“امادگی برای حمله مقتضی  ” توسط ارتش امریکا به مواضغ نظامی ایران !

مقدمه:

حکومت امریکا بعد نقله شدن چند نفر از اراذل اشغالگرش در منطقه که می گویند در کمپ حمایتی “برج ۲۲” در حاشیه مرز اردن بودند و این کمپ یک کمپ مهم امریکائیها که بیرون از قوانین بین المللی در سوریه ساخته شده و رفت و امد بین عراق و سوریه را تحت کنترل دارد (که معلوم نیست این اراذل با چه اجازه کشورهای منطقه را اشغال کرده اند )، در حال بررسی است که “چگونه به این حمله که گفته اند توسط نیروهای اسلامی در غراق انجام شده “چاسخ گویند”

این تامل حکومت امریکا ما را یاد تامل حکومت اسرائیل می اندازد قبل اغاز جنایت در غزه با این تفاوت بزرگ که منطقه خاورمیانه غزه نیست و احتمال زدن با احتمال خورده شدن همراهست و حکومت امریکا و نوکرانش بسیاری دارند که از دست بدهند.

لذا داستان پیچیده شده و به خلاف مورد یمن که به سرعت “حملات” انجام شده هرچند بی نتیجه در مورد ماجرای نفله شدن ۳ سرباز امریکائی و زخمی شدن نزدیک به ۴۰ راس از انها ، ابتدا بایدن و شرکا جیغ زدند که “مقصر ایرانست” اما ماندند که با اون ایران چه کنند که نخورند و نوکران اسیب نبینند.

نظامیان عاقلتر امریکا می گویند که اگر حمله به مواضع ایران چه درون و چه بیرون مرزها انجام شود بی تردید جان گله های ارتش امریکا به تعداد زیاد در خطر خواهد بود و طبیعتا نوکران امریکا منجمله تولید کنندگان نفت و پایگاههای امریکا هم حلال می شوند!

دنیای کنونی دنیای ۳۰ سال پیش نیست و قدرتهای نظامی بزرگ  دارند بالا رفتن تکنولوژی توسط رژیم اسلامی و نیروهای متحدش را جدی می گیرند.

الان جنگها فقط زمینی و هوائی و دریائی نیستند و جنگ الکترونیک و اینترنتی جنگ تبلیغاتی و جاسوسیها انواع دیگر گزینه ها هستند.

این درهم پیچیدگی باعث شده که طرهین این جنگ کثیف ارتجاعی یعنی حکومت امریکا و حامیانش و رژیم اسلامی و حامیانش بدجوری دچار چیز گیجه بشوند در حالیکه پشت پرده هم بشدت در حال مذاکره هستند که بنوعی این ماجرا تشدید نشود تا منافع دوطرف حفظ شود.

بواقع این دعوا با اینکه جدی است اما دو طرف مواظبند که خیلی جدی نشود چرا که دو طذف خواهند خورد و دوران کشتی بیار و بزن و در رو تمامست و رژیم اسلامی هم تحت محاصره مردم در ایرانست و حکومت امریکا هم درون امریکا چندان وضعیت محکمی ندارد!

اینها را در مقدمه داشته باشید تا برسیم به چند نکته:

(۱)داستان  قبول اتش بس توسط حزب لله هائی های عراقی !

بعد پذیرش مسئولیت حمله توسط حزب اللهی های عراقی ، چند روز بعد اعلام کردند که “دیگر به امریکائیها حمله نمی کنند” اما به اسرائیل حمله می کنند و اتفاقا چند پهباد هم روانه اسرائیل کردند که کسی شک نکند!

بنظر می رسد این اعلام اتش بس یکطرفه بخشی از مذاکرات پشت پرده طرفین امریکائی و ایرانی بوده تا بحران در غراق و سوریه حداقل در جنگ با امریکائیها کاهش یابد تا هردوطرف  بمانند و بخورند .

من بعید می دانم این اعلامیه حزب اللهی های عراقی بدون مذاکره پشت پرده وسیع انجام شده باشد.

اما داستان ماندگاری ارتش جانی امریکا در عراق و سوریه همچنان بحرانساز است همانطور که حضور ارتش ایران و روسیه و جاسوسهای اسرائیل در این مناطق همه این اراذل در تشدید بحران منطقه نقش دارند .

(۲)داستان شوی تبلیغاتی بایدن و شرکا در امریکا حول این نفله شدن ۳ نظامی امریکائی:

متعاقب این حمله فرمودند که بیچاره نظامیان در خواب بودند که کشته شدند و عکس دوتاشان را گذاشتند که سیاه هستند که دلسوزی دنیا بخرند  اما اتفاقا این امریکائیها از سیاه های بن بست رسیده مثل سفیدهای فقیر همواره گوشت دم توپ ساخته اند و هر قدر اینها از زندگی انسانی در امریکا محرومند در صحنه های جنگ جلودارشان می کنند!

اما شوی بایدن در امریکا تهوع اور است انگار خون اینها از خون دهها هزار قربانی  فلسطینی  یا غارقی یا سوری رنگین تر است انگار جانوران ارتش امریکا  فرشتگانی هستند فرای انسانها و برای مرگ یک فروندشان باید دنیا بخون کشیده شود.

این وجه ماجرا واقعا تهوع اور است.گرچه من شک ندارم از اراذل ارتش امریکا  بسیاری نفله شده اند و صدایش را در نیاورده اند همانطور که نفله شدن جانوران ارتش اسرائیل را در غزه اعلام نمی کنند!

اما رسیدیم به اینکه چند روزی از “انتقام سخت” گفتند و بعد گفتند که بایدن دستور امضا کرده و قرار است شاید یک ماه به اهداف مقتصی حمله شود انهم در ؟ 

ابتدا گفتند که درون ایران و هدف اصلی سپاه پاسدارانست و بعد کوتاه امدند و گفتند بیرون ایران و منجمله نیروی دریائی ایران و این نیروی دریائی ایران را هم درز گرفتند و شد “اهدافی معین در عراق و سوریه ” که منضور “نیروهای سپاه پاسداران باشد در این کشورها یا؟ همان نیروهای “نیابتی” باشد که البته چیز تازه ای نیست و کشتار نیروهای سپاه و نیروهای نیابتی مدتهاست وجود دارد و معلوم نیست چه شاهکاری قرار است از این امریکائیها ساطع شود!

خلاصه جهان در انتظار است که قرار است این فیل چه موشی بزاید که هم صدا کند و هم دعوا جدی تر نشود! هم امریکا بزند تا چهره پوسیده خودش را جوان نشان دهد و هم نزند که مبادا  کنترل از دست برود!

الان ما در این فاز هستیم که طی چند روز یا حتی چند ساعت اینده بالاخره طراحان این نمایشنامه چه تصمیم می گیرند.

(۳)ماجرای “حمله موشکی” رژیم اسلامی به پایگاه امریکائی بعد ترور سلیمانی

خواننده یادش هست که بعد ترور سلیمانی سپاه پاسداران مقادیری موشک بلستیک به پایگاه امریکائی در عراق زد و امریکائیها هم فیلم درست کردند از “عظمت این جمله” و بعدش معلوم شد یکجوری این ثحنه سازی دوطرف بوده تا دو طرف چهره شان حفظ شود و هنوز دنیا نفهمید که چی شد این جمله اونجوری شد و رژیم اسلامی هم اتش حامیان ابلهش در ایران را خواباند که “انتقام گرفته”!

پیامهای یواشکی بایدن به خامنه ای در جریان بحران یمن از دید من کلید ماجراست و این ارتباطات منظم است و یک مذاکره دائم که تا ما این را نفهمیم گیج می مانیم که چرا این سناریوها  هست و قرار است به مجا برود و کجا نرود!

البته این طراحی ها هر لحظه ممکنست از کنترل خارج شود همانطور که در دوران جنگ سرد یا جتی جنگ اوکرائین یک مذاکره پشت پرده شدت نبردها را کنترل می کند تا اجاق با فتیله اش نسوزد و همانقدر بسوزد که طراحان نسوزند!

بررسی ماجرای حمله موشکی سپاه به پایگاه امریکائیها سرنخ خوبیست برای تحلیل وضعیت کنونی در منطقه:

(۴) ماجرای چیز گیجه ارتش اسرائیل در غزه و در مقابل وسوسه حمله به درون لبنان:

حکومت صهیونیستی مدتهاست در غزه شکست خورده و به بن بست رسیده و ظاهرا اون حمله ای که قرار بود به لبنان بکند و نیروهای حزب الله را از مرز دور کند هم یکجوری معلق است.

این تامل ارتش اسرائیل در مرز لنبنان چه دلیل دارد و چقدر تحت فشار امریکائیهاست؟

ظاهرا حکومت امریکا در پشت پرده دهنه نتیاهو را مقادیری کشیده از سر دلسوزی که توسعه چنگ به لنبنان و فرار به جلو همان با اسرائیل می کند که الان امریکا در متطقه خاورمیانه دچارش شده و حتی ناتوانست از عملیات حوتی ها! اینهمه موشک کروز و اونجور چیزها!

واقعیت اینست که حکومت امریکا توان درگیر شدن نظامی طولانی مدت در خاورمیانه ندارد و دوران حمله به افانستان و صدام دیگر تمامست.پشم امپریالیزم امریکا ریخته و بیچاره ها نمی دانند اوکرائین را چگونه جمع کنند و خاورمیانه برایشان کابوسی شده و می دانند اگر درش فروبروند چین هم در اسیای شرقی بدتر خدمتشان خواهد رسید!

اینست که در حین هارتو پورتهای حمایتی مرسوم و قسم بایدن که خودش و اجدادش صهیونیست هستند ظاهرا ماجرا در پشت پرده گونه دیگر است و نتنیاهو دیر یا زود قربانی اول خواهد بود.

هم ارتش اسرائیل هم باقیمانده حکومت صهیونیستی بتدریج در قربانی کردن نتنیاهو با بایدن  متحد می شوند و ارتش اسرائیل دیر یا زود باید غزه را ترک کند!

(۵)اهمیت حمله ۷ اکتبر و جلو امدن مسئله فلسطین و افزایش خواست استقلال فلسطین:

از دید من حمله به خاک اسرائیل توسط تیروهای فلسطینی منجمله کمونیستهای فلسطینی ، یک اهمیت سیاسی بسیار بزرگ داشته و مسئله فلسطین را در سطح جهان دوباره جلوی میزها گذاشته.

هفته پیش بخشهائی از حکومت انگلیس هم از “لزوم تاسیس کشور فلسطینی” حرف زدند و این نکته بامزه ای است! در بستر این حمله بسیاری از کشورها رسما به راه حل دو کشوری رسیدند و بعد دادگاه لاهه حکومت الجزایر و افریقای جنوبی قطع  نامه محکومت صهیونیستها بعنوان نسل کشی را به شورای امنیت برده اند و بعد در مجمع عمومی ارائه خواهند داد.

حمایت جهانی از فلسطینیها بی سابقه است و زوزه های نتنیاهو که “استقلال فلسطین را نمی پذیرد” دارد در مقابل دنیا محو می شود.

صهیونیزم بازنده اصلی ۷ اکتبر بوده و افقی دیگر در قرن ۲۱ نخواهد داشت.

(۶) خاورمیانه در استانه یک توافق استراتژیک جدید یا توسعه جنگی خارج از کنترل:

این توسعه مذاکرات پشت پرده حتی رفتار عحیب حکومت امریکا در مقابل نفله شدن سربازانش نشان از این دارد که حمله احتمالی امریکائیها کاملا طبق توافق دو طرف باشد و این نمایش بخشی از کارزار سازش استراتژیم منطقه ای تا اتش خاورمیانه خوابیده شود.

بحران خاورمیانه به نفع امریکائیها و غربیها نیست و انها را بیخودی درگیر می کند.اسرائیلیها هم ادامه دهند ریششان بیشتر می سوزد و بی تردید با قربانی کردن نتنیاهو یکجوری عقب نشینی می کنند تا کاملا نابود نشوند.

از دید من کمپ رژیم اسلامی که در مخمسه نبود حمایت داخلی  است و روی اتشفشان مردم نشسته همانقدر نگران است که امریکائیها و اسرائیلیها و لذا هردوطرف باید کوتاه بیایند و اتشها را بخوابانند.

جنگ هر قدر جلو برود کنترلش از دست اینها خارج می شود و ضررش ریش خودشان را خواهد سوزاند.

بازنده اصلی توسعه جنگ مردم هستند که سازمان ندارند و ملعبه می شوند و فریب می خوردند و سمت یکی از این قطبها را می گیرند و ناسیونالیزم ایرونی و عرب و مذهب بازهم بقالی باز می کند که کرده.

خلاصه کنم:

از ماجرای “امضای بایدن ” و “پاسخ کوبنده امریکا اغاز کردم و رسیدم به ارائه یک تصویر روبروز شده از وقایع و این نکته محوری که بحران خاورمیانه  نیاز به مذاکرات پشت پرده و سازش استراتژیک را افزایش داده تا حتی وقتی دوطرف ادای جنگ در می اوردند این جنگ بطور واقعی توسعه نیابد.

این بازی بسیار خطرناک است و بازی با اتش.

بی تردید مذاکرات در سطح رهبری بین امریکا و غربیها با رژیم اسلامی در جریانست و حمله “انتقامی امریکا”از نوع حمله موشکی سپاه به پایگاه امریکائی خواهد بود.حمله ای تنظیم شده و مورد توافق دو طرف!

روند ماجراها به این سوست که نتیاهو قربانی شود و اتش بس در غزه و تلاش برای ساختن توهمی بنام “کشور فلسطین” در کتار کشور اسرائیل تا صهیونیزم حفظ شود.

اینها را می شود از رفتارهای دوطرف جنگ فهمید.

بازی خوانی یعنی همین.یعنی بررسی رفتارها و محاسبه و پیش بینی علمی.

سهم مردم مظلوم چیست؟ بدبختی در هر شرایط تا وقتی مظلوم بمانند که دنیا مال مظلومین نیست و تا قدرت نداشته باشند فقط مشغول کندن گورهای عزیزان و ناله و گلایه مشغول خواهند ماند.این را هم من همواره تکرار خواهم کرد!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate