تئوریهای توطئه  و بحران جهانی گرمایش کره زمین

مقدمه:

سالهاست ، بخشی از دغدغه های من بررسی نظریات ارتجاعی است که عامل فریب افکر عمومی و جهت دهی مردم در راستی سیاستهای حاکمان است.

تئوریهای توطئه اما بخش دیگر و مجزائی از نظریات ارتجاعی هستند که از زاویه دیگری جامعه را از مبارزه اجتماعی دور می کنند.

هدف نهائی تئوریهای توطئه “ایجاد انحراف یا سیاهی لشگر درست کردن”  برای راست و حاکمان نیست. بلکه “خنثی نگه داشتن” بخشی از جامعه است که در سطحی بالاتر از اگاهی متوجه شارلاتانیزم طبقات حاکمه شده اند . این بخش جامعه که “ناراضی” است و می داند که حاکمان دنیا شارلاتان هستند را هم می شود با ابزارهائی دیگر از مداخله گری اجتماعی دور نگه داشت.

سنتا مذهب ،کارش همین خنثی سازی جامعه با ابزار “وعده بهشت دادن” و “این دنیای فانی” را به حاکمان سپردن بوده.چه در شاخه هائی از اسلام (بخش سنتا جبرگرا تا گرایشاتی مثل بهائیت و حجتیه) تا گرایشات مسیحی که به استناد به فرمایش عیسی در کتابش”کار این دنیا و مالیاتش را به قیصر بسپرید و کار اون دنیا را به عیسی!”.

نمونه اخیر این گرایشات مسیحی در “شاهدان یهوه” کاملا قابل مشاهده است که شبکه ای جهانی ساخته اند که مرکزش در نیویورک است و مردم دنیا را به “یهوه” فرا می خوانند و مرتب وعده “اخرالزمان” می دهند!

در کانتکس بالا ، شاخه دیگری از “صنعت خنثی سازی” در دنیای امروز متعلق است به “تئوری های توطئه” که بر اساس سابقه تاریخی مذهب از ادرس مذهب اغاز شد و الان به انواع شاخه های غیر مذهبی و حتی با ماسکهائی چپ نما ارائه می شود.

مشاهدات چند دهه اخیر نشان می دهد که این تئوریهای توطئه هرگاه بحرانهای اجتماعی رشد می کنند و “خطر قیامها “بالا می رود با اشکالی نو به بازار می ایند تا بخش بزرگتری از جامعه را در رخوت و انتظار نگه دارند.جامعه ای که خسته است در دالانهای “تئوریهای پیچیده تووطئه “دست و پا بزند تا مبادا قیام کند و زنچیرها را بگسلد!

نمونه توسعه تئوریهای توطئه در دهه ۸۰ میلادی حول بحران جهانی ایدز دیده شد.در اونزمان در افریقا اعلام کردند “این توطئه سفید هاست” و در امریکا و اروپا هم تئوری دادند که “داروها خطرناکتر از بیماریست” و لذا میلیونها میلیون انسان فریب خوردند و در اروپا خصوصا افریقای جنوبی از استفاده از داروها گریختند .در نیویورک هزاران هزار فدای عقب ماندگی و فریب تئوریهای توطئه  شدند.

در ارشیو مقالاتم در مورد کورونا هم من اشاراتی داشتم به تئوزیهای توطئه در خصوص کورونا و واکسن کورونا (۱) که متاسفانه عامل سرباز زدن میلیونها میلیون انسان احمق است از واکسیناسیون و می رود به معضلی مستقل تبدیل شود و پاندمی کورونا را تداوم دهد.

اما در این مقاله بطور اخص می پردازم به اخرین امواج تئوریهای توطئه در خصوص گرمایش کره زمین:

(۱)محورهای تئوریهای توطئه در مورد گرمایش کره زمین:

تئوریهای توطئه در موضوع بحران گرمایش کره زمین بطور عموم توسط نهادهای تبلیغاتی معینی در دنیا سازمان یافته اند.این نهادها منابع مالی زیادی دارند و در سایر “کمپین ها” مثل مبارزه با استفاده از واکسن کورونا و حتی نفی ویروس کورونا و در گذشته نفی وجود ویروس ایدز و اهمیت درمان آن فعال بوده اند.

سازندگان تئوریهای توطئه بر اساس روانشناسی ترس و پارانویا در جامعه بر اساس عقب ماندگیهای فکری جامعه و برای نهادهای مالی و منافع انها سازمان یافته اند.

مبارزه با بحران گرمایش کره زمین مستلزم تغییر بنیادی شکل زندگی تولید انرژی و مصرف انرژی و حتی تغذیه استوار است لذا صنایع و کمپانیهای بین المللی مالی فراوانی از تداوم وضع موجود نفع دارند و لذا با مبارزه با گرمایش کره زمین مستقیما یا غیر مستقیم مبارزه می کنند.

شاید حدود ۳۰ تا ۴۰ سالی هست که دانشمندان دنیا و مراجع بین المللی در موضوع بحران گرمایش کره زمین نوشته اند و اعلامیه داده اند و حکومتها را به تغییر سیاستگذاریها فراخوانده اند.

در طی این دوران متدهای متفاوتی توسط طراحان تئوری توطئه بکار رفته که تاکیید می کنم بطور سازمان یافته و جهانی انجام می شود:

فاز اول: انکار گرمایش کره زمین و زیر سوال بردن یافته های علمی

در این فاز کمپانیهای نفتی دنیا با لابیهایشان شرکت فعال داشتند و سیاستمداران دست راستی مثل حزب جمهوریخواه امریکا پشتشان.کلا انکار می کردند که زمین در حال گرم شدنست.کافیست به شهادتهای این اراذل در سنای امریکا مراجعه کنید در سالهای ۸۰ و ۹۰!

فاز دوم: گرمایش کره زمین ربطی به فعالیتهای بشر ندارد!

این فاز بتدریج در اواخر دهه ۹۰ و اواخر سالهای ۲۰۰۰ اغاز شد.اینجا مدعی بودند “این تغییرات طبیعی است و طی حیات کره زمین بالها اتفاق افتاده و ربطی به فعالیت انسان ندارد! 

در حال حاضر مهمترین تئوریهای توطئه روی این متد متمرکز هستند که چاشنی نظریه هائی است که “هیاهو سر گرمایش کره زمین را تفصیر چپی ها و فعالین جنبش سبز و اخیرا حکومت چین می دانند!”

طبیعتا  نظر دانشمندان اینست که تغییرات گرمایشی کره زمین طی ۲۵۰ سال گذشته به موازات “انقلاب صنعنی” تقیبرا هرگز در شرایط مشابه در کره زمین اتفاق نیافتاده و ارتباط فعالیتهای انسانی با افزایش گرمایش از دید علمی قطعی است.

(۳)تئوریهای توطئه در تلاش برای یافتن “علل نگرانیهای حاصل از گرمایش کره زمین”

همانطور که توضیح دادم بر بستر “ادعای گرمایش کره زمین امری طبیعی است و چیز مهمی نیست” تئوریهای توطئه متعددی در مورد “علل اجتماعی و سیاسی ” توسعه نگرانیها برای بحران گرمایش کره زمین ارائه شده.

همه این تئوریها دنیبال “مقصرهای دروغین” هستند و مردم را می خواهند حدالمقدور گیج و خنثی کنند و بفرستند دنبال نخود سیاه!

متدها و “ادله” نفی وجود معضل گرمایش کره زمین:

الف: رد پایه علمی پدیده گرمایش کره زمین به جهت علمی .اینکه “همه دانشمندان” به این پدیده اعتقد ندارند” و اینکه پایه های علمی ادعای گرمایش لغزانست

ب: اینکه مدعیان وجود کرمایش کره زمین بخشی از “توطئه چپها ” هستند یا اینکه توسط حکومت چین خط داده می شوند

ج: اینکه حامیان نظریه بحران گرمایش کره زمین می خواهند تبلیغ توسعه نیروگاههای اتمی بکنند

همانطور که خواننده متوجه می شود، تئوریهای توطئه بر بستر روانشناسی خاصی عمل می کنند.حاکمان دنیا می دانند هر روز بخش بزرگتری از جوامع به مخالفان وضع موجود می پیوندند لذا بهترین راه اینست که این “معترصین” خاموش و نا امید و مستاصل بمانند.

لذا تصویری از واقعیت ارائه می دهند که حین پذیرش بخشهائی از واقعیت به این نتیجه برساند که “کاری نمی شود کرد و همه اش کار انگلیس هاست”!آب بخوریم اجازه انگلیسها باید باشد! مبارزه معنی ندارد از ابتدا شکست خورده است!

(همین تئوریسازان توطئه هستند که انقلابها را محکوم به شکست اعلام می کنند و کمونیزم روسی و انقلاب اکتبر را توطئه فراماسیون و حکومت المان!)

خلاصه کنم:

در حالیکه یک هفته ای به اغاز کنفرانس جهانی گلاسکو مانده و قرار است ۳۰ هزار نفر از رهبران و فعالین غیر دولتی جهان در گلاسکو به بررسی تدابیر کاهش گرمایش کره زمین بپردازند و تعهدات واقعی بدهند.تلاشهای وسیعی از لابیگریهای حکومتها و کمپانیهای چند ملیتی (۱) گرفته تا شبکه جهانی ساختن تئوریهای توطئه ، همه دست اندرکارند تا مبادا این یک دهه فرصتی که برای بشریت برای جلوگیری از فاجعه جهانی گرمایش کره زمین ، وقت مانده سنگ اندازی شود و منافع زودگذر این اراذل جلو برود به قیمت نابودی زندگی میلیاردها انسان.

نباید گذاشت این تلاشهای ارتجاعی به نتیجه برسد.زمین و حیات را باید از چنگال کثیف اینها نجات داد. اینست بخشی از پیکار برای ازادی و برابری انسانها و متوازن کردن حیات در کره زمین!

منابع بیشتر:

(۱)توسعه تئوریهای توطئه در مقابل واکسیناسیون بر علیه کورونا- بخش دهم معضل کورونا

www.azadi-b.com/arshiw/?p=79004

(2)آثار اخیر این نویسنده در خصوص معضل گرمایش کره زمین

(۱)آغاز لابیگری حکومتها و کمپانیهای فراملیتی برای خنثی کردن اهداف کنفرانس گلاسکو

www.azadi-b.com/?p=14118

(2)تغییر در فرهنگ تغذیه و اثرات آن در روند گرمایش کره زمین

www.azadi-b.com/?p=13856

(3)افق نگرانی آور گرمایش کره زمین ، بحران عظیم انسانی پیش رو و لزوم مداخله گری چپ و سوسیالیزم خواهی(سعید صالحی نیا)

https://www.azadi-b.com/?p=13067

(4)سخن روز شماره ۲۳۸: نگرانی ها در مورد تغییرات آب و هوایی در سطح جهان – معضلات و راه حل آن(سعید صالحی نیا)

www.azadi-b.com/?p=13358

(5)برنامه ۲۳۹ ازسخن روز با موضوع : تغییر فرهنگ تغذیه در مبارزه با افزایش گرمایش کره زمین

http:/www.youtube.com/watch?v=3AwYcbdAifk

(3)تئوریهای توطئه حول بحران گرمایش کره زمین:

Global warming conspiracy theory – Wikipedia

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate