در حاشیه سخنان ویدئوئی  توماج بعد از آزاد شدن از زندان جانیان رژیم اسلامی

توماج صالحی قهرمان جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی بعد آزاد شدن از زندان جانیان اسلامی بعد از بیش از یکسال شکنجه جسمی و روانی ، شکوهمندانه و با افتخار با مردم ایران صحبت کرد (*).

برای من و همه آزادیخواهان و برابری طلبان این یک افتخار است که چنین فرزندی در ایران صدای آزادی است.ما مظمئنتر شده ایم که خونها و از خود گذشتگی های نسلهای قبلی آزادیخواهان به باطل نبوده و همین توماجها پرچم پر افتخار آزادیخواهی و انسانیت را بر دوش دارند و حتما به نسلهای بعدی هم منتقل خواهند کرد.

توماج صالحی در این پیام ویدئوئی نه تنها از شکنجه ها می گوید بلکه به مردم اطمینان می دهد که “چیری برای اعتراف نداشته” و با همان لبحند همیشگی زیبا با هر کلامش جانیان شکنجه گر را تحقیر و می کند . ما همواره گفته ایم که “اعتراف گیری” زیر شکنجه بی ارزش است اما نمی شود در مقابل ادمهائی مثل توماج که اینگونه ایستاده اند سر تعظیم فرو نیاورد.

در زبان و چشمهای توماج حتی لکه ای از نا امیدی از شکسته شدن نمی بینید.او محمتر از زمانیکه به زندان رفت  از زندان بیرون آمده و معجزه ای که اهنهای مستعد را در کوره به فولاد تبدیل می کند در مورد توماج اتفاق افتاده.معجزه ای که حتی علم هم نمی تواند بخوبی توصیفش کند که چگونه است تعدادی  زیر سخت ترین شرایط نه تنها نمی شکنند بلکه محکمتر می شوند و بارقه امید در چشمانشان چنان اتش می گیرد که دیگران را هم به زندگی به آینده ترغیب می کنند.

ویدئوی توماج را باید دست بدست به دیگران  فرستاد و در باره اش حرف زد و اجازه داد که نفسهای توماج بیشتر به نفسهای جمعی تبدیل شود و نور چشمانش جلودار ما و همه نسلهائی باشد که قبل و بعد او گاه در راه در سرمای ناامیدیها پاهاشان می لرزد و به رسیدن فرداهای بهتر چشم می بندند.

توماج در این ویدئو خطابش به قیامی است که زیر سخت ترین فشارها گاها به نفس نفس افتاده به جوانانی که زیر شکنجه ها با دیدن روستانشان بر دار شاید لحظاتی از خود پرسیده باشند که “ارزشش را دارد؟”

در زبان و چشمها و نفس توماج صالحی آینده  موج می زند ، امید می شکفد و جانیان و حاکمان رژیم اسلامی دره دره و دم بدم می میرند. در خنده هایش فلبهای ما بیشتر به تپش می افتد .او حتی در این شرایط به ما می گوید که برنامه دارد که بعد رسیدن به دردهای بدنیش به کارهایش ادامه دهد باز اون لبجند بسیار پر معنی است و امید است این لبخند زیا این لجاجت ستودنی بر حقیقت این اشتیاق به دیدن آزادی و رهائی انسانها دلهای ما را هم محکم کند و پاهای ما را استوار تر کند.

در مقاله قبلیم گفتم که باید به یاری توماج شتافت اما امروز می گویم که ما از توماج انرژی گرفتیم و پاهایمان استوارتر شد و عزم ما بر تیرگیهای ناامیدی یکبار دیگر غالب خواهد شد.

زنده باد توماج سمبل مبارزه برای آزادی و برابری، پایدار باد لبحندهای توماج که نوید فرداهاست!

پیروز باد مبارزه زحمتکشان و کارگران برای ساختن جامعه عاری از استقمار و بندگی سرمایه داری!

منبع:

(*)ویدئو:

توماج صالحی، هنرمند آزادیخواه با انتشار اولین پیام ویدئویی ضمن قدردانی از حمایت‌های مردم ایران

https://www.youtube.com/watch?v=nYY5leP0oIk

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate