طرح حکومت امریکا در ایجاد اسکله در ساحل جنوبی غزه با چه اهدافی؟

حکومت بایدن با عوامفریبی تلاش کرده به فاجعه گرسنگی و تهدید به مرگ مردم غزه “پاسخ” دهد و ماسک انساندوستانه بزند.

این حکومت طی تمام ماههای اخیر حکومت جانی صهیونیستی را هم از جهت مالی و نظامی و هم جهت سیاسی حمایت کرده و تنها عضو شورای امنیت است که رسما در مقابل تمام طرح های اتش بس ایستاده و به جنایات حکومت اپارتاید مهر تایید زده.

امار  چیزی نزدیک به ۳۰ هزار کشته و مفقودالاثر از غیر نظامیان فلسطینی  را تایید می کند

در حال حاضر وضعیت تغذیه ساکنان غزه بسیار بحرانی است و طبق گزارشات سازمان ملل بالای ۸۰ در صد مردم غزه در مغرض مرگ بخاطر قحطی قرار دارند.

ارتش اسرائیل جلوی عبور کاروان کمکهای غذائی و بعداشتی از مرز رفح را گرفته و هنوز مورد تیرباران مردم بی دفاع غزه طی هفته های اخیر و کشته شدن نزدیک به ۱۵۰ نفر در زمان توزیغ غذا قلب جهانیان را می فشارد.

ارتش اسرائیل  که مدعی بود شمال غزه را پاکسازی کرده حتی در همان مناظق شمالی غزه هنوز مورد حملات نیروهای فلسطینی است و گروگانهای  این ارتش هم ازاد نشده اند و نیروهای متحد فلسطینی همچنان در حال مقاومت هستند.

در این اوضاع بسیار بحرانی حکومت بایدن  در هفته پیش توسط هواپیما تلاش کرد مواد غذائی را به مردم غزه برساند و ژست انساندوستانه بگیرد که متاسفانه به کشته شدن و زخمی شدن  تعداد دیگری از مردمی که بدنبال این مواد غذائی بودند انجامید.

اما در روزهای اخیر  “طرح جدید” حکومت امریکا مبنی بر ایجاد اسکله موقت در مرز دریائی جنوب غزه مطرح شده و ناوگان دریائی امریکا عملیاتش را در ساختن این اسکله شروع کرده.

اما چرا؟ چرا با وجود اینکه دهها و صدها کامیون مواد غذائی و بهداشتی در مرز جنوبی غزه با مصر ایستاده اند و ارتش اسرائیل اجازه ورود انها را نمی دهد حکومت امریکا دست به این “عملیات اسکله سازی” زده و برنامه اتحاد امریکا و صهیونیستها چیست؟

از دید ازادیخواهان و انساندوستان که سابقه جنایات اتحاد امریکا-اسرائیل واقف هستند این “طرح” نمی تواند با هدف انساندوستانه انجام بشود. چرا که امریکا اهرمهای بازکردن مرزهای جنوبی غزه را دارد هم می تواند به صهیونیستها فشار بیاورد هم به حکومت وابسته و نوکر صفت و مقروض مصر.

لذا اگر این احتمال را کنار بگذاریم می رسیم به اون طرح اساسی حکومت اسرائیل که عبارتس است از کوچ دادن مرد غزه و سیاست “پاک سازی قومی” و تسخیر کامل غزه توسط حکومت اسرائیل.

این همان طرحی است که عامل اساسی اغاز حمله به اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳ بود.

مرحله اول از پاکسازی کامل هردو منطقه کرانه باختری که این روزها توسط ارتش اسرائیل مورد تهاجم نظامی و اطلاعتی موازیست و هم خود نوار غزه.

حکومت تنیاهو و راست ترین جانیان اسرائیلی در ذهن خود خواب چنین طرح استراتژیکی را می بینند.

طرح پاکسازی قومی غزه در بستر جنگ کنونی مهمترین گزینه برای توضیح این “اسکله سازی” ارتش امریکاست.

مردم غزه که در سخت ترین شرایط روانی قرار دارند بسیتر محتمل است که اگر ارتش امریکا به انها امکان دهد نهایتا به تبعید تن دهند و توسط ناورهای امریکائی عملیات انتقال انها به کشور  ثالث اغاز شود.

اما اون کشور ثالث ممکنست یک کشور باشد یا چند کشور و ممکنست در منطقه خاورمیانه باشد یا حتی در اروپا. در اروپا از کشور قبرس نام برده می شود و معلوم نیست پشت پرده این اراذل در حال چه مشورتهائی هستند.

هر چه هست با افزایش فشار  به مردم غزه و محاصره کامل اسرائیل روی منطقه رفح همه این دو میلیون نفری که در غزه هستند به چنان سقوط روانی دچار شده اند که فرار از غزه را به سختی بتوانند رد کنند و به مزگ تدریجی خود و فرزندان ادامه دهند.

تمام فشارهائی که صهیونیستهای جانی روی مردم غزه اورده اند در سمت این اماده سازی روانی است.و حضور ناوهای امریکائی در ساحل غزه به احتمال زیاد اون در فراری است که برای این نقشه استراتژیک ساخته می شود.

تنها راه برای پایان دادن به این بسیج جانیان بسیج جنبش صلح و ازادیخواهی در سراسر جهانست.

نباید گذاشت روی جنایات تا کنونی اینها جنایت کوچ اجباری فلسطینیها تحقق یابد.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate