در حاشیه “حملات تدافعی ” ارتش امریکا و انگلیس به یمن ، پیامش و افقش

در حاشیه “حملات تدافعی ” ارتش امریکا و انگلیس به یمن ، پیامش و افقش

مقدمه:

بالاخره در اخبار هم آمد که حمله نه چندان غافل گیرانه ارتش امریکا و انگلیس بطور همزمان به ۷۳ هدف در ۵ نقطه در یمن کمتر از یک روز بعد از قطع نامه شورای امنیت مبنی بر محکوم کردن یمن برای نا امن کردن منطفه دریای سرخ و موشک باران یمنی ها بسوی ناو امریکائی در سر تیتر اخبار دنیا قرار گرفت.

بایدن قسم خورد که کنگره امریکا را قبلا اطلاع داده و برخی نمایندگان کنگره گفتند که دروغ می گوید.

رهبری انصارلله و ارتش یمن هم گفت که جنگ با امریما و متحدینش تازه اغاز شده و تا جنایت بر علیه فلسطینی ها ادامه یابد ابراهه  دریای سرخ امن نخواهد بود و کشتی به مقصد اسرائیل نخواهد رفت.

از هر زاویه، این توسعه بحران است و مسدئولیت این توسعه بحران به گردن هردوطرف است و متاسفانه این بحران ریشه اش در بن بست قطعی حکومت اسرائیل است در غزه که نمی تواند بدون درگیر کردن حکومت امریکا و کشورهای عربی از این بحران بیرون بیاید.

اما در این مقاله چند نکته در مورد این حمله “تدافعی” اضافه کنم ضمن اینکه باید منتظر بود تا تمام زوایا روشنتر شود:

(۱)چرا حمله “تدافعی؟”

این اولین بار نیست حکومت امریکا و ارتشش کنار ارتش انگلیس در یمن وارد می شوند طی ۸ سال جنگ با عربستان سعودی خلبانان جانی امریکا و انگلیس هم داخل بودند همینطور خلبانان جانی اسرائیل.حکومت عربستان حتی توان نشستن پشت هواپیماهای امریکائی برای بمباران یمن را نداشت.

اما این حمله کنونی ارتش امریکا و انگلیس تدافعی است چرا که اینها توان ورود نظامی همه جانبه ندارند و مجبورند از نیروی هوائی و حملات موشکی استفاده کنند.یمن یک دژ بسیار پیچیده است که کابوس افغانستان را جلوی رهبری نظامی امریکا می آورد منتهی بسیار بدتر!

لذا رهبری جنایتکار امریکا قرار دارد از حملات هوائی استفاده کند و پله به پله یمن را قانع کند که از تهدید دریای سرخ دست بردارد.

بجز حمله به دیپوهای موشک و پهباد ، حمله به زیر ساختها و رهبری یمن در دستور کار است تا از طریق هوا و موشک پرانی و بمب پرانی توان یمن را بگیرد.

(۲)حمله به یمن تجربه ای برای حمله مشابه به ایران و پیامی به رهبری رژیم اسلامی:

بی تردید یک هدف مهم حمله به یمن تمرین حمله مشابه به ایرانست و دادن پیام به رهبری رژیم حانی اسلامی که این رژیم بفهمد سرنوشت مشابه در انتظارش هست.

البته ماجرای ایران فرق دارد و هواپیماه و موشکهای امریکائی و کشتی هاشان نمی توانند به راحتی مورد یمن مانور دهند .اما تاریخا حکومت امریکا مثل همه امپراتورها در زمان پیری  بنوعی دمانس دچار است که مختص بایدن نیست. لذا از دادن این پیامها هم راه بهتری نمی بیند.

از دید من این حمله “تدافعی” بیشتر گور استراتژیک امریکا و غربیها را در خاورمیانه می کند و اینها را نه تنها از جهت نظامی بلکه سیاسی و تبلیغاتی زمینگیر خواهد کرد.

(۳)این “جمله تدافعی” قرار است به کجا برسد؟

هر ادم عاقلی قبل از عمل بفکر اینست که نهایتا این حمله به کحا خواهد رسید و چه شانسی هست؟

از دید من اهداف این حمله که عقب زدن رهبری یمن است و پذیرش ارمش در دریای سرخ تا حکومت اسرائیل به جنایتهایش ادامه دهد هرگز نتیجه نخواهد داد.

منطقه خاورمیانه ملتهب تر از انست که اینجور حملات بتواند کاری بکند.

در مورد غراق هم حمله هوائی کاری صدرت نداد تا اینکه ارتش امریکا وارد سرزمین عراق شد .

الان حتی شرایط بسیار از زمان حمله به عراق فاصله دارد و موازنه قوا اصلا به نفع امریکا و متحدین زبونش نیست.

همانطور که در مقاله قبلی گفتم هم حکومت اسرائیل و هم حکومت امریکا دچار استیصالی تاریخی هستند .

(۴)یک قدم جلوتر به فرار از منطقه خاورمیانه!

دورانی بود که حکومت امریکا تمام خاورمیانه را در حیب داشت و ارتشش جولان می داد .زیاد هم دور نیست اون دوران !

الان حکومت امریکا در عراق و سوریه زیر ضرب است و تنها پایگاهش در اسرائیل دچار بحرانی تاریخی است. متحدین زبون امریکا در منطقه بتدریج دارند در صف روسیه و چین جا رزرو می کنند.

نقل و انتقال نفت و گاز و مراکز نفتی و پالایشگاههای این متحدین بشدت ضربه پذیر است و ناوگان امریکا هم براحتی می تواند تبدیل به سیبل موشکهای نیروهای مخالف باشد.

واقعیت اینست که خاورمیانه دیگر جای ارتش امریکا نیست و امپریالیستهای روس و چین هم در حال حاضر تلاش ندارند جای این ارتش را بگیرند اما احتمال زیاد برنامه های این چنین دارند.

حملات به پایگاههای امریکا در عراق و سوریه در حال حاضر به منطقه دریای سرخ کشیده و فراخوان برای اخراج امریکا از منطقه خاورمیانه دارد به خواست توده های بیشتر مردم تبدیل می شود.این فقط رژیم اسلامی نیست که بخاطر خودش خواهان این اخراج است بلکه ادمهای عاقل دنیا هم حضور نظامی امپریالیزم امریکا را زیر سوال برده اند.

در کجای دنیا این ارتش امریکا بود و جنایت نیافرید؟ کجای دنیا این ارتش جانی جز نابودی و جنگ دستاورد داشت؟

تغییر جهانی قدرت یکی از دستاوردهایش اخراج ارتش امریکا از اقصی نقاط دنیاست.

خلاصه:

عملیات بمباران و موشک باران امریکا و انگلیس بر علیه یمن بجائی نخواهد رسید و اینها با اغاز این حمله گور نظامی و سیاسی و تبلیفاتی خود را بیشتر عمیق خواهند کرد.

این حمله از سر استیصال است و فرار به جلو و افقی بیش از شکست خواهند داشت.منطقه خاورمیانه متعلق به مردم این منطقه است و نبرد بین ازادیخواهی با نظامهای ارتجاعی خاورمیانه نبردی درونی است و نیازی به لشکر کشی های این جانیان ندارد.

تاریخ نشان داده که ارتش امریکا فقط جنایت افریده و اتفاقا مرتجع ترین گرایشات سیاسی را جای خود گذاشته منجمله طالبان و داعش و القاعده! حتی رژیم اسلامی ایران هم دستاورد سیاستهای امریکا در منطقه است و همراهش یعنی حکومت انگلیس و حکومتهای شارلاتان غربی!

زنده باد مبارزه برای ازادی برابری و حکومت کارگری!

دست ارتش جنایتکار امریکا و متحدینش از خاورمیانه کوتاه!   

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate