دفاع از ناوالنی یا دفاع از اسانژ سوالی مهمل!

دفاع از ناوالنی یا دفاع از اسانژ سوالی مهمل!

هفته پیش خبر مرگ مشکوک ناوالنی را  داشتیم که در زندان پوتین اتفاق افتاد .این نفته در انتظار رای دادگاه عالی انگلیس هستیم که تعیین کند ایا چولین اسانژ به امریکا مسارد شود یا نه.

“چپ حامی رژیم اسلامی” مثل علیزاده شعبه لندن، به تهاجم بر علیه ناوالنی پرداختند و فراخوان دادند که باید از اسانژ حمایت کرد و فرمودند که مدیای غرب  اسانژ را سانسور می کند و ناوالنی را بزرگ می کند.

راستهای پروغربی مثل تلویزیون عربستان اسرائیل امریکا شعبه انترناشنال زبانشان در مورد اسانژ لال شده و به بردگی معمول انچه تبلیغ می کنند ارباب فرموده است.

چپهای توده ایست می فرمایند که سکوت در مورد غزه و سکوت در مورد اسانژ علامت اینست که امپریالیزم غرب پشیزی برای حقوق بشر اهمیت نمی دهد .هیاهوای اینها دفاع ناشیانه از پوتین جنایتکار است .

اما!

ادم عاقل و انساندوست چه باید بگوید و چه بکند؟

اولا مهم نیست کی در کجا زندانیست رعایت حقوق انسانی او حق دفاع عادلانه و علنی حق هر انسانست.من مدتها قبل ماهیت سیاسی ناوالنی را روشن کردم و او را ابزار پروژه راست پروغرب دانستم همینطور مقالات متعدد در دفاع از اسانژ بعنوان سمبل ازادگی و انسانیت قرن ۲۱.

دوما: تبعید و زندان انداختن ناوالدی و فشار روانی و جسمی به او بی تردید عامل مهم مرگ اوست که حتی ۵۰ سال نداشت و عوامل پوتین همچنان از ارائه اطلاعات اولیه و حتی دادن جسد او به خانواده اش خودداری کرده اند.اراذل پروپوتین حتی مدعی هستند که او “بیماریهای زمینه ای داشته” و اینکه خودش فوت کرده! در حالیکه دستگیری و زندانی و شکنجه ناوادلی هیچ توجیه انسانی ندارد .رژیم جانی پوتین مسئول مرگ ناوالدی است و شکی هم نیست.پوتین با جنایت و سرکوب بیش از ۲۰ سالست در روسیه “رئیس جمهور” است و ذره ای برای حق مخالفین ارزش قائل نیست.قتلهای سیاسی این چنین در روسیه سابقه طولانی دارد.

سوما: توطئه دستگیری و فشار مداوم بر اسانژِ توطوئه بر علیه بیان ازاد است و ارائه اطلاعات حکومتها به مردم و حکومت امریکا و انگلیس بخاطر افشای اسناد خود او را مورد شکنجه قرار داده اند و هرگونه اسیب به او مسئولیت این حکومتهای جنایتکار است.

در مورد جنایت صهیونیستها در غزه:

درست است امپریالیزم غرب و امریکا حامی اول حکومت صهیونیستی هستند و شریک در جنایات اسرائیل اما حکومت پوتین و چین چه کرده اند جز هر چند وقت یک اطلاعیه بی خاصیت و ادای “حمایت از غزه”؟ در مورد اسانژ چه کرده اند؟

واقعیت اینست که این امپریالیزم روس و چین در معامله مداوم با امپریالیزم غزب بوده اند و پشیزی برای زندگی مردم دنیا و مردم خودشان ارزش قائل نیستند کارنامه سیاه حکومت پوتین و حکومت چین بسیار شفاف است!

تکلیف چپ رادیکال و انسانگرا و عاقل چیست؟

اعلام مواضع و رفتار چپ رادیکال باید بر علیه این جناح امپریالیستی باشد و در دفاع از انسانیت.این متد  نه الان بلکه در دورانی که این چپ زمانی کل حاکمیت یا بخشی از حاکمیت را هم بدست داشته باشد باید ادامه یابد.

ما می دانیم تاریخ پر از ادعاهای قبل بقدرت رسیدنست و جنایتها بعد بقدرت رسیدن!

دعوای جناح های امپرایلیستی دعوای انسانیت نیست.چه ناوالنی مخالف حکومت پوتین باشد چه اسانژ مخالف حکومتهای غرب! هر انسانی علی رغم مواضع سیاسیش محق است از یک قانون از یک حمایت  برخوردار باشد.

پوتین محق نیست ناوالنی را در زندان شکنجه کند و سرش را زیر اب کند.او را باید محکوم کرد .اسانژ بخاطر دفاع از انسانیت نباید در زندان باشد.حق دسترسی به اطلاعات حکومتها حق همه انسانهاست.

اینست راه و ایستادن بین ناوالدی یا اسانژ و جبهه گرفتن در یکی از کمپهای ارتجاعی را باید افشا و منزوی کرد.

ننگ بر جانیانی که ناولدی را کشتند و ننگ بر جانیانی که می خواهند اسانژ را بکشند!

ننگ بر امپریالیزم روس و چین و امریکا و غرب!

زنده باد مبارزه برای ساختن دنیای انسانی توسط طبقه کارگر و انسانیت جهانی!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate