نگاهی به “مصاحبه” تاکر کاربسون با پوتین از دیدگاه کمونیزم رادیکال 

مقدمه:

طبیعی است که هر تحلیل سیاسی بر اساس خواستگاه فرد تحلیل کننده ارائه می شود چیزی که بسیاری انرا مخفی می کنند و مدعی هستند که “تحلیل بیطرفانه ارائه می دهند” تحلیلهای سیاسی و اجتماعی خصوصا بیطرف نمی توانند باشند و ادعای بیطرفی عین دروغ و مردم فریبی است.

مصاحبه تاکرکارلسون با پوتین روز بعد از انتشار بیش از ۸۰ میلیون بیننده داشته و همچنان در سطح جهانی دست بدست می گردد.اینکه چرا این مصاحبه اینهمه سرو صدا کرده خودش سوال مهمی است و از دید من اهمیتش در اینست که فرمولبندی روبروز شده پوتین و دستگاه حاکمیت روسیه را در مورد وضعیت توازن قوای جهانی ارائه می دهد.

صرف نظر از اینکه ما بعنوان مشاهده گر چه موضع و احساسی در مورد دو طرف این مصاحبه داشته باشیم لازمست دیدگاه اینها را دقیق دنبال کنیم و کارتهائی که پوتین جلوی این خبرنگار امریکائی گذاشته بررسی کنیم.

تاکر کارلسون از حامیان خط ترامپ بوده و در درگیریهای خود با شبکه فاکس که گرایش جمهوریخواه است از این شبکه  بیرون امده و مدتهاست  در شبکه خودش فعالیت می کند و عین ابنکه مدعی است که خبرنگار بیطرف است همچنان خط ترامپیستی را با شرافت دنبال می کند. او نماینده گرایش معینی در جبهه راست حکومت امریکاست که بنطر می رسد وصعیت فروپاشی کلی نظام امریکا در جهان را در سیاستگذاریها و تبلیغاتشان لحاظ می کنند و از نارضایتی مردم از حزب دموکرات بهره می گیرند.

ماسک “خبرنگار بیطرف و ازاد ” ماسکی است که تاکر کارلسون انتخاب کرده و در این کانتکس است که از سوی دستگاه تبلیفاتی پوتین انتخاب می شود که پیام پوتین را به امریکائیها برساند و از همین الانهم مشخص است که یکی از اهداف این مصاحبه ضربه زدن به بایدن و حزب دموکرات است در رقابتهای انتخاباتی و همنوائی با ترامپ شارلاتان که به مردم دنیا قول داده که یکروزه جنگ اوکرائین را تمام خواهد کرد!

فعلا در این مقدمه من بخشی از واقعیات را ارائه دادم اما بیشتر خواهم کاوید:

(۱)خط تاکر کارلسون در طول “مصاحبه”

در این مصاحبه تاکر کارلسون خطوط قرمزی را رعایت می کند و اصلا سوال نمی کند! مثلا وضعیت ازادی در روسیه و برخورد به مخالفین! اینکه چگونه است که پوتین هنوز بعد از ۲۰ سال رئیس جمهور است و در استانه انتخابات ریاست جمهوری تمامی رقیبهای خودش را بیرون انداخته و سرکوب کرده و الان بواقع نامزد منفرد ریاست جمهوری روسیه است و این ریاست جمهوری چه فرقی دارد با تزاریزم سابق؟

یا اینکه ادعای پوتین که مردم روسیه در این جنگ طلبی پشت او هستند با چه امارگیری و در چه فضائی انجام شده؟ یا اینکه وضعیت فقر و نابرابری در روسیه چگونه است و فعالیتهای تشکلهای کارگری و احزاب در روسیه چگونه است؟

یا اینکه اگر فردی یا گروهی بخواهد این ناسیونالیزم عظمت طلبانه روسی که در مخ پوتین می چرخد را زیر سوال ببرد تکلیفش چیست ؟

یا اینکه چرا گروه تبلیغاتی پوتین رسما اعلام کرده که تاکر “انتخاب شده” و بسیاری از داوطلبان مصاحبه حذف شده اند؟

لذا من مدعی هستم که این مصاحبه فرمایشی است و بواقع یک سخنرانی است که با سوالهای از قبل توافق شده انجام شده تا بعنوان ابزار تبلیغاتی برای اهداف معینی که به نفع پوتین و جناح حامی ترامپ در امریکا سازمان یافته ارائه می شود.

(۲)پوتین در این “مصاحبه” چه گفت؟

همانطور که گفتم پوتین در این سخنرانی که به شکل مصاحبه ارائه شده فرمولبندی کلی خودش در مورد وضعیت تغییر دینامیزم قدرت در دنیا را بررسی کرد و توضیح داد چرا حکومت او از فاز گذائی برای عضویت در ناتو رسید به فاز تقابل با ناتو و توضیح داد که طی نزدیک به دو دهه طرف امریکائی و غربی سر حکومت روسیه را شیره مالید و مرتب ناتو را گسترده تر کرد و هدف امریکا و غربیها تلاشی روسیه بود و دیگر کارد به استخوان تزارهای روس رسید و لذا در سال ۲۰۲۱ بالاخره حمله کردند .

پوتین  اشاره به کودتای سازمان سیا در اوکرائین درسال ۲۰۱۴ کرد و تاکیید کرد که یکی از اهداف حمله او به اوکرائین زدن نازیها در اوکرائین است که همچنان قدرت دارند و زلنسکی هم با انها ساخته .

نکته مهمتر بحث پوتین روی روند تغییر نظام قدرت در دنیا متمرکز بود و شکستهای امریکا و غرب در نبرد اقتصادی با روسیه و بلوک تازه تاسیس چین و روسیه را برشمرد و پیشنهاد کرد که حکومت امریکا با ارامش این روند شیفت قدرت دنیا را بپذیرد و به تجدید نظر چدی در برخوردهایش از طریق کاربرد بحرانهای نظامی برای جلوگیری از این تغییر بکند.

او با هدایت تاکر کارلسون به مردم امریکا پیام داد که “دوست ترامپ است” و لذا مردم امریکا بهمند که “همه توطئه ها ” زیر سر دموکراتهای امریکا و بایدن است!

هدف مهم پوتین در این “مصاحبه”  دقیقا دستکاری در روند انتخابات امریکا بود و این نکته ای بود که جناح بایدن و حزب دموکرات از قبل این “مصاحبه” می دانست و در برابرش باران تبلیغاتی راه انداخته بود تا حدی که گفتند اصلا نباید گذاشت تاکر به امریکا برگردد!

(۳)برنامه تاکر کارلسون و ترامپیستها در استفاده از پوتین  و واقعیت سیاست خارجی ترامپیستها:

این دروغیست که ترامپیستها حامی صلح هستند.اینها  کاملا حامی صهیونیستها و رژیم اپارتاید هستند و صهیونیستهای امریکا در میان مسیحیان از حامیان ترامپ هستند.ترامپ در طول ۴ سال ریاست جمهوری خود به رغم اداهای ارزان در کنار دیکتاتور کره شمالی ایستادن و او را باهوش نامیدن و پوتین را ستایش کردن !

ترامپیزم بعنوان فاشیزمو نازیزم  قرن ۲۱ نماینده جنایتکارترین جناح امپریالیزم است همانکه در اغاز قرن ۲۰ جنگ جهانی دوم را با توسعه ناسیونالیزم اغاز کرد.

سیاست خارجی ترامپیزم بند و بست کردنست با پوتین برای ایجاد بلوک ضد چین! ترامپ در زمان ریاست جمهوریش دشمن اصلی امریکا و غرب را چین اعلام کرد و بی تردید تمرکزش را روی جنگ با چین متمرکز می کند و سعی خواهد کرد پوتین را کنار خود بکشد.

سیاست خارجی ترامپیزم دامن زدن به جنایتهای حکومت ننگین صهیونیستها در خاورمیانه و توسعه جنگ فراگیر در خاورمیانه است.

در زمان حکومت ترامپ تمرکز نیروهای نظامی امریکا در منطقه کاهش پیدا نکرد و فقط بیرون رفتن از افغانستان یک حرکت تاکتیکی برای تمرکز غیر متمرکز در پاکستان و استفاده از نیروهای نیابتی طالبان و اقاعده بود در شرق ایران و در عین حال تمرکز روی عراق و سوریه و ترکیه و اذربایجان و حمایت شبکه صهیونیستها اطرف ایران.

ترامپیزم در عین حال پشت پرده با حکومت اسلامی ایران هم مراوده داشت و خامنه ای را هم ستوده بود! ترامپ همانست که بعد از زده شدن پهبادش در سواحل ایران از حکومت ایران تشکر کرد که سرباز امریکائی را نکشته و این بازی زدن و خوردن را در سطح نزدن امریکائیها حفظ کرده!

تلاش ترامپ برای افزایش سهم اروپا در ناتو تلاشی برای بستن ناتو نبود بلکه فشاری بود که اروپا بیشتر سهم بدهد.

ترامپیزم  همان امپریالیزم است با متدهای فاشیستی و نژاد پرستانه و ناسیونالیستی.

همانطور که هبتلر در عین مبارزه با غرب همواره تلاش کرد که غرب را بر علیه “کمونیستهای شوروی” بسیج کند و تماسهای مخفی او با چرچیل و امریکائیها مدتها ادامه داشت تا جبهه “ضد کمونیستی” بسازد همانطور هم ترامپیزم تا مغز استخوان ضد کمونیست و ضد طبقه کارگر تمامی تلاشش در سیاست خارجی بازی با روسیه خواهد بود برای ایجاد اتحاد نظامی و سیاسی بر علیه چین!

در طی “مصاخبه ” اخیر ما همین درام را بین کارلسون و پوتین دیدیم که چشمک زدنها برای دوستی با ترامپ و تلاش برای جداسازی روسیه از چین بود که کارلسون ادامه می داد و پوتین در میان داستان ترمزش کرد و از اتحاد با چین دفاع کرد!

پوتین بی تردید الان در منافعش نیست که بر علیه چین وارد شود اما چراغ دوستی با ترامپ و ادعای اینکه حامی دوستی با غرب است نشان از این داد که حرکات سیاسیش منافع طلبانه است و نه ایدئولوژیک.

خلاصه کنم:

این “مصاحبه” یک نمایش بود که از پیش طراحی شده بود و هدفش حمایت تبلیغاتی از ترامپ بود.این مصاحبه ربطی به منافع اکثریت زحمتکشان دنیا که زندگیشان در این کشاکش امپریالیستها طعمه فقر و جنگ شده ندارد.

این “مصاحبه” سر دعوای قدرت جهانی و سر سهم خواهی ها بود.این “مصاحبه” نشان داد که اینها کوچکترین ارزشی برای مردمی که طعمه اینها هستند ندارند و هردو نماینده ناسیونالیزم و امپریالیزم کشور خود بودند.

تبلیغات بر علیه یا در دفاع از پوتین و این مصاحبه از سوی جناح های امپریالیستی انجام می شود و بطور شرم آوری انچه در این “مصاحبه” غائب است زندگی روزمره اکثریت مردم دنیاست که هنوز شاهد این اراذل هستند و نمی توانند منافع خود را از منافع طبقات حاکمه جدا کنند.

همانطور که بارها گفته ام پاسخ همه این نمایشها جنبش جهانی صلح خواهی توده های زحمتکش در سراسر دنیاست.بنام مردم در روسیه یا اوکرائین یا اروپا یا امریکا این جنایتها نباید ادامه یابد.انسانیت در قرن ۲۱ در قرن تکنولوژی ارتباطات نباید دستمایه این مضحکه ها بماند.

پوتین و ترامپ و بایدنها و رهبران شارلاتان چین و اروپا جنگشان بر سر لحاف ملا سر منافع دنیاست.

منبع:

مصاحبه تاکر کارلسون با پوتین:

https://www.youtube.com/watch?v=fOCWBhuDdDo

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate