بزرگترین جنبش اعتراضی دانشگاهها از سالهای ۶۰ میلادی است. زمانی که دانشجویان بر علیه جنایتهای امریکا در ویتنام دست به اعتراض سراسری زدند و جنبش مبارزه با تبعیض نژادی در امریکا به اوج رسیده بود.

در اخبار امده که بیش از ۳۰ دانشگاه و کالج مهم امریکا زیر پای جوانان معترض یه جنایتهای صهیونیستها بر علیه مردم غزه به اعتراضی بی نظیر دست زده اند و بسیاری در صحن این مراکز تحصیلی چادر زدند و ساکن شدند تا امریکا و جهان ببیند که انسانیت در امریکا زنده است.

مدیای  احزاب دو قلوی امریکا هر چه توانشان بوده برای لجن مال کردن این اعتراضات کوتاهی نکرده اند.

به دانشجویان برچسب زده اند که ضد یهود هستند و حامی حماس به دانشجویان اتهام زده اند که جنایتکار و عارتگر هستند. مدعی شدند که دانشگاهها صحنه فعالین کمونیست و تروریست  است که از خارج دانشگاهها یواشکی وارد شده اند.پلیس را به درون دانشگاهها فرستاده اند تا دستگیر کنند و کتک بزنند.

اون “دموکراسی امریکائی و ازادی بیان” که ادعای امریکا بود امروزه چهره واقعی خود را نشان می دهد

امریکا هیچ زمانی این چنین بر علیه صهیونیزم کثیف  تایستاده است.نسل جوان و تحصیل کرده که در دانشگاههای امریکا اینده امریکا را می سازد نشان داده که چشمهایش به روی جنایات صهیونیستها در فلسطین بسته نیست و در کنار مردم زحر دیده فلسطین ایستاده.

این اعتراضات در حالی ادامه دارد که هیئت حاکمه امریکا که عمیقا نوکری صهیونیستها را به گردن دارد در کنگره امریکا رای گیری کرده و با اکثریت قاطع اراذل سیاستمدار دموکرات و جمهوریخواه اعلام کرده اند که “مخالفت با صهیونیزم یعنی تنفر از یهودیها”!

جالبست بدانیم که قطعنامه  سازمان ملل در سال ۱۹۷۵ اعلام داشت که صهیوتیزم نژاد پرستی است 

باهمه فشاری که روی فعالین دانشچوئی وارد می شود انها استوار ایستاده اند . از شمال تا جنوب امریکا از شرق تا غرب امریکا فریاد می زنند که صهیونیزم یعنی نژاد پرستی!

بله دانشجویان امریکا  کاری کرده اند کارستان و امید است این جنبش نه تنها خاموش نشود بلکه به سایر اقشار و منجمله طبقه کارگر امریکا توسغه یابد.

جنایات صهیونیستها در فلسطین قلب هر انسان ازاده را به لرز اورده و وظیفه انترناسیونالیستی همه انسانهاست که یک صدا در مقابل جنایات صهیونیستها بایستند.

این وقایع در حالیست که ارتش جنایتکار اسرائیل در حال اماده شدن به ورود به رفح و بمباران این منطقه غزه است و حکومت اسرائیل نمی تواند عقب نشینی را که شکست سیاسی و نظامی است تاب بیاورد.

گزارش شده که تلاش برای جابجا کردن مردم رفح در حال طرح ریزی است تا با جابجائی بیش از یک میلیون مردم اواره غزه از این منطقه حمله ارتش اسرائیل اغاز شود.

زمان حساسی است و دقیقا در این زمانست که حکومت بایدن و شرکا همچنان به دادن کمک مالی بالای ۲۰ میلیارد دلار به صهیونیستها از جیب مردم امریکا مشفول است. این در حالی است که جامعه امریکا سخت ترین شرایط مالی را تحمل می کند .فقر  در حال توسعه است و نبود اینده بهتر گلوی زحتمکشان و اکثریت طبقه کارگر را می فشرد.درست در این زمانست که حاکمان امریکا به سرمایه گذاری جنایتکارانه در اسرائیل و و اوکرائین پرداخته اند تا با خون مردم جیبهای خود را پرتر کنند.

زنده باد مبارزه جوانان دانشجو برای حمایت از مردم غزه و بر علیه جانیان صهیونیست در اسرائیل!

منابع بیشتر:

برخی منابع  حاشیه تظاهرات جنبش دانشجوئی امریکا بر علیه جنایات صهیونیستها

https://www.politico.com/news/magazine/2024/05/03/college-campus-protests-israel-gaza-student-journalists-00155672

https://www.ndtv.com/world-news/explained-why-us-university-students-are-protesting-against-israel-hamas-war-in-gaza-5510704

رای کنگره امریکا مبنی بر ضد یهودی خواندن  فعالیت ضد صهیونیستی

https://www.thenation.com/article/politics/house-anti-semitism-resolution/

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate