اخباروگزارشات کارگری ٢٣ آذرماه ١٣٩٩

– تجمع اعتراضی همزمان کارگران بازنشسته کشور مقابل مجلس واداره تامین اجتماعی در مراکز استان ها

همراه با مجموعه ای ازگزارشات منتشرشده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی

– ادامه اعتراضات معمان خرید خدمات سال۹۳ نسبت به بلاتکلیفی استخدامی با برپایی تجمعی دیگر مقابل مجلس

– سومین روز اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران بخش خدمات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به جابجایی شغلی

– ادامه تجمعات اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی ایذه نسبت به بلاتکلیفی استخدامی وبی تفاوتی مسئولان ذیربط شهر،استان وکشور

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق مقابل دادگستری

– تجمعات اعتراضی کارگران بام خرم آباد نسبت به کاهش حقوق وعدم پرداخت بموقعش

تهدید کارگران حق طلب به اخراج از کار درصورت اعتراض

– تجمع اعتراضی کارگران شرکتی شهرداری اصفهان نسبت به نداشتن امنیت شغلی

– تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

– تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهرنسبت به میزان کارانه وعدم پرداخت بموقعش

– پایان اعتصاب رانندگان تاکسی جزیره کیش

– جان باختن ۲ کارگر معدن سنگان خواف

– جان باختن یک کارگر کشاورزی در زرین فارس بر اثر گازگرفتگی

*تجمع اعتراضی همزمان کارگران بازنشسته کشور مقابل مجلس واداره تامین اجتماعی در مراکز استان ها

همراه با مجموعه ای ازگزارشات منتشرشده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی

روز یکشنبه ۲۳ آذر، کارگران بازنشسته کشور برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به نحوه اجرا و اصلاح همسان‌سازی وسطح نازل مستمری ها بطور همزمان در تهران مقابل مجلس و در استان های آذربایجان شرقی، اصفهان،ایلام،خراسان رضوی،خراسان شمالی، خوزستان،لرستان،گیلان،مرکزی،یزد و…مقابل اداره کل تامین اجتماعی تجمع کردند.

/مجموعه ای ازگزارشات منتشرشده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی:

+بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، تبریز، اراک، خرم آباد، ایلام، مشهد، اصفهان، بجنورد، یزد، رشت و اهواز، امروز، در اعتراض به عدم تطابق حداقل مستمری با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، اجرای متناسب‌سازی به شکل ناهماهنگ با صندوق‌های کشوری و لشگری، بی‌توجهی دولت به پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی، تطابق نداشتن مبالغ متناسب‌سازی و نحوه محاسبه مستمری میان بازنشستگان همکار تامین اجتماعی و غیرهمکار، اجرا نشدن متناسب‌سازی برای بازنشستگان سال ۹۹، عدم مشارکت برابر ذی نفعان در ساختار مدیریتی تامین اجتماعی، محقق نشدن واگذاری سهام شستا به بازنشستگان، پرداخت مزایای دوران اشتغال به بازنشستگان مناطق جنگی و عملیاتی، نبود سطح بندی در خدمات درمانی و باز شدن پای بیمه تکمیلی به درمان تامین اجتماعی و افزایش نیافتن مستمری در چند نوبت از سال برای پوشش تورم تجمع کردند.

در تهران بازنشستگان مقابل مجلس شورای اسلامی و در شهرهای دیگر مقابل ادارت تامین اجتماعی جمع شدند و به طرح خواسته‌های خود پرداختند.

 در تجمعات امروز، بازنشستگان «مشاغل سخت و زیان آور» هم حاضر بودند و خواستار ایجاد تناسب در پرداخت مبالغ متناسب‌سازی میان خود و بازنشستگانی شدند که بر اساس ۳۰ سال، ۳۵ سال و بیشتر سابقه بیمه‌پردازی داشته‌اند.

 معترضان در تجمع امروز خود مقابل مجلس، با ۲ نماینده مجلس ملاقات داشتند.

+ایلام – مقابل اداره کل تامین اجتماعی:

+خراسان رضوی – مشهد – مقابل اداره کل تامین اجتماعی:

تجمع اعتراضی بازنشستگان مشهد نسبت به همسان سازی ناعادلانه حقوق مقابل سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی

+خراسان شمالی – بجنورد – مقابل اداره کل تامین اجتماعی:

+ خوزستان – اهواز- مقابل اداره کل تامین اجتماعی:

روز یکشنبه ۲۳ آذر:جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان دست به تجمع مقابل اداره کل تامین اجتماعی در کلانشهر اهواز زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: در اعتراض به نحوه اجرا و اصلاح همسان‌سازی و میزان ناچیز مستمری‌های خود، مقابل اداره تامین اجتماعی حاضر شده‌ایم و از این نهاد درخواست داریم به مطالبات ما پاسخ دهد.

آنها افزودند: اصلاح همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور با فرمول‌هایی انجام شده که به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست؛ علاوه بر آن، ما خواستار افزایش مستمری‌ها به اندازه سبد معیشت، ارائه خدمات درمانی رایگان و مکفی به بازنشستگان و فراهم آوردن خدمات رفاهی مناسب هستیم.

کارگران بازنشسته معترض ادامه دادند: دریافتی حداقل‌بگیران با اجرای همسان‌سازی به سه میلیون تومان هم نرسیده است؛ سخت و زیان‌آورها هم از نحوه اصلاحات و وعده‌های بی‌سرانجام به ستوه آمده‌اند. بعد از ماه‌ها انتظار دریافتی بازنشستگان فقط بیست هزار تومان زیاد شده و این رقم ناچیز، توهین به بازنشسته است.

+لرستان – خرم آباد – مقابل اداره کل تامین اجتماعی:

+ گیلان – رشت:

*ادامه اعتراضات معمان خرید خدمات سال۹۳ نسبت به بلاتکلیفی استخدامی با برپایی تجمعی دیگر مقابل مجلس

روزیکشنبه ۲۳ آذر، معمان خرید خدمات سال۹۳ درادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی برای باری دیگر مقابل مجلس اجتماع کردند.

تجمع کنندگان که تعداد آن‌ها به چند صد نفر می‌رسید به خبرنگار رسانه ای گفتندک حدود ۱۳ هزار معلم خرید خدمات از سراسر کشور، خواهان مشخص شدن وضعیت استخدام خود و یکسان شدن مدل قراردادها هستند.

به گفته این گروه از معلمان؛ همکارانشان در برخی استانها تنها ماهی ۳۰۰هزار حقوق دریافت می‌کنند و یک بیمه ۱۰ روزه دارند؛ درحالیکه ساعت کار آن‌ها با معلمان رسمی تفاوتی ندارد.

معلمان حاضر در این تجمع با اشاره به طرح «شورای عالی انقلاب فرهنگی» برای استخدام خود، گفتند: این نهاد فرهنگی تاکید دارد که برای روشن شدن وضعیت استخدامی معلمان خرید خدمات باید، آزمون استخدامی ماده ۲۸برگزار شود. در همین حال، شورا اعلام کرده است که استخدام معلمان تنها باید از طریق «دانشگاه فرهنگیان» انجام شود. این در حالی است که سال ۹۳ که وارد سیستم آموزشی شدیم این دانشگاه وجود نداشت.

معترضان با بیان اینکه اگر هدف از ورود به دانشگاه ترتبیت معلم است، معلمان خرید خدمات سال‌ها در سیستم آموزشی کشور کار کرده‌اند و صاحب تجربه شده‌اند، افزودند: با توجه به اینکه ساعت کار معلمان خرید خدمات، برخلاف آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان پیش دبستانی، کامل است و تفاوتی با معلمان رسمی ندارد، انتظار داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی ما را مستثنی کند.

آن‌ها افزودند: اما اگر قرار بر شرکت در این آزمون باشد، باید شرایط حضورمان در دانشگاه فرهنگیان مهیا شود. در نتیجه مخالف حضور در دانشگاه فرهنگیان و شرکت آزمون نیستیم؛ اما انتظار داریم که نمایندگان مجلس به طرحی که به آن‌ها ارائه کرده‌ایم بپردازند و آن را تصویب کنند. بر اساس این طرح بودجه مشخصی برای استخدام معلمان خرید خدمات تعریف می‌شود. همین حالا هم بودجه ۹۴۰ میلیارد تومانی برای معلمان خرید خدمات در نظر گرفته شده است، که می‌توان آن را صرف استخدام ما کرد.

خواسته دیگر معلمان خرید خدمات یکسان شدن قراردادهای آن‌هاست. به گفته معترضان در هر استان یک مدل قرارداد وجود دارد که این جفا به آنها محسوب می‌شود. آنها تاکید دارند که آنچه برایشان مهم است تبدیل قطعی وضعیت استخدامی است تا از این طریق از دایره کارکنان ارزان قیمت نظام آموزشی خارج شوند و وضعیت معیشتی اسفناکشان بهبود یابد.

*سومین روز اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران بخش خدمات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به جابجایی شغلی

روز یکشنبه ۲۳ آذر برای سومین روز متوالی، کارگران بخش خدمات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اعتراض به جابجایی شغلی به اعتصابشان ادامه دادند و دراین مجتمع تجمع کردند.

*ادامه تجمعات اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی ایذه نسبت به بلاتکلیفی استخدامی وبی تفاوتی مسئولان ذیربط شهر،استان وکشور

روز یکشنبه ۲۳ آذر، مربیان پیش‌دبستانی ایذه درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی وبی تفاوتی مسئولان ذیربط شهر،استان وکشور برای باری دیگر دست به تجمع در اداره آموزش‌وپرورش این شهردراستان خوزستان زدند.

یکی از حاضران درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: تلاش در جهت نادیده گرفتن و حذف ما سیاسی است. اینکه با جابه‌جایی یک نماینده، یک تیم جدید در رأس کار می‌آید و برنامه‌های گروه پیشین را نادیده می‌گیرد، بیشتر از آنکه یک لجاجت سیاسی باشد، بازی با زندگی آدم‌هایی مثل ماست. چرا اداره کل آموزش‌ و پرورش استان خوزستان برای بررسی مشکلات ما یک بازرس به ایذه نمی‌فرستد؟ چرا آموزش‌ و پرورش ایذه لیست اشخاص جذب‌شده را رسانه‌ای نمی‌کند؟

یکی دیگر از این مربیان معترض گفت: ما کوتاه بیا نیستیم. تا حصول نتیجه‌ نهایی، به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد. ما در این مدت کم تحقیر نشده‌ایم. از مراجعات مکرر به اداره کل با هر وسیله ممکن، مثل نیسان و وانت بگیر تا مورد تمسخر قرار گرفتن ما برای رسیدن به مطالباتمان.

تجمع کنندگان گفتند: مدیرکل و وزیر آموزش‌وپرورش باید ما را ببینند. زندگی بسیاری از ما تاکنون تحت شعاع این موضوع قرار گرفته و در برخی موارد از هم پاشیده است، هرگونه نادیده گرفته شدن ما ظلم بزرگی به خانواده‌های ماست. ما با زجر و بیچارگی طی این مدت توانستیم پول بیمه خود را پرداخت کنیم. خانواده‌های ما در گرمای عسلویه عرق نریخته‌اند که ما دودستی آن را تقدیم بیمه کنیم و حالا به ما بگویند خداحافظ .

یکی دیگر از این مربیان نیز گفت: طی مراجعه‌ای که هفته‌ پیش به وزارت آموزش‌وپرورش داشتیم به ما گفتند که شما قربانی شرایط سیاسی شهرستان شده‌اید. ما می‌دانیم این مشکل هیچ ارتباطی به وزیر ندارد و مشکل ما در خود استان خوزستان قابل حل است و تمام اتفاقات فعلی نتیجه یک لجاجت سیاسی است. خدا کند وزیر و مدیرکل برای حل شرایط ما پادرمیانی کنند.

این مربی پیش‌دبستانی افزود: ما نیروهای سال ۹۷ هستیم و اینکه می‌گویند تعداد ما هفت‌صد نفر است و برای انتخابات مجلس ما را جذب کرده بودند در اصل درست نیست. چرا باید اداره آموزش‌وپرورش ایذه به اداره کل نامه بزند و نیروهای پیش‌دبستانی سال ۹۷ را جذب‌شده‌های غیرقانونی بخواند؟

ما منتظر اظهارنظر سریع و شفاف مسئولان استان و شهرستان هستیم.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق مقابل دادگستری

روز یکشنبه ۲۳ آذر، کارگران شهرداری ایلام برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان  نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق دست به تجمع مقابل دادگستری زدند.

یکی از کارگران معترض این شهرداری به خبرنگار رسانه ای گفت:مدت ۴ ماه است که شهرداری ایلام ریالی حقوق به ما پرداخت نکرده است و هر زمان که به شهرداری مراجعه می‌کنیم با این پاسخ روبه‌رو می‌شویم که “نداریم”، “از ادارات طلب داریم” و “ادارات طلب شهرداری را نمی‌دهند” و یا اینکه عنوان می‌کنند “حساب‌های شهرداری توسط مرجع قضایی مسدود شده است!”.

دیگر کارگر شهرداری ایلام با تأیید اظهارات همکار خود گفت: پیام ما را به آقای شهردار برسانید و بگویید چگونه هزینه برای بردن نیروهای ستاد و اعضای شورای شهر در ایام کرونایی به کیش را دارد ولی اعتبار برای پرداخت حقوق ما کارگران خدماتی را ندارد.

وی افزود: سؤال من این است که اگر حساب‌های شهرداری بسته شده است پس هزینه‌هایی که برای تبلیغ خودشان دارند از کجا می‌آید.

*تجمعات اعتراضی کارگران بام خرم آباد نسبت به کاهش حقوق وعدم پرداخت بموقعش

تهدید کارگران حق طلب به اخراج از کار درصورت اعتراض

کارگران بام خرم‌آباد دراستان لرستان برای اعتراض به کاهش ۸۰ درصدی حقوق خود و تأخیر ۴ماهه در پرداخت آن بارها دست به تجمع مقابل استانداری لرستان زده اند.

روز یکشنبه ۲۳ آذر،یکی از کارگران بام خرم‌آباد به خبرنگار رسانه ای گفت:پیمانکار بام در طول چهار ماه گذشته فقط یک میلیون تومان به ما پرداخت کرده که در این شرایط اقتصادی با این حقوق ناچیز نمی‌توان زندگی کرد کمااینکه بسیاری از کارگران اجاره‌نشین هستند و چندین فرزند دارند که باید هزینه‌های آنها را تأمین کنند.

وی افزود: در زمان فعالیت پیمانکار سابق، ما بین سه تا سه و نیم میلیون تومان دریافت می‌کردیم اما در حال حاضر پیمانکار جدید فقط یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان حقوق پایه و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان حق اولاد و اضافه کار پرداخت می‌کند؛ آیا حقوق دو میلیون کفاف زندگی کارگران را می‌دهد آن هم در شرایطی که شاهد تورم روزافزون در همه کالاها و خدمات هستیم.

وی اضافه کرد: حتی ما را تهدید کرده‌اند که اگر برای پیگیری مطالبات خود و اعتراض به وضعیت موجود، جلوی استانداری تجمع کنیم اخراج می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: از روزی که پیمانکار جدید روی کار آمده هیچ وسیله و تجهیزاتی اعم از لوله، قطره چکان و چراغ قوه و… برای بام خریداری نکرده و تنها کاری که انجام داده این بوده که برای برخی کارگران یک دست لباس تهیه کرده؛ آیا چنین فردی می‌تواند این مجموعه مهم را اداره کند؟

شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیزگفت: ما پیمانکار بام لرستان را از طریق یک آگهی مناقصه انتخاب کرده‌ایم که وظیفه مراقبت، نگهداری و آبیاری این مجموعه ۸۰۰ هکتاری را به عهده بگیرد.

وی در رابطه با مشکلات کارگران بام خرم‌آباد، گفت: مشکلات کارگران بام خرم‌آباد صرفاً به شخص پیمانکار برمی‌گردد و متأسفانه امسال این پیمانکاری که برنده مناقصه شده کمترین حقوق ممکن را برای کارگران تعیین کرده است.

وی گفت: فعلاً پیمانکار به صورت علی‌الحساب مبالغی به کارگران پرداخت کرده ولی از تاریخ یکم مرداد ماه ۹۹ به بعد باید حقوق آنها را طبق آخرین مصوبه شورای عالی کار پرداخت می‌کرد و ما پیگیر این مسئله هستیم.

وی تصرح کرد: حقوق کارگران بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی کار مبلغ یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان نیست بنابراین ما به پیمانکار اخطار داده‌ایم که باید حقوق کارگران را براساس همان مصوبه پرداخت کند.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکتی شهرداری اصفهان نسبت به نداشتن امنیت شغلی

روز یکشنبه ۲۳ آذر،جمعی از کارگران شرکتی شهرداری اصفهان برای اعتراض نسبت به نداشتن امنیت شغلی دست به تجمع مقابل کتابخانه مرکزی شهرداری این کلانشهر واقع در خیابان باغ گلدسته، زدند و خواستاررسیدگی به وضعیت قراردادهای خودشدند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ضمن تایید این تجمع اعتراضی به خبرنگار رسانه ای گفت:به طور قطع به خواسته های آنان توجه می شود.

*تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

کارکنان بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان برای اعتراض نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق دست به تجمع زدند.

روز یکشنبه ۲۳ آذر،مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زابل به خبرنگار رسانه ای گفتند:تا کنون ۶ ماه حقوق معوقه پرسنل در اکثر نهادهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده و در سایر نهادها نیز حداکثر تا پایان ماه جاری پرداخت صورت خواهد گرفت.

*تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهرنسبت به میزان کارانه وعدم پرداخت بموقعش

روز شنبه ۲۲ آذر، پرستاران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به میزان کارانه وعدم پرداخت بموقعش دست به تجمع دراین مرکز درمانی زدند وخواستار تجدید نظر در میزان پرداخت مبلغ کارانه در ایام شیوع ویروس کرونا شدند.

درهمین رابطه،رئیس هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان بوشهربه خبرنگار رسانه ای گفت: کارانه جدا از اضافه کار و براساس درآمد بیمارستان به پرستاران و پزشکان پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه از اسفند سال گذشته تاکنون بیمارستان شهدای خلیج فارس بعنوان بیمارستان مرجع و به مرکز کرونا تبدیل شده است این بیمارستان درآمد لازم برای پرداخت کارانه را ندارد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه مشکل کاهش درآمدهای بیمارستانی تنها مختص استان بوشهر نیست در همین راستا رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتباری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص اختصاص داد تا بیمارستان‌ها از این محل کارانه پرستاران و کادر درمان را تا پایان مهر ۹۹ پرداخت و تسویه کنند.

وی اضافه کرد: تا پیش از این شرایط مبلغ کارانه به صورت میانگین حداقل ۵۰۰هزارتومان بود اما رقم پرداختی تا پایان خرداد ماه بسیار کم بوده است.

وی یاد آور شد: پرداخت این مبلغ کم باتوجه به سختی کار و شرایط پیش آمده مورد نارضایتی پرستاران بیمارستان شهدای خلیج فارس است.

*پایان اعتصاب رانندگان تاکسی جزیره کیش

شنبه شب (۲۲ آذر) رانندگان تاکسی جزیره کیش با انتشار بیانیه ای به اعتصابشان خاتمه دادند.

 بخش هایی از این بیانیه که یکشنبه ۲۳ آذر رسانه ای شده بقرار زیراست:

همکاران محترم و عزیز ضمن تشکر از بردباری و صبوری شما همکاران عزیز بدین وسیله به استحضار میرسانیم که با توجه به جلسات مکرر و پیگیری‌های شبانه‌روزی خوشبختانه طی جلسه نهایی امروز با جناب آقای دکتر مظفری و نیز جلسه با شرکت عمران آب و خدمات پس از مذاکرات فراوان، مشکل پیش آمده به نحو مطلوب حل و حضور همکاران محترم در سطح شهر جهت جابجایی مسافران و کیشوندان عزیز و شروع خدمت رسانی از همین الان مورد امتنان خواهد بود.

همچنین از اتحاد و پایداری مثال زدنی شما همکاران عزیز کمال تشکر و قدردانی را داریم پیشنهاد میکنیم که با رضایت شما عزیزان جهت دلجویی از گردشگران و کیشوندان گرامی که در این مدت دچار مشکلات عدیده ای شده بودندعذر خواهی نموده و به مدت یک روز خدمات رایگان به این عزیزان ارائه دهیم.

بنابه همین گزارشات،بر اساس توافق صورت گرفته شده بین سازمان منطقه آزاد کیش و رانندگان تاکسی کیش دستورالعمل های زیر اجرایی خواهد شد:

۱ . فقط تعداد ۵۰ عدد خودرو مدل بالا با نصب آرم و علائم اسنپ و تعیین صلاحیت معاونت حمل و نقل عمومی و اخذ دفترچه تردد مجاز شدند در اسنپ فعالیت کنند .

۲ . خودرو اسنپ حق توقف و ورود به فرودگاه ، بندرگاه ، ایستگاه بازارها و هتلها ندارد .

۳ . حق کمیسیون اسنپ برای خودروهای اسنپ %۲۰ و تاکسیها %۵ شد .

۴ . اولویت درخواست در ۹۰ ثانیه اول با تاکسی هست سپس اگر تاکسی درخواست نپذیرفت خودرو اسنپ میتونه قبول درخواست کنه .

۵ ‌. نرخ کرایه اسنپ با نرخ مصوب حمل و نقل عمومی یکسان شد .

۶ . اپلکیشن تاکیش بدون دریافت حق کمسیون مجوز فعالیت گرفت که فقط مخصوص تاکسیها هست ‌.

*جان باختن ۲ کارگر معدن سنگان خواف

شنبه شب (۲۲آذر)، ۲کارگر یکی از شرکتهای معدنی پلاسری فعال در یکی از معادن سنگان خواف دراستان خراسان رضوی حین کار تمیز کردن قیف سپراتور دچار سانحه شدند وجانشان را ازدست دادند.

*جان باختن یک کارگر کشاورزی در زرین فارس بر اثر گازگرفتگی

روز شنبه ۲۲ آذر،یک کارگر کشاورزدر حوالی روستای «دروا» زرین دشت استان فارس هنگام استراحت در چادر مسافرتی کنار اراضی کشاورزی بر اثر گازگرفتگی ناشی ازگاز پیک نیکی جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate