بازهم دفاع از اسرائیل و امریکا توسط چپ پرواسرائیل

بازهم دفاع از اسرائیل و امریکا توسط چپ پرواسرائیل

نگاهی به اثر محسن ابراهیمی از حزب حمید تقوائی

از: سعید صالحی نیا

۱۰ ژانویه ۲۰۲۴

مقدمه:

خیلی وقت پیش ها وقتی منصور حکمت زنده بود  می گفت که کمونیزم پیشنهادی او ضد امریکائی و ضد امپریالیستی  نیست. می گفت  چپ تا قبل او ضد امریکائی و ضد امپریالیستی  بوده لذا افتاده تو دامن خمینی.

تا مدتی این نظریه را برخی ناپخته مثل من اینطور تفسیر می کردند که این نظریه منصور حکمت بواقغ نظریه ای رادیکالتر است و می خواهد بگوید که کمونیزم او ضد سرمایه داریست و نه فقط ضد نظام امریکا و ضد امپریالیست.اما زمان نشان داد خصوصا حامیان او واقعیت را نشان دادند که اینها واقعا  ضد امپرایالیست نیستند و ضد نظام امریکا هم نیستند که هیچ اصلا ضد صهیونیزم نیستند . 

بعدش توی جریان جنایت اخیر حکومت اسرائیل روشنتر شد که اون داستان “اسرائیل دمکوراسی است واقعا جدی است و بتدریج این داستان چپ پرواسرائیلی بطور واضح تری خود را نشان داد.

برخی به من خرده گرفتند که چرا یقه اینها را ول نمی کنم و مرتب اثار اینها را نقد می کنم و در فیسبوک هم برخی از اینها من را مورد الطاف همیشگی قرار می دهند که من یادم نرود سطح فرهنگ اینها چقدر است اما من فکر می کنم در این زمانهاست که ماهیت این حکمتیون را باید جلوی جامعه گذاشت.

قیام سال پیش و افتادن در امواج انقلاب مخملی بنام ” انقلاب زن زندگی آزادی” و دنباله روی از شازده و بایدن اینا ادامه فراخوان “همه با هم” بود و خوشبختانه مجک جنایاتن حکومت صهیونیستی اسرائیل در غزه کار من را ساده کرد و من از این قبیله واقعا متشکرم.

محسن ابراهیمی اخیرا اثری گرانبها منتشر کرد(۱)که بطور شفافی همه ادعاهای من را در مورد پرواسرائیلی بودن این قبیله ثابت می کند و در این مقاله سعی می کنم نکات کلیدی اثر ایشان را مورد بررسی قرار دهم:

(۱)محسن ابراهیمی چه فرمود؟

در حاشیه انفحار کرمان و کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر غیر نظامی این چپ پرواسرائیل تلاش کرده تا مردم را قتنع کند که “کار خودشونه” یعنی خود رژیم اسلامی بمب گذاشته و هدفش هم توسعه سرکوب در جامعه بوده.

محسن ابراهیمی چه ادله ای دارد که “خودشونه”؟ 

اولا: ایشان یک چیزی تو جیب دارد بنام “نظر مردم” که البته نظر خود ایشونه اما به شکل بامزه ای بدون نظر سنجی تبدیل شده به “نظر مردم”. این البته سابقه زیادی دارد در میان “سیاسیون ایرونی” که همیشه نظر خودشونو به نظر مردم جا می زنن و فکر می کنن کسی حالیش نیست!

دوما:ایشان در اوج دیگری در حاشیه اعلام داعش و مسئولیت قبول کردنش می فرماید که “نکند که این دروغ باشد و خودشون باشن”؟! ملاحظه بفرمائید! از این استدلال محگمتر می شود؟ کافیست ما کلمه “نکند” را بگذاریم وسط تا همه قانع شوند!

سوما: ایشان می فرماید که هر قدر داعش جز بزند که خودش بوده اما “از حقانیت نظر مردم(؟) کم نمی شود که مردم فرموده اند که “خودشون بودن”! اینهم اوج بعدی افاضات محسن ابراهیمی! ایشان مقداری لطف می کند به مردم که “حقانیت دارند” که مردم گول بخورند و نظر اقا محسن را نظر خودشون بدانند که بله با مردم که دیگه  خودی هستن اینا!

چهارما: تناقضاتی که جناح های مختلف رژیم بعد انفجار گفتن دلیل می شود که “خودشون بودن!” با این استدلال کارشناسی محسن اقا فکر کنم همه تناقض گوها می تونن عامل انفجار باشن درسته! کدوم دادگاه قبول می کنه که این مدل وکالتی  بیاد از داعش دفاع کنه و تثسیر را بیندازه به گردن “خودشون” و نه داعش! ملاحظه بفرمائید این وکیل داعش یعنی اقا محسن ابراهیمی حتی اعتراف موکل را هم قبول نداره!

پنجما: اقا محسن می گوید که این مردم حتی وقتی داعش اعتراف کند بازم لجباز هستن و می گن “خودشونن” ! لذا اقا محسن گناهی ندارد  این مردم هستن که لجباز هستن! امان از دست این مردم! 

ششما: اقا محسن بعد از وکالت برای داعش باافصله یادش می افتد که یک مردم مظلومی هستند بنام مردم اسرائیل که این رژیم اسلامی مرتب دشمن اون مردمه! خوب توجه بفرمائید! صحنه جلوی ما داعش است و رژیم و مردم اسرائیل و این کیل شعبده باز سریعا حکومت اسرائیل و حکومت امریکا را غیب کرد! از دید این اقا محسن چیزی بنام حکومت اسرائیل و حکومت امریکا اصلا توهم هستن و فقط مردم اسرائیل مظلوم هستن!

هفتما: اقا محسن در شعبده بعدی مدعی است که یک عدد حکومت تروریستی در دنیا هست و اون رژیم اسلامیه و صهیونیزم و اپارتاید نداریم بلکه عده ای کلمه “صهیونیزم” را گفتند که اقا محسن در گیومه گذاشت یعنی قبول نداره!

(۲)تلاشی بی ثمر و تکراری و نخ نما برای پوشاندن قطب تروریزم صهیونیستی :

همانطور که خاننده متوجه شد اقا محسن ابراهیمی دیگر یواشکی هم از حکومت اسرائیل و حکومت امریکا دفاع نمی کند اگر نام او را برداریم و این اثر را بخوانیم کاملا نوشته های تلویزیون انترناشنال است که توسط حکومت اسرائیل و امریکا برای مغز شوئی ایرانیها ساخته شده.اونها که مهملات این تلویزیون را دنبال می کنند بخوبی با ادبیات  این گرای پرواسرائیل اشنا هستند.

هرقدر محسن ابراهیمی در صفوف چپ اینها را بگوید منزوی می شود و تعلقش به کمپ پرواسرائیل واضح تر می شود.

محسن ابراهیمی سرانجم روند نظری بود که از منصور حکمت اغاز شد و می گویند خشت اول را چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج!

زمانی که گفتند اسرائیل دموکراسی است و اینها ضد امپریالیست نیستند  می شد انتظار داشت به این روزها برسند!

(۳)خلاصه کنم:

تقریبا تردیدی نیست که نبرد بین قطبهای ارتجاعی در خاورمیانه که دوره ای به درون اسرائیل کشیده شد دوباره دارد وارد ایران می شود.این یک جنگ واقعی بین قطبهای ارتجاعی است که در کانتکس تغییر جهانی زئوپولیتیک اتفاق می افتد و موازنه تاکنونی ابر قدرتی امریکا و اسرائیل را در منطقه دارد به هم می زند.

هیچ تاریخی حکومت اسرائیل اینقدر ضربه پذیر نبوده و حامیش امریکا و حکومتهای امپریالیستی غربی هیچ زمانی اینقدر مستاصل نبوده اند. این تغییر موازنه به این معنی نیست که سمت مقابل اینها یعنی رژیم اسلامی و دنبالچه هایش و متحدین امپریالیستیش یعنی روسیه و چین محق هستند.

ادم عاقل که به نیروی مردم ازادیخواه و برابری طلب متکی باشد و پایان سرمایه داری را راه حل بداند نمی رود پشت یکی از این قطبها اونهم بنام مردم و نظر مردم.

در ایران مثل بقیه جاها گرایشات مختلف هستند و راست سیاسی توانسته درکی ناسیونالیستی و دشمنی با مردم فلسطین را در بخشی از مردم و جنبش تثبیت کند.نمونه اش همین تظاهرات بازنشستگان در ایران بود که قرار دارند “جانشان فدای ایران شود و نه می گویند به غزه و لنبنان” مهمل تر از این نمی شود.

محسن ابراهیمی دنبال اینجور شعارها می دود و پشتشان مخفی می شود.او نماینده گرایشات راست درون و بیرون ایرانست مشکلش اینست که هنوز ماسک کمونیست دارد!

حزب او با ارائه اثاری این چنین بیش از گذشته به خودافشاگری پرداخته و من از ایشان تشکر می کنم که فرصت به من می دهد.

منابع بیشتر:

(۱)مسبب واقعی انفجار در کرمان خود حکومت اسلامی است(محسن ابراهیمی) 

ww.azadi-b.com/?p=40759

(2)به گردن گرفتن انفجار کرمان توسط داعش و جاخالی دادن چپ پرواسرائیل(سعید صالحی نیا)

www.azadi-b.com/?p=40706

!

.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate