اخباروگزارشات کارگری ٣٠ آبان ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٣٠ آبان ماه ١٣٩٩

زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه ۱۳۹۸

– زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه ۱۳۹۸

– تعطیلی معدن سنگ تراورتن کردآباد تفت درپی تجمعات اعتراضی اهالی نسبت به عوارض زیست محیطی وبیکاری ۵۰ کارگرش

– تجمع اعتراضی صیادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال لغو صید ترال مقابل استانداری هرمزگان

– بیانیه دانشجویان در اعتراض به شیوه‌نامه انضباطی

 شیوه‌نامه انضباطی جدید، ابزاری تازه برای ورود نیروی امنیتی به دانشگاه

– در آلونک تخریب شده بدست ماموران شهرداری  ویگان حفاظت مسکن ۳ زن سرپرست خانواده با ۵ فرزند زندگی می کردند

– گزارشی درباره کارگر جان باخته براثر خودسوزی مقابل دفترانجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کرمانشاه

– یک کارگر مصدوم حادثه انفجار وآتش سوزی  مجتمع پتروشیمی خارک دربیمارستان جان باخت

– مرگ ومصدومیت ۲ کارگر مجتمع کاوه فولاد آریا اردستان درحادثه انفجار

روزپنج شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸: زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه ۱۳۹۸

+گزارشی ازاعتراضات بهبهان به بهانه افزایش قیمت بنزین

اعتراضات به افزایش سه برابری نرخ بنزین همانند دیگر شهرهای کشور در بهبهان از روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه آغاز شد و در روزهای بعد شدت گرفت.

گفته می‌شود طی اعتراضات این شهر ۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ده‌ها نفر زخمی و شمار زیادی بازداشت شده‌اند.

یکی از شهروندان بهبهان به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی می‌گوید: «خاک‌سپاری ۱۲ نفر از کشته‌شده‌ها روز سه‌شنبه ۲۸ آبان برگزار شده‌است و خانواده‌های آن‌ها در سوگ از دست دادن عزیزان خود هستند.»

در بهبهان ابتدا ورودی‌های شهر توسط شهروندان مسدود شد و در شهر نیز به گونه‌ای مسالمت‌آمیز مردم خیابان اصلی را با نشستن در مسیر بستند.

این شهروند اهل بهبهان که مایل نیست نام او افشا شود،می‌گوید: «در این منطقه اولین اعتراض‌ها با مسدود کردن جاده اهواز-امیدیه اتفاق افتاد، اما در خصوص بهبهان، این شهر یک خیابان اصلی دارد که از میدان بانک ملی شروع می‌شود تا میدان جوانمردی که منطقه اصلی این شهر است ادامه دارد. مردم روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه به صورت مسالمت‌آمیز روی زمین در این مسیر نشسته بودند و اعتراض خود را نشان می‌دادند که نیروهای امنیتی و انتظامی با خشونت با آن‌ها برخورد کرده و به این تجمع مسالمت‌آمیز حمله می‌کند.»

این منبع اضافه می‌کند: «برخی از مردم فقط نشسته یا ایستاده شعار می‌دادند شعارهایی از قبیل “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران”. اما موضوع مهم این است که شروع کننده خشونت در بهبهان نیروهای امنیتی بوده‌اند. مردم بهبهان مردمی بسیار آرام، محترم و محتاط هستند. اما از همان لحظه که پلیس به مردم یورش برد، اوضاع تغییر کرد و فضا متشنج شد.»

 “وقتی وضعیت به این شکل شد، شدت اعتراض‌ها اطراف میدان‌های بانک ملی، جوانمردی و عدالت افزایش یافت.”

نیروهای امنیتی چند روز اول عملا امکان مقابله و سرکوب نداشتند، به همین دلیل از روز دوشنبه ۲۷ آبان نیروهای کمکی زیادی از خرم‌آباد وارد شهر شد.

بنا به گفته وی؛ “در بهبهان بیشتر دو قشر از مردم زندگی می‌کنند. یک عده از آن‌ها فارس و عده‌ای لرهای کهگیلویه و بویراحمد هستند. در همان شب اول یعنی در جمعه شب (روز اول اعتراضات) احسان عبدالله‌نژاد با شلیک مستقیم به ناحیه گردن کشته می‌شود و سه نفر از شهروندان از طایفه لرها کشته شدند و در روزهای بعد هم شماری کشته و عده‌ زیادی زخمی شدند.”

این منبع می‌گوید که نسبت به کشته شدن ۱۲ نفر از همشهریان خود اطمینان دارد، اما اضافه می‌کند که تعداد کشته شده‌ها ۱۵ نفر یا حتی بیشتر هستند.

در روز سه‌شنبه ۲۸ آبان خاکسپاری ۱۲ نفر از کشته شده‌ها در بهبهان برگزار شد. از خانواده‌ها تعهد و ضمانت گرفته‌اند که مراسم سوگواری را در سکوت برگزار کنند و با رسانه‌ها مصاحبه نکنند.

در میان کشته‌شده‌ها نوجوان ۱۲ ساله هم دیده می‌شود و بیشتر آن‌ها جوان هستند.

این شهروند در خصوص اینکه چه کسانی به مردم شلیک کرده‌است گفت:‌ «تک‌تیر انداز‌ها از ساختمان چند طبقه مقابل میدان بانک ملی که اداره دارایی سابق است به مردم شلیک می‌کردند و این موضوع را ده‌ها شاهد گزارش کرده‌اند، اما بیشتر کسانی که کشته‌شده‌اند گلوله به گردن یا سر آن‌ها اصابت کرده‌ و به نظر می‌رسد که دستوری برای کشتار داشته‌باشند، وگرنه کجای دنیا اینطور به شهروندان خودشان شلیک می‌کنند.»

بنا به گفته این شهروند اهل بهبهان: «یکی ازاین همین تک‌تیراندازها فردی به نام احمدی‌فر است که از نیروهای بسیج بود. توسط مردم شناسایی شد و بلافاصله بعد از شناسایی با چند محافظ به همراه خانواده‌اش از شهر متواری شد. من دقیق نمی‌دانم که جزو تک‌تیراندازها بود یا نه اما از اینکه از شهر خارج شده و فرار کرده‌است، را مطمئن هستم.»

در بهبهان بانک‌های زیادی در سراسر خیابان اصلی شهر آتش گرفت.

شاهدان عینی گزارش داده‌اند؛ در کل شهر همه پمپ بنزین‌ها و بیشتر بانک‌ها به آتش کشیده شده، اما در میان شهروندان در اینکه چه کسانی مسبب این موضوع هستند، اختلاف نظر و شبهه وجود دارد که به عنوان نمونه بانکی که وسعت زیادی دارد و ۵ طبقه است چطور آتش از پشت پنجره و داخل بانک به کل ساختمان سرایت می‌کند خوب کمی شبهه برانگیز است و چون حکومت ایران سابقه خوبی در خصوص تخریب اموال مردم ندارد بیشتر مردم حدس می‌زنند که این کار توسط خود نیروهای امنیتی یا لباس شخصی باشد.»

او افزود: «اکنون موضوع این است که جان برخی از زخمی‌ها در خطر است چرا که پس از اصابت گلوله از ترس بازداشت به بیمارستان نرفتند. اما این را هم بگویم که پرسنل بیمارستان بعد از مداوای زخمی‌ها با آن‌ها همکاری می‌کردند. آن‌ها را فراری می‌دادند یا کمک می کردند که شناسایی نشوند و به همین دلیل یکی از مسئولان بیمارستان بازداشت شد.»

شهر اکنون به دلیل حجم بالای نیروهای یگان ویژه در فضای رعب و وحشت قرار گرفته و عملا امکان اعتراض نیست و نیروهای یگان ویژه و ضدشورش همه جای شهر مستقر شده‌اند و شمار بازداشت‌شده‌ها طی چند روز اعتراض به قدری زیاد است که عملا امکان ارائه آمار وجود ندارد.

اسامی برخی از کشته‌شده‌های بهبهان عبارتند از: (هویت برخی از این افراد که از سوی کمپین تایید نشده، کماکان در دست بررسی است)

محمدحسین قنواتی

مهرداد دشتی‌زاده

احسان عبدالله‌نژاد

محمود دشتی‌زاده

محمد حشم‌دار

شبنم دیانی

تدین (نام کوچک نامشخص)

فرزاد انصاری

علی (نام خانوادگی نامشخص)

+در حاشیه اعتراضات هفته آخر آبان ماه ۱۳۹۸: آشنایی با ترکیب طبقاتی ساکنان شهرستان های شهریار،قدس(قلعه حسن خان) وملارد

در شهریار بخشی از جمعیت کارگران کشاورزی هستند و ۵۰ درصد جمعیت هم کارگر خدماتی و صنعتی هستند که محل کار اکثر آنها، جاده قدیم کرج، جاده مخصوص و جاده ساوه است.

در قلعه حسن‌خان، ۶۵ درصد کارگر هستند؛

در ملارد ۳۰ درصد کارگر و باقی کشاورز هستند.

در سرآسیاب و مارلیک، ۶۰ درصد جمعیت، کارگر اعم از کارگر صنعتی و خدماتی و ساختمانی و بازنشستگان هستند.

در صبادشت ملارد باز بیش از ۶۰ درصد کارگر هستند.

*تعطیلی معدن سنگ تراورتن کردآباد تفت درپی تجمعات اعتراضی اهالی نسبت به عوارض زیست محیطی وبیکاری ۵۰ کارگرش

روز چهارشنبه ۲۸ آبان،بدنبال تجمعات اعتراضی اهالی کردباد  از توابع شهرستان تفت در استان یزد نسبت به عوارض زیست محیطی ، معدن سنگ تراورتن تعطیل و۵۰ کارگرش بیکار شدند.

کارگران بیکارشده با بیان اینکه حدود ۱۶ معدن سنگ در روستای کردآباد فعالیت دارند، در تشریح دلایل تعطیلی یکی از معادن سنگ،به خبرنگار رسانه ای گفتند: این اتفاق به دنبال اجتماع شماری از اهالی روستای کردآباد واقع شهرستان تفت بر سر مسائل زیست محیطی در معدن تراورتن رخ داده که به درگیری نیز منجر شده است.

آن‌ها گفتند: در روز‌های گذشته همزمان با شروع عملیات استخراج بخشی از این معدن از سوی یکی از شرکت‌های بهره‌بردار، اهالی بومی روستای کردآباد مانع از فعالیت کارگران می‌شوند.

بر پایه این اطلاعات؛ از زمان آغاز عملیات استخراج در این واحد معدنی، طبق روال معمول شمار قابل توجهی از اهالی این منطقه برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از تخریب محیط زیست ازسوی شرکت استخراج کننده به معدن تراورتن مراجعه می‌کنند. این افراد بیشتر از اهالی روستاهای کرد آباد در شهرستان تفت هستند.

 ظاهرا حضور مستمر اهالی روستاها در محوطه معدن تراورتن کردآباد باعث شده کارگران شاغل در این واحد معدنی برای انجام وظایف خود با مشکل مواجه شوند، چنانچه به تشخیص کارفرما فعالیت معدن از روز چهارشنبه به حالت تعطیل درآمده است.

یکی از کارگران معدن سنگ تراورتن روستای کردآباد با یادآوری شرایط نامناسب بازار کار در منطقه سکونت خود گفت: این واحد معدنی تنها فرصت شغلی منطقه است که در اختیار اهالی روستاهای اطراف معدن قرار دارد.

فرماندار شهرستان تفت در گفتگو با رسانه‌های محلی، ضمن تایید مشکلات به وجود آمده در این واحد معدنی گفت: به دنبال تجمع شماری از اهالی روستاهای اطراف معدن (کردآباد) در این واحد معدنی، شورای تامین برای حفظ امنیت کارگران و اهالی تصمیم به تعطیلی موقت این واحد گرفته است.

او با رد ادعای کارگران در خصوص اینکه اعتراض اهالی روستاها بر سر جذب نیروی کار غیربومی است، گفت: اهالی این روستاها مدعی‌اند ادامه فعالیت معدن امکان‌پذیر نیست و موجب تخریب محیط زیست آن‌ها شده است.

او با بیان اینکه روز گذشته با ادامه درگیری اهالی با نیروی کار شاغل، معدن به حالت تعطیل درآمده است.

*تجمع اعتراضی صیادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال لغو صید ترال مقابل استانداری هرمزگان

عصر روز جمعه ۳۰ آبان،جمعی ازصیادان استان های بوشهر، خوزستان،سیستان و بلوچستان وهرمزگان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال لغو صید ترال دست به تجمع مقابل استانداری هرمزگان دربندرعباس زدند.

یکی از صیادان معترض به خبرنگار رسانه ای گفت: ما در آب‌های خارج از دوازده مایلی صید می‌کنیم و فعالیت ما تهدیدی برای ذخایر ماهیان نیست.

وی‌ افزود: در تهران به ما وعده هایی مبنی بر لغو این طرح داده شد اما تا کنون عملی نشده است.

این صیاد در پایان بیان داشت: هزاران شغل در معرض نابودی است و کسی که این طرح را بیان کرده به هیچ عنوان فکری به حال ما نکرده است.

*بیانیه دانشجویان در اعتراض به شیوه‌نامه انضباطی

 شیوه‌نامه انضباطی جدید، ابزاری تازه برای ورود نیروی امنیتی به دانشگاه

پس از آبان ماه ۹۸، امروز ما، در شرایط به غایت سختی به سر می‌بریم که انتقاد از شرایط موجود به منزله اغتشاش است و منتقدان، اغتشاشگر خوانده می‌شوند.

با استناد به اصل بیست و هفتم قانون اساسی تشكيل اجتماعات و راه پيمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن كه در تضاد با مبانی اسلام نباشد، آزاد است. حوادث خونین اخیر، بار دیگر نشان داد که دستگاه حاکمیت تاب و توان نقد را ندارد. امروز که راه‌های اعتراض بسته شده و تنها پاسخ به اعتراضات سرکوب آن است، دانشگاه تنها سنگر باقی مانده برای اعلام موضع و نارضایتی دانشجویان است.

ما، جمعی از دانشجویان سراسر کشور، همچنان معتقدیم شیوه‌نامه انضباطی جدید، چنان هزینه  فعالیت‌های مدنی را بالا برده و دانشجو را به صورت پیش‌فرض مجرم انگاشته که امکان هر گونه فعالیت مدنی اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی از دانشجو سلب شده است. این شیوه‌نامه باعث تسریع روند امنیتی شدن دانشگاه، برخورد سلیقه‌ای حراست و سرکوب دانشجو با شدت و حدت بیشتر است؛ بنابراین، خواستار لغو بی قید و شرط شیوه نامه ضد دانشجویی هستیم.

زمستان ۹۷، همزمان با شایعاتی که از راهروهای وزارت علوم به گوش می‌رسید موجی از نگرانی‌ها در میان فعالین دانشجویی به وجود آمد. به نظر می‌آمد که فشارهای نهادهای امنیتی خارج از دیوارهای کوتاه دانشگاه، احضارهای فله‌ای و احکام قضایی ناعادلانه نتوانسته بود آخرین سنگر باقیمانده از آزادی خواهی این ملت را فرو ریزد. وزارت علوم درصدد آن بر آمده بود تا با ابلاغ شیوه‌نامه ضد دانشجویی که به وضوح حقوق شهروندی آنان را لگدمال می کرد، بیش از پیش بند پوتین‌هایی را محکم کند که از مدت‌ها قبل بر گلوی فعال دانشجویی سنگینی می‌کرد.

بلافاصله بعد از ابلاغ شیوه نامه انضباطی جدید در تابستان ۹۸، جمعی از دانشجویان از سراسر دانشگاه‌های ایران طی یک پویش سراسری، اقدام به جمع آوری امضا علیه این شیوه نامه دانشجویی نمودند. امضاهایی که امید می‌رفت در مناقشه با وزارت علوم، به مثابه اهرمی قدرتمند در جهت لغو این شیوه‌نامه مورد توجه قرار گیرد. دانشجویان تا مدت‌ها همزمان با جمع‌آوری این امضاها، با استفاده از سخنرانی ها، تریبون ها و هر امکانی که در اختیار داشتند؛ در جهت آگاه سازی دانشجویان نسبت به این بی عدالتی تلاش کردند. نتیجه‌ی ماه‌ها تلاش جمعی دانشجویان در سراسر کشور، جمع‌ آوری قریب ۶هزار امضا شد که بخشی از طریق لینک آنلاین معرفی شده‌ بود و مابقی به صورت دستی در صحن دانشگاه‌های کشور جمع‌آوری شد.

متاسفانه با گذشت کمتر از یک هفته از شروع جمع آوری امضا‌ها در دانشگاه های سراسر کشور، کشتار آبان ماه ۹۸ و در پی آن شلیک به هواپیمای مسافربری در بهمن ماه دانشگاه را در بهت فرو برد و پویش به مدت ۳ ماه متوقف شد.

اواخر بهمن ماه بر آن شدیم تا دوباره پویش علیه شیوه‌نامه ضد دانشجویی را ادامه بدهیم اما با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه امکان جمع آوری امضا و دسترسی به امضاهای جمع‌ا‌آوری شده در صحن دانشگاه منتفی شد.

در تابستان اما توام با تعطیلی دانشگاه‌ها این کمیته انضباطی بود که همزمان با نهادهای امنیتی خارج از دانشگاه فشار را بر دانشجویان افزایش داد.

امروز بر همان عهدی که با دانشجویان امضا کننده بستیم مانده‌ایم و هم‌چنان میگوییم این شیوه‌نامه ضد دانشجویی باید لغو گردد اما وزارتین علوم و بهداشت هیچ اراده‌ای تا امروز برای لغو و حتی اصلاح شیوه‌نامه نشان نداده‌اند و تیغ تیز کمیته‌های انضباطی در دانشگاه‌های سراسر کشور، با ارجاع به این شیوه‌نامه دست به سرکوب دانشجویان در سراسر کشور می‌زند.

در پیوست یادداشت، لیست حدودا ۴هزارنفری امضاهای آنلاین آورده شده‌ است. مابقی امضاها که به صورت دستی وارد شده، به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها و عدم دسترسی همراهان پویش وارد لیست زیر نشده است.

برای رویت امضاها به کانال تلگرام« بیانیه دانشجویان در اعتراض به شیوه‌نامه انضباطی»مراجعه شود.

*در آلونک تخریب شده بدست ماموران شهرداری  ویگان حفاظت مسکن ۳ زن سرپرست خانواده با ۵ فرزند زندگی می کردند

روز جمعه ۳۰ آبان، یکی از زنان سرپرست خانوار بندرعباسی ساکن در منزل تخریب شده به خبرنگار رسانه ای گفت: : در منزل تخریب شده سه زن سرپرست خانوار همراه با پنج فرزند به مدت دو ماه سکونت داشتند.

وی افزود:تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نبوده و نیستیم.

وی با بیان اینکه پیش از این یک بار از سوی شهرداری بندرعباس اخطار تخریب داده شده بود، اضافه کرد: همان موقع هم به بازرسین شهرداری اعلام کردیم که از سر ناچاری و نداری در این شرایط و در این منزل زندگی می کنیم اما گوش شنوایی وجود نداشت.

این زن سرپرست خانواده با اشاره به اینکه سه فرزند محصل در این منزل زندگی می کردند، خاطرنشان کرد: با ویران شدن این منزل در حال حاضر در منزل همسایگان به سر می بریم و مشخص نیست وضعیت زندگی فرزندان مان و تحصیل شان چه می شود.

درهمین رابطه:خودسوزی زن سرپرست خانواده در بندرعباس دراعتراض به تخریب آلونکش

روز چهارشنبه ۲۸ آبان، ماموران شهرداری به همراه ماموران یگان حفاظت مسکن دست به تخریب آلونک یک زن ۳۵ ساله وبچه هایش واقع درمنطقه ۳ بندرعباس می زنند وسرپناهشان را تخریب می کنند.

این زن سرپرست خانواده برای اعتراض به این عمل وحشیانه وغیرانسانی اقدام  به خودسوزی می کند و به بیمارستان منتقل می شود.

این زن سرپرست خانواده  دچار  سوختگی ۱۸ درصد ی درناحیه قفسه سینه و دست شده است.

*گزارشی درباره کارگر جان باخته براثر خودسوزی مقابل دفترانجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کرمانشاه

روز جمعه ۳۰ آبان،مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه به خبرنگار رسانه ای گفت: فرد مذکور برای تمدید بیمه خود به عنوان کارگر ساختمانی به انجمن کارگران ساختمانی استان مراجعه کرده بود و تقاضای تمدید عضویت می‌کند که کارشناسان این انجمن پس از حضور در محل کار وی را با لباس مکانیکی خودرو می‌بینند و با تمدید درخواست وی (بیمه کارگری) مخالفت می کنند.

وی ادامه داد: این فرد به منظور رسیدگی به درخواستش روز بعد به انجمن مراجعه کرده و پس از جدال لفظی با منشی، تهدید به خودسوزی می کند.

وی افزود: متاسفانه فرد مذکور پس از جدال لفظی خود را در مقابل انجمن به آتش می‌کشد و در نهایت به بیمارستان منتقل می شود و پس از بستری شدن فوت می‌کند.

خاطرنشان می شود که،براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی فرد مذکور با هوشیاری به بیمارستان مراجعه می کند و به دلیل سوختگی  درصدی بستری می شود که در نهایت پس از گذشت ساعتی به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست می دهد.

درهمین رابطه:خودسوزی ومرگ یک کارگر در کرمانشاه

روز پنج شنبه ۲۹ آبان،یک کارگر۴۵ ساله اقدام به خودسوزی در چهارراه رشیدی کلانشهر کرمانشاه می کند وپس از انتقال به بیمارستان جانش را ازدست می دهد.

گزارشات منتشره در رسانه ها وشبکه های اجتماعی ازاعتراض این کارگراز روی استیصالحکایت می کنند.ازجمله اینکه کفاش دوره‌گردی امروز به‌خاطر  نداشتن بیمه تامین اجتماعی و هزینه‌های سنگین داروهای مادرش، جلوی اداره بیمه کرمانشاه خودسوزی کرد.

*یک کارگر مصدوم حادثه انفجار وآتش سوزی  مجتمع پتروشیمی خارک دربیمارستان جان باخت

یک کارگر مصدوم حادثه انفجار وآتش سوزی  مجتمع پتروشیمی خارک بدلیل سوختگی صی درصدی دربیمارستان جانش راازدست داد وتعداد کارگران جان باخته این حادثه به ۲ نفر رسید.

درهمین رابطه:مرگ یک کارگرومصدومیت ۴ نفر دیگر در حادثه انفجار وآتش سوزی  مجتمع پتروشیمی خارک – وخامت حال یکی از کارگران مصدوم

عصر روز پنج شنبه ۲۹ آبان،یک کارگر در در حادثه انفجار وآتش سوزی  مجتمع پتروشیمی خارک جانش را ازدست داد و۴ کارگر دیگر مصدوم شدند که حال یکی از مصدومین وخیم گزارش شده است.

فرماندار بوشهردر تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی خارک به خبرنگاران گفت: عصر امروز بر اثر انفجار در قسمتی از پتروشیمی جزیره خارک، این مجتمع دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: در این حادثه  یک نفر جان خود را از دست داد و چهار نفر مصدوم شدند که حال یکی از نیروها وخیم گزارش شده و با استفاده از بالگرد به بیمارستان سوختگی گناوه اعزام شده است.

وی در باره علت حادثه گفت: قسمتی از پتروشیمی که در حالت اورهال و خاموش بوده، توسط تعدادی از نیروها در حال تعمیر و جوشکاری بوده که بر اثر انتشار گاز در فضا، انفجار صورت می‌گیرد.

*مرگ ومصدومیت ۲ کارگر مجتمع کاوه فولاد آریا اردستان درحادثه انفجار

ظهر جمعه ۳۰ آبان،یک کارگر ۳۰ ساله اهل اردستان بنام مؤذنی درحادثه انفجار مجتمع کاوه فولاد آریا واقع  دراستان اصفهان، شهرك صنعتی اردستان در دم جان باخت ویک کارگر۵۴ ساله از اهالی شهر بادرود بنام رزاقی دچار قطع عضو وسوختگی ۷۰ درصدی شد.

قابل یادآوری است که، روز یکشنبه ۵آبان ماه ۱۳۹۸،یک کارگر مجرب کارخانه فولاد آریا واقع در شهرک صنعتی اردستان حین آموزش دادن به کارگران دیگر این واحدتولیدی،لای دستگاه پرس گیر افتاد وبدلیل خونریزی داخلی جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد


Google Translate