دومین خودسوزی در امریکا در اعتراض به جنایات صهیونیستها در غزه و تقاصای برنی سندرز در سنای امریکا

دومین خودسوزی در امریکا در اعتراض به جنایات صهیونیستها در غزه و تقاصای برنی سندرز در سنای امریکا

مقدمه اول:

زیدی(۳) مخالفان حنایات صهیونیستی و حامیان امپریالیتش را به کولی دادن به رژیم اسلامی متهم کرده بود و من در مقاله ای(۴) پاسخ شایسته دادم که متاسفانه توسط سایت آزادی بیان بعنوان مقاله ممنوعه شناخته شد و منتشر نشد.

ضمن اینکه اعتراض رسمی خود را به این رفتارها اعلام می کنم و نمی فهمم چرا جامیان اسرائیل و “غرب” در سایت کمونیستها لجن پراکنی کنند و پاسخشان داده نشود و چه سود از این رفتارها که در دنیای مدیای الترناتیو نتیجه هم ندارد.

مقدمه دوم:

از این بگذرم برسم به سایر انها که به اعتبار اون زید(۱) “کولی دهندگان” به رژیم اسلامی هستند و خودشان نمی دانند!

بله در امریکا دومین خودسوزی بر علیه جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی و نژاد پرست اسرائیل اینبار در جلوی سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگنتن دی سی اتفاق افتاد و انهم جوانی بنام ارون باشنل ۲۵ ساله که از اطلاعات نیروی هوائی امریکا بود و با فریاد “فلسطین را ازاد کنید” مخالفت خود را با جنایات حکومت امریکا اعلام کرد.

این دومین خودسوزی در امریکا بود.اولینش در ماه دسامبر ۲۰۲۳ در شهر اتلانتا ایالت جورجیا توسط معترض دیگری در دفاع از مردم فلسطین انجام شد.

این در کنار تظاهرات صدها هزار نفره در سراسر امریکا و اروپا و صدها هزار اعتراض در محیطهای دانشگاهی سراسر دنیا جنبشی است بی سابقه که حکومت جنایتکار بایدن را به اعمال فشار به رژیم اسرائیل در مورد حمله به شهر رفح واداشته.

حکومت بایدن از ترس اعتراضات مردم و نگرانی از شکست در انتخابات ریاست جمهوری حتی اعلام کرده که بسته های مواد غذائی را ارتش امریکا به منطقه رفح خواهد فرستاد.

در این مقاله به نکاتی بیشتر می پردازم:

(۱)سخنرانیهای مکرر برنی سندرز در جلسات سنای امریکا و فراخوان به قطع کمک به حکومت صهیونیستی:

برنی سندرز که در اویل اکتبر سال قبل به “حق دفاع” حکومت اسرائیل صحه می گذاشت بتدریج به مخالت سر سخت با جنایات صهیونیستها پرداخته و بارها در سخنرانیهای خود چهره از جنایات اسرائیل برداشته.

در سخنرانی اخیر خود(۲)برنی سندرز حکومت امریکا را بخاطر حمایت از رژیم صهیونیستی محکوم کرده و درخواست قطع کمکها به این رژیم شده.

خواننده متوجه می شود که اش چقدر شور است و وضعیت چقدر نگرانی اور که برنی سندرز هم در سنای امریکا چنین درخواستی کرده.

رژیم اسرائیل در دروازه های شهر رفح ایستاده در حالیکه مبارزان فلسطینی شجاعانه در تمام غزه همچنان در حال جنگ با ارتش جانی اسرائیل هستند حتی در بخهای شمالی غزه که مدتهاست رةژیم صهیونیستی ادعای کنترلش را دارد!

(۲)  حمایت از مردم غزه را بجای حمایت از اسلام سیاسی فالب کردن؟

طبیعتا گرایشات راست پرواسرائیل چنین کرده اند اما نه اون سرباز امریکائی و نه برنی سندرز هیچکدام از اسلامیها حمایت نکرده اند بلکه از مردم غزه حمایت کردند و رژیم صهیونیستی را بخاطر نسل کشی محکوم کردند.چپ و کمونیزم رادیکال هم همین می کند.

میلیونها میلیون نفر در سراسر جهان همین می کنند.

“ضد مردم فلسطین” شدن بخاطر مخالفت با اسلامیها همانست که خود رژیم اسرائیل و دستگاه تبلیغاتیش انجام می دهد و اتفاقا رژیم خامنه ای!

رژیم خامنه ای مبارزه به حق مردم فلسطین را مبارزه اسلامیها می نامد! غیر اینست؟

(۳)”غرب” را با امپریالیزم یکی گرفتن و افترا به انها که واقعا ضد امپریالیست هستند:

اینکه غرب چیست و تضادهای عدیده درون این جغرافیا را چگونه می شود در یک سید گذاشت به کنار آیا دوران امپریالیزم تمام شده؟ آیا سرمایه داری در دوران “پسا امپریالیستی” است و بازنشسته شده؟

اینکه کلمه امپریالیزم را به کلمه “غرب” بچرخانیم و انرا یکسره به فرهنگ “ضد غربی” ببندیم یک شعبده بازی ناشیانه است.

اما آیا رژیم خامنه ای ضد امپریالیست است؟ رژیم خمینی را همین امپریالیستها سرکار آوردند و در تمام مدت پنهان یا اشکار باهاش کار کردند.اسناد بسیار است.همکاریهای قاسم سلیمانی با امریکا در حمله به افعانستان و صدام دیگر علنی شده!

ضد امپریالیست خواندن رژیم اسلامی نفهمیدن این رژیم است و امپریالیزم یکجا!

(۴)حمایت مستقیم امپریالیزم غرب از رژیم صهیونیستی اسرائیل:

رژیم اپارتاید اسرائیل توسط دادگاه بین المللی ضد نسل کشی افشا شده و تردیدی در جنایات این رژیم نیست.از ابتدای سازمان یافتن این رژیم جنایات اغاز شده و الان بعد نزدیک به ۳۰ هزار کشته از مردم غیر نظامی در غره مردم غزه در استانه مرگ بخاطر قحطی و بیماری و مرگ بر اثر بمباران هستند.

رژیم اسرائیل هفته گذشته بیش از ۱۵۰ نفر مردم فلسطین را هنگام تقسیم غذا کشته و دنیا انرا دیده.

همه مدتی که این رژیم سر پا بوده و منجمله دوران اخیر، حکومت امریکا و امپریالیستهای غربی مستقیما و حکومتهای روسیه و چین غیر مستقیم در حال حمایت این رژیم بودند.

مهملات وزیر خارجه پوتین هم یادمان هست!

اما اون زید ما و حزبش که نام نمی برم ادعا دارند که اینها لولو هستند و چپی که اینها را افشا کند به رژیم اسلامی کولی داده!

خوب!

خوانندگان منجمله گردانندگان سایت ازادی بیان اگر پاسخی دارند و جائی در مقاله من ایراد دارد چرا پاسخ نمی دهند؟ اگر هر ادعای من غیر مستند است بفرمایند!

تکرار می کنم که گند رژیم اسرائیل اینقدر بلند شده که مردم امریکا و اروپا هم توان تحملش را ندارند. خیر! امپریالیزم به معنی “غرب” نیست و غرب هم یک سبد نیست.

در غرب انواع نظرات و مواضغ متضاد هست و فرب زدگی مثل شرق زدگی عین بلاهت است! 

انسان عاقل نقد می کند همه این سازمانهای موجود را و راه سعادت انسان از راه نقد مداوم می گذرد!

منابع بیشتر:

(۱)گزارش خودسوزی ارون باشنل ۲۵ ساله که در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی خودسوزی کرد:

https://www.cnn.com/2024/02/25/politics/man-sets-himself-on-fire-israeli-embassy-washington-dc/index.html

(2)سخنرانی برنی سندرز در سنای امریکا در حمایت از قطع کمک به رژیم صهیونیستی در جنایاتش در غزه

https://www.youtube.com/watch?v=z4Ke7qFYdDg

(3)چرا احزاب چپ ایران، ۴۵ سال است درهر تند پیچ سیاسی به جمهوری اسلامی کولی می دهند؟(بهزاد مهرآبادی)

www.azadi-b.com/?p=42187

(4) یکبار دیگر بیانیه چپ پرواسرائیل و پروامپریالیزم (سعید صالحی نیا)!

https://www.facebook.com/saeed.salehinia.9

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate